ŞİRKET DEVRİ İLERİ TARİHLİ ÇEK

Daire:10
Tarih:2010
Esas No:2008/14518
Karar No:2010/15166
İlgili Maddeler:5941/5
İlgili Kavramlar:ŞİRKETİN DEVRİ ve DEVREDEN KİŞİNİN SORUMLULUĞU

TÜRK MİLLETİ ADINA VERİLEN
YARGITAY KARARI

İNCELENEN KARAR;
MAHKEMESİ : ERZİNCAN 1. Asliye Ceza Mahkemesi
TARİHİ : 28/11/2006
NUMARASI : 2006/430 Esas ve 2006/810 Karar
SANIK : Zeki YAKIŞIR
SUÇ : Karşılıksız çek keşide etmek
HÜKÜM : Beraat
TEMYİZ EDEN : Cumhuriyet savcısı
TEBLİĞNAMEDEKİ DÜŞÜNCE : Bozma

Dosya incelendi.
GEREĞİ GÖRÜŞÜLÜP DÜŞÜNÜLDÜ:
Suça konu çekin Burtan İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketine ait hesaptan keşide edildiği, sanığın şirketteki hissesini 29.06.2005 tarihinde Erzurum 4. Noterliğince düzenlenen hisse devir sözleşmesi ile devrettiği anlaşılmış ise de; suça konu çekin ileri tarihli olarak düzenlenip düzenlenmediği, sanık ve katılandan sorulup gerektiğinde gösterecekleri delillerin toplanmasında ileri tarihli düzenlenmiş ise sanığın düzenleme tarihinde hesap sahibi şirket adına çek keşide etme yetkisinin bulunup bulunmadığı araştırılarak varsa yetki belgesinin getirtilmesinde ve hükümden sonra yürürlüğe giren 5941 sayılı Çek Kanunu hükümleri de dikkate alınarak sanığın hukuki durumunun belirlenmesinde zorunluluk bulunması,
Bozmayı gerektirmiş, Cumhuriyet savcısının temyiz itirazları bu nedenlerle yerinde görülmüş olduğundan, hükmün BOZULMASINA, 21.06.2010 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de şirketteki hisselerimi çekteki tarihten önce noterde abime devrettim fakat Ticaret Sicil Gazetesinde yayınlatmamış abim. Bu durumda Yargıtay benim lehime mi karar verir acaba? Yukarıdaki karar buna bir örnek sayılabilir mi??

Adsız dedi ki...

arkadaşlar acil yardım..
vadesinden önce yazılan çeklere bursa ceza vermiş.abimi düm aldılar.ne yapmalıyız. yasa açık değilmi.. daha önce beraat verilen bir olaya başka mahkeme nasıl ceza verir

klavye dedi ki...

Selamlar.
arkadaşlar 2007 yılında kardeşimle beraber şirket kurduk yaklaşık 1 sene sonra yani 2008 yılında ben şirketten ayrılıp kendi payımı noterden başkasına devir ettim,
benden devir alan şahısta 6-7 ay ortak kaldıktan sonra oda ayrıldı ve kardeşim onun payını alıp kendi eşinin adına yaptı, yani şirket o tarihten sonra kardeşim ve eşinin oldu. (bu arada kardeşim 2009 yılında vefat etti)
aradan 2 yıl geçtikten sonra öğrendimki banka beni dava etmiş sebebi ise şirkete ait 9 adet çek yaprağı olmadığı ve şirket ortağı olarak onları bankaya vermem gerekiyor aksi halde her bir yaprak için ayrı ayrı ceza ödemem gerektiğini söylediler, kendim bankaya gidip benim o şirketle 2008 yılından beri bir ilişkimin olmadığını söyledim, onlar ise bizde halen şirket ortağı göründüğümü söylediler, işin kötü tarafı ben kendi hissemi devir etme anında noterden aldığın evrağı kaybetmişim. neyse ALLAH razı olsun ticaret odasından bir arkadaş bana yardımcı olup ayrıldığım tarihe ait resmi gazete çıkardı, gazetede yukarda yazdığım gibi benim 2008 yılında şirketten ayrıldığım yazılıyor. hemen bankaya gidip gazeteyi bankaya gösterdim bana dedikleri aynen şu biz sizi dava ettiğimiz için şuan bişey yapamayız mahkemeye gitmeniz gerek. bir avukata gidip danıştım avukatın bana dediği çek yaprakları kullanılmış olsaydı şimdiye kadar ortaya çıkardı bunlar kesin kayıp (ben kendimde öyle düşünüyorum) benim yapabileceğim bütün çeklere tek tek kayıp ilanı verip davayı düşürmem gerek dedi, bana maliyeti ise yaklaşık 3.000tl o parayı ödeyemeyeceğimi söyleyip olacağına bıraktım (zaten param olsa bankaya 4.500 tl versem banka hemen davayı çeker)
yukarda yazdıklarım 8 ay önce oldu (o sırada memlekete gitmiştim şimdi başka şehirdeyim dolaysıyla mahkemeyi kaçırdım) şuan e,devletten baktım dava görünmüyor,

acaba dava yeni yasadan dolayı düştümü yoksa yeni yasa benle ilgili değilmi, nasıl sonuçlanmış bu saatten sonra ne yapmalıyım benim şu kayıp olan 9 adet çek yaprağında bir mesuliyetim varmı? hiç bir fikrim ve bilgim yok,
lütfen bilgisi olan arkadaşlar cevap yazsın
sizin değerli yorumlarınıza ihtiyacım var lütfen beni aydınlatırmısınız

Aykut_2332 dedi ki...

 s.a bize bir şirketi devrettiler ve  şirket borclu çıktı    ve biz ogrenince başımıza bu işleri açanlar bizden alıp başkasına devretti ler  ve  şirket  terk edilmiş grülüyor acaba şirket dedikleri gibi   devredile bilirmi

Cüneyt dedi ki...

Ticaret sicilden kontrol edeceksiniz, şirket kimin üstünde gözüküyor
Ticaret ve Sicil Mdürlüğü internet sitesinden şirket adıyla kontrol edin şirket kimin adına gözüküyor

Şirket devri mümkün, şirket devir sözleşmesi, alan devreden imzaları, noterden devir sözleşmesi vs varmı, Ayrıca şirketin kayıtlı olduğu ildeki Ticaret Odasına bakın şirket hala sizin üstünüzemi

Cüneyt dedi ki...

Hiç