Bu kuralın amacı, ekonomik nedenlerle ve iyi niyetle borcunu ödeyemeyen kişilere hapis cezası verilmesini önlemektir, bu nedenle iyi niyet ve kötü niyeti ayırt etmeyen bir suç, kasıtla işlenen bir suç haline getirilmediği sürece Anayasa’ya aykırıdır, "hapis cezası öngörülerek alacaklının hakkının korunması ve kamusal güvenin sağlanması gerekçesi de asla kabul edilemez" demektedir
Yargıtay Başkanı Sayın Hasan Gerçeker yazılı ifadesinde karşılıksız çekin suç olarak tanımlanmasının ve suç kabul edilmesinin mümkün olmadığını belirtmektedir..
TBMM Adalet Komisyonu Başkanı Sayın Ahmet İyimaya borç nedeniyle hapis cezasının Anayasa aykırı olduğunu katıldığı tüm televizyon programlarında ve gazetelerde ifade ederken, 2002 yılında Anayasa Mahkemesinin oy çokluğuyla karşılıksız çek hapsinin Anayasaya aykırı olmadığı kararının, TOBB, Barolar ve Bankalar gibi çeşitli lobilerin baskısı nedeniyle alındığını ve bunun hatalı bir karar olduğunu itiraf ederek, dünyada böyle bir suç ve ceza yok ama ülkemizde bu lobilerin işin içinde olduğunu ima etmektedir.
5941 sayılı çek kanunu cezalara ilişkin hükümleri düzenlemektedir ve suçu kast aranmaksızın şekli suç olarak tanımlamaktadır, kişi gerçekleştirmeyi kastetmediği böyle neticelerden sorumlu tutulmaktadır, bu tür sorumluluk, ortaçağ kanonik hukukunun kalıntısı olan “versari in re illicita”, yani hukuka aykırı bir durumda olan, bunun bütün neticelerine katlanır anlayışının ürünü olup, günümüzde çağdaş ceza hukuku bu anlayışı çoktan terk etmiştir. Genel hukuk kurallarında, kusurun aranmadığı objektif sorumluluk halleri, kusursuz ceza olmaz ilkesiyle açıkça çelişmektedir.
Bir ceza maddesi bu denli ve bu seviyede tartışılıyor olacak, üstelik karşılıksız çekin suç olarak tanımlanmasının ve suç kabul edilmesinin mümkün olmadığını yargının en tepesinde bulunan insanlar açıkça ifade edecek, TBMM, ilgililer ve sorumlular kurulu bu adaletsiz düzeni değiştirmek yönünde bu kadar duyarsız kalacak ve görmezden gelecek.
Bu durum, vicdanları rahatsız edici bir durum değil midir?
Çek yasasının mağdur ettiği yüz binlerce aile feryat ederken başta bankalar olmak üzere bu davaların ve çağdışı hapsin sürmesinden çıkarı olanlar bu adaletsizliğin ve tartışmalı yasanın ortadan kaldırılmasına engel olmak istemektedirler.
İktidar ise ekonomik gerekçelerin arkasına sığınarak, bu kanunu uygulama zorunda olduklarını ifade etmektedir. Mali piyasaların zarar göreceği gibi bir gerekçeyi Kutsal Adalet Duygusuna tercih eden, vicdanlarını akçeli işlere ve çıkarlara hapseden, binlerce insanını zindanlara hapseden, bir vatandaşını ekonomik gücünü yitirince ‘onurunu da yitirmiştir’ olarak kabul eden bir ülke hepimizin ülkesi olabilir mi?
Namuslu ve onurlu bir iş adamı iken, hatalı veya talihsiz bir şekilde batmış, iflas etmiş, maddi manevi çok şeyini kaybetmiş, yaşadığı bunca acı üzerine, ayrıca bir de ona, karakterinde, niyetinde ve hakikatte yer almayan adi bir suç izafe edip, adi bir suçlu gibi hapsetme cihetine giden bir devlet, bir hukuk devleti olabilir mi?
Esasen, bu kanunu yaşatmakta ısrar eden, çağdışı hapsin sürmesinden çıkarı olanlar iktidarıyla, devletin ilgili kurumlarıyla ve sorumluları büyük bir Anayasal suç işlemektedirler.
Bu bir Anayasal suçtur ve Adaletin üzerine gölge düşmüştür.
_______________________________________________________________________________
İstanbul toplantısında alınan kararımız.
1)Bu bildiri İstanbulda beş ayrı ilçede dağıtılacaktır.
2) Bu bildiri İstanbul'da cezaevleri önünde dağıtılacaktır.
3) İstanbulda bulunan bayan arkadaşlarımız Ak Parti İstanbul kadın kolları örgütü ile randevu alarak, sorunlarımızı anlatacaklardır.
4) Bu bildirimiz tüm medyaya ve sivil Toplum Örgütlerine, Avrupa delegayonuna dağıtılmalıdır.
ARAMALARA DEVAM
Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim KILIÇ 0(312)4637313
Bankalar Birliği Başkanı Ersin ÖZİNCE 0(552)3412303
TOBB Başkanı Rıfat HİSARCIKLIOĞLU 0(312)2182032
Bülent ARINÇ 0(532)2416255 AKP bulent.arinc@tbmm.gov.tr
ZAFER ÇAĞLAYAN 0(532)6080606 - 0(530)5149650 AKP
AYSEL KAVAS 0(533)3736447 AKP
ABDÜLKADİR AKSU 0(505)4660000 AKP
NİMET ÇUBUKÇU 0(532)3372940 AKP
BEKİR BOZDAĞ 0(505)7776601 - 0(542)6474087 AKP bekir.bozdag@tbmm.gov.tr
Ayşe Nur BAHÇEKAPILI 0(532)3354253 AKP ayse.nur.bahcekapili@tbmm.gov.tr
Mustafa ELİTAŞ 0(532)2320792 AKP mustafa.elitas@tbmm.gov.tr
Nurettin CANİKLİ 0(533)7774444 AKP nurettin.canikli@tbmm.gov.tr
Ömer ÇELİK 0(532)4133007 - 0(505)7770103 AKP omer.celik@tbmm.gov.tr
Sadullah ERGİN 0(505)7773110 - 0(532)2815770 AKP sadullah.ergin@tbmm.gov.tr
Salih KAPUSUZ 0(505)7770614 AKP salih.kapusuz@tbmm.gov.tr
Suat KILIÇ 0(532)7886920 AKP suat.kilic@tbmm.gov.tr
Atilla KART 0(532)4529194 CHP atilla.kart@tbmm.gov.tr
Fatma Nur SERTER 0(533)7158181 CHP fatma.nur.serter@tbmm.gov.tr
Halil ÜNLÜTEPE 0(532)3819424 CHP halil.unlutepe@tbmm.gov.tr
H.Tayfun İÇLİ 0(532)5078989 CHP tayfun.icli@tbmm.gov.tr
Kamer GENÇ 0(312)2252389 - 0(312)2251120 CHP kamer.genc@tbmm.gov.tr
Kemal KILIÇDAROĞLU 0(532)5149394 CHP kemal.kilicdaroglu@tbmm.gov.tr
K.Kemal ANADOL 0(532)6177069 CHP kemal.anadol@tbmm.gov.tr
M.Akif HAMZAÇEBİ 0(533)7476161 CHP ahamzacebi@tbmm.gov.tr
M.Şevki KULKULOĞLU 0(533)2838856 CHP msevki.kulkuloglu@tbmm.gov.tr
SUHEYL BATUM 0(542)3444792 CHP
GÜRSEL TEKİN 0(532)2111059 CHP
UMUT ORAN 0(212)6520705 CHP uoran@dominotekstil.com.tr
Oktay VURAL 0(532)2419954 - 0(532)7769133 MHP oktay.vural@tbmm.gov.tr
Mehmet ŞANDIR 0(532) 235 79 65 MHP
siteye sürekli yazan ugur bey icin benim ve birkac kişinin yaptıgı yorumu neden hemen kaldıryosunuz.serdar
YanıtlaSil------------------------------------------ BU SİTE EYLEMDEDİR ------------------------------------------
YanıtlaSilSevgili Kaderdaşlarım hepinize iyi geceler diliyorum bugün mektup trafiğine yine devam ettim şu an mersi ilinde güzel bir çalışma başlattık Hasan abide değindi inşallah yerel televizyona çıkacağız Hasan abinin katkılarıyla ondan sonra inşallah çoğalacağız ve çoğalacağız inşallah ama tabiki bu çalışmalar olurken yine boş durmuyorum ve telefon ve mektup a devam ediyorum durmak yok yani arkadaşlar Eski arkadaşlar ve YENİ KATILAN arkadaşlarıma şunu söylemek istiyorum sevgili arkadaşlarım bir mektup bir telefon çok şey değiştirir lütfen kararlılıkla bu çağ dışı anayasaya aykırı cezanın kaldırılması için el birliği ile mücadele edelim sevgili arkadaşlar lütfen pes etmeden olayın üzerine gidelim lütfen bizler bu işi paylaşacağız çünkü çoluk çocugumuzdan inşallah ayrılmayacağız istediğimiz zaman emin olun başaracağız çünkü haklıyız. batmış olabiliriz ama onurluyuzda herkese saygılarımı sunuyorum tekrar yeni gelen arkadaşlara hoş geldiniz sefalar getirdiniz diyorum inşallah böyle çoğalıp binlere ulaşacağız arkadaşlarım saygılar herkese
ACİLEN BİR YANLIŞI DÜZELTEYİM..
YanıtlaSilMAL BEYANINDAN HAPİS CEZASI KALKTI .SADECE MAL BEYANINDA BULUNUNCAYA KADAR HAPİS CEZASI VARDIR. YAKALAMA CIKAR 1 CEKYAT 1 TV VAR EDERİ 15000 DERSİNİZ BASKACA MALIM YOK DERSİNİZ ANINDA SALIVERİLİRSİNİZ BU BİR HAPİS GETİRMEZ...
İLLEDE MAL BEYANINDA BULUNMAM DERSENİZ BULUNUNCAYA KADAR HAPİS VARDIR NEYİ BEYAN ETTİĞİNİZ ÖNEMLİ DEĞİLDİR. SADECE OLMAYAN BİR MALI BEYAN ETMEK YADA OLAN BİR MALI BEYAN ETTİĞİNİZ HALDE BULUNDURMAMAK İCRA TAAHHUDU GİBİ BİR İCRA SUÇUDUR. İCRA MAHKEMESİNCE DE HAPİS CEZASINA HÜKMEDİLİR
1 - 2 yorum sahibi
YanıtlaSilHangi Uğur u kastediyorsun
Zira sitede Uğur rumuzu ile yazan 3 kişi var.
Uğur 26 - Uğur55 - Uğur 01
Uğur 26
_______________________________________ BU SİTE EYLEMDEDİR ________________________________________
YanıtlaSilARKADAŞLAR AKDENİZ MERSİN ,ADANA , ANTALYA , HATAY GİBİ YAKIN ŞEHİRDE BULUNAN ARKADAŞLAR LÜTFEN İLETİŞİME GEÇELİM VE BİRLEŞELİM MERSİNDE BİRLEŞMELER OLUYOR LÜTFEN TEK YÜREK OLUP ORTAK HAREKET EDELİM YAKIN ŞEHİRDEKİ ARKADAŞLAR LÜTFEN MSN Mİ EKLEYİN
u.k_76@hotmail.com
uğur55
YanıtlaSilugur26 abim ne yapiyosun uyuyamiyomusun
YanıtlaSilhayirdir serdar ne yorumu yaptinda kaldirdilar sonra gonderememissindir tekrar gonderde okuyalim
YanıtlaSilserdar hadi yaz gonder
YanıtlaSilsayın uğur55 nsn adresini yazabilirmisin. haberi senden öğrenmek istiyorum. hataylı.
YanıtlaSilHATAYLI KARDEŞİM SENDE BİZE YAKINSIN HATAYDA BİRLİKTELİK İÇİN ÇALIŞMA YAPABİLİYORMUSUNUZ KARDEŞİM ÇÜNKÜ C.EVİNDE İKİ HATAYLI ARKADAŞ VARDI MERSİNDE SAYGILAR
YanıtlaSilsabah arasiniz telden hatayli suan pc yok bende nete telden baglaniyorum saygilar
YanıtlaSilben ulaşamıyorum ama sizinle birlikte yapacağınız eylem ve toplantılara katılabilirim. zaten ankara da karşılaşmıştık. sayın utku.... hataylı.
YanıtlaSilherkeze iyigeceler tbmm sayfasını araştırdığım zaman yeni verilen çek kanunu teklifini görebiliyordum umarım ben fazla araştırmaktan kafayı yemişimdir gelen teklif kanunlarının içinde görünmüyor bilen varsa tbmm esas no yazabilirmi saygılar
YanıtlaSilakcan
sayın uğur55 yarın ararım o zaman .teşekkürederim. hataylı.
YanıtlaSilboran simdi beni aramisin arkadasim beni dinledikten sonra siteyede bi mesaj yazarsin artik oldumu
YanıtlaSilHataylı Kardeşim eklersen sevinirim
YanıtlaSilu.k_76@hotmail.com
rant mı var nedir.anlamadım.eleştiri yapınca hemen siliyosun mesajı boran
YanıtlaSilSayın Boran Kardeşim hepimizin amacı bir amacımız şu çağ dışı kalmış insan onuru ile bağdaşmayan kanunun değiştirilmesi için ugraşmak tır lütfen birbirimizi kırmamaya çalışalım hepimiz bu amaç için değerliyiz biz hep birlikte iken güçlü oluyoruz saygılar kardeşim
YanıtlaSilsayın utku ekledim. hataylı.
YanıtlaSiluğur 55 kardeşim umarım faydası olur hazırladım bişeyler senle konuştuktan sonra
YanıtlaSil15 nolu msj hakkında biligisi olan varmı??
YanıtlaSilakcan
Mal beyanı için yazan arkadaşlar,yazıyorum yazıyorum olmuyor.Evet hapis yok ama mal beyanında bulunmayınca gbt çıkar alır götürürler , hele cuma akşamı olursa yatarsın 3 gün sonra mal beyanını verir kurtulursun.BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMAYIN.ASLA BAŞKALARINADA YANLIŞ YAPTIRMAYIN.ÖYLE DEDİNİZ DİYE İNSANLAR 1-2 GÜN NEZARETTE KALSA HOŞUNUZAMI GİDECEK.........
YanıtlaSilYAPMAYIN YAAA
Hataylı Kardeşim daha msn istek daha gelmedi ama teşekkür ederim. sagol kardeşim ayrıca mersinde her geçen gün çoğalmaktayız inşallah. inşallah mersin toplantılarına sizide davet edeceğiz. BİRLİKTEN KUVVET DOĞACAK EMİN OLUN ve biz BİRLİKTE KUVVETLİ OLUYORUZ kimse halktan kuvvetli olamaz.
YanıtlaSilİstanbul da hala sürmekte olan yasal eylemlerimiz için gönüllü arkadaşlar gerek.
YanıtlaSilTicaret odaları ziyareti vs vs gibi............
behramkale_2005@msn.com
BU SİTE EYLEMDEDİR.İSTANBUL TÜM EYLEMLEMLERE DESTEK VERMEKTEDİR....
arkadaşlar herkese iyi geceler. allah rahatlık versin.gün doğmadan neler doğar..hataylı.
YanıtlaSilSayın akcan , o yasa teklifinin gündeme alınması aylar sürer.......Gündeme alınıp alınmaması belli bile değil...Ne yapacaksınız tbmm esas nosunu.......
YanıtlaSilBİZ YASAL EYLEMLERE DESTEK VERELİM.TORBA KANUN İÇİNE SOKMAYA ÇALIŞALIM.İSTANBULDA YAPILAN KÜÇÜK BİR TOPLANTI DURUMU NERELERE KADAR GETİRDİ GÖRÜYORSUNUZ.....EYLEMLERE DEVAM..........
İSTANBULDA OLAN ARKADAŞLAR DESTEK BEKLİYORUZ.İSTİŞARE BEKLİYORUZ.........
İyi Sabahlar Herkese..
YanıtlaSilArkadaşlar şu ana kadar yapılan eylemlere devam edelim...
Ancak ses getirmek için daha geniş kitlelere ulaşmak için olayı farklı lanse edelim dağıtılan bildirileri okudum oradan bazı düşünceler canlandı bizi bu derdi çekenlerden fazlası duymuyor dinlemiyor maalesef görünen o ki çoğu aynı dertten muzdaripler de sessiz kalıyor..
benim yeni sloganım KİMSE ÇEK KULLANMASIN bütün esnafa bu sloganlar yola çıkacağım
ÇEK KULLANIP DA zor duruma düşünce neler olduğunu anlatacağım ...:
tuvalet temizlersiniz
baş gardiyandan tokat yersiniz
katil ile hırsız ile aynı yerde uyursunuz
senet kullanın bono kullanın ama kesinlikle çek kullanmayın diye anlatacağım bu düşünceyi derli toplu bir yazı haline getirip her yere göndereceğim.. dağıtabildiğim kadar dağıtacağım İzmirde bana yardım edecek arkadaşlara ihtiyacım var..
160 bin kişi her an hapis ile burun buruna!!!
biz düştük bu gaflete siz düşmeyin diyeceğim..
zira anayasa 38. maddesi bilmem ne kimsenin kafası basmıyor..
İzmir ve civarında olan arkadaşlar bana mail veya MSN ile ulaşın lütfen.
sertac72@windowslive.com
İyi Sabahlar Herkese..
YanıtlaSilArkadaşlar şu ana kadar yapılan eylemlere devam edelim...
Ancak ses getirmek için daha geniş kitlelere ulaşmak için olayı farklı lanse edelim dağıtılan bildirileri okudum oradan bazı düşünceler canlandı bizi bu derdi çekenlerden fazlası duymuyor dinlemiyor maalesef görünen o ki çoğu aynı dertten muzdaripler de sessiz kalıyor..
benim yeni sloganım KİMSE ÇEK KULLANMASIN bütün esnafa bu sloganlar yola çıkacağım
ÇEK KULLANIP DA zor duruma düşünce neler olduğunu anlatacağım ...:
tuvalet temizlersiniz
baş gardiyandan tokat yersiniz
katil ile hırsız ile aynı yerde uyursunuz
senet kullanın bono kullanın ama kesinlikle çek kullanmayın diye anlatacağım bu düşünceyi derli toplu bir yazı haline getirip her yere göndereceğim.. dağıtabildiğim kadar dağıtacağım İzmirde bana yardım edecek arkadaşlara ihtiyacım var..
160 bin kişi her an hapis ile burun buruna!!!
biz düştük bu gaflete siz düşmeyin diyeceğim..
zira anayasa 38. maddesi bilmem ne kimsenin kafası basmıyor..
İzmir ve civarında olan arkadaşlar bana mail veya MSN ile ulaşın lütfen.
sertac72@windowslive.com
NU34 İYİ SABAHLAR CÜNEYT BEYİN İNGİLİZCE METİNİNİ ALMANYA İNSAN HAKLARI DAHİL HER YERE GÖNDERİLDİ.BUNDADA FAYDA VAR HERKES DUYSUN NELER OLUYOR. "DEBTOR PRİSON İN TURKEY"(EUROPEAN OF HUMAN RİGHTS)NU34
YanıtlaSilherkese hayırlı sabahlar,umarım bugün yeni ve beyaz bir sayfa açıp kaldığımız yerden devam ederiz.kabus gibi bir geceydi.herkese geçmiş olsun.cüneyt bey hislerime tercüman oldu.içerik olarak "cüneyt bey lütfen müdahale edin ,yada bu son sayfayı kaldırın yeterince rezil olduk" diye yazıp gönderdim,yazım dün sabah farklı bir yere gitti.sonrada sayfa kaldırıldığı için herhalde silinidi.evet kabus gibiydi.tartışmak güzel ama uslub çok önemli.umarım bundan sonra daha hassas oluruz.saygılarımla.basketçi
YanıtlaSilherkese hayırlı sabahlar.beyaz bir sayfa açarak yeni güne başlayalım.basketçi
YanıtlaSilEşim şu an yurtdışında fakat bende vekaleti var davalarına yeniden uyarlama dilekçelerini ben verebilirmiyim meral01
YanıtlaSilBirinize dert ve bela gelince, Yunus Peygamberin duasını okusun! Allahü teâlâ onu muhakkak kurtarır. Dua şudur: “La ilahe illa ente sübhaneke inni küntü minezzalimin”) [Tirmizi]
YanıtlaSil(Duasının kabul olmasını isteyen, darda kalanı ferahlandırsın!) [İbni Ebiddünya]
(İstiğfara devam eden, her türlü sıkıntıdan ve geçim darlığından kurtulur, ferahlığa çıkar, ummadığı yerden rızka kavuşur.) [Nesai]
(Sıkıntılı iken duasının kabul edilmesini isteyen kimse, refahta iken çok dua etsin!) [Tirmizi]
(Sıkıntılı veya borçlu bir kimse, bin kere "La havle ve la kuvvete illa billahil aliyyil azim" derse, Allahü teâlâ işini kolaylaştırır.) [Şir’a]
günaydın arkadaşlar
YanıtlaSilgünaydın arkadaşlar hayırlı günler bugun yine yoğun bir gün olucak mücadelemiz için !!
YanıtlaSilMeral01,Esinizin vekaleti varsa siz uyarlama dilekcelerini verebilirsiniz.
YanıtlaSilHakan Yigit
Barroso: Jose-Manuel.Barroso@ec.europa.eu
YanıtlaSilGünter Verheugen: Guenter.Verheugen@ec.europa.eu
Siim Kalas: CAB-KALLAS-WEB-FEEDBACK@ec.europa.eu
Jacques Barrot: Jacques.Barrot@ec.europa.eu
Antonio Tajani: Antonio.Tajani@ec.europa.eu
Margot.Wallstrom: Margot.Wallstrom@ec.europa.eu
AB KOMİTE
Charlie McCreevy: Charlie.Mc-Creevy@ec.europa.eu
Leonor RIBEIRO DA SILVA: leonor.ribeiro-da-silva@ec.europa.eu
Nathalie de Basaldua : Nathalie.de-Basaldua@ec.europa.eu
Jonathan TODD: jonathan.todd@ec.europa.eu
Martin Power : Martin.Power@ec.europa.eu
Professor Danuta Hübner: cabinet-huebner@ec.europa.eu
Commissioner Joe Borg: Cabinet-Borg@ec.europa.eu
uyarlama dilekçesi nedır ve hangı durumlar için gecerli....ufuk34
YanıtlaSilAvrupa insan Hakları komisyonu
YanıtlaSilJosé Manuel Barroso : sg-web-president@cec.eu.int
Olli Rehn : cab-rehn-web-feedback@cec.eu.int
Markos Kyprianou: cab-kyprianou@cec.eu.int
Margot Wallström: margot.wallstrom@cec.eu.int
Günter Verheugen: guenter.verheugen@cec.eu.int
Dear/
YanıtlaSilWithin the frame of the liberal economy, trade and commercial relations between merchants are carried out by means of post-dated checks in Turkey. The banks give out blank checks to their customers and the merchants use these checks in trading of goods and services by filling them out by giving 6 months, 1 year or longer periods of maturity to them.
The financial crisis in the world has affected profoundly our country; as a result, the merchants were unable to pay their post-dated checks on their due dates.
According to Article 38/8 of the Turkish Constitution, as amended in 2001 taking into regard the European Convention on Human Rights, "no one can be detained from his/her freedom due to only his/her failure to fulfill a contractual liability”. As such, prohibition of detainment of freedom due to only failure to fulfill a contractual liability (i.e., provision for “no imprisonment for debt”) has been added to our constitution. This provision, taken from the Article 1 of the Protocol constituting the 4th Annex to European Human Rights Convention, underlines that imprisonment due to failure to perform a contractual relation will be contrary to the human freedom and honor.
However, the legislator in Turkey has lately acted cunningly to circumvent this above referred provision of the Turkish Constitution. According to the current laws of our country, the businessmen who are unable to pay their checks are sentenced to imprisonment. If this is their first incident, the person who gives out a kite check is punished with a Judicial Fine equal to the amount written on each kite check and is sentenced to imprisonment only if he/she is unable to pay such Judicial Fine. To be more specific, the Judicial Fines in Turkey are fines that are paid to the Treasury of the State. In case a person indebted to the Treasury of the State because of a Judicial Fine is unable to make this payment within 30 days, he/she is punished by imprisonment for such number of days, which cannot exceed 730, equal to any unpaid amount divided by a figure varying between TL 20,- and 100,- to be determined by the judge based on the financial and other conditions of the debtor.
However, if the incident repeats, the person is then directly sentenced to imprisonment from 1 to 5 years.
It goes without saying that any merchant with good intentions would be able to pay out the check amount if he had the means, but if he/she could not indeed have made that payment, that merchant shall also be unable to pay the said Judicial Fine and inevitably end up in prison even as a result of his/her first incident.
As the merchants of Turkey, we are facing sanctions of imprisonment which cannot benefit from any probation and that are clearly contrary to the principles and standards of universal law.
In addition to that, the Constitution Court of Turkey has also resolved that the above referred sanctioning is not against the provisions of Turkish Constitution.
YanıtlaSilIn Turkey there are currently around 148.000 people in prison while the total capacity of all correction facilities is only around 80.000. Therefore, you can easily imagine merchants lying on top of each other in jail and are facing all kinds of epidemic diseases, are living in difficult conditions, and some even die due to health problems given the circumstances.
In addition, by the effect of the financial crisis, the number of merchants who are currently sought by the authorities is around 200.000 and if all those persons are arrested, the population of the correction facilities will then reach 350.000.
Some of the merchants facing these conditions as a result of a penalty contrary to both the European Convention on Human Rights and the human honor commit suicide. We receive the death news of several persons everyday. Several of them sought by the authorities also attempt the same practice. In addition to all that, their household goods are attached by the execution officers because of the unpaid checks. Such practice has its effects not only on the merchant himself, but also on their families resulting in the loss of their homes, suspension of their children’s education, etc.
Please kindly try to make your best attempts to stop this cruel penalty applied to the bankrupt merchants in Turkey which is contrary to the principles of universal law and the European Convention on Human Rights in all respects. We see that as a humanity mission.
Best regards,
34 NO : eğer günlük dilde kullanılan anlamıyla " genel vekaletname " ise bana göre sizin yargı karşısında herhangi bir yargısal faaliyette bulunma sıfatınız olmadığından eşiniz dahi olsa başka bir şahsın adına YENİDEN YARGILAMA TALEPLİ BİR dava açmanız mümkün değildir diye düşünüyorum. SAYGILARIMLA. AV.ALAATTİN ( IST )
YanıtlaSilbazi adresler hatali.geri geliyor mailler:
YanıtlaSilmargot.wallstrom@cec.eu.int
cab-kyprianou@cec.eu.int
guenter.verheugen@cec.eu.int
sg-web-president@cec.eu.int
bu adresleri cikarin listeden arkadaslar.diger adreslere gitti mailler bunlar haric.
Hakan Yigit
bu adreslerde geri geldi malesef :(
YanıtlaSilBarroso@ec.europa.eu
Charlie.Mc-Creevy@ec.europa.eu
Cabinet-Borg@ec.europa.eu
Guenter.Verheugen@ec.europa.eu
Jacques.Barrot@ec.europa.eu
Margot.Wallstrom@ec.europa.eu
Martin.Power@ec.europa.eu
cabinet-huebner@ec.europa.eu
Hakan Yigit
ÇOK ÖNEMLİ LÜTFEN MAİL BOMBARDIMANINA TUTALIM
YanıtlaSilarkadaşlar venedik komisyonu ve sekretaryasının mail adresi
venice@coe.int
tatiana.mychelova@coe.int
web sitesi:www.venice.coe.int
bu komisyon tamamem hukukçulardan oluşan aday ve aday olabilecek ülkelerdeki anayasa ve yasaları inceleyen yasalardaki anti demokratik insan haklarına aykırı yasaları tesbit eden bir kurum hazırladıkları raporlar çok önemli bizim ömer çelik ve cemil çiçek bu komisyonun adını işine geldği zaman agızlarından düşürmüyordu.
yukardaki ingilizce metin var ama aslında bize lazım olan bir avukatın bizim yasalardaki uyumsuzluğu yasa numarası belirtilerek anlatması galiba sibel hanıma bu konuda iş düşecek.
vatanhasreti
günaydın arkadaşlar
YanıtlaSildün gece saat 2.30 tbmm de soru cevap bölümünde mhp li bir vekil
alibabacana yanıtlaması için su soruyu sordu
ekonomik kriz dolayısıla borçlarını ödeyemeyen kaç kişi ceza evinde kalıyor
fakat ali babacan soruyu cevaplamadı
bu gün sadece devlet bakanı ali babacana mailde yoğunlaşalım
ismail 34
İletişim Bilgileri
YanıtlaSilAvrupa Birliği Türkiye Delegasyonu
Adres: Uğur Mumcu Cad. No:88, Kat: 4, Gaziosmanpaşa Ankara - Türkiye
Telefon:(312) 459 87 00
Faks: (312) 446 67 37
E-posta: delegation-turkey@ec.europa.eu
Web Sitesi: http://www.avrupa.info.tr
Vatanhasreti kardesim,verdigin mail adreslerine yolladim ve geri gelmedi mailler.Haydi arkadaslar yukaridaki ingilizce metni yollamaya devam.
YanıtlaSilHakan Yigit
ismail 34 arkadaş ali babacan herşeyi çok iyi biliyor meclis çatısı altında bir vekilin sorusunu cevaplamayan senin mailini kaileye alırmı.istikametimiz ab olmalı
YanıtlaSilvatanhasreti
SayınBABACAN,
YanıtlaSilBizler de bir zamanlar esnaf,tüccar,iş adamıydık.Çalışanlarımız vardı yanımızda.Vergi veriyorduk,SSK primi yatırıyorduk.Oda kayıtlarımız vardı.Çeşitli yerlerden ödüller,plaketler alıyorduk.Ama muhtelif sebeplerden dolayı gün geldi iflas ettik.Şu anda nafakanmızın ve aile bütünlüğümüzün derdine düşmüş durumdayız.Fakat ödeyemediğimiz çeklerden dolayı üzerimize kabus gibi çöken hapis belasıyla uğraşıyoruz şimdi.
Meclis Adalet Komisyonu Başkanı Sayın Ahmet iyimaya,12 Aralık 2010 pazar günü Flash TV de yaptığı canlı söyleşide, insanların borcundan dolayı hapse atılmasının ; Anayasamızın 38,maddesine ve evrensel hukuk kurallarının 4.maddesine açıkça aykırı olduğunu söyledi.Ama arkasından da,Türkiyedeki banka,finans kurumu ve faktoringlerin baskısından dolayı hapis cezasının devam ettiğini itiraf etti.
Şimdi,
Bu bir hukuk devletinde resmen skandaldır.Eğer onu söyleyen Adalet Komisyonu Başkanı olan bir milletvekili ise skandal oğlu skandaldır.
Sayın Bakanım,
Siz Türkiyedeki esnaf ve sanatkarı temsil eden en tepedeki insansınız.Ekonomik değer üreten bizlerin Bakanısınız.Bir zamanlar üretime çok büyük katkısı olan bizlerin,(Şu anda sayısı nerdeyse 2,000,000 u buluyor) böyle bir kitlenin apaçık bir hukuksuzlukla karşı karşıya kalmasına seyirci kalamazsınız,kalmamalısınız.Sizi orda tutan sosyal ve manevi misyon; ekonomiyi doğuran kişilerin hak ve hukukunu korumaksa ,gerekenleri yapmalısınız.Artık alenen itiraf edilen böyle bir keyfiliğe ve hukuksuzluğa dur demeniz , oturduğunuz makamın bir gereğidir.Aileleriyle birlikte nerdeyse 10 Milyonu bulan böyle mağdur bir kitlenin sesi olmanız , bulunduğunuz görevin bir sorumluluğudur.
Lütfen bizimle temas kurun ve bu yapılan zulme dur diyen mazlumların yanında yer alın.Saygılarımla.ERCAN ERMİŞ
...................
GÜNAYDIN ARKADAŞLAR,
Yukardaki metni Sayın Babacan'a gönderdim.Yılmak yok.Çalışmaya devam.
ERCAN ERMİŞ
Stefan Füle, "Komisyon teröre karşı mevzuatın, maddelerin, ifade özgürlüğü, toplanma özgürlüğü ve örgütlenme özgürlüğünün ihlal edilmesiyle sonuçlanacak geniş biçimde yorumlanmasından kaçınılmasını sağlayacak şekilde değiştirilmesi gerektiğini düşünmektedir" dedi. 15.12.2010 09:45
YanıtlaSil--------------------------------------------------------------------------------
BRÜKSEL (ANKA) - AB Komisyonu'nun Genişlemeden Sorumlu Üyesi Stefan Füle, Türkiye'deki teröre karşı mevzuatın, maddelerin, ifade özgürlüğü, toplanma özgürlüğü ve örgütlenme özgürlüğünün ihlal edilmesiyle sonuçlanacak geniş biçimde yorumlanmasından kaçınılmasını sağlayacak şekilde değiştirilmesi gerektiğini belirtti.
Avrupa Parlamentosu'nun Belçikalı "bağımsız" Üyesi Philip Claeys, AB Komisyonu'na yönelttiği yazılı soru önergesinde yazar Mehmet Güler ile yayıncı Ragıp Zarakolu'nun "KCK Dosyası/Küresel Devlet ve Devletsiz Kürtler" başlıklı toplatılan kitap dolayısıyla yargılandıklarını belirtti. Bu kişilerin PKK bildirilerini yayınlamak ve PKK propagandası yapmakla suçlandıklarını, ancak suçlamaları 10 yıllık bir araştırmanın sonucunu yayınladıklarını belirterek reddettiklerini kaydeden Claeys, "Bu durum Kopenhag kriterlerine uygun mu. Komisyon Türk hükümetiyle bu konu hakkında görüştü mü, hangi sonuçlara ulaştı?" sorusunu yöneltti.
-İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ YETERSİZ-
AB Komisyonu'nun Genişlemeden Sorumlu Üyesi Stefan Füle ise önergeye yanıtında Komisyon'un Türkiye'de ifade özgürlüğüne ilişkin gelişmeleri yakından izlediğini ve belli dosyaları Türk yetkililerle uygun usullerle görüştüğünü bildirdi. Güler-Zarakolu davasının ikinci duruşmasının 9 Mart 2011'de yapılacağını kaydeden Füle, "Komisyon terörizmle mücadelede, Avrupa insan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa Temel Haklar Şartı'nda saygın bir yere konulan temel haklara saygı gösterilmesi konusunun önemini anımsatmaktadır. Bu açıdan Komisyon teröre karşı mevzuatın, maddelerin, ifade özgürlüğü, toplanma özgürlüğü ve örgütlenme özgürlüğünün ihlal edilmesiyle sonuçlanacak geniş biçimde yorumlanmasından kaçınılmasını sağlayacak şekilde değiştirilmesi gerektiğini düşünmektedir" dedi. Füle yanıtına şöyle devam etti:
"Türkiye'de uygulamada ifade özgürlüğü ve basın özgürlüğünün teminat altına alınması için önemli çabalara ihtiyaç vardır. Türk yasaları ifade özgürlüğünü, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihatlarına göre yeterince teminat altına alınmamış durumdadır" dedi.(ANKA)
(ORH/ÖMR)
İTO ÇEK YASASINDA SON GELİŞMELERİ TARTIŞACAK
YanıtlaSil20 ARALIK 2010 SAAT 14.00
acil demokrasi | Aralık 15, 2010, 11:42 am | Cevapla
YanıtlaSildurumu tahlil ederken objektif olmak zorundayız
çek yasasında cezayı savunanlar konuyu bilmedikleri için savunmuyorlar
sayın İyimaya adalet komisyonunun akp li üyesi ve başkanıdır,kendisi borca hapsin hukuki ve insani dayanağı olmadığını deklare ediyor
meclis görüşmelerinde ve haber programında hepimizin gözüne bakarak borca hapsin yanlışlığını tekrarladı
çek mağdurlarının bu gerçeği Başbakanın bilmediğini düşünmesi olsa olsa haklılığına olan inançsızlığıdır
zaten en önemli problemimiz kendimizi suçlu hissetmemizdir
kendimizi suçlu hissettiğimiz için af istemek anlamına gelen kestirme yolları tercih ediyoruz
kamuoyuna anlatmaya çalıştığımız gerçeği önce biz içimize sindirmeliyiz
“suçlu değil borçluyuz” ve bu borç ve hapis ticaret yaptığımız insanlara olan borcumuzdan kaynaklanmıyor
hapislik tehdidinin kaynağında ticaretimizle hiçbir ilişkisi olmayan devletin kestiği adli para cezası var
bizim ticari anlamda devlete hiçbir borcumuz yok ve devletin bizden karşılığı olmayan bir alacağı hapislikle tahsil etmeye çalışması ülkemizde yaşanan en büyük insan hakları ihlalidir
af istemiyoruz,iki dudağın arasından çıkacak iyleştirmeyede ihtiyacımız yok
talebimiz insan hakları ihlalinin ortadan kaldırılmasıdır
hukuk devletinin gereğinin yerine getirilmesidir
insan haklarıyla insandır
birlikte başaracağız
tatiana.mychelova@coe.int adresine yolladigim maile okunmadan silinmistir mesaji geldi malesef.Bombardimana devam hep birlikte arkadaslar
YanıtlaSilHakan Yigit.
BAKIN ARKADAŞLAR,
YanıtlaSilMORAL BOZMAK YOK.ARTIK TARTIŞILMAYA BAŞLANDIK.İTO 'YA EN AZ 10.000 MAİL GÖNDERMEMİZ GEREKİYOR.ANLASIN HERKES DURUMUN NE KADAR VAHİM OLDUĞUNU.ŞU ANDA BİZİM BAŞIMIZA GELEN DURUMUN,HERKESİN BAŞINA GELEBİLECEK NORMAL BİR DURUM OLDUĞUNU HERKES ANLAMALI.
BİZ SADECE ÖZGÜRLÜK İSTİYORUZ.SONRA DA ÇALIŞIP,BORÇLARIMIZI ÖDEMEK.
ŞİMDİ GAYRET ZAMANI.
LÜTFEN BİRAZ DAHA GAYRET...
ERCAN ERMİŞ
hakan yiğit bana okunmadan silinmiştir diye mesaj gelmedi konu başlığına help me diye yazdım
YanıtlaSilDevlet suçun faili olamaz. Devlet Anayasa Suçu işliyor ifadesi ceza hukukunun temel prensiplerine aykırı olduğu gibi bilimsel olarak ve yazın dili olarak da hatalıdır. Devlet bir tüzel kişiliktir. TCK 20. Maddeye göre tüzel kişiler suç faili olamazlar. Devlet deyince üç temel organ aklımıza gelir:
YanıtlaSilYASAMA ORAGANI, TBMM,
YÜRÜTME, KABİNE VE BAŞBAKAN,
YARGI
İç hukukta ve uluslar arası hukukta bu organların ve bir tüzel kişilik olarak devletin sorumlulukları belirlenmiştir. Devlet bir suçun süjesi olamaz ama tazminatın muhatabı olabilir. AİHM kararlarında olduğu gibi.. Bu nedenlerle başlıktaki yazının içeriğini değil ama başlığını hatalı buluyorum.
toplu olma zamanı geldi . arkadaslar hadiiii
YanıtlaSilvenice@coe.int (okundu mesaji geldi)
YanıtlaSiltatiana.mychelova@coe.int (okunmadan silindi mesaji geldi)
Baslik olarak; ''We need your support for our freedom'' yazdim
Hakan Yigit
ARKADAŞLAR DUALARIM HEP SİZİNLE.EŞİM 2 AYRI ÇEKTEN YATMAKTA İLK ÇEKİN AVUKATIYLA ANLAŞTIM.FAKAT İKİNCİ ÇEKİ ÖDEME GÜCÜM YOK.YATTIĞI GÜNLERİ İKİNCİ ÇEKE SAYDIRA BİLİYORMUYUZ.BİLEN VARSA LÜTFEN YANITLASIN.TEŞEKKÜR EDERİM.YASMİN.
YanıtlaSilacil demokrasi
YanıtlaSiltgrt haberdeki çek mağdurları haberinin görüntülerine ulaşılamıyor
sanırım haberden rahatsız olanlar oldu
Av. Sibel hanıma : ilk taksit taahüt süresi 22sinde doluyor. yerine getirmem mümkün değil. hemen ertesi gun yakalama çıkarmı? yardımmm lütfen. 41 E.P.
YanıtlaSilacil demokrasi su an denedım ve tgrt dekı çek magdurları haberi duruyor ve izlenebılıyor...ufuk34
YanıtlaSilBana 'devlet suç işledi' dedirtemezsiniz.
YanıtlaSilSüleyman Demirel 21.07.2009
İTO'YA MAİL
YanıtlaSilERCAN ERMİŞ
63deki soruma cevap verecek kimse yokmu? 41 E.P.
YanıtlaSilavukat sibel hanım
YanıtlaSildünyada insan hakları için çalışan avukat örgütleriyle temasa geçebilirmisiniz
vatanhasreti
ito icin mail örnegı yollarsanız onu yollayabılırım...ufuk34
YanıtlaSilistanbul yada ankarada br çekzede arkadaşımızın davasına insan hakları için çalışan yabancı sivil toplum kuruluşları yada avukatları davet etsek nasıl olur
YanıtlaSilİTO ÇEK TOPLANTISI YAPIYOR
YanıtlaSilATO 07- 08 ARALIK TARİHLERİNDE ÇEK MAĞDURLARININ YANINDA YER ALDI.
ATO’YA KARŞI İTO
İTO ÇEK TOPLANTISI DÜZENLİYOR
5941 SAYILI ÇEK KANUNU VE SON GELİŞMELER
İSTANBUL TİCARET ODASI
MECLİS SALONU
20 ARALIK 2010
14:00-14:15 AÇILIŞ KONUŞMASI
İTO TEMSİLCİSİ
14:15-14:45 OTURUM BAŞKANI
Sezai ONARAL – İstanbul YMM Odası Başkanı
14:45- 15:45 KONUŞMACI
DR. Ömer SİVRİHİSARLI-E.Hukuk Müşaviri
16:00-16:45 KONUŞMACI
DR. Veysi SEVİĞ-İTO Mali Müşaviri
16:45-17:30
arkadaşlar SÖZCÜ gazetesi ile görüşüyorum inşallah haber yapacaklar gerekli yazıları fax çektim SAYIN Ercan ERMİŞ 51 deki yazının formatını sözcü gazetesine hitaben değiştirip 0212 6984949a HANDE hn dikkatine fax cekebilirmisin
YanıtlaSilAyın 22 sinde ödeyemzsem ne olacakkkk. bunun cevabını verirmisiniz? hemen yakalamamı olacak? Av. sibel hanıma soruyorum ama kale almıyor bu soruyu. bu kadar mı önemsiz ?41 E.P.
YanıtlaSilMETRİS CEZAEVİNDE YAKINI OLAN ARKADAŞLAR
YanıtlaSilAVUKAT SİBEL SEVİNÇ ŞU AN METRİS CEZAEVİNDE
SİBEL HANIMI ARAYIP TANIDIKLARIYLA GÖRÜŞMESİNİ SAĞLAYABİLİRLER
73 deki arkadaşım 22 sinde bitiyorsa karşı taraf önce şikayetini tyenileyecek tabi atlamazsa.hakim inceleyip tekrar infaza yazacak buda nerden baksanız 15-20 gün sürerer buda en az.şikayet yenilenmezse bekler ve zamanla düşer dua edinde karşı taraf şikeyeti atlasın ve unutsuz.serdar
YanıtlaSilavukat sıbel hanımın telefonunu birdaha yazarmısınız rıca etsem cuneyıt bey .. izmirli ziraatcı
YanıtlaSilAklıma gelmemişti 0532 405 09 23 numaram isim soy isim ve koğuş gerekli bir saatim var girişe en azından görüşmüş oluruz yakinlarinizla
YanıtlaSilMETRİS CEZAEVİNDE YAKINI OLAN ARKADAŞLAR
YanıtlaSilAVUKAT SİBEL SEVİNÇ ŞU AN METRİS CEZAEVİNDE
SİBEL HANIMI ARAYIP TANIDIKLARIYLA GÖRÜŞMESİNİ SAĞLAYABİLİRLER
GSM...: 0(532) 405 09 23 - 0(541) 4053235
Arkadaşlar 42 ile 43 birlikte mi mail atacağız İngilizce metinden bahsediyorum
YanıtlaSilSanırım bu sorulara defalarca cevap verdim. Site gündemi eylem odaklidor o nedenle bilgi paylaşımını minimumda tutuyorum. Ancak sunu söylemek isterim alacaklı sizin ödeme yapmadığınızı bir yıl icinde beyan ederek Sikayet ederse sadece üzülen tebligat yapılır itiraz sonucu beklenmeden dahi onfazs devam kararı verebilir
YanıtlaSilARKADAŞLAR YAKINDA İSTANBULDA EYLEM VARMI
YanıtlaSilBİLGİSİ OLAN
İSMAİ34
79 evet ıkısinide
YanıtlaSilyeni bir mailde var
www.hrla.org.uk web adresi ister burdan contact us kısmından yada
IBonner@barcouncil.org.uk mailine direk yazabilirsiniz
vatanhasreti
ANKARA (ANKA) - Anayasa Mahkemesi'nin uzun bir aranın ardından geçtiğimiz hafta çalışmalarına başladığı öğrenildi. AYM Başkanı Haşim Kılıç'ın üyelere Anayasa Mahkemesi'nin yapısına ilişkin uyum yasasının "çıkmasının vakit alacağını" ilettiği ve bu nedenle yüksek mahkemenin toplanmasına karar verildiği ortaya çıktı.
YanıtlaSilANKA'nın edindiği bilgiye göre, Anayasa Mahkemesi uzun bir aranın ardından geçtiğimiz hafta toplanmaya başladı. Toplanma kararını Başkan Haşim Kılıç'ın Anayasa değişikliğinden sonra yapısı değiştirilen AYM'nin yeni yapısına ilişkin "uyum yasasının çıkmasının zaman alacağını" üyelere bildirdiği ve bu gerekçeyle yüksek mahkemenin geçen hafta toplanmaya başladığı öğrenildi. Başkan Kılıç, ayırca Anayasa Mahkemesi'nin önünde çok sayıda dosya bulunması nedeniyle de bu kararı aldı. AYM önünde, onbinlerce işçiyi ilgilendiren 4/C yasasının iptali istemi bulunuyor.
-VURAL'IN BAŞVURUSU DA ETKİLİ OLDU-
Öte yandan, Ankara Barosu avukatlarından Sedat Vural, 2007 yılında yapılan seçimlerde milletvekillerine seçimden sonraki 3 ayı kapsayan maaşların ödenmesine ilişkin kararın yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle dava açmıştı. Danıştay 11. Dairesi, aylık ödenek ve yollukların, seçimlerin yenilenmesinden sonra TBMM üyeliği sıfatı sona erenlerden geri alınmasını engelleyen TBMM Üyelerine Ödenecek, Yolluk ve Emekliliklerine Dair Kanun'un "Hak Kazanma ve Ödeme" başlıklı 6. maddesinin 3. cümlesinde yer alan "ve çeşitli sebeplerle genel seçimin yenilenmesi" ibaresinin Anayasaya uygunluğunun denetlenmesi gerektiğine karar vermişti. Fakat, AYM söz konusu başvuruyu 2 yıldır karara bağlamamış ve geçtiğimiz haftalarda "çalışmama" kararı almıştı.
Avukat Sedat Vural, Anayasa Mahkemesi'nin "çalışmama kararı" aldığı yönündeki iddialara mahkemeye yaptığı başvuruyla tepki göstermişti. Vural, yüksek mahkemeye yaptığı başvuruda, AYM'nin böyle bir karar almasının Anayasa'ya aykırı olduğunu savunmuş ve "Mevcut "Anayasa Mahkemesi Kuruluş Yasası' ve "Anayasa Mahkemesi İç Tüzüğü' gereği toplantıların yapılması Anayasal ve Yasal görevdir" demişti. Yüksek Mahkeme'nin Vural'ın yaptığı söz konusu başvuruyu da göz önüne aldı. Vural, Anayasa'nın 177'inci maddesi ile 149'uncu maddesini başvurusuna dayanak oluşturmuştu.(ANKA)
(EÖ/ÖMR)
YORUMLARINIZHenüz bir yorum yapılmamış.
Bu sayfaya yorum yazarak tarihe not düşün.
Eylem fikirleri..;
YanıtlaSil1-)İst.da kiralanacak bir orta büyüklükte gemi ile boğaz turu.bu tur sırasında açılacak Flamalar,Türkiye bayrakları mutlak sürette çok etkili olacaktır.
2-)İst.da her gün onbinlerce kişinin geçtiği istiklal caddesinde yapılacak bir yürüyüş ve GS lisesinin önünde yapılacak bir basın açıklaması çok etkili olur.
72 UMUT kardeş,faks imkanım yok.Hande Hanımın mail adresini verin lütfen.Hemen göndereyim.
YanıtlaSilERCAN ERMİŞ
AYNA
YanıtlaSilTGRT PROĞRAMINA KATILAN ARKADAŞLAR BEĞENDİĞİM İÇİN DEDİM DİĞER ARKADAŞLARDAN ÖZÜR DİLERİM HERHANGİ BİR ART NİYETİM YOK SHOW TV DE SEDA HANIMIN PROĞRAMINA GİRİŞİMDE BULUNSANIZ ÇOK SES GETİRİR , BİZLERDE KANALI ARAYIP PROĞRAM YAPMASI İÇİN BASKI YAPSAK
sn.ayna,çok izlenen bir program ancak show tv seda sayanın kullandığı çekimlerin yapıldığı stüdyonun 3 aydır borcu olduğundan çekim ekipmanları vs.hepsi kapının önüne konmuş.yeni stüdyo arayışına girmişler.şu an için iyi bir seçim değil diye düşünüyorum.kişisel kanım.saygılarımla.basketçi
YanıtlaSilArkadaşlar Merhaba,
YanıtlaSil30 Kasım 2010 tarihinde İstanbul Şişli .... Ceza Mahkemesine verdiğim UYARLAMA YARGILAMASI ve YENİDEN YARGILAMA talebime ilişkin dilekçem ilgili mahkeme tarafından kabul edilmiş olup,
2011 Mart ayına da Yeni bir dosya numarası DURUŞMA GÜNÜ verilmiştir.
Böylece 23 aralıkta dolacak olan Taahhüdümün süresinin de BİR ANLAMI KALMAMIŞTIR. Durdurulan CEZA İNFAZIM DA aynı zamanda HAKKIMDAKİ İNFAZ KALDIRILMIŞTIR.
Şu anda karar örneği elimde değildir. Muhtemelen akşam üzeri bana fakslanacaktır. Gelince sizlerle de paylaşacağım.
AYRICA ŞUNUDA BELİRTEYİM, SİTENİN DE BİLDİĞİ BAZI HUKUKÇULAR, TALEPLERİMİN TAMAMININ KABUL EDİLME İHTİMALİ OLMADIĞINI SÖYLEMELERİNE RAĞMEN MAHKEME TÜM TALEPLERİMİ KABUL ETMİŞTİR.
TAAHHÜT SÜRESİ BİTMEK ÜZERE OLAN ARKADAŞLAR DA LÜTFEN PANİĞE KAPILMASINLAR.
ZİRA SÜREÇ YUKARIDAKİ YORUMLAR DA BELİRTİLEN DEN FARKLI İŞLEYECEKTİR.
Uğur 26
uns26@hotmail.com
uğur26 uyarlama dilekçen sitedekiyle aynımı bide hangi tarihte kesinleşen karara uyarlama istedin
YanıtlaSilvatanhasreti
Ayrıca Şunuda belirteyim,
YanıtlaSilEYLEM YAPALIM, BASININ ilgisini çekelim diyen arkadaşlar,
4 günden beri 2 ayrı ULUSAL KANALDA çok bilinen ve izlenen 2 ayrı program için yaptığım görüşmeler sonuca ulaşmak üzere olup, 2 - 3 gün içinde olumlu cevabın geleceğini sanıyorum. Herhangi bir engelleme ile karşılaşmamak adına Kanal ve Program ismini şu an veremiyorum.
Yalnız şunu söyleyeyim, bir aksilik olmazsa Ülkemizde BİZİM SESİMİZİ DUYMAK İSTEMEYEN TÜM SAĞIR KULAKLAR SESİMİZİ DUYACAKTIR.
Uğur 26
uns26@hotmail.com
(Uyarlama ile yapabileceğim birşey olursa Telefola da arayabilirsiniz.
Sitedeki çoğu arkadaşta Tel Numaram vardır.
Burada deklare edemiyorum.)
Şişli mahkemeleri zaten lehimize karar veriyorlar. Sorun her adliyenin farklı yaklaşımda bulunması. Bu talebi Bakırköy'e yada İstanbul'a yapsaydın büyük ihtimalle red alırdın.
YanıtlaSilMufit
ARKADAŞLAR,SN.BAŞBAKANIN OĞLUNUN BASKETBOL FEDERASYOUNUNDA ÇALIŞTIĞI KONUSUNDA BİR ARKADAŞIMIZ YARDIMCI OLMAK İÇİN SÖYLEMİŞTİ ANCAK BÜTÜN BİRİMLERDEN BUGÜN İTİBARİ İLE NEGATİF CEVAP GELDİ.BİLGİNİZE.BASKETÇİ
YanıtlaSil89 - Vatan Hasreti
YanıtlaSilUyarlama dilekçem aynı değil ama, sitedeki emsallerden de yararlandım.
'' bide hangi tarihte kesinleşen karara uyarlama istedin '' burada ne demek istedin anlamadım.
Ancak benim şahsi fikrim 3167 de olsa 5941 de olsa lehe hükümler sebebiyle herkesin dilekçe vermesi.
Uğur 26
KARŞIYAKA VE İZMİRDE UYARLAMA DİLEKÇESİ VEREN OLDUMU
YanıtlaSilhayırdır bugün site kalabalık değil eylem bittimi yoksa
YanıtlaSilbasketçi başbakanın oğlu değil eşinin kardeşi demişlerdi
YanıtlaSiladana da kesinlesen bir dava icin ist da basvuru olabilirmi ? tahuut ıst bakırkoy adlıyesinde verildi.
YanıtlaSilBOŞ DURMAK YOK
YanıtlaSilAŞAĞIDAKİ METNİ ADRESLERE EŞİMİZ DOSTUMUZUN MAİL ADRESLERİ ÜZERİNDENDE ATALIM MAİL BOMBARDIMANI LAZIM
Dear/
Within the frame of the liberal economy, trade and commercial relations between merchants are carried out by means of post-dated checks in Turkey. The banks give out blank checks to their customers and the merchants use these checks in trading of goods and services by filling them out by giving 6 months, 1 year or longer periods of maturity to them.
The financial crisis in the world has affected profoundly our country; as a result, the merchants were unable to pay their post-dated checks on their due dates.
According to Article 38/8 of the Turkish Constitution, as amended in 2001 taking into regard the European Convention on Human Rights, "no one can be detained from his/her freedom due to only his/her failure to fulfill a contractual liability”. As such, prohibition of detainment of freedom due to only failure to fulfill a contractual liability (i.e., provision for “no imprisonment for debt”) has been added to our constitution. This provision, taken from the Article 1 of the Protocol constituting the 4th Annex to European Human Rights Convention, underlines that imprisonment due to failure to perform a contractual relation will be contrary to the human freedom and honor.
However, the legislator in Turkey has lately acted cunningly to circumvent this above referred provision of the Turkish Constitution. According to the current laws of our country, the businessmen who are unable to pay their checks are sentenced to imprisonment. If this is their first incident, the person who gives out a kite check is punished with a Judicial Fine equal to the amount written on each kite check and is sentenced to imprisonment only if he/she is unable to pay such Judicial Fine. To be more specific, the Judicial Fines in Turkey are fines that are paid to the Treasury of the State. In case a person indebted to the Treasury of the State because of a Judicial Fine is unable to make this payment within 30 days, he/she is punished by imprisonment for such number of days, which cannot exceed 730, equal to any unpaid amount divided by a figure varying between TL 20,- and 100,- to be determined by the judge based on the financial and other conditions of the debtor.
However, if the incident repeats, the person is then directly sentenced to imprisonment from 1 to 5 years.
It goes without saying that any merchant with good intentions would be able to pay out the check amount if he had the means, but if he/she could not indeed have made that payment, that merchant shall also be unable to pay the said Judicial Fine and inevitably end up in prison even as a result of his/her first incident.
As the merchants of Turkey, we are facing sanctions of imprisonment which cannot benefit from any probation and that are clearly contrary to the principles and standards of universal law.
In addition to that, the Constitution Court of Turkey has also resolved that the above referred sanctioning is not against the provisions of Turkish Constitution.
YanıtlaSilIn Turkey there are currently around 148.000 people in prison while the total capacity of all correction facilities is only around 80.000. Therefore, you can easily imagine merchants lying on top of each other in jail and are facing all kinds of epidemic diseases, are living in difficult conditions, and some even die due to health problems given the circumstances.
In addition, by the effect of the financial crisis, the number of merchants who are currently sought by the authorities is around 200.000 and if all those persons are arrested, the population of the correction facilities will then reach 350.000.
Some of the merchants facing these conditions as a result of a penalty contrary to both the European Convention on Human Rights and the human honor commit suicide. We receive the death news of several persons everyday. Several of them sought by the authorities also attempt the same practice. In addition to all that, their household goods are attached by the execution officers because of the unpaid checks. Such practice has its effects not only on the merchant himself, but also on their families resulting in the loss of their homes, suspension of their children’s education, etc.
Please kindly try to make your best attempts to stop this cruel penalty applied to the bankrupt merchants in Turkey which is contrary to the principles of universal law and the European Convention on Human Rights in all respects. We see that as a humanity mission.
Best regards,
venice@coe.int
tatiana.mychelova@coe.int
delegation-turkey@ec.europe.eu
IBonner@barcouncil.org.uk
vatanhasreti
91 - Müfit
YanıtlaSilDaha önce görüştüğüm hukukçular da senin gibi söylüyorlardı. Ancak birde benim dilekçemi ŞİŞLİ de olsa kabul etmez diyorlardı. BEN TÜM HUKUKİ YOLLARI TÜKETMİŞ, YARGITAY TARAFINDAN CEZASI ONAYLANMIŞ, İNFAZA İLİŞKİN YAKALAMA KARARI ÇIKMIŞ, VE YAKALANMIŞ, SONRADA TAAHHÜTLE DIŞARI ÇIKMIŞ VE TAAHHÜT SÜRESİ DOLMASINA 15 GÜN KALMIŞ OLARAK DİLEKÇEMİ VERMİŞTİM.
Ayrıca siteye yeni katıldınız galiba. Daha Önce böyle bir rumuz hiç hatırlamıyorum. Ama sizinkine benzer DİL KULLANAN çok HUKUKÇU TANIYORUM.
SİTEDEKİ ARKADAŞLAR, KAYBEDECEK NEYİNİZ VAR.
ALTI ÜSTÜ BİR DİLEKÇE, SİZDE VERİN, BELKİ SİZİNKİDE KABUL EDİLİR, KENDİ ÖZEL DURUMUNUZU BELİRTİN, İNFAZIN KALDIRILMA GİBİ BİR SONUCA DEĞMEZ Mİ?
Yalnız şunuda belirteyim, her dosya kendi içinde değerlendirilmeli, İNANIN BANA GÖZDEN KAÇIRILAN O KADAR KÜÇÜK DETAYLAR VARKİ, İNFAZI DURDURABİLECEK.
Ben hukukçu değilim ama mantık sahibiyim. BANA OLMAZ DİYEN HUKUKÇULAR ŞİMDİ KARAR İSTİYORLAR.
SİZDE MÜRACAATLARINIZI YAPIN.
Uğur 26
arkadaşlar şimdi avukatımdan geliyorum canım çok sıkkın dünde sormuştum sizlere bilen varsa sevinirim ,
YanıtlaSil1-8 tane çekim var 8 inede taahhüt vermiştim
2-7 tanesi temyizdeydi ancak 1 tanesi kesinleşmişti ve ben bütün çeklere vekaleten imza atmıştım ama şirket ortağı olarak şimdi avukat diyor ki kesinleşmiş olanı ödemek zorundasın yoksa yakalam çıkar ne yapmam gerekiyor uyarlama açalım diyorum kesinleşmişe olmaz diyorlar
uğur 26 uyarlama dilekçe örneğini banada yollayabilirmisiniz semih ben ist. dan 0 533 200 08 46 cep numaram
YanıtlaSil100
YanıtlaSilSiz aşağıdaki gibi bir dilekçe yazın
.…….ASLİYE CEZA MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
...... (ŞEHİR)
ESAS NO : 200. / …
KARAR NO : 200. / …
SANIK :
TALEP : CMK 226 maddesi doğrultusunda yeniden yargılanma istemidir.
KONU : 200./.. nolu dosya kapsamında hakkımda şirket vekili olarak karşılıksız çek keşide etmek suçundan ” 3167 sayılı kanunun 16/1 maddesine göre adli para cezasıyla cezalandırılmama karar verilmiştir../
Şırket muduru ve ahzu kabz yetkısı oldugu sahıs bana vekaletten cek kesıde etmek uzere yetkı vermıstır. Zamanında bankada yeterli karşılığı bulunmayan bu çekler hakkında karşılıksız işlemi yapılmış ve hakkımda dava açılmıştır.
5941 sayılı “Çek Kanunu” 20.12.2009 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiş ve 3167 sayılı kanunu yürürlükten kaldırmıştır.
3167 sayılı Kanun 16/1. maddesinde çekin üzerinde yazılı keşide tarihinden önce veya süresi içinde ibraz edildiği halde yeterli karşılığı bulunmaması nedeniyle kısmen de olsa ödenmeyen çeki keşide eden hesap sahiplerinin veya yetkili temsilcilerinin çek bedeli tutarında adlî para ceza ile cezalandırılacağı öngörülmekteydi. Bu maddeden anlaşılacağı üzere 3167 sayılı Kanunda “karşılıksız çek keşide etmek” ve “lehine karşılıksız çek keşide edilmek” suç olarak tanımlanmıştı.
5941 sayılı Kanunda ise, “Üzerinde yazılı bulunan düzenleme tarihine göre kanunî ibraz süresi içinde ibrazında, çekle ilgili olarak “karşılıksızdır” işlemi yapılmasına sebebiyet veren kişi hakkında, hamilin şikâyeti üzerine, her bir çekle ilgili olarak, binbeşyüz güne kadar adlî para cezasına hükmolunur.”(ÇK, m.5/1) şeklinde düzenleme bulunmaktadır. Bu madde uyarınca, çekin üzerinde yazılı bulunan düzenleme tarihine göre kanuni ibraz süresi içinde ibraz edildiğinde, çekin karşılığını ilgili banka hesabında tam olarak bulundurmamak suç olarak tanımlanmaktadır.
3167 sayılı Kanundan farklı olarak, 5941 sayılı Kanunun 5/1. maddesinde tanımlanan suç, “karşılıksız çek keşide etme suçu” olarak da ifade edilemez. Çünkü burada, “karşılıksızdır” işlemine tabi tutulan çekin düzenlenmesi değil, düzenlenen çekin kanunî ibraz süresi içinde ibraz edildiğinde, karşılığının ilgili banka hesabında tam olarak bulundurulmaması suç olarak tanımlanmıştır.
Şirket vekaletnamesi ile işlemleri yaptığımdan dolayı, çek karşılığını bankada bulundurmak gibi bir imkan, sorumluluk ve yetkimde bulunmamaktadır.
Türk Ceza Kanununun 5/1 maddesinde “ Bu Kanunun genel hükümleri, özel ceza kanunları ve ceza içeren kanunlardaki suçlar hakkında da uygulanır.”
Ve yine aynı kanunun 7. Maddesinde ise:
(1) İşlendiği zaman yürürlükte bulunan kanuna göre suç sayılmayan bir fiilden dolayı kimseye ceza verilemez ve güvenlik tedbiri uygulanamaz. İşlendikten sonra yürürlüğe giren kanuna göre suç sayılmayan bir fiilden dolayı da kimse cezalandırılamaz ve hakkında güvenlik tedbiri uygulanamaz. Böyle bir ceza veya güvenlik tedbiri hükmolunmuşsa infazı ve kanunî neticeleri kendiliğinden kalkar.
(2) Suçun işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanun ile sonradan yürürlüğe giren kanunların hükümleri farklı ise, failin lehine olan kanun uygulanır ve infaz olunur.
(3) (Değişik fıkra: 29/06/2005-5377 S.K./2.mad) Hapis cezasının ertelenmesi, koşullu salıverilme ve tekerrürle ilgili olanlar hariç; infaz rejimine ilişkin hükümler, derhal uygulanır.” denilmektedir.
Türk Ceza Kanununun bu maddeleri de dikkate alınarak dosyamın yeniden incelenmesi ve “uyarlama yargılaması” yapılması gerekmektedir.
NETİCE ev TALEP:
lehime olan kanun dikkate alınıp “Uyarlanarak” dosya tetkikiyle 5941 sayılı yasanın 5/1 fıkrası uyarınca hüküm kurulmasını ve tarafıma verilen cezanın / hakkımda açılmış davaların kaldırılmasını saygılarımla arz ederim. .
SANA KESİNLEŞEN CEZALARDA UYARLAMA YAPILMAZ DİYEN AVUKAT HALT ETMİŞ..
cüneyt bey
YanıtlaSilbenim 2.duruşmam yarın büyük ihtimalle karara bağlanır diye düşünüyorum bu uyarlamayı yapmam uygun yoksa temyiz mi yardımılarınız için teşekkürler(ilk duruşmaya başka adliyeden ifade verdim)
akcan
96 da yazan adsız arkadaş,konuyu bildiğin için rumuzsuz olsada cevaplayayım.o ayrıntıyı atlamış olabiilirim.ancak sorduğum kişiler sonuçda yanlış da olsa bağlantı kurabilecek kapasitede insanlar.fakat tekrar bu şekilde spracağım.uyarın için teşekkür ederim.basketçi
YanıtlaSilcüneyt arkadaşım yarın kendim götürüp vericem çok teşekkürler hemen kabul görürmü sence temyizde olanlarada vereyimmi teşekkürler
YanıtlaSil103
YanıtlaSillehe durumunuz varsa temyizde ozulur, temyize gönderirken gerekçeleri yazarsınız bozulur gelir.
lehe durum yoksa yine temyize.. zaman kazanmak için
cüneyt bey teşekkürler
YanıtlaSilakcan
konya 1-2-3- asliye ceza mahkemeleri ist.k.çekmece 2.asliye.gerede asliye cez.sultanbeyli 2.asliye ceza hala erken ibraza ret kararı vermektedirler.yargıtaydanda hala bir karar çıkmamıştır.bu nasıl adalet anlayamadım 3167 kalkmıştır.bu çekler şimdi müracat edilse ceza verebileceklermi mehmet
YanıtlaSilarkadaşlar sizden biraz özveri diliyorum,yada yalvarıyorum desem,birşeyler yapalım ,bir araya gelip enazından ist grubu olarak buluşalım diye belki 50msj attım bir elin 5 parmağını geçmedi.istanbullu mağdurlar bukadarmıyız.?ondan sonra ekim2510,uğur55,uğur26,haklı olarak sitem ediyorlar,boşa konuşuyorsunuz,gibi eleştriler yapıyorlar.ikinci hafta oldu tık yok.arkadaşlar benkendi çabalarımla birşeyler yapıyorum ama yeterli olmadığının farkındayım.birlik olalım dediğimiz bu.bursaı sanal bir ortam,burdan yola çıkarak gerçeği yakalıyacağız.lütfen özveri.saygılarımla.basketçi
YanıtlaSilcüneyt bey 2008 yılında temyize gönderdiğim dosyam var 3167 ye göre karar çıkmıştı yeni yasaya göre lehime bir durum yok acaba onanırmı yoksa bozularakmı gelir ERDEM
YanıtlaSilarkadaşlar internette bizimle ilgili haberler varmı diye incelerken gözüme chp kayseri milletvekili mehmet şevki kulkluoglununda çek magduru oldugu kendisi hakkında bursa istanbul ve kayseri mahkemelerinde devam eden ve kesinleşmiş hapsi var.kendisi meclisin içinde bir milletvekili olarak bize yardımcı olabilirmi.en azından meclisin havasını lehimize ve aleyhimize olan havasını anlatır.yapılabilecekler konusunda bize yol gösterebilir.
YanıtlaSilKARABÜKLÜ uyarlamayı savcılığa bulunduğum yerden versem çünkü 5 ayrı ilde mahkeme olurmu
YanıtlaSilCHP KONYA MİLLETVEKİLİ ŞEVKİ KULKULOĞLUNUN
YanıtlaSilKayseri 2. Asliye Ceza’da davalar. Kayseri Sulh Cezalarda davalar..
Bursa 13. Asliye Ceza’dan, Bursa 14. Asliye Ceza’dan davalar.
Yetmemiş, Bakırköy 11. Asliye Ceza’dan..
Yetmemiş İstanbul 7. Asliye Ceza’dan davalar..
Karşılıksız çekleri sebebi ile, tüm bu dosyalar Şevki Bey’in milletvekilliğinin dolmasını bekliyormuş!
mehmet şevki kulkoglu meclis tel0312 4205934 faks 03124206964.
YanıtlaSilarkadaşlar chp nin sitesini girin milletvekilinize ulaşın dan kayseri ilini seçip mehmet şevki kulkogluna kendiside bir çek magduru olarak mail atalım.çok zor bir şey degil.attan düşenin derdini attan düşen anlar
YanıtlaSilErcan abi hande hn mailm adresi handezeyrek@gmail.com bugun telefonla görüştüm dışarı çıkacağını ama yarın bu konuyu görüşebileceğimizi soyledi inşallah birşeyler olur
YanıtlaSilSayın Basketçi,
YanıtlaSilistanbul görüşmesine bende gelirim...
alper
Dear/
YanıtlaSilWithin the frame of the liberal economy, trade and commercial relations between merchants are carried out by means of post-dated checks in Turkey. The banks give out blank checks to their customers and the merchants use these checks in trading of goods and services by filling them out by giving 6 months, 1 year or longer periods of maturity to them.
The financial crisis in the world has affected profoundly our country; as a result, the merchants were unable to pay their post-dated checks on their due dates.
According to Article 38/8 of the Turkish Constitution, as amended in 2001 taking into regard the European Convention on Human Rights, "no one can be detained from his/her freedom due to only his/her failure to fulfill a contractual liability”. As such, prohibition of detainment of freedom due to only failure to fulfill a contractual liability (i.e., provision for “no imprisonment for debt”) has been added to our constitution. This provision, taken from the Article 1 of the Protocol constituting the 4th Annex to European Human Rights Convention, underlines that imprisonment due to failure to perform a contractual relation will be contrary to the human freedom and honor.
However, the legislator in Turkey has lately acted cunningly to circumvent this above referred provision of the Turkish Constitution. According to the current laws of our country, the businessmen who are unable to pay their checks are sentenced to imprisonment. If this is their first incident, the person who gives out a kite check is punished with a Judicial Fine equal to the amount written on each kite check and is sentenced to imprisonment only if he/she is unable to pay such Judicial Fine. To be more specific, the Judicial Fines in Turkey are fines that are paid to the Treasury of the State. In case a person indebted to the Treasury of the State because of a Judicial Fine is unable to make this payment within 30 days, he/she is punished by imprisonment for such number of days, which cannot exceed 730, equal to any unpaid amount divided by a figure varying between TL 20,- and 100,- to be determined by the judge based on the financial and other conditions of the debtor.
However, if the incident repeats, the person is then directly sentenced to imprisonment from 1 to 5 years.
It goes without saying that any merchant with good intentions would be able to pay out the check amount if he had the means, but if he/she could not indeed have made that payment, that merchant shall also be unable to pay the said Judicial Fine and inevitably end up in prison even as a result of his/her first incident.
As the merchants of Turkey, we are facing sanctions of imprisonment which cannot benefit from any probation and that are clearly contrary to the principles and standards of universal law.
In addition to that, the Constitution Court of Turkey has also resolved that the above referred sanctioning is not against the provisions of Turkish Constitution.
YanıtlaSilIn Turkey there are currently around 148.000 people in prison while the total capacity of all correction facilities is only around 80.000. Therefore, you can easily imagine merchants lying on top of each other in jail and are facing all kinds of epidemic diseases, are living in difficult conditions, and some even die due to health problems given the circumstances.
In addition, by the effect of the financial crisis, the number of merchants who are currently sought by the authorities is around 200.000 and if all those persons are arrested, the population of the correction facilities will then reach 350.000.
Some of the merchants facing these conditions as a result of a penalty contrary to both the European Convention on Human Rights and the human honor commit suicide. We receive the death news of several persons everyday. Several of them sought by the authorities also attempt the same practice. In addition to all that, their household goods are attached by the execution officers because of the unpaid checks. Such practice has its effects not only on the merchant himself, but also on their families resulting in the loss of their homes, suspension of their children’s education, etc.
Please kindly try to make your best attempts to stop this cruel penalty applied to the bankrupt merchants in Turkey which is contrary to the principles of universal law and the European Convention on Human Rights in all respects. We see that as a humanity mission.
Best regards,
venice@coe.int
tatiana.mychelova@coe.int
delegation-turkey@ec.europe.eu
IBonner@barcouncil.org.uk
vatanhasreti
ÇEK YASASINDA UYARLAMA OLMAZ
YanıtlaSilUyarlama 5237 sayılı yasanın uygulanmasına ilişkin çıkarılan 5252 sayılı yasada vardır. 5252 sayılı yasanın amaç ve kapsam maddesi şöyledir:
Amaç
MADDE 1. - (1) Bu Kanunun amacı, 26.9.2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun yürürlüğe konulmasına ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2. - (1) Bu Kanun, diğer kanunlarda, yürürlükten kaldırılan 1.3.1926 tarihli ve 765 sayılı Türk Ceza Kanununa yapılan yollamaları, 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun yürürlüğe girmesiyle yürürlükten kaldırılan hükümleri ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun uygulanması için diğer kanunlarda yapılan değişiklikleri, yürürlüğe girmesinden önce işlenmiş suçlar hakkında ne suretle hüküm kurulacağına ve kesinleşmiş cezaların nasıl infaz edileceğine ilişkin hükümleri kapsar.
5941 sayılı yasanın lehe hükümleri ise kesinleşen, infaz aşamasındaki hükümlerde 5275 sayılı yasanın 98. Maddesine göre yapılır.
Mahkûmiyet hükmünün yorumunda veya çektirilecek cezanın hesabında duraksama
MADDE 98.- (1) Mahkûmiyet hükmünün yorumunda veya çektirilecek cezanın hesabında duraksama olursa, cezanın kısmen veya tamamen yerine getirilip getirilemeyeceği ileri sürülür ya da sonradan yürürlüğe giren kanun, hükümlünün lehinde olursa, duraksamanın giderilmesi veya yerine getirilecek cezanın belirlenmesi için hükmü veren mahkemeden karar istenir.
(2) 16 ncı madde gereğince cezasının ertelenmesi isteminin reddi hâlinde de aynı hüküm uygulanır.
(3) Yukarıdaki fıkralar uyarınca yapılan başvurular cezanın infazını ertelemez. Ancak, mahkeme olayın özelliğine göre infazın ertelenmesine veya durdurulmasına karar verebilir.
CMK 226 bu maddenin uygulanması sırasında gündeme gelecektir.
5941 in lehe hükümlerinin uygulanması uyarlama davası ile olamaz.
çek magduru arkadaşlarından msn eklemek isteyen varsa ege bölgesinden organize olmak isteyen arkadaşlar varsa eklesin.yasan-06@hotmail.com
YanıtlaSilARKADAŞLAR 118-119 YAZILARI BELİRTİLEN MAİL ADRESLERİNE GÖNDERELİM BOL MİKTARDA
YanıtlaSilvakit buldukça bu sitesye girebildigim zaman sıkıntılarımı biraz olsun unutuyorum.bu sitenin eylem oldugu kadar aynı magduriyeti yaşayan arkadaşların dertlerini paylaştıgı sımsıcak bir aile.
YanıtlaSilADALET ARIYORUM Kardesim.
YanıtlaSilAsil Cek Yasasina uyarlama olur.ve oluyorda.Cunku Yeni cek kaunundan once kesinlesmis olan davalarda,yeni kanunda lehte hukumler oldugu icin,ayrica yeni kanuna gorede,cekte imzasi bulunan kisinin mutlaka mahkemede ifadesi alinip yargilanmAsi gerektigi icin,ve bazi maddelerin yeni kanunda degistigi icin Uyarlama yapilabiliyor.Lutfen kesin konusup milletin moralini bozmayin,ayrica sitemizi iyice incelerseniz,infaz durdurmali uyarlama dilekcesini detayiyla gorebilirsiniz...
Hakan YIGIT
YARGILAMANIN YENİLENMESİ CMK 5271
YanıtlaSilÜÇÜNCÜ BÖLÜM:YARGILAMANIN YENİLENMESİ
HÜKÜMLÜ LEHİNE YARGILAMANIN YENİLENMESİ NEDENLERİ
Madde 311 - (1) Kesinleşen bir hükümle sonuçlanmış bir dava, aşağıda yazılı hâllerde hükümlü lehine olarak yargılamanın yenilenmesi yoluyla tekrar görülür:
a)Duruşmada kullanılan ve hükmü etkileyen bir belgenin sahteliği anlaşılırsa.
b) Yemin verilerek dinlenmiş olan bir tanık veya bilirkişinin hükmü etkileyecek biçimde hükümlü aleyhine kasıt veya ihmal ile gerçek dışı tanıklıkta bulunduğu veya oy verdiği anlaşılırsa.
c) Hükme katılmış olan hâkimlerden biri, hükümlünün neden olduğu kusur dışında, aleyhine ceza kovuşturmasını veya bir ceza ile mahkûmiyetini gerektirecek biçimde görevlerini yapmada kusur etmiş ise.
d) Ceza hükmü hukuk mahkemesinin bir hükmüne dayandırılmış olup da bu hüküm kesinleşmiş diğer bir hüküm ile ortadan kaldırılmış ise.
e) Yeni olaylar veya yeni deliller ortaya konulup da bunlar yalnız başına veya önceden sunulan delillerle birlikte göz önüne alındıklarında sanığın beraatini veya daha hafif bir cezayı içeren kanun hükmünün uygulanması ile mahkûm edilmesini gerektirecek nitelikte olursa.
f) Ceza hükmünün, İnsan Haklarını ve Ana Hürriyetleri Korumaya Dair Sözleşmenin veya eki protokollerin ihlâli suretiyle verildiğinin ve hükmün bu aykırılığa dayandığının, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin kesinleşmiş kararıyla tespit edilmiş olması. Bu hâlde yargılamanın yenilenmesi, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararının kesinleştiği tarihten itibaren bir yıl içinde istenebilir.
(2) Birinci fıkranın (f) bendi hükümleri, 4.2.2003 tarihinde Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin kesinleşmiş kararları ile, 4.2.2003 tarihinden sonra Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine yapılan başvurular üzerine verilecek kararlar hakkında uygulanır.
120 ye cevap.
YanıtlaSil5941.in 3167 ye göre lehe hüküm değerlendirilmesinin yapılması hukuksal bir zorunluluktur.bunu yapmayan mahkeme 5237 sayılı tck nun 5 ve 7.maddelerini uygulamamış olurki bu hukuksuzluktur ve anayasa ya aykırıdır.kaldı ki yargıtay 10 ceza dairesinin infaz durdurularak 5941 e göre yeniden yargılama yapılması ile ilgili kararları ortada iken 5941 göre uyarlama yargılaması olmaz görüşünüze itibar edilmez.sanık lehe hüküm değerlendirilmesi her şart ve koşul altında yapılmalıdır. bu bir yasal zorunluluktur.
futbolcu
sayın öğretmenim aynı duygularla yaşıyoruz bazen işi gücü hepte unutuyorum ama şu mücadele bir gerçekleşse inanırmısın hayat yeniden gelşmiş gibi olcağız 2003 yılının kasım 15 saat 08:45te dükkanım sinagog ile karşı karşıyaydı ve önüde bir kamyon bomba patlamıştı heryer cehenem gibi olmuş etrafa cesetler ve uvuzlar yayılmıştı ve ben o saldırıdan sağ kurtulmuştum ama hiç bir zaman dünyaya yeniden geldim gibi düşüncelere kapılmadım sadece yiyecek ekmeğimiz içecek suyumuz varmış dedim şimdi ise bakmala yükümlü olduğum insanlar var eşim var bir evladım var onlardan ayrılmak ve onları yanlız bırakma korkusu ölümden bile beter...
YanıtlaSil5941 sayılı yasanın lehe hükümler elbette uygulanır. Bunun için 5275 sayılı yasanın 98 maddesine göre kararı veren esa mahkemesinden yeni yasada eyelemin suç oluşturmaması nedeni ile cezanın kaldırılması ve infazın durdurulması talep edilir
YanıtlaSilARKADAŞLAR TEMYİZ İÇİN DİLEKÇE ÖRNEĞİ VAR MI? YERLİ WİKİLEAKS
YanıtlaSilarkadaşlar belçika brüksel de akrabası tanıdığı olan yokmu bizim yerimize basitde olsa bir pankart bir broşür dağıtabilecek kimsesi olan yok mu
YanıtlaSilUMUT umutsuzluğa kapılmak yok.Mücadeleye devam.
YanıtlaSilSerkanAN
arkadaşlar belçika brüksel de akrabası tanıdığı olan yokmu bizim yerimize basitde olsa bir pankart bir broşür dağıtabilecek kimsesi olan yok mu
YanıtlaSilvatanhasreti
5941 e göre mahkemece sanık ifadesi alınmadan hüküm kurulamaz,sanık ifadesi alınmadan verilen hüküm hukuksuzdur.bu konu ile ilgili yargıtay kararı mevcuttur.
YanıtlaSilfutbolcu
Alper Pekin 04 Ağustos, 12:42
YanıtlaSil3167 SAYILI KANUN İLE 5941 SAYILI ÇEK KANUNU
1.GENEL OLARAK
3167 sayılı Kanun, 5941 sayılı Çek Kanunu'nun 20.12.2009 tarihinde yürürlüğe girmesi ile birlikte uygulanma imkanını kaybetmiştir.(5941 sayılı kanun m.9) Bu nedenle, eski ve yeni Kanunlar dikkate alınmak suretiyle "failin lehine kanun" mukayesesi ve kıyaslaması yapmak gereği doğmuştur. Çünkü Anayasa 37/1 ve TCK m.7 gereğince, zaman bakımından yürürlüğe giren yeni kanun ile eski kanun arasında uygulama yapılma zorunluluğu vardır. Bu uyarlama zorunluluğu, sadece cezaların türü ve miktarında değil, suçun unsurları bakımından da kabul edilmektir."""Yargıtay 10. Ceza Dairesi'nin 20.03.2010 gün, 2008/10900 E. ve 2010/6310 K. sayılı kararına göre, "20.12.2009 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanarak aynı gün yürürlüğe giren 5941 sayılı Çek Kanunu ile 3167 sayılı çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve çek Hamillerinin Korunması Kanunu yürürlükten kaldırılmış, dava konusu suçun unsurları ve yaptırımları yeniden düzenlenmiş olduğundan; 5237 sayılı Türk ceza Kanunu'nun 2 ve 7. maddeleri de gözetilerek,sanığın hukuksal durumunun bu kapsamda tekrar değerlendirilip belirlenmesinde zorunluluk bulunması BOZMAYI gerektirmiştir."""
Bu nedenle;
1-Yeni kabul edilen suç tipleri,
2-Uygulanma imkanını kaybeden keşide tarihinden önce "karşılıksızdır" işlemine tabi tutulmuş çekten doğan ceza sorumluluğu,
3-Çek hamili dışındakilerin şikayet hakkı,
4-Tüzel kişilerin ceza sorumluluğu,
5-Çekin bankaya ibrazında karşılığının hazır bulundurulmaması suçunun faili ile ilgili getirilen değişiklik ve para cezasının nev 'inde yapılan değişiklikler ile müteselsil (zincirleme) suç ve Yeni Kanun tarafından kabul edilen her bir çek yaprağına dayalı ceza sorumluluğu konularında, eski ve yeni ceza normlarından failin lehine olan hükümler araştırılmalı, failin durumunu ağırlaştıranlar göz ardı edilip,lehine olanlar uygulanmalıdır.5941 sayılı Kanunun "Amaç ve kapsam" başlıklı 1. maddesine göre, "Bu kanunun amacı, çek defterlerinin içeriklerine,çek düzenlenmesine,kullanımına,çek hamillerinin korunmalarına ve kayıt dışı ekonominin denetim altına alınması önlemlerine katkıda bulunmaya ilişkin esaslar ile çekin karşılıksız çıkması ve belirlenen diğer yükümlülüklere aykırılık hallerinde ilgililer hakkında uygulanacak yaptırımları belirlemektir. Bu kanunda hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler uygulanır" Hükmün ikinci fıkrası, TCK M.5'te yer alan hükmü devre dışı bırakmıştır."""TCK m.5'e göre, "Bu Kanunun genel hükümleri,özel ceza kanunları ile ceza içeren kanunlardaki suçlar hakkında da uygulanır."
Kaldı ki özel düzenlemeler, 5941 sayılı Kanunun 1/2. madde hükmünde yer alan ibare bulunmasa da, genel düzenlemelere göre öncelikle uygulanmalıdır. Bununla birlikte, Türk ceza kanunu 'nun kendisini "Anayasa" gibi gören 5. maddesi sebebiyle genel ve özel kanunlar arasında bulunan ilişkinin bozulduğunu görmekteyiz.
3167 sayılı Kanun ile 5941 sayılı kanunun karşılaştırılmasında, 5941 sayılı Kanunla benimsenen sistematik esas alınarak, 3167 sayılı Kanundan farklı ve yeni düzenlemeler ele alınacaktır. Ancak belirtmeliyiz ki, 5941 sayılı Kanunda farklı ve yeni düzenlemeler ele alınacaktır. Ancak belirtmeliyiz ki, 5941 sayılı Çek Kanunu son derece karmaşık, anlaşılması ve tatbiki zor hükümlere sahiptir. Prof. Dr. Ersan ŞEN
izmirde olan arkadaşlarla bir araya gelelım.kaya35cengiz@hotmail.com .....arkadaşlar acil yapılacak olan herkesin uyarlama davaları açmasıdır..bu şekılde uyarlama işi hem mahkemelerın hem yargıtayın hemde medyanın gundemıne gırer..uyarlama davaları ile mahkemelerı kılıtlemelıyız...kaya
YanıtlaSilarkadaşlar akp sitesinden iletişim bölümünden bu
YanıtlaSilsıkıntılarımızı daha çok torba yasasına adli cezalarında dahil edilmesini vurgularsak daha çabuk sonuca ulaşabiliriz şimdi istediğimiz uzun bir süreç istiyor
BASKETÇİ ARKADAŞIM BEN KAÇ GÜNDÜR İSTANBUL GRUBU OLARAK BULUŞUP BİR KARAR VERELİM DİYORUM AMA KİMSE CEVAP YAZMIYOR
YanıtlaSilİLGİLENEN YOK ANCAK MAİL ATIYORUZ BOL BOL
İNŞALLAH FAYDASI OLUR
İSMAİL34
Arif Adil
YanıtlaSilArkadaslar Hepinize Merhaba;
öncelikle Bu sitenin kurucusuna ve emegi gecen herkese tesekkür ediyorum.Bizde cekden dolayı magdur olan sizin gibi birisiyiz.Bu sitenin aracılıgı ile adresimize tebligat yapılmayan bi cekde ki karar dan dolayı hadip cezası almıstık.Ama Av.Neslihan hanımın bizi yönlendirmesi konuyu cok iyi yorumlayarak bize yardımları sayesinde.35 e göre tebligat kararını bile ortadan kaldırdık ve elimizde ör karar da var..Suan dosyamız temyizde karar cıktından sonra Temyize gönderebildik.bunun için cok mutluyuz.tekrar bu siteye ve avukat Neslihan Vona hn a tesekkür ediyorum.Saolsunlar ALLAH ım hepimizin yardımcısı olsun
FUTBOLCU 5941 NOLU YASAYLA İLGİLİ KARAR VEREN YARGITAY DAİRESİ NO VE KARAR NOSUNU VEREBİLİRMİSİN ÇOK ÖNEMLİ DADAŞ
YanıtlaSilİSTANBULDA BULUNAN ÇEK MAĞDURU ARKADAŞLAR
YanıtlaSilGELİN BULUŞALIM
YÜZYÜZE KARARLAR ALALIM
EĞER ÇEKİNİLECEK DURUMU OLAN VARSA
BAŞI BELADA SAVCILIĞA SUÇ DUYURUSUNDA BULUNSUN TEHDİT EDİLEN ARKADAŞLAR SUÇ DUYURUSUNDA BULUNSUN
SAVCILIKLAR BU TÜR SUÇLARA ÇOK ÖNEM VERİYOR BİLGİNİZ OLSUN
İSMAİ34
FUTBOLCU BU KARARA ÇOK İHTİYACIM VAR DADAŞ
YanıtlaSilFUTBOLCU ONLİNE SAN LÜTFEN CEVAP VER DADAŞ
YanıtlaSilDADAS kardesim bak sitemizde ustta sagda bilgiler var.oradan detayli bilgiler alabilirsin
YanıtlaSilHakan Yigit
dadaş sitenin sağ üst kısmında yargıtay içtihadları var oradan kararlara ulaşabilirsin.
YanıtlaSilfutbolcu
ARKADAŞLAR
YanıtlaSilBÜTÇE KOMİSYONUNDA ADLİ PARA CEZALARININ İDARİYE ÇEVRİLMESİ TALEBİ REDDEDİLDİ GEREKÇESİDE BUNUN GEREKÇESİDE TEKNİK OLARAK MÜMKÜN OLMADIĞINDAN RED..
TEKNİK ZORLUKTA ŞU:
1-ADLİ PARALARININ İDARİYE ÇEVRİLMESİ İÇİN 5941 SAYILI YASANIN ORTADAN KALDIRILMASI GEREKİYOR.
2-AYRI BİR YASA ÇIKARILARAK İDARİ PARA CEZASINI VERECEK OLAN İDARENİN BELİRLENMESİ.. ARTIK BANKALAR BİRLİĞİMİ OLUR MALİYE BAKANLIĞIMI OLUR!
BANKALARIN KARŞILIKSIZ ÇIKAN ÇEKLERİ BELİRLENECEK İDAREYE VERMESİ VE İDARENİNDE BU ÇEKLERLE İLGİLİ İDARİ PARA CEZALARINI VE TAHSİL ŞEKLİNİ,
3-İDARİ PARA CEZALARINA KARŞI İTİRAZ EDİLECEK ADLİ MERCİLERİ BELİRLENMESİNİ VS. VS
BİR SÜRÜ YASAL DÜZENLEME.. SANIRIM BU MECLİSTE 10 YIL YAPILAMAZ BU DÜZENLEMELER.
AYRICA BUGÜNE KADAR VERİLMİŞ VE KESİNLEŞMİŞ ADLİ PARA CEZALARININ NEYE GÖRE İDARİYE ÇEVRİLECEĞİ SORUNU VAR.. İDARİ PARA CEZALARIN İTİRAZ MERCİİ ADLİYELER, MAHKEMELER.. SANA BİR KURUM İDARİ PARA CEZASI VERDİMİ ADLİYEYE MÜRACAT EDER İTİRAZ EDERSİN. ADLİ PARA CEZALARIDA ZATEN ADI ÜSTÜNDE ADLİ(YE) TARAFINDAN VERİLİR İTİRAZ YERİ YİNE ADLİ YERDİR.
BAZI ARKADAŞLARIMIZ VAR İSTENSE OLUR DİYECEK ŞİMDİ AMA..
HADİ DİYELİM OLDU TBMM BİR MADDEYLE ÇEVİRDİ.. İDARİ PARA CEZASINA ADLİ MAKAMLARA İTİRAZ EDERSİN, ADLİYELER BU CEZALARIN İDARE (İDARİ) TARAFINDAN VERİLMEDİĞİ İÇİN İPTAL EDER..
BU MECLİSTEKİLER BU KADAR SALAKMI..
BİRİLERİ, BİR YERLERE BAK BEN MECLİSE BİR YASA TEKLİFİ GETİRDİM, BU KADARDA DESTEKÇİM VAR GÜÇLÜYÜM DİYE HAZİRAN SEÇİMLERİNDE ADAYLIĞINI KORUMAK VEYA ADAYLIĞA ADAY OLMAK İÇİN KENDİSİNİ SAĞLAMA ALMAYA ÇALIŞIYOR BİZLERDE OYUNA GELİYORUZ.
HOŞ OLSUN BUNA BİR İTİRAZIMIZ YOK LAKİN, BUNU İÇİ BOMBOŞ GERÇEKLEŞESİ İMKANSIZ BİR YASA VS İLE YAPMASI SADECE MAĞDURLARI OYALAMAK BOŞ UMUT LARLA YAPMASI KÖTÜ OLAN.
AKLIMA TAKILAN ESAS KONUDA ŞU; GERÇEKLEŞEBİLECEK BİR ÖNERİ YAPTIKLARINDA YA KABUL GÖRÜRSE DİYE EN İMKANSIZI TEKLİF OLARAK SUNMAK NE ANLAMA GELİYOR? BU KİŞİLER BU SORUNUN BİTMESİNİ NEDEN İSTEMEZLER CEVABIDA ÇOK BASİT ASLINDA.
BU BENİM ŞAHSİ GÖRÜŞÜMDÜR.
YANLIŞ DÜŞÜNÜYOR OLABİLİRİM DE.
AMA BENİM ÖNERİM
MAİL GÖNDERİLERİNİZDE TALEPLERİNİZİ ADLİ PARA CEZALARI İDARİYE ÇEVRİLSİN ŞEKLİNDE OLMASIN.
TALEBLER ADLİ PARA CEZALARININ KALDIRILMASI ŞEKLİNDE OLMALI.
YOKSA BASKIMIZIN HİÇ BİR ANLAMI YOK.
KİMSENİN EKMEĞİNE YAĞ SÜRÜP ORTADA KALMAYALIM.
KAYA
YanıtlaSilArkadaşlar bende uzun süredir burayı takıp edıyorum...herkes kendi derdını anlatmaya çalışıyor..elbette herkes dertlı ancak buraya yqazarak sorunlarda çözülmez..herkes bireysel olarak birşeyler yapmaya çalışıyor ama bireysel çalışmalar sonuç vermez.bu sitenın en büyük amacı insanları örgütleyip yönlendırmek olmalıdır..yapılacak olan eylemlerı planlayıp bildirmek olmalıdır...biryerlere mail atılacaksa bunu bıreysel olarak değilde sitenın belırleyeceği gun ve saatte herkes aynı anda yapmalıdır..bir insana çeşitli zaman aralıklarında mailler gelmesi o insanın dikkatini çekmeyebilir ama aynı anda yüzlerce mail gelmesi ister istemez dıkkatını çekecektır...yıne aynı şekılde bir yerlere mektup gonderılecekse siteden duyululup herkes aynı gun ve saatlerde bulunduğu yerden ptt ye vermeli..hatta bunu basınada haber verıp güzelde haberler yaptırılabilir...mahkemelere yuzlerce binlerce davalar aynı anda açılrsa bunu dıkkate almayacak isyan etmeyecek hakım varmıdır...evet bu site örgütlenmek bir aray gelmek için iyi bir fırsat...bunu bıreysel dertlerımızı anlatma yerı oarak kullanmaktan çok yapılacak eylemlerın planlanacağı ve duyulucağı bir yer halıne donuşturmek lazım...uyarlama davaları kısa zamanda ençok ses getırecek ve sonuç alacağımız bir eylemdır...bununla ilgili elınde kararlar bilgler olan arkadaşlar varsa buradan paylaşsın lütfen..
arkadaşlar cüneyt bey haklı baskı tamamen adli para cezaları kalksın şeklinde olmalı bu çekle ilgili kanun çürümüş elma hiç bi hukukçu dahi işin içinden çıkamıyor.tek çare çeki keseni içeri atın ALLAHTA onlara iki katını versin
YanıtlaSilİsmail 34
YanıtlaSiladn_ocka@hotmail.com istanbuldayım...
ŞİMDİ BENİM ANLAMADIĞIM BİR ŞEY VAR. ÇEK YASASINDA HATA YAPAN BANLA MEMURLARI İÇİN İDARİ PARA CEZASI HÜKMEDİYORDU GALİBA ESKİDEN
YanıtlaSilÖLE HATIRLIYORUM BEN BİR BANKA MEMURUNA ÇEK YASASI GEREĞİ İDARİ PARA CZASI VERİLEBİLİRKEN
ÇEK ÖDEMEYEMEMKTEN BİZE İDARİ PARA CEZASI VERİLEMİYOR..AÇIKLAYABİLEN OLUR MU ACABA
ZAMAN
cüneyt bey yazınızın başından sonuna kadar katılıyorum.birileri bizim üzerimizden reklam yapıyor.yapsın yapmasınada gerçege dönüşmeyecek hayeller peşinde koşmayalım bizde.baskı vurgumuz çeklerdeki adli cezaların kalkması üzerine yogunlaşalım.ellerinize saglık
YanıtlaSilÖZÜR DİLERİM KÖTÜ BİR İMLA OLDU.
YanıtlaSilZAMAN
BEN YAPTIM OLDU DİYEN AKP HÜKÜMETİ ŞİMDİ YAPAMAMLARLA BİZLERİ KANDIRAMAZ A ZAMAN
YanıtlaSilÇEK SUÇUNDAN VERİLEN ADLİ PARA CEZASINI 5941
SAYILI YASADAN ÇIKARIR OLUR BİTER. ZOR DEĞİL.
GEÇSİNLER BU AYAKLARI APTAL BİR ÇOĞUNLUK YOK
ONLARIN KARŞISINDA
CÜNETY BEY NİÇİN 5941 IN KALMASI GEREKİYOR İDARİYE DÖNÜŞMESİ İÇİN?
YanıtlaSil5941 DE DEĞİŞİKLİĞE GİDİLEMİYOR MU?
alper bey sizi ekledim,müsait bir zmanınızda kabul edersiniz.ismail34 bey kardeşim,aynı dert ten muzdaribiz,alper bey,siz ben ve zannedersem saygıdeğer öğretmen de olumlu cevap verir şu anda koca istanbulda 4 kişiyiz.basketçi
YanıtlaSil5941 DEN BİR MADDE
YanıtlaSil10) 2 nci maddenin, sağlanması ve saklanması gereken bilgi ve belgelere ilişkin hükmüne aykırı hareket edilmesi veya çekin karşılıksız çıkması dolayısıyla hamili tarafından talep edilmesi üzerine düzenleyicinin banka kayıtlarındaki adreslerinin kendisine verilmemesi hâlinde, ilgili bankaya Cumhuriyet savcısı tarafından beşyüz Türk Lirasından beşbin Türk Lirasına kadar idarî para cezası verilir.
BAKIN İDARİ DE VERİLEBİLİYOR BUNUDA MAHKEME VERİYOR. NEDEN BİR KAÇ MADDELİK BİR DEĞİŞİKLİK İLE ADLİ LER İDARİ OLAMAZ
ANLAMSIZ GELİYOR BANA
BİLEN AÇIKLASIN LÜTFEN
bugüne kadar her yere mail gönderdik girişimlerde bulunduk. Birde meclis insan hakları komisyonuna başvuralım derim. Bugün kom. başaknı Zafer üskül gelen her türlü talebi inceliyoruz dedi. İnsanların çekini ödeymediğnden dolayı dolaylı olarak hapse atılması tam bi,r insan hakları ihlalidir. Bu konuda bir metin hazırlayıp meclise dilekçe bombardımanı yapsak nasıl olur acaba ? cano
YanıtlaSilçek mağdurları üzerinden kim reklam yapıyo?ali rıza öztürk mü chp mi? geçen sene mecliste kürsüde sorunları dile getiren kimdi nankör olmayalım!!
YanıtlaSilahmet
ARİF ADİL KARDEŞİM ARAMIZA HOŞ GELDİN,SENİNDE KATKINLA DAHA KUVVETLENECEĞİZ.SENDEN RİCAM RUMUZUN YANINA PLAKA NUMARANI KOYARSAN İYİ OLUR.
YanıtlaSilUMUT ARKADAŞ SENDEN RİCAM METANETLİ OLMAN.BU SİTEDE KARAMSARLIK YOK.KUVVETLİ OLACAĞIZ.ŞU ANDA EYLEMDEYİZ.FİKİRLERİNLE BİZE KATKIDA BULUN LÜTFEN.BASKETÇİ
B U-- S İ T E-- E Y L E M D E D İR
BU ARADA SAKIN YANLIŞ ANLAMAYIN ELBETTEKİ ADLİ PARA CEZASINI KALDIRIN OLACAK KONUŞMALARIMDA TALEBİM LAKİN BEN ARTIK CHP AKP HİÇ KİMSEYE GÜVENMİYORUM.
YanıtlaSilBUGÜN MUHALEFET AKP OLSAYDI ONLAR TARAF OLURLARDI.
TEK BİR GERÇEK VAR Kİ SAYIMIZ KÜÇÜMSENEMEZ BİR ARTIK BERABER HAREKET EDEBİLİYORUZ BİZE ANAYASAYA AYKIRI BİR UYGULAMADA BULUNUYORLAR.SESİMİZ ÇIKIYOR ÇIKACAK
BUNU İYİ ANLAMALARI LAZIM
SAYGILAR
DEĞERLİ ARKADAŞLAR,
YanıtlaSilBEN BİMER'E ON-ONBEŞ GÜN ÖNCE YAZMIŞTIM.CEVABI BUGÜN GELDİ.TBMM'YE BAŞVURUN DİYOR.BİRAZ ÖNCEKİ ARKADAŞIMA KATILIYORUM.ORTADA,ALENEN İTİRAF EDİLEN VE GASBEDİLMEKTE OLAN BİR İNSAN HAKKI FACİASI VE HUKUSUZLUK VAR.ZAFER ÜSKÜL ÖNERİSİ BANA SICAK GELİYOR.BİR DE İTO'YU İHMAL ETMEYELİM.ÇÜNKÜ İTO BUNUNLA İLGİLİ BİR PANEL YAPACAKMIŞ.BENCE MECLİS İNSAN HAKLARI KOMİSYONU VE İTO'YA YOĞUNLAŞMALIYIZ.
ERCAN ERMİŞ
acil demokrasi
YanıtlaSilbir yanlışlığı düzeltmek gerekiyor
5941 sayılı çek yasasının içinde bankalara verilecek ceza olarak idari para cezasından söz ediliyorve bu ceza cumhuriyet savcıları tarafından uygulanıyor
ilgili maddeyi aktarıyorum,Cüneyt beyin olabilecek şeyler üzerine yoğunlaşmalıyız fikrine katılıyorum,idari para cezasıda bana olabilecek birşey olarak görünüyor çünkü yasanın içinde var ve yeni bir düzenleme yapılmasımı gerektirmiyor
20 Aralık 2009 Tarihli Resmi Gazete
Sayı: 27438
ÇEK KANUNU
Kanun No. 5941
Kabul Tarihi: 14/12/2009
Diğer ceza hükümleri
(10) 2 nci maddenin, sağlanması ve saklanması gereken bilgi ve belgelere ilişkin hükmüne aykırı hareket edilmesi veya çekin karşılıksız çıkması dolayısıyla hamili tarafından talep edilmesi üzerine düzenleyicinin banka kayıtlarındaki adreslerinin kendisine verilmemesi hâlinde, ilgili bankaya Cumhuriyet savcısı tarafından beşyüz Türk Lirasından beşbin Türk Lirasına kadar idarî para cezası verilir.
UĞUR26 GÖRÜYOSUN CAN SIKINTISINDAN BAŞKA BİŞİY OLMUYO MUHALEFETCİ ÇOK BİZDE GELİYOSUNUZ DİMİ ABİ LAFIMA
YanıtlaSilİNSAN HAKLARI KOMİSYONUNA BAŞVURU İÇİN BİR METİN HAZIRLAYACAK ARKADAŞIMIZ VARSA ORTAK BİR METİN GÖNDERİLMESİ DAHA SAĞLIKLI OLACAKTIR.CANO 34
YanıtlaSilinsan hakları ihlali açıkça ortada duruyor. u konuda ne düşünüyoruz
YanıtlaSilTBBM DE BULUNAN ÇEK KANUNU YASA TEKLİFİ
YanıtlaSilGEÇİCİ MADDE 2- (1) 3167 sayılı Kanunun 16 ncı maddesinde tanımlanan suçtan dolayı, 1/11/2009 tarihi itibarıyla, haklarında soruşturma veya kovuşturma başlatılmış ya da kesinleşmiş bir hükümle mahkûm olan kişilerin;
a) Adli para cezaları, idari para cezasına çevrilir.
DEVAM EDİYOR
b) Şikâyetçi ile belirledikleri miktarın belirli vadelerde ödenmesi hususunda anlaşmaya varmaları ve anlaşmanın bir nüshasının şikâyetçi veya yasal temsilcisi tarafından Cumhuriyet başsavcılığına veya mahkemeye verilmesi hâlinde, anlaşmada öngörülen süre kadar soruşturma veya kovuşturmanın durmasına, hükmün infazının ertelenmesine veya durdurulmasına karar verilir. Anlaşmaya varılmış olması, şikâyetçi bakımından şikâyetin geri alınması sonucunu doğurmaz.
ALACAKLIYLA ANLAŞAMADI AMA ŞAHIS HALEN CEZAEVİNDE(İDARİ PARA CEZASI NEDENİYLE ÇÜNKÜ YASADA İDARİ OLARAK KABUL EDİLMİŞ)
DEVAM EDİYORUZ
c) Bu Kanunun 6 ncı maddesi hükmüne göre ödenmesi gereken miktarı belirli vadelerde ödeyeceğini taahhüt etmesi ve taahhütnamenin, kendisi veya yasal temsilcisi tarafından Cumhuriyet başsavcılığına veya mahkemeye verilmesi hâlinde, anlaşma aranmaksızın, taahhütnamede belirtilen süre kadar, soruşturma veya kovuşturmanın durmasına, hükmün infazının ertelenmesine veya durdurulmasına karar verilir. Bu durumda, ödeme süresi, taahhütnamenin yapıldığı tarihten itibaren bir yıl ödemesiz üç yılı geçemez. Taahhütnamede yer alacak ikinci yıl taksiti, borcun üçte birinden az olamaz. Taahhütnamenin bir örneği alacaklıya gönderilir.
TAAHHÜTNAME VERMEDİYSEN VERMEK İSTEMEDİYSEN HALA CEZAEVİNDESİN, SUÇ; İDARİ PARA CEZASI!
BİR YASA ANCAK BU KADAR CİDDİYETSİZ HAZIRLANIR..
BANA GÖRE ŞÖYLE OLMALIYDI
GEÇİCİ MADDE 2- (1) 3167 sayılı Kanunun 16 ncı maddesinde tanımlanan suçtan dolayı, 1/11/2009 tarihi itibarıyla, haklarında soruşturma veya kovuşturma başlatılmış ya da kesinleşmiş bir hükümle mahkûm olan kişilerin;
a) Adli para cezaları, idari para cezasına çevrilir ve amme alacakları usul kanununa göre tahsil edilir.. aşağıdaki ayrıntılara gerek yok.. bitti. çek kanunun adli para cezalarını düzenleyen diğer maddeleri madde no yazılarak.. şu şu madde yürürlükten kaldırılmıştır. vsvs
Komisyon uyeleri 3 akp,3 chp,1 mhp ve 1 bdp seklindeydi yanlis hatirlamiyorsam.Yani muhalefetin sayisi daha fazlaydi,isteselerdi bu teklifi kabul ettirirlerdi,demekki muhalefetin tamami desteklememis.
YanıtlaSilDurmak yok arkadaslar.Anayasa mahkemesi toplanmaya baslamis.bizim surekli zorlamamiz lazim.hem AYM,hem Yargitayi.Avrupadaki insan haklari derneklerinin mailleri verildi bugun ve ingilizce metinde verildi.lutfen bikmadan o mailleri yollamaya devam edelim.
Hakan Yigit
sayın uğur 55 muhalefet çok diyorsunuz
YanıtlaSilama ne yapmamız gerekiyor anladığım kadarıyla bu sitenin eskilerindensin
o zaman sen söyle buradakiler bir şeyler yapsın hadi öneri sun bizlerde senin önerin doğrultusunda birleşelim istanbulda bir eylem yapalım
önder sen ol sen in söylediklerin doğrultusunda birşeyler yapalım
biliyorum sadece burda kopyala yapıştırdan başka yapacak bir şey yokki
UĞUR 55
UĞUR 26
BASKETÇİ
İSMİNİ HATIRLAMADIĞIM DİĞER ARKADAŞLAR
ANKARAYI ORGANİZE EDEN ÖNDERLİK YAPANLAR İSTANBUL ÇOK DAHA KALABALIK OLUR BURDAN BİR ŞEY YAPAMIYORUZ ÇARESİZLİĞİ SİZLER ÇOK İYİ BİLİYORSUNUZ
DÜN GECE TBMM SİNDE ALİ BABACANA MHP Lİ BİR M.VEKİLİ SORDU
AMA BABACAN CVP BİLE VERMEDİ
BUNLARA SESİZ KALIRSAK YARIN HEMEN BİR KAÇ CEZAEVİ İHALESİ VERİRLER YANDAŞLARINA
BİZLERE YER ÇOK OLUR ...SAYGILAR ...
İSMAİL34
AVRUPA İNSAN HAKLARI DERNEKLERNE MAİLLERİ YOLLADIM.HERKES MAİL VE ARAMALARA DEVAM ETSİN YILMAK YOK YOLA DEVAM.AYŞE
YanıtlaSilÖNERİ::
YanıtlaSilBÜTÜN ARKADAŞLAR RUMUZUNUN ÖNÜNE BULUNDUĞU ŞEHRİN PLAKASINI YAZSIN
HİÇ BARİ BUNU YAPALIM ARKADAŞLAR NERDEN KAÇ KİŞİ VAR EN AZINDAN BU BİLELİM
YERALTINDAN BİRŞEYLER YAPAMAYIZ YERÜSTÜNE ÇIKALIM
AMACIMIZA ULAŞIRIZ MUTLAKA
İSMAİL34
İNSAN HAKLARI KOMİSYON BAŞKANI
YanıtlaSilZAFER ÜSKÜL
0532 4170784
BUNALTALIM ARKADAŞLAR
Hakan Bey doğru söylüyor,
YanıtlaSilAlt komisyonda (muhalefetin çoğunlukta olduğu yer) bir sonuç alamıyorsak bu işte bir gariplik var demektir. Garip yani.
Zafer Uskulun e-mail adresini bilen varmi acaba?
YanıtlaSilHakan Yigit
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu« geri Hızlı Erişim... >ANA SAYFA Son Tutanak Gündem Gelen Kağıtlar >MİLLETVEKİLLERİ Arama Liste Kaybettiklerimiz Sandalye Dağılımı E-Posta Telefon Rehberi >YASAMA Tasarı ve Teklifler İhtisas Komisyonları Kanunlar Kararlar KHK'lar Komisyon Raporları >DENETİM Yazılı ve Sözlü Soru Önergeleri Araştırma Komisyonları Soruşturma Komisyonları >TUTANAKLAR Son Tutanak Tutanak Sorgu Tutanak Metinleri Gizli Oturum Tutanakları >PARLAMENTOLARARASI İLİŞKİLER Uluslararası Komisyonlar Dostluk Grupları >KURUMSAL Genel Sekreterlik Mevzuat Telefon Rehberi Etik Komisyon Duyurular >BASIN AÇIKLAMALARI >ANAYASA >İÇTÜZÜK >TARİHTEN GÜNÜMÜZE >KÜTÜPHANE >BİLGİ EDİNME >ARŞİV >BAĞLANTILAR >DUYURULAR
YanıtlaSilKOMİSYONA BAŞVURU
Hangi konularda Komisyona başvuru yapılabilir?
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu kuruluşundan bugüne kadar vatandaşlardan gelen ve hak ihlali içeren şikayet dilekçelerine işlem yapmaktadır. Temel hak ve özgürlüklerinden birisinin ihlal edildiğine inanan her birey komisyona başvuru yapabilir. Başvurulardan dikkat edilmesi gereken husus ulusal ve uluslararası insan hakları belgelerinde yer alan temel hak ve özgürlüklerden birisine yönelik bir ihlalin var olması iddiasıdır. Aşağıda bu hak ve özgürlükler sıralanmıştır. Bunun dışında örneğin emeklilik sorunu veya benzeri sorunlarla ilgili olarak TBMM Dilekçe Komisyonuna başvurulması gerekmektedir.
Başvurularda Esas Alınacak Temel Haklar ve Hürriyetler
*Ayrımcılık yasağı
*Yaşama hakkı
*İşkence yasağı
*Kötü muamele yasağı
*Kölelik ve zorla çalıştırma yasağı
*Kişi özgürlüğü ve güvenliği hakkı
*Adil yargılanma hakkı
*Özel hayatın gizliliği hakkı
*Konut dokunulmazlığı
*Haberleşme özgürlüğü
*Din ve vicdan özgürlüğü
*Düşünce ve İfade Özgürlüğü
*Basın Özgürlüğü
*Örgütlenme Özgürlüğü
*Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü Hakkı
*Aile kurma ve Ailenin Korunması hakkı
*Yerleşme ve Seyahat Özgürlüğü
*Seçme ve seçilme hakkı
*Hak Arama Hürriyeti
*Adli hata sonucu tazminat hakkı
*Çocuk hakları
*Yaşlıların hakları
*Engellilerin hakları
*Kadın Hakları
*Mülkiyet hakkı
*Eğitim ve Öğrenim hakkı
*Çalışma ve Sözleşme Özgürlüğü
*Bilim ve Sanat Özgürlüğü
*Sosyal Güvenlik Hakkı
*Sığınma Hakkı
*İhraç, sınır dışı veya iade etme yasağı
*Uyrukluk Hakkı
*Dilekçe Hakkı
*Bilgi Edinme Hakkı
*Çevre Hakkı
*Sağlık ve Hasta Hakkı
*Tutuklu ve Hükümlülerin Hakları
*Azınlık Hakları
*Maddi ve Manevi Varlığı Geliştirme Hakkı
*Kamu Hizmetlerine Girme Hakkı
*Çalışma Hakkı
Nasıl Başvuru Yapılır?
Temel hak ve özgürlüklerinden herhangi birinin ihlal edildiğine inanan her birey mektupla, faksla veya elektronik postayla Komisyona başvurabilir. Başvuruda konuyla ilgili yeterli bilgi verildikten sonra başvuranın adı-soyadı ve adresi açık bir şekilde yazılmalıdır. Adı soyadı, açık adresi veya imzası olmayan başvurulara işlem yapılmayacaktır. Elektronik postalarda ise, imza bulunmuyorsa T.C. Kimlik Numarasının bulunması gerekmektedir.
Başvuru İçin
Adres:
Türkiye Büyük Millet Meclisi
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu
Bakanlıklar 06543 ANKARA
Faks numarası:
(0.312) 420 53 94
E-Posta:
insanhaklari@tbmm.gov.tr
İSMAİL34 KARDEŞİM,İNAN EĞER SİTE GEÇMİŞİ SAKLANIYOR OLSA SİZE ENAZ 30 TANE RUMUZ ÖNÜNE PLAKA NOSU UYARISI,100 TANEDEN FAZLA ADSIZ YAZMAYIN UYARISI.E TABİİ BUNLARLA UĞRAŞIYORUZ,EN GEREKLİ ÇAĞRILARA YANIT ALAMAZSAN EYLEM NASIL OLACAK?.TAMAM EKİM2510,UĞURLARBARIŞÇI BİRŞEYLER YAPIYORLAR AMA,İSTANBUL EN ÇOK SES GETİRMESİ GEREKEN YER,TOPU TOPU BUKADARIZ.RUMUZ YANIA PLAKA VE MAİŞLLERİNİZİ EKLİYELİM ÇAĞRISINA İLK CEVAP SN.EMEKLİ ÖĞRETEMENDEN GELDİ,YANILMIYORSAM SİZ(İSMAİL34),BAĞIŞLASINLAR 2-3 ARKADAŞ BİRDE BUGÜN ALPER VE ARİF ARKADAŞIMIZ.HAL BÖYLE.İNŞALLAH DEĞİŞİR.SEVGİLER.BASKETÇİ
YanıtlaSilyaşama ve çalışma hakkını ihlal nedeniyle başvuru yapalım diye düşünüyorum
YanıtlaSilArkadaslar bakin sununet olarak anlamamiz lazim.Su asamada bize meclisten bir fayda yok.Cunku hukumet Cek kanunu icin,eger Anayasayaaykiriysa Anayasa mahkeemsi iptal eder diyerek kapiyi kapatmistir.Aciklamalarida biliyorsunuz.tamamen tefecilerin ve faktoringlerin dedigi oluyor.bizler ne yaparsak yapalim,TIM Baskani bir aciklamasiyle tum emeklerimizi,hukumet kanadinda etkisiz hale getiriyor.Bizim Anyasa mahkemesine,Yargitaya,basina,Insan Haklari orgutlerine baski yapmamiz lazim.meclisten care beklemeyelim su an icin bosu bosuna.Eylemlerimizi ona gore yonlendirelim ve yogunlastiralim.Gundeme gelmekti amacimiz,su an icin gundemdeyiz,bunu arttirarak devam ettirebilmemiz lazim.Umudumuz her zaman var.
YanıtlaSilHakan Yigit
ZAFER ÜSKÜLÜ ARADIM TELEFONA CEVAP VERİYOR. ÇEK PARADIR DİYOR. BEN EN SON ÇEK ALDIGIMDA BANKAYA GİDİP AYNI GÜN PARAMI ALDIM DEDİ.BENDE BUNU NEZAMAN YAPTIGINI SORDUM 10 YIL ÖNCEYDİ DEDİ . BENDE 22ARALIK 2009DA ÇIKAN YENİ ÇEK KANUNUNA GÖRE ÇEK TARİHİNDEN ÖNCE TAHSİL EDİLEMEZ DOLAYISIYLADA ÇEK SENET KONUMUNA GELDİ AVRUPADA KARŞILIGI OLAN PARAYA ÇEK YAZILIR. BANKALAR ÖNÜNE GELENE ÇEK VERDİKLERİ İÇİN SENET KONUMUNA GELDİ. DÜNYADA 4 ÜLKEDE ÇEKE HAPİS CEZASI UYGULANIYOR.ADLİ PARA CEZASIYLA CEZALANDIRILIP HAPİSE ATILMASI İNSAN HAKLARINA UYUYORMU DEDİM ODA SİZ DERDİNİZİ ADALET KOMİSYONUNA ANLATIN DEDİ BENDE İLETTİK YANIMIZDA SİZİDE GÖRMEK İSTİYORUZ.DEDİM OZAMAN ADALET KOMİSYONUNDAN BİRİLERİYLE GÖRÜŞEYİM DEYİP GEÇİŞTİRDİ. ZAFER BEYE ÇEKİN TARİHİNDE GEÇERLİ OLDUGUNU. BUOLAYIN İNSAN HAKLARI İHLALİ OLDUGUNU ARAMALARIMIZLA KABUL ETTİRMEMİZ LAZIM. SONUÇ OLARAK LÜTFEN HERKEZ EN AZ BİR DEFA ARASIN. DADAŞ
YanıtlaSilİNSAN HAKLARI KOMİSYON BAŞKANI
YanıtlaSilZAFER ÜSKÜL
0532 4170784
ŞİDİ ZATI MUHTEREM DERKİ:
ÇEK GÖRÜLDÜĞÜNDE ÖDENİR ÇEK BİR NEVİ PARADIR
O NDENLE ÇEK HAPSİ İNSAN HAKLARINA AYKIRI DEĞİDİR..
5941 İLE BERABER(RESMİYETTE) ÇEKİN BİR SENETTEN FARKI OLMADIĞINI NASIL ANLATACAĞIZ?
ADAM ÇEKTE VADE YOKTUR DİYOR BAŞKA BİR ŞEY DEMİYOR
Sayın BASKERÇİ- Satın İSMAİL 34 ,
YanıtlaSilSaygıdeğer kardeşlerim.Sizlerden hala bişeyler yapalım yazıları okuyorum bunada elbette seviniyorum.Ancak defalarca yazdım o halde bir kez daha yazayım......
Şu anda istanbulda yaklaşık 10 kişi geceli gündüzlü çalışıyoruz dersek yalan olmaz.Diğer illerdende değerli arkadaşların görüşlerini alarak yasal bir sürü eylemi düşünüyor,planlıyor ve kişilerin durumuna göre hayata geçiriyoruz.Şimdi bizde ne yapalım-ne edelim desek yandık.......
O nedenle defalarca mail add yazdım.Bilgi isteyene verelim.Elini taşın altına koymak isteyen koysun diye ama bu bilgisayar başında oturma illeti bizleri bağlıyor.Sakın sitem ettiğimi sanmayın asla çünkü önce kendimiz ve dolayısıylada herkes için bişeyler yapmış oluyoruz.
Ne yapıyorsunuz derseniz , Her şeyin de açıklanamayacağını bilmeniz gerek.
Kaldıki siz ist toplantısının hem uzak hemde yakınındaydınız ve alınan kararları açıkladık ankara eylemini yaptık..
Geçen yapılan toplantının ip uçlarınıda verdik
NEYDİ BUNLAR.........????
1-Çok sayıda bildiri basıldı ve bunlar dağıtılmaya başlandı ( Dağıtıma Yardım edecek kişi varmı...???
2-Hanım arkadaşlar Siyasi patrilerin kadın kolları başkanları ile detaylı toplantılar yapıyorlar.Düşündüğümüzdende iyi geçiyor.
3-TOBB-İTO gibi ÇOK ÜYELİ İŞ ADAMLARI BİRLİKLERİYLE GÖRÜŞME İMKANI ARIYORUZ..
4-5-6 var..
Bunları merak eden yok-katkı yok -
Ama şunu yapalım bunu yapalım diyen çok
Polemik olsun diye değil gerçekleri yazıyorum.Saygılarımla
behramkale_2005@msn.com
BAKALIM KAÇ KİŞİ GERÇEKTEN EYLEMLERE BENDE VARIM DİYECEK......Sayı olarak açıklayacağım...
ZAFER ÜSKÜLÜN TELEFONU AÇIK LÜTFEN ARAMALARA DEVAM DERDİMİZİ ÖGRENİP KABULLENENE KADAR DADAŞ
YanıtlaSilArkadaslar,Zafer USKUL telefonlarina cevap veriyorsa madem,onu arayan arkadaslarin bu hapis cezalarinin hem Anayasamiza hemde Avrupa insan haklarina aykiri oldugunu,''mali yukumlulugunu yerine getiremeyenlerin,yasam hakkindan sonra en buyuk insan hakki olan ozgurlugunun kisitlanamayacagini'' ozellkle belirtmesi daha iyi olacaktir.Cunku hic kimsenin net bilgi sahibi olmadigi Cek Kanunu hakkinda Zafer Uskulunde net bilgi sahibi olmasi beklenemez.Insan haklari komisyonu baskanina,hakkimizin gaspedildigini ozellikle belrtmemiz lazim diye dusunuyorum.
YanıtlaSilHakan Yigit
arkadaşlar başbakan konya ya geliyor açılış için ilçe başkanıyla görüştüm kendisiyle görüşmem için randevu ayarlıyacak sorunlarımızı dile getireceğim
YanıtlaSilinşallah hayırlı olur can yoldaşlarım
insallah Hayirli olacaktir Iskender Kardesim.Allah razi olsun tum emek verenlerden,Amin
YanıtlaSilHakan Yigit
İSKEDER DENİZ KARDEŞİM EN İYİSİNİ YAPACAGINA İNANIYORUM.ALLAH YARDICIN OLSUN. DADAŞ 01
YanıtlaSilsağol sevgili dostum inanın elbet kendi derdim var ama hepinizin adına konuşaçağım çünkü ben hepimizi bir yürek görüyorum
YanıtlaSilZAFER ÜSKÜLÜ ARAMAYA DEVAM LÜTFEN 05324170784 DADAŞ
YanıtlaSilEKİM2510,BİZDE SİZLERE BİR FAYDAMIZ OLSUN DİYE İVEDİ OLARAK İSTANBUL GRUBUNU OLUŞTURALIM TOPLANTI YAPALIM DİYE, BİR TARAFIMI YIRTMADIĞIM KALDI.BEN TEK BAŞINA BİRŞEY YAPABİLECEKSEM BEN VARIM.BANA DAHA ÖNCEKİ MSN GÖRÜŞMEMİZDE "BASKETÇİ BİZDEN HABER BEKLE"DEMİŞTİN.BENDE BEKLİYORUM.BUNUN DIŞINDA DERSENKİ AL EL İLANLARINI DAĞIT DERSEN DAĞITIRIM.YETERKİ ÇORBADA TUZUMUZ BULUNSUN.BASKETBOL FEDERASYONUNDA SN.BAŞBAKANIMIZIN OĞLU GÖREVLİ BİLGİSİNİ BİR ARKADAŞ VERMİŞDİ,BÖYLE BİR KİŞİ OLMADIĞI BİLGİSİNİ ALDIM,ANCAK SİTEDEKİ ARKADAŞ OĞLU DEĞİL EMİNE HANIMIN ERKEK KARDEŞİ UYARISI GELDİ.YARIN BU ŞEKİLDE SORUŞTURACAĞIM ANCAK SORDUĞUMUZ KİŞİ AHMET MEHMET DEĞİL,EĞER ÇALIŞIYOR OLSAYDI BİLGİ GELİRDİ.YAPTIKLARINIZI SİTEDE YAYINLADIĞINIZ SÜRECE BİZDE PAYLAŞIYORUZ VE ÇOK TAKDİR EDİYORUZ.BEN KENDİ PAYIMA İŞİN KIRTASİYE KISMINI VE MAİL TEL KISMINI ELİMDEN GELDİĞİNCE YAPIYORUM.SİZLER YOĞUN OLDUĞUNUZ DÖNEMLERDE SİTENİN DE SAHİPSİZ KALMAMASI ADINA ELİMDEN GELDİĞİNCE DÜZENİ KORUMA GÖREVİNİ ZEVKLE YAPIYORUM,ONUN İÇİNDE BİLGİSAYARA BÖYLE YAPIŞIYORUM.DÜNKÜ İÇLER ACISI HALİMİZİ-OKADAR İKAZLARA VE MÜDAHALELERE RAMEN-SİZDE GÖRDÜNÜZ.HERKESİN ORTAK DERDİ VE HAKLI OLARAK BİRŞEYLER YAPMAK,VE BU NEDENLE İÇLERİ KIPIR KIPIR.BAZENDE DİZGİNLENEMİYOR.
YanıtlaSilBU SİTENİN HER FERDİ YOLA SİZLE BERABER ÇIKTILAR,SONUNA KADAR SİZLERLE BERABERDİR.BUNDAN HİÇ ŞÜPHENİZ OLMASIN.ÇÜRÜK YUMURTALARA BİRŞEY DEMİYORUM.
SAYGILARIMLA.BASKETÇİ
BU SİTE SAPINA KADAR EYLEMDEDİR.
Sayın BASKETÇİ zaten iyi niyetinizden kuşkum yok.Öyle olsa yaparsın bi çay bakarsın siteye arada bir ohh dersin millet çalışıyooooooooooo.Oysa çabanızı biliyorum.Buradaki sıkıntı şu anda faal olan 10 kişinin 20-30 kişiye çıkamamasıdır.Aramızda lider vs yok.Her kez gerekeni yapıyor ve bu illet yasadan kurtulmaya çalışıyor...
YanıtlaSilArada bir mail atın.msn,de yazın neler yaptığımızı yada yapacağımızı anlatalım.Sizi arayan olursa sizde onlara bilgi verin.Birlik beraberlik olsun.
el ilanlarını dağıtabilirim
YanıtlaSilanadolu yakasında sanayi siteleri uygun olurmu
ismail34
imes
des
perpim
ümraniye san sit
k.bakkalköyde site var
kartal san sit
pendik san sitesi
ayrıca biz 6 kişiyiz
YanıtlaSilismail 34
ekm2510,basketci ve diger eylemler icin on ayak olan kardeslerimiz.Allah hepinizden razi olsun.Biliyorum insanlari harekete gecirmek icin surekli tesvik ediyorsunuz hadi diyorsunuz.ama sizde biliyorsunuzki bir cogumuzun(sizinde oyle) ne maddi imkani kaldi,nede insan icinecikabilecek yuzu kaldi.zaten bir cogumuz kacak durumdayiz.o yuzden mesela ben ancak maillerle yorumlarla bir seyler yapmaya calisiyorum.telefonla bile arayabilecek durumda degilim.bircogumuzda ayni durumda.o yuzden yazan cok ama icraate gecen malesef yok.
YanıtlaSilAllah yardimcimiz Olsun.Amin
Hakan Yigit
ilan metnini verirseniz aynısını yaptırabilirim
YanıtlaSilistanbulda çok çek mağduru var iyi niyetli olan
unutmadan söyleyeyim karşıda san gıga sit unutmayın
ekm2510
ismail34
sayın 34 beni kaydedin
YanıtlaSilbasketçi
YanıtlaSilanadolu yakasımı
ismail34
BUNU SAYIN ÜSKÜLE SÖYLEYİN, BİZİ KALE ALMIYORSA İTO ,yu arasın
YanıtlaSilİstanbul Ticaret Odası Müşaviri Dr. Veysi Seviğ, çekin karşılıksız olduğunun tespitinin adeta bir merasime dönüşeceğini belirterek, “Sonrasında hukuki kovuşturma başlayacak. Ama aynı çekin keşide edeni ortaya çıkıp, tam kovuşturma aşamasında, ‘ben bunu ödüyorum derse ’ hiçbir şey yapamayacaksınız. O vakit ticaret alemi, çeki kuşkuyla alacak ve kuşkuyla kullanacak. Tabi bu durumda herkes çek kullanımından kaçınacaktır” dedi.
31 Aralık 2011’e kadar bütün çeklerin vadeli olduğunu da söyleyen Dr. Seviğ, “Çekler vadesinden önce ibraz edilmeyecek dedi
İTO ÇAĞRI MERKEZİ
0212 444 0 486
İstanbul Ticaret Odası Merkez Bina
Reşadiye Cad. 34112 Eminönü
Tel. 0212.455 60 00 Santral
Faks.0212.513 15 65 / 0212.520 16 56
e-posta. ito@ito.org.tr
EVET İSMAİL BEY 34AN,SİZ?,ALPER?ARİF?
YanıtlaSilSAYGIDEĞER ÖĞRETMENİM ORDAMISINIZ?BENDE KAYITLISINIZ.ALPER'DE.İSMAİL34 DE.
BASKETÇİ
Cuneyt dedi ki... 180
YanıtlaSilİNSAN HAKLARI KOMİSYON BAŞKANI
ZAFER ÜSKÜL
0532 4170784
ŞİDİ ZATI MUHTEREM DERKİ:
ÇEK GÖRÜLDÜĞÜNDE ÖDENİR ÇEK BİR NEVİ PARADIR
O NDENLE ÇEK HAPSİ İNSAN HAKLARINA AYKIRI DEĞİDİR..
5941 İLE BERABER(RESMİYETTE) ÇEKİN BİR SENETTEN FARKI OLMADIĞINI NASIL ANLATACAĞIZ?
ADAM ÇEKTE VADE YOKTUR DİYOR BAŞKA BİR ŞEY DEMİYOR
15 Aralık 2010 19:59
---------------------------------------
BUNU SAYIN ÜSKÜLE SÖYLEYİN, BİZİ KALE ALMIYORSA İTO ,yu arasın
İstanbul Ticaret Odası Müşaviri Dr. Veysi Seviğ diyorki : 31 Aralık 2011’e kadar bütün çekler vadelidir..............
inanmıyorsa............
http://www.ito.org.tr/wps/portal/gazete-detay?WCM_GLOBAL_CONTEXT=ito_portal_tr/ito-portal/gazete/gzt-2010/gzt-2010-1/gzt-2010-1-29/a03b2900413784a7a55efdaeb4edfa8a
İDARİ PARA CEZASI MI MÜMKÜN DEĞİL, ADLİ PARA CEZASI MI?
YanıtlaSilBizce bugün olası olmayan adli para cezasının kalkmasıdır, çünkü 5941 sayılı yasaya adli para cezası konmasının koşulları (hükümetçe var sayılan koşullar) bugün ortadan kalkmamıştır. Ne diyor hükümet yetkilileri?
ADLİ PARA CEZASI KALKARSA EKONOMİK KRİZ OLUR.
Adli para cezalarının idari para cezasına çevrilmesi için Bütçe plan Komisyonuna verilen değişiklik önergesi gayet yerinde ve tutarlı bir değişiklik önergesidir. Değişiklik önergesi 5941 sayılı yasanın geçici 2. Maddesi için verildi. Geçici 2. Maddenin 1 fıkrası şöyledir:
GEÇİCİ MADDE 2- (1) 3167 sayılı Kanunun 16 ncı maddesinde tanımlanan suçtan dolayı, 1/11/2009 tarihi itibarıyla, haklarında soruşturma veya kovuşturma başlatılmış ya da kesinleşmiş bir hükümle mahkûm olan kişilerin;
a) Adli para cezaları, idari para cezasına çevrilir.
Bu madde tek başına yeter, maddenin geriye kalan kısmında yapılan değişiklik teknik ve siyasi bir öneridir. Taahhüt veya anlaşmalara uyulmadığında adli para cezalarının idari para cezası olarak infaz edileceğini düzenlemektedir.
Ben bu nedenlerle Cuneyt Bey’in yorumlarına katılmıyorum. İDARİ PARA CEZASI TALEBİ TUTARLI BİR TALEPTİR.
Bankaların sorumluluğu daha fazla olmalı
YanıtlaSilİTO Genel Sekreter Yardımcısı Selçuk Tayfun Ok, küresel finans kriziyle yaşanan ticari sıkıntıların çek kanununu iş hayatının gündem konusu haline getirdiğini ifade etti. İTO’da düzenlenen Çek Kanunu Semineri’nde konuşan Ok, ”Bu konuda İTO olarak üyelerimizin talep ve beklentilerini ilgili resmi kurum ve kuruluşlara iletmekteyiz. Karşılıksız çek, herkesi mağdur eden bir konu. 2009 yılı rakamlarına baktığımızda kasım ayı itibariyle 1 milyon 800 bin kadar karşılıksız çek olduğunu görüyoruz. 52 binin üzerinde dava açıldı, 2 bine yakın tutuklu bulunmakta” dedi. Yeni bir uygulama olan Uzlaşma Müessesesi’ne dikkat çeken Ok, uygulamanın etkisinin denendikten sonra görüleceğini ifade ederek, şöyle konuştu: “Elbette alacak verecek sorunlarının tümüyle çözüme kavuşturulmasını beklemiyoruz. Ancak iki tarafı da mağdur eden bu duruma da önemli bir yaklaşım getirecektir” dedi. Bankaların çeklerle ilgili sorumluluğuna da dikkat çeken Ok, “Bu sorumluluk daha fazla olmalı. İTO olarak bu konudaki girişimlerimizi sürdürmeye devam edeceğiz. Gerekli düzenlemelerin yapılmasını ısrarla takip edeceğiz. Bankaların bu konuda ellerini taşın altına daha fazla koymalarını bekliyoruz” şeklinde konuştu.
2009 yılında yapılan toplantıdan bir kaç alıntı arkadaşlar...................