Cezaevlerindeki doluluğa çözüm bulundu!

Cezaevlerinde hükümlü ve tutuklu sayıları kapasitenin çok üzerine çıktı ve Adalet Bakanlığı yeni çözüm arayışına girdi. Cezaevlerinin kapasitesini arttırmak için kollar sıvandı ve iki formül üzerinde çalışma başlatıldı.

Cezaevlerinin toplam kapasitesi 104 bin 690, fakat cezaevlerinde 28 Eylül 2009 itibariyle toplam 114 bin 647 tutuklu ve hükümlü var..

236 ise cezaevinde kapasitenin çok üzerinde tutuklu ve hükümlü barındırılıyor.

CEZAEVLERİNE EK YENİ KAPASİTE
Adalet Bakanı Sadullah Ergin, artan mahkum sayısının ihtiyacı karşılanması amacıyla hazırlanan ve 2009 ve 2014 yıllarını kapsayan cezaevi yatırım planlaması uyarınca 2014 yılı sonuna kadar cezaevlerinin 142 bin 99 kişilik kapasiteye ulaşmasının hedeflendiğini belirtti.

KAMU BİNALARI CEZAEVİ OLACAK
Adalet Bakanı Sadullah Ergin cezaevlerindeki doluluk sorununun aşılması için en kısa zamanda kullanılmaz durumdaki kamuya ait taşınmazların açık ceza infaz kurumuna dönüştürülmesi ve mevcut kapalı ceza infaz kurumlarının sahalarına ek bina yapılması çalışmalarına başlandığını belirtti
Adalet Bakanı Sadullah Ergin, adalet sisteminde reform niteliğinde köklü değişiklikler yapıldığını, insan hak ve hürriyetlerine uygun, çağdaş ve modern düzenlemeler getirildiğini belirtti ve bu yönde yapılan çalışmalar sonucu Türk infaz kurumları, yönetim, eğitim, fiziksel yapı ve işleyiş olarak dünyanın pek çok ülkesinden ve Avrupa Birliği üyesi ülkelerin pek çoğunun infaz sistemlerinden daha iyi duruma getirilmiştir dedi. !!!


Cezaevlerindeki doluluğa çözüm bulundu!


Sahte Çek

Kurban Bayramı`na polis kurban dolandırıcılarına göz açtırmıyor. İzmit İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri yaptıkları baskın sonrasında 14.500 TL`lik sahte çekle birlikte iki kişiyi gözaltına aldı. Olay iddialara göre şöyle gelişti: İ.D. isimli hayvan satıcısı bundan üç ay önce Uğur T. (32) ile tanıştı. Kurbanlık satan İ.D.`den 12 büyükbaş hayvan almak isteyen Uğur T. 18.500 TL`ye İ.D. ile anlaştı. İddialara göre Uğur T. İ.D.`ye 14.500 TL çek vererek hayvanları alıp gitti. Hayvan satıcısı İ.D.`de çeki yanına alarak parayı tahsil etmek için bankaya gitti.

SERBEST BIRAKILDILAR

Ancak bankanın çekin sahte olmasını söylemesi üzerine İ.D. hemen durumu polise bildirdi. Uğur T. ve yanında bulunan Tuncay S.`den şikayetçi olduğunu söylemesi üzerine polisler iki zanlıyı gözaltına aldı. Tuncay S. ve Uğur T. polisin yaptığı soruşturma kapsamında gözaltına alındı. Tuncay S. çeki Uğur T.`den aldığını söylerken, Uğur T. de Tuncay S.`den aldığını söyledi. İfadelerinin ardından iki sanık mahkemeye sevk edildi. Mahkemeye sevk edilen iki kişi de tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.!!

Sahte çek kullananlar tutuksuz yargılanıyor, uyuşturucu suçları denetimli serbestlikten faydalanıyor, iki yıla kadar olan cezalar erteleniyor , bu cezaevlerinde kapasiteyi zorlayan doluluk oranının artmasına neden olan kişiler kimler?

Karşılıksız çek nedeniyle tutuklu olanların sayısı 2000 kişi deniyor, Sayın Bakanımıza soruyoruz: Cezaevlerinde doluluk oranını artıran bu kişiler; hangi suçlardan tutukludur?



Ekonomik nedenlerle intiharlar;

Şanlıurfa'da, son aylarda peş peşe yaptığı işlerin tamamında iflas eden ve çevresine yüklü miktarda borçlanan 38 yaşındaki Bilal Başak, 2 çocuğu ve eşinin gözleri önünde 8 katlı bir iş merkezinin çatısından atlamak istedi. Eşi ve çocuklarının korkulu bakışları arasında polisin ikna çabalarına olumsuz yanıt veren Başak, şeker hastalığından dolayı baygınlık geçirince kurtarıldı.



SAKARYA’ nın Geyve İlçesi'ne bağlı Alifuatpaşa'da, DP Belde Başkanı 54 yaşındaki Turan Çakır, babasının evinin kömürlüğünde kendini tavana asarak yaşamına son verdi.

Olay, Alifuatpaşa Beldesi Okul Sokak'ta bugün meydana geldi. Beldede kırtasiye dükkanı bulunan, evli ve 4 çocuk babası DP Belde Başkanı Turan Çakır, ziyaret için gittiği anne- babasının evine gitti. Burada annesi Feride Çakır'la bir süre sohbet eden Turan Çakır, daha sonra bir şey demeden odadan çıktı. Odalara bakan Feride Çakır, kömürlüğe gittiğinde oğlunu asılı olarak buldu. Anne Çakır, ipi kestikten sonra 112 Acil Servis'i aradı. Gelen sağlık ekibi, DP'li Başkan Turan Çakır'ın öldüğünü belirledi. Çakır'ın cesedi, Cumhuriyet Savcısının otopsisi için Geyve Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı.

Uzun zamandır DP Belde Başkanlığı yapan Turan Çakır'ın, ekonomik sıkıntılarından dolayı intihar etmiş olduğu belirtildi.


112 yorum:

  1. sayın bakana sormak lazım devam eden davalar sonuclanıncada bu KAMU BINALARI VE YENI ACILACAK CEZAEVLERI yetmeyecek...ozaman ne yapacaklar?SAYIN BAKAN cozum yenı cezaevlerı acmak degıl....cekten gorulen bınlerce dava ,suanda ınfazı cıkmıs bınlerce arkadasımız aranıyor...ALLAH ASKINA YETER ARTIK....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taylandlıyım ve Türkiye'de yaşıyorum. İşe gitmeden önce bu kısa süreyi kredi alabileceğiniz doğru kişiyi önermek için kullanmak istiyorum. Burada veya dünyanın herhangi bir yerinde (Bayan Susan James Kredi Firması) Kredimi bu şirketten aldım ve ona bir kredi için e-posta gönderebilirsiniz E-posta: susanjamesloanfirml07@gmail.com

      Sil
  2. çağdaş özgürlükçü ve demokrat iktidar cezacı zihniyetini artık saklayamıyor cezaevleri yetmiyor ve bu gidişle daha da yetmeyecek para kaynağı nerden gelirse gelsin para ve en büyük cezada ekonomik suçlara

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşlar Yanıtlayabilen olursa sevineceğim bir sorum var:
    Haziran ayında evimden alındım 74 günlüğe tekabül eden bir adli para cezam vardı
    Ancak Emniyete geldiğimde Memur arkadaşlara başka var mı diye sordum
    yanıt:5300 tl daha var dediler halbuki 54000 lik başka bir infaz daha vardı ve gbt ye düşmemişti.
    Neyse cezaevindeyken 74 gün süreye ek olarak 4 gündaha geldi akabinde tahliye edildim.
    Memur arkadaşların söylediği 5300 tl lik 53 gün ve sonradan infaza düşen 540 gün den bahis açılmadan serbest bırakıldım. Emniyetteki GBT de gözükmesine rağmen 53 günlük süreyi ve 54000 tl lik 540 güne tekabül eden çekleri Adliye infaza avukatıma sordurdum infazda her ikisi de gözüküyor dedi ancak ben nasıl tahliye olum anlayamadım.
    Tanıdık bir jandarmaya da baktırdım gbt de aranman gözükmüyor dedi. Bu durum sizce mümkün mü bilgisi olan varsa lütfen açıklasın
    şenol55

    YanıtlaSil
  4. anlamıyorum bitik durumdayız bırakın 1-2-3 yıl vermeyi bizbu parayı nasıl çalışarak öderiz anlamıyorum nasıl çalışıp para kazanacagız nasılborçlarımızı ödeyecegiz bi bilen varsa yazsın,
    kimse mal vermez kimse bize güvenmez,nasıl birişletme kurup veya bir firmada çalışıp borç ödeyecegiz
    ne olur bir bilen akıl versin

    YanıtlaSil
  5. ARKADAŞLAR BU ERTELEME YASASI YÜRÜRLÜĞE GİRDİMİ BİLEN VARMI AYDINLATIRMISINIZ.

    YanıtlaSil
  6. BÖYLE SAÇMALIK OLURMU BEN BATMIŞIM EVİME EKMEK ALACAK PARAM YOK BORCU TAKSİTLE ÖDEYECEKMİŞİM BANA MALI KİM VERECEK HÜKÜMET KREDİMİ AÇACAK BÖYLE SAÇMALIK OLMAZ

    YanıtlaSil
  7. 3 NO DA YAZAN ARKADAŞ AYNI DURUM BENDEDE VAR ÇÖZEMEDİM.

    YanıtlaSil
  8. SAYIN BAKAN BENCE ESKİ KAMU BİNALARINI DEĞİL,YUVALARINI DAĞITTINIZ KİŞİLERİN EVLERİNİDE CEZAEVİ YAPIN.NASIL OLSA BOŞ.
    ALLAH SİZE ÖNCE VİCDAN SONRADA AKIL VERSİN

    YanıtlaSil
  9. Geçtiğimiz Perşembe akşamı saat 17:30 sularında polis tarafından yakalandım. 3 adet tutuklama kararım olduğunu söylediler. 5000 - 5000 ve 450 TL olmak üzere... 5bin olan iki tane çekimi daha önce anlaşarak ödemiştim, malesef düşümünü yapmamışlar. Neyse, ertesi gün düşümü yapılır, 450 TLyi de öderim, çıkarım diye düşünüyordum. Alacaklı avukatıyla görüştük ve düşümünün yapılacağını söyledi.

    Geceyi karakolda geçirdim. Ve ilk defa polislerin bu kadar düzgün olabileceğini gördüm. Sabaha kadar kendileriyle birlikte oturduk, sohbet ettik, çay içtik. Çok düzgün muamele gördüm. Azılı katıllerle, bizi ayırtedebilmişler...

    Ertesi gün 450TL yi yatırmak için arkadaşım adliyeye gitmek için büyük bir sürprizle karşılaştı. 18500 TL lik bir adli para cezası daha gözüktü. Bu, hiçbir şekilde GBT de çıkmıyor, infaz kaleminde çıkıyor sadece. Ve sonuçlanalı tam 1sene olmuş. 1 senede gbt ye nasıl gelmiyor, anlamak zor... Tabiki artık o saatten sonra onu çözemedik ve cezaevine sevk edildim...

    Cezaevinde 60 kişilik koğuşta 125 kişiydik. 50 ye yakın karşılıksız çek cezalısı vardı. İnsanlar yerlerde yatıyor. Bazıları yerde yatmak için döşek bile bulamayıp, battaniyeleri serip üzerinde yatıyor. Ayak uçları, tuvalete giden yollar, koridor... Heryerde yatıyor insanlar. İlk defa cezaevine girdim. Kısa sürede gördüklerimi anlatmaya sayfalar yetmez. Fakat cezaevindeki diğer mahkumlar -en azından benim kaldığım koğuşta- birbirlerine mümkün olduğunca yardımcı oluyorlar. Yanımda hiçbir eşyam, param vs olmamasına rağmen, beni tam anlamıyla misafir ettiler.

    Ve sonunda Pazartesi günü alacaklı avukatıyla anlaşıldı, borç takside bağlandı ve Pazartesi akşamı tahliye oldum.

    Allah kimseyi düşürmesin. Eskiden "gerekirse bir süre yatacam" derdim, fakat durumu içeri girince anlıyorsunuz. Bırakın bir süre yatmayı, bir saat bile geçmiyor. Çok zor koşullar var. 125 kişi 2 (iki)adet tuvaleti kullanıyor. Tuvaletin önünde devamlı kuyruk var. Yatıp uyumak tam bir işkence. Şanslıysanız yer yatağınız oluyor, yoksa o da yok... Gardiyanlar genel bir problem olmadığı sürece düzgün davranıyorlar. Ancak en ufak sıkıntıda, son derece acımasızlar. Ben oradayken bir olay oldu, 20 gardiyan girip 6 kişiyi alıp çıkarttı. Sonrasında gene ortalık sessizleşti...

    Zordu yani... Anlatacak çok şey var. Yazmak yetmiyor insana... Sayfalar dolusu, günler dolusu anlatacak şey var....

    E.H. (internet üzerinden iş yaptığım için ismimi yazamıyorum. google da aramalarda çıkabilir diye. kusuruma bakmayın)

    YanıtlaSil
  10. 3 No lu yorumdaki arkadaş,

    Aynı şey bende de oldu. Fakat adli para cezasını ödeyerek cezanı düşürmeye kalktığında, infaz sana tahliye yazısını vermiyor. Bunu da öde diyor... Ancak yatarsan, cezaevinin haberi olmadığından tahliye ediyor. Yurdumun enteresan yapısı... Ben ödeyip çıkacağım için GBT de gözükmeyen fakat infaz da gözüken adli para cezasını düşürmek zorunda kaldık..

    Bilgine

    YanıtlaSil
  11. ÇALAŞIP ÇIRPIP ÖDEYECEĞİZ BAŞKA YOLU VARMI.BİZDEN BUNU İSTİYORLAR.O ZAMAN HAKLI OLARAK BİZİ İÇERİ TIKAYACAKLAR

    YanıtlaSil
  12. Tabiki borcumuzu ödemek istiyoruz, ancak bizlere fırsat verilmesi lazım. Kandırma gibi 2 yıl değil en az 5-6 yıl olması lazımki bozulan düzenimizi yeniden kurup ödemelerimizi anlaşma dahilinde yapmaya başlayalım.

    YanıtlaSil
  13. Hükümet bizi görmezlikten geliyor her daim 2000 kişi diye bahsediyor vay be ne kadarda simetrik sayıda çek suçlusu varmış her yer 2000 olmuş.
    Cezaevlerinde hayalettik demekki biz.
    Koğuşta dolandırıcılıktan yatan 10-15 kişiyi geçmezken her nedense biz yerde yatıyorduk.
    Siz cezaevi falan yapmakla ne uğraşıyorsunuz Çekmağduru SOYKIRIMI yapın kökten çözelim bu işi.
    KURTULACAĞIMIZI UMUT EDEREK HALA DAHA MÜCADELEMİZİ HUKUKİ SÜRDÜRÜYORUZ. KAYBEDECEK BİR ŞEYİMİZ KALMAZSA ASIL OZAMAN KORKUN BİZDEN!!!

    YanıtlaSil
  14. 3 nolu yazan arkadaşım teknik bir hata olmuştur,ekrana giren memur belki atlamıştır senin şansına, ama bence her an gbt ye düşebilir bence ,benim de çıkan bir kararım 2,5 yıl sonra gbt ye geçti...

    YanıtlaSil
  15. SAYIN ARKADAŞLAR BUGUN KOMİSYON ÜYELERİ İLE YAPMIŞ OLDUĞUMUZ GÖRÜŞMELERDE ERTELEMENİN KESİN OLDUĞUNU ÖĞRENDİK.2 YIL BİR ETELEME GELİYOR..

    BURDA ÖNEMLİ OLAN HUSUS ŞU,BU ERTELEME NASIL GELECEK? YENİ YASA İLE Mİ ESKİ YASA İLEMİ?


    ESKİ YASA İLE GELİRSE SORUN YOK.HERKES CEZAEVİNDEN ÇIKAR KAÇAK DURUMDAKİLER RAHAT EDER VE BİZE KATILIR.GÜCÜMÜZE GÜÇ KATARIZ VE YENİ YASA İÇİN BASTIRIRIZ.

    ANCAK YENİ YASA İLE ÇIKARSA OZAMAN KALABALIK OLSAK DA BİR İŞE YARACAĞINI SANMIYORUM.2 YIL SONRA HERKES YİNE KODESE GİRMİŞ OLACAK.

    BURDA YAPMAMIZ GEREKEN ŞU: ZATEN 2 YIL ERTELEMEYİ BUNLAR KABULLENMİŞLER.BUNU ENİNDE SONUNDA YAPACAKLAR.DAHA FAZLA BASTIRIP YASAYI BİR ŞEKİLDE LEHİMİZE ÇEVİRMEK.

    MAİLLERİNİZE AZ SONRA ODAKLANACAĞIMIZ VE ARAYACAĞIMIZ YERLERİ FAX NUMALARINI BİR KEZ DAHA GÖNDERECEM. LÜTFEN BAYRAM GÜNÜ DAHİ OLSA FAXLARINIZA ARAMALARINIZA DEVAM EDİN.

    CHP-MHP VEKİLLERİNİ BİLE ERTELEME İLE KANDIRMAYA ÇALIŞIYORLAR.BUNA DİKKAT EDELİM.ONLARI DA BİR ŞEKİLDE BU YASAYA EL KALDIRMAK İÇİN İKNA İÇİNDELER.

    TUZAĞA DÜŞMEYELİM.ÇALIŞMALARIMIZI DAH AFAZLA YAPALIM

    YanıtlaSil
  16. SON OLARAK BU ERTELEME İŞİ KESİN GİBİ DEDİK.. CEZAEVİNDEKİ YAKINLARINIZ ÇEKTEN DOLAYI İÇERDE YATAN ARKADAŞLARININ BİLGİLERİNİ (TEL ADRES) ALSINLAR. DAHA KALABALIK OLMAMIZ GEREKLİ.. YENİ YASA İLE ERTELEME ÇIKARSA PEK BİR GEREĞİ YOK AMA. BASTIMALIYIZ..

    YanıtlaSil
  17. sn jenardi erteleme olursa, kararlar kesinleştikten veya dosya temyizden geldikten sonramı 2 yıl erteleme olacak bilginiz varsa cevap yazarsanız seviniriz teşekkürler....

    YanıtlaSil
  18. BİR YORUM
    __________________________


    BENCE BU İŞ BURAYA KADAR,,,BU İŞ BİTMİŞTİR,,,,,,,

    HÜKÜMET GÜNLERDİR İÇİNDEN ÇIKAMADIGI,BU SORUNDANDA SIYRILMA YOLU OLARAK 2 YIL ERTELEMEYİ SEÇMİŞTİR.

    ZATEN SEÇİMLERE 2 YIL GİBİ BİR SÜRE VAR,BU SÜRENİN SONLARINA DOGRU YAPILACAK BİR AF İYİ BİR SEÇİM YATIRIMI OLARAK HESAPLANMIŞTIR.

    BAŞTAN BERİ TOPU YARGIYA ATMAK İSTEMİŞLERDİR,,,BU SAYEDE BUNU DA GERÇEKLEŞTİRMİŞ DURUMDA OLUYORLAR.

    BU 2YIL SÜRE İÇERİSİNDE YARGIDNDA SORUNUN ÇÖZÜMÜ YÖNÜNDEN ADIMLAR ATILACAKTIR.
    BU DURUMDA
    ---------------

    ALACAKLIYI KORUMUŞ OLUYORLAR
    ÇEKTEN MAGDUR OLANLARI MEMNUN ETMİŞ OLUYORLAR
    PİYASALARDA ÇEKE GÜVENİN DEVAM ETMESİNİ SAGLAMIŞ OLUYORLAR
    ERTELEMEYİ BİR AF GÖRÜNÜMÜNDEN UZAKLAŞTIRARAK AF FA OLAN TEPKİLERDENDE KURTULMUŞ OLUYORLAR
    TÜM KESİMLER İÇİM,,KENDİLERİDE DAHİL GEÇİCİ BİR RAHATLAMA SAGLAMIŞ OLUYORLAR
    BU TASARININ ÇÖZÜM OLMADIGINI ONLARDA ÇOK İYİ BİLİYOR VE İŞİ ZAMANA VE YARGIYA BIRAKIYORLAR.

    BUNUDA ANAYASA MAHKEMESİNE İTİRAZ TEPKİSİNE KARŞILIK ESKİ YASAYA EK MADDE İLE YAPACAKLARDIR,,

    YENİ YASA İLE YAPMAZLAR ZANNEDİYORUM,,ÖYLE OLURSA MHP VE CHP ANAYASA MAHKEMSİNE GÖTÜRME İHTİMALİNİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUYORLARDIR.


    BUNU BAŞBAKANIN SÖYLEDİGİNE GÖRE,,ARTIK BU DURUMDA BU DÜŞÜNCELERİNDE BİR DEGİŞİKLİK OLAMAZ.NE YAPAR YAPARLAR MEJLİSTE KAVGALAR BİLE OLUR VE BUNU BU ŞEKİLDE KESİNLEŞTİRİRLER,(ÖRNEKLERİNİ GÖRDÜK,MAYIN YASA TASARISI VE DİGER YASA TASARILARI)

    İLK BAKIŞTA BU YAPMAK İSTEDİKLERİ TASARI,,BİZLERİNİN SORUNUNU ÇÖZMÜYO GÖRÜNSEDE,,TEMELİNDE SORUNUN ZAMANLA ÇÖZÜLECEGİ KESİN OLARAK YATMAKTADIR.

    2 YIL UZUN BİR ZAMAN ,TAMAM KİMSE 2 YILDA YENİ DÜZEN KURUP BORÇLARLA DERTLERLE MÜCADELE EDECEKKEN BU BORÇLARIN ÖDENMESİ MÜMKÜN DEGİL,,,,,,AMA BİZİM MÜCADELEMİZDE OLDUKÇA DEGERLİ ZAMAN KAZANDIRMIŞ OLMAKTADIR,,BU 2 YIL SÜRE İÇERİSİNDE YARGI BU HUKUKSUZLUGA DUR DİYECEKTİR,,,BİZLER DAHA SAGLIKLI MÜCADELE ETME OLANAKLARI KAZANACAGIZ.

    BELKİDE BU 2 YIL SÜRE DOLMADAN BU HUKUKTAN YOKSUN DAR YÖNETİCİ KAFALARDAN KURTULMA İMKANLARIMIZ OLACAKTIR.

    İNSANLARDA YAKALANMA KORKUSUNUN ORTADAN KALMASI İLE TOPLU EYLEMLERİMİZDE DAHA DA CANLI OLACAGIMIZ KANISINDAYIM.

    BEN İNANIYORUMKİ,,,BU 2 YILLIK UZATMA SÜRESİ KESİNLEŞİRSE VE HAYATA GEÇERSE,,,BU HUKUKSUZLUGU ORTADAN KALDIRMAK ARTIK BİZLER İÇİN ÇOCUK OYUNCAGI KONUMUNDA OLUR.

    HERKEZE MÜCADELESİNDE BAŞARILAR DİLİYOR,,SAYGILAR SUNUYORUM,,(BAŞKENTLİ)

    YanıtlaSil
  19. evet böyle bir sorunun cevabını bende merak ediyorum
    saygılarımla

    YanıtlaSil
  20. Cuneyt dediki..

    05 Kasım 2009 Perşembe 00:07

    Eğer bir düzenleme yapılacaksa, bu düzenlemenin sadece Erteleme olabileceğini söylemek istiyorum..
    Konuştuğumuz vekiller bakanların düşüncesi bir yana bizi kandırıyorlar veya oyalıyorlar diyelim..

    Hazırlanan çek yasası bu şekilde Genel Kurula gelir ve yasallaşırsa, bunun Anayasa Mahkemesine taşınacağı ve iptal edileceği su götürmez bir gerçek..

    Anayasa Mahkemesi çeke vade konulması ve kast unsurundan dolayı yasayı iptal edecektir çünkü yeni yasada" üzerinde yazılı tarihte ibraz edilen çekin karşılıksız kalması halinde karşılıksız çek suçu oluşur" diyor.. vade olayından iptal 1. gerekçe..

    ..
    2003 de çek hapsine onay veren Anayasa Mahkemesi üyeleri içinde karşı oy kullanan Haşim Kılıç şu anda başkan ve eski üyelerinde hiç biri şu anda yok..

    2. iptal gerekçesi kasıt olayı..
    TBMM , çıkan yasaya Anayasa Mahkemesinin iptal etmemesi için kast unsuru koyacaklardır yasaya bu seferde sulh ceza mahkemeleri, kasıt unsuru arayacaklar ve sulh ceza mahkemeleri Ticaret mahkemesine dönüşmesi kaçınılmaz olacaktır, defter kayıtları, faturalar bilançolar, bilirkişi müesesesi mahkemeleri işlemez duruma getirecektir, şu anda dava edilen karşılıksız çek sayısı 1.2 milyon, bu sayı mahkemelerin kast unsuru araması demek, işin içinden çıkılmaz hal demek, ayrıca kasıt olup olmadığı nası belirlebecek yanlış kararlar bir sürü tartışmayıda beraberinde getirecektir..


    Yasada yapılmak istenen şudur
    İlk önce erteleme yaparak orta bir yol aranacak kişilere borcunu ödeme şansı, alacaklıyada tahsil umudu vermek, tepkiler en aza indirilecek..

    Adalet komisyonunda olan yasada 6 aylık dönem içinde gerekli düzenlemelerin yapılarak, Adli para cezalarının, şeklen ceza kavramında kasıt aranmaksızın idari para cezasına dönüşmesi söz konusu olacaktır.. Ekonomik eylemlere ekonomik ceza sistemi yürülüğe girecektir..
    05 Kasım 2009 Perşembe 00:07

    1 AY ÖNCE YAPILAN BİR YORUM
    CUNEYT BEYİ SİZİ KUTLARIM DİLERİM EKONOMİK EYLEMLERE EKONOMİK CEZA TAHMİNİNİZDE BİR AN ÖNCE KANUNLAŞIR
    SAYGILAR
    ARPACI

    YanıtlaSil
  21. arkadaşlar bu durumda ,,her şeyin askıya alnacagının kanısındayım
    yani bir nevi her şey 2 yıl donacak(çekle ilgili)
    2 yıl bittikten sonrada kaldıgı yerden devam
    davalar görülecek,temyizler tekrar ele alınacak,aranmalar tekrar gbt ye girecek.
    durum bunu gösteriyor,,ama
    kimse artık korkmasın,yukardaki arkadaşın dedigi gibi 2 yıl uzun bir süre nele degişir neler,
    bunlardan kurtuluruz o zaman

    YanıtlaSil
  22. sn cüneyt bilginiz varsa ertelemenin nasıl uygulanacğını söyleyebilirmisiniz sağolun..

    YanıtlaSil
  23. en azından 21 deki yazan arkadaşın dediği gibi olur...

    YanıtlaSil
  24. taahhüd ihlalide içindemi bu sürenin acaba

    YanıtlaSil
  25. Sayın çek maduru arkadaşlarım az önce bir yorum gönderdim herhalde ulaşmadı tekrar kısadan yazıyorum. Bütn yorumlarınızı okudum bende sizlere katkı olsun diye bir ok milletvekilleri ile yapmış olduğum en son görüşmeleri aktaracağım size bende henüz çek maduru durumuna düşmedim ama yakındır. bunu bildiğim için devamlı bu konuyla uğraşıyorum. bu işe takoz koyan hapiscezasının kaldırılmamasının tek sebebi TOBB dir.
    TOBB hükümetle yapmış olduğu görüşmede kesinlikle hapis cezasının kalkdırılmaması gerektiğini aksi takdirde piyasa ve bankalar allak bullak olur diye hapis cezasının kalkmaması gerektiğini vurguladı. hükümette bu konuyu dikkate aldığı için geri adım atamıyor burdaki en büyük engel TOBB dur.
    bunu herkesin bilmesi gerektiğini bildirir, yılmadan bıkmadan aynı şekilde çalışarak faks,email'ler çekerek mücadelemize devam etmek üzere hepinize saygılar sunarım. TRABZON lu.

    YanıtlaSil
  26. AHMET İYİMAYA AK Parti Adalet Kom.Bşk.TBMM
    TEL. 0 312 4205323 -4205324 FAX.0 312 4205322

    MEHMET GÜNAL MHP ANTALYA MİLLETVEKİLİ TBMM
    TEL.0 312 4206266 -4206267 FAX.0 312 4206979

    OKTAY VURAL MHP Grup Başkanvekili TBMM
    TEL.0 312 4205242 -4205243 FAX.0 312 4205248

    MEHMET ALİ ŞAHİN AK Parti TBMM Başkanı
    TEL.0 312 4205150 (10) FAX.0 312 4205165

    METİN ÇOBANOĞLU MHP KIRSEHİR MİLLETVEKİLİ TBMM
    TEL.0 312 4205976 -4205977 FAX.0 312 4206966

    MEHMET ŞANDIR MHP Grup Başkanvekili TBMM
    TEL.0 312 4205239 -4205240 FAX.0 312 4205248

    BEKİR BOZDAĞ AK Parti Grup Bşk. VEKİLİ TBMM
    TEL.0 312 4206504 -4206505 FAX.0 312 4206514

    DENİZ BAYKAL CHP Genel Başkanı TBMM
    TEL.0 312 4205264 -4205265 FAX.0 312 4205282

    YanıtlaSil
  27. arkadaşlar hekese iyi akşamlar 19.00 kanal d haberde çeklere af için alt yazı geçiyor hadi hayırlısı

    YanıtlaSil
  28. Canikli, “Düzenlemeyi geçici madde olarak yapacağız. Belirli tarihe kadar savcılığa intikal ettirilmiş dosyalar bundan faydalanacak. Bu tarih, geçmiş tarih olacak. Çünkü ileri tarih için yapılacak düzenleme, piyasa ve özel ilişkilerin gidişatını etkiler, yönlendirir. Böyle bir şey yapmak istemiyoruz” dedi

    CANİKLİNİN BU GÜN BASINA YAPTIGI AÇIKLAMADAN BİR KISIM.

    DÜZENLEMEYİ GEÇİCİ MADDE OLARAK YAPACAGIZ,,NE ANLAM TAŞIYOR YANİİ YENİ ÇEK YASASI YASALLAŞMAYACAKMI???

    YORUMLAYACAK BİR ARKADAŞ VARMI??

    YanıtlaSil
  29. arkadaşlar hapishanelerde psikiyatri doktorları yokmu benim eşim içerde depresyona girdi artık hiç birşeye tepki vermiyor çıksada artık borç ödemeyi bırakın o çok sevdiği ailesine bakacak mecali yok bu bayram üstü çocuklarımla perişanları oynuyoruz yani bu adaletmi şimdi insanların yuvaları dağılırken bunlar oh ne güzel piyasalar güven kaybetmesinde varsın çoluk çocuk gebersin bumu yani allaha olan inançları bu kadarmı işlerine nasıl gelirse ben daha birşey demiyorum ALLAH sorsun

    YanıtlaSil
  30. ONLAR YALANCI
    ONLAR ZULÜMKAR
    ONLAR ACIMASIZ
    ONLAR EGOİST

    YanıtlaSil
  31. NURETTİN CANİNKLİNİN YAPMIŞ OLDUĞU BASIN TOPLANTISINDAN DA ANLAŞILACAĞI ÜZERE 1 YIL BİR ERTELEME KESİNLEŞTİ.

    VE YENİ YASA İLE ÇIKIYOR.

    BİZ ALT KOMİSYONA İNEN TASARIYI 25-30 KİŞİNİN BASTIRMASIYLA BUNCA VAKİT BEKLETTİRDİK.. ŞİMDİ YÜZLERCE KİŞİYİZ. BASKILARIMIZI ARTIRIP BU İŞTE CÜZİ BİR GRUP OLMADIĞIMIZI KANITLAMALIYIZ.

    NASIL OLSA ÇIKACAKLAR İÇERDEN. BU GARANTİ AMA SONRASI İÇİN BASTIRMALIYIZ..


    HUKUK BİTMİŞTİR.

    YanıtlaSil
  32. ARKADAŞLAR ŞU SAAT TEN SONRA

    A KE PE ALEYHİNDE ÇALIŞMAYAN

    ÇEK MAGDURU VE AİLELERİNİN MİLYONLARI BULDUGUNU GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURARAK,,,BİR TEK BİLE OY VEREN

    BORCA ÖZÜRLÜGÜ DENK TUTAN A KE PE YE HER GEREKTİGİ YERDE ANTİ PROPAGANDA YAPMAYAN

    VERDİKLERİ SÜRE İÇERİSİNDE BU DAR KAFALILARI TEPE TAKLA İNDİRMEK İÇİN ÇALIŞMAYAN

    SİYASİ GÖRÜŞÜ NE OLURSA OLSUN ÇEK TEN ÖZGÜRLÜGÜ ELİNDEN ALINAN VE ALINMAK İSTENEN BU SALTANAT MERAKLISI HÜKÜMETİ SANDIGA GÖMMEYEN

    ÇOLUGUMUZUN COCUGUMUZUN HAKLARININ AGLAMALARININ SEFİLLİKLERİNİN HESABINI SORMAYAN

    ALACAKLI İLE BORÇLU ARASINA YANİİ ÖZEL İLİŞKİLERE KARIŞAMAYIZ DİYEN VE BORÇLUNUN BORCUNU ÖDEMEMESİNE KARŞILIK ARAYA GİREN VE 2 İNCİ BİR CEZAYI VEREN DAR KAFALILARIN YEDİKLERİ HAKLARIMIZI BURUNLARINDAN FİTİL FİTİL GETİRMEYEN

    HAKLARIMIZ İÇİN GEREKİRSE ÖLÜMÜ GÖZE ALMAYAN

    ÇEK TEN YILLARDIR ÇİLE ÇEKEN ,ÇEK MAGDURLARINA

    BU HAYAT ZEHİR ZIKKIM OLSUN.(BAŞKENTLİ)

    YanıtlaSil
  33. iktidara yüklenmeliyiz. tekrardan. 2 yıl erteleme ile alacaklı ile anlaşılaacak. eğer alacaklı yanaşmazsa 1 yıl erteleme ile içerdekiler çıkacak.sonra da öderse ödeyecekler ödenmesse kodese.

    arkadaşlar bastırmalıyız.bu işi tobb ve bankalar birliğine bıramaız.bu yasadna şimdi kurtulamazsak bir daha hiç kurtulamayız.herkes mailde yazanları yapsın. arayın vekilleri

    YanıtlaSil
  34. CEK MAĞDURLARINA EN AZ 1 EN FAZLA 2 YIL OLMAK ÜZERE ERTELEME GELİYOR.ŞARTLAR
    1:ÇEK BORCU OLANLAR ALACAKLIYLA ÖDEME ANLAŞMASI YAPACAK.
    2:ALACAKLIYLA YAPILAN ANLAŞMAYLA ÖDENMEME DURUMUNDA TEKRAR HAPİS ALACAK
    3:ZAMAN AŞIMINDAN MUAF OLACAK(yani yargılanma zaman aşımına uğramıştır olayı ortadan kalkacak)
    4:vs vs vs vs vs bu kadar olur arkadaşlar.
    KAYNAK::::: HABERTÜRK TV
    herkeze ALLAH sabırlık versin.
    bu arada eniştemde hapsanede gün sayıyor bu yasayla cıkacak daha sonra tekrar girecek tabiki bu yasaya göre kaldığı yerden devam edecek.ne kadar tuaf. Mustafa Sarı

    YanıtlaSil
  35. BAŞKENTLİ ARKADAŞIMIN BEDDUA DİLEKLERİNE KESİNLİKLE KATILIYORUM.YÜZBİNLERİ APTAL YERİNE KOYAN BU İKTİDARA DERSİNİ EN KISA ZAMANDA VERMEK GEREKİYOR.BEN FACEBOOKTA (AKP GİTSİN DİYENLER BURAYA DİYE)BİR GRUP KURDUM.DESTEK VERMEK İSTEYEN ARKADAŞLARI BEKLERİM.KİMSEDENDE KORKUM YOK KİMLİĞİMİDE SAKLAMIYORUM.SONUNDA ÖLÜMMÜ VARRR.BANA ULAŞMAK İSTEYEN MSN Mİ EKLEYEBİLİR.kozorkun@hotmail.com
    saygılarımla MURAT ORKUN

    YanıtlaSil
  36. başkentlinin düşüncelerine katılan binler var kısa zamanda bu milyonlar olacak bu çek mağdurlarının elindedir aynen katılıyorum yola devam bıkmadan usanmadan

    YanıtlaSil
  37. YÜZBİNLER OLDUĞUMUZU DÜŞÜNMÜYORLAR ARKADAŞIM. MAALESEF GELECEM DİYİP DE GELMEYENLERİN YÜZÜNDEN SADACE CÜZİ BİR GRUP ŞEKLİNDE NİTELENDİRİLİYORUZ. HALA DAHA BU KONUYA EVET DİYORSANIZ DA SİZ BİLİRSİNİZ.

    YA BASKIYA DEVAM EDERSİNİZ.YADA 1 YIL SONRA TEKRAR HAPSE GİRERİZ.

    YanıtlaSil
  38. HERKESİN BİR MAZARETİ VAR SAYALIM.NASIL OLSA ERTELEME ÇIKACAK.SONRASINDA GERÇEK SAYIMIZI GÖSTERMEK İÇİN BU MÜCADELEYE KATILMAYAN ARKADAŞLARIMA HAKKIMI HELAL ETMİYORUM.İŞTE OZAMAN ÇOK DAHA FARKLI OLACAK DİYE DÜŞÜNÜYORUM.BİNLERCE KİŞİ MECLİSİN ÖNÜNDE HÜKÜMET İSTİFA DİYE BAĞIRIŞLARINI HAYAL EDİYORUM.ELLERİMİZDE İĞNELEYECİ PANKARTLARI HAYAL EDİYORUM.HAKKIMIZI SÖKE SÖKE ALACAĞIZ.

    YanıtlaSil
  39. Hukuk Devleti mi ekonominin istikrarı mı?

    Hükümet kararını ekonominin istikrarı yönünde vermiştir. Bu çek neymişse böyle. Bugüne kadar çek alan kim soununda hapis cezsaı var bu çek ödenir diye düşünmüştür. Bu krize kadar kaçımız sonunda hapis cezası olduğunu biliyorduk? Bunu bilmediğimiz halde bütün çeklerimizi ödemiyormuyduk?

    İnsan Haklarıymış, hakmış hukukmuş hepsi boş yani göz göre göre hukuk kuralları çiğneniyor.

    YanıtlaSil
  40. Şimdi Arkadaşlar sayın çok bilgili nurettin canikli basın açıklamasında demiş ya alacaklı ile borçlu arasına devlet giremez veya alacaklıyı af çıkartarak mağdur edemeyiz falan filan.Galiba bu insanlar zeka özürlü ya arkadaşlar alacaklı ile borçlu arasına giriyorlar çünkü devletin askerini polisini savcısını hakimini ve tüm imkanlarını alacaklının memuru gibi çalıştırıyorlar.ikincisi ise borcu devletin maliyesisine yada vergi dairesine yatırınca benim yaptığım gibi alacaklı ne alıyor!!!!!...Ha belki bizden gizli sayın devlet yetkilileri alacaklıya o bizim vergi dairesine yatırdığımız parayı veriyodur ben onu bilmiyorum.Yani anlayacağınız aynı tas aynı hamam.Zaten biz bunlardan fazla bişey beklemeyelim.Onların derdi başka.Kalın sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  41. BU ÜLKENİN ADALET BAKANI NEREDE? EKONOMİ BAKANI NEREDE? NURETTİN CANİKLİ KİMDİR? NEDEN BU İŞLERE GRUP MÜDAHİL OLMAKTADIR.? BU İŞTE AVUKAT KÖKENLİ VEKİLLERİ KATKISI NE BOYUTTADIR?

    BUNLARI BİLMEK İSTİYORUZ. BUNLARI BİLMEK İÇİNDE BAYRAMDA CEZAEVİNDE OLAN SEVDİKLERİMİZ İÇİN KENDİMİZ İÇİN BASKILARA ARAMALARA DEVAM ETMİLİYİZ. USLUBUMUZU ARTIK DEĞİŞTİRMELİYİZ.HER DAKİKA HER SANİYE ARAMALIYIZ.HAYDİ ARKADAŞLAR TÜM AKPLİLER ARAMAYA. GECE GÜNDÜZ DEMEDEN

    YanıtlaSil
  42. ŞİMDİ,

    HERKES BİR YERİNDEN ELE ALMIŞ,

    BU DÜZENLEME

    ERTELEME İÇERECEK ŞEKİLDE MECLİSE GELECEKSE,

    MUHALEFET HÜKÜMETE KARŞI OLMAK ANLAMINDADA OLSA BİZİM DÜŞÜNCEMİZE YAKINSA VE KARŞI ÇIKACAKSA,

    BİZDE BUNUN SADECE İÇERDEKİ ARKADAŞLARIMIZIN ÇIKMASINI SAĞLAMASI DIŞINDA HİÇBİR İŞE YARAMAYACAĞINI BİLİYORSAK VE KARŞIYSAK,

    ORTAM DEMOKRATİK AÇILIM,

    ALEVİLER KONUSU,

    İZMİR OLAYLARI

    MEMUR EYLEMLERİ GİBİ NEDENLERLE TOZ DUMANSA BUNU DEĞERLENDİRMEMİZ GEREK DİYE DÜŞÜNÜYORUM

    BAŞKENTLİ NİN DÜŞÜNCELERİ DOĞRUDUR,

    MURAT ORKU DÜŞÜNCELERİDE...

    FAKAT BUNLAR

    YASA ÇIKTIKTAN VE ARTIK YAPILACAK BİRŞEY KALMADIĞINDA YAPILACAKLARDIR.

    BUNUN ÖNCESİNDE

    EMRE NİN DEDİĞİ GİBİ SON ANA KADAR BASKILARIMIZI DEVAM ETTİRMELİYİZ.

    YASA ÇIKARILMADAN ESKİ YASAYA BİR EK MADDE İLAVE EDİLEREK BU İŞ YAPILIRSA YAPILACAK BİR ŞEY YOKTUR O ZAMAN DİĞER ADIMLARA GEÇEBİLİRİZ AMA EĞER,

    YENİ YASA ERTELEME İÇEREN BİR DÜZENLEME İLE ÇIKARSA İKTİDARA YAPACAĞIMIZ BASKILAR BUNU ENGELLEMEYE YETMEZSE ÇIKACAK YASANIN

    ANAYASA MAHKEMESİNE GÖTÜRÜLMESİNİ SAĞLAMAMIZ GEREKİYOR...

    ÇÜNKÜ BUNU ÇÖZECEK TEK MERCİ ORASIDIR.

    BUNUN YOLUDA MUHALEFETLE İLİŞKİLERİ SIKILAŞTIRMAK VE BUNU SAĞLAMAK İÇİN GEREKLİ ADIMLARI ATMAKTIR. VE ŞU ANDA TÜM ÇABAMIZ DÜZENLEME ÇIKANA KADAR İKTİDARA VE MUHALEFETE BASKI YAPARAK ADLİ PARA CEZALARI KALKMIŞ HALİYLE ÇIKMASINI SAĞLAMAK BECEREMEZSEK ANAYASA MAHKEMESİNE GÖTÜRÜLMESİNİ SAĞLAMAK BUNLARI BAŞARAMAZSAK

    AKADAŞLARIMIZIN YAZDIĞI DİĞER EYLEMLER VE ÇALIŞMALAR İÇİN YETERLİ ZAMANIMIZ OLACAKTIR ZATEN

    BUNU DİKKATE ALALIM LÜTFEN....


    SAYGILARIMLA..

    YanıtlaSil
  43. SEVGİLİ EMRE,

    NURETTİN CANİKLİ BU YASANIN HAPİSLİKLERİ AĞIRALŞIRARAK HAZIRLAYIP ADALET KOMİSYONUNA GNDERENLERİN SONRASINDADA BEN İŞİN BOYUTUNUN BU KADAR BÜYÜK OLDUĞUNU BİLMİYORDUM DİYENLERDEN VE BU YASANIN AĞABABASIDIR. SANIRIM SENDE BİLİYORSUN. VE BENİM BÖLGESİNDEN ALDIĞIM HABERLERE VE VERİLERE GÖRE BİRDAHA SEÇİLMESİDE ÇOK ZOR OLANLARDANDIR.

    SAYGILAR

    YanıtlaSil
  44. slm,ertelemeden sonra şehir komiteieri kuralım ve bilinçli bir şekilde beraberce örgütlenip mücadeleye devam edelim..Baksanıza grup başkan vekillerine kalmış bizim işimiz..onların bildiğini en sıradan vatantaş biliyor artık..ama ilk seçimde alay eder gibi beyanlarda bulunmanın,insanları aldatmanın hesabını verecekler..ama il bazında örgütlenmek lazım unutmayalım..Zaten yaptıkları mantıklı değil anayasa mahkemesinden dönmesi muhtemeldir..ne avrupa birliği ilkelerine ne anayasaya ne tck uymaktadır.resmen zırvalamışlar biraz hukuk bilgisi olan biri kıçı ile güler bunlara..ama umut kesilmez..mücadeleye devam....

    YanıtlaSil
  45. ARKADAŞLAR ŞU ANDA NE DİYECEĞİMİ BİLEMİYORUM. GALİBA; HEPİMİZİN BİR İKİ GÜN, İYİ BİR ŞEKİLDE DİNLENİP DÜŞÜNÜP, YENİDEN TOPARLANARAK, YENİ YOL HARİTALARI ÇIKARMAMIZ GEREKİR DİYE DÜŞÜNMEKTEYİM. BUGÜN; NELER YAPTIĞIMINDA BİR ÖNEMİ YOK. SAYIN; İYİMAYAYLA GÖRÜŞTÜĞÜMÜ AKTARIP, ZAMAN ALMANINDA BİR GEREĞİ YOK. BUNLARI DERKEN; SAKIN YILDIĞIMI VE PES ETTİĞİM SANMAYIN. ŞU GEÇİCİ BİR KAÇ GÜNDE; TOPARLANDIKTAN SONRA, ELBETTEKİ MÜCADELEMİZE KALDIĞIMIZ YERDEN, DEVAM EDECEĞİZ. ŞİMDİYE KADAR; MÜCADELEMİZE KATILAN ARKADAŞ SAYIMIZ AZDA OLSA, BU KATILIMCI ARKADAŞLARIMIZ; ELLERİNDEN GELENİ YAPMIŞ VE BUGÜNE KADAR GETİRMİŞLERDİR. BEN ŞAHSEN; O ARKADAŞLARIMA, CANI YÜREKTEN; SAYGI, SEVGİ VE TEŞEKKÜRLERİMİ İLETİYORUM. BANA GÖRE; HALEN KAYBETTİĞİMİZ BİR ŞEY YOK. UZATMA SÜRECİNDE; BİLİNÇLİ OLARAK KOŞTURMASINI BİLİRSEK, TÜM OLUMSUZLUKLARA RAĞMEN KAZANAN YİNE BİZ OLACAĞIZ. NEDENMİ KAZANACAĞIZ? NEDENİ HAKLI OLUŞUMUZDANDIR. ŞİMDİDEN; SİTEMİZDEKİ, TÜM KATILIMCI ARKADAŞLARIMIN, MÜBAREK KURBAN BAYRAMLARINI KUTLUYOR, GELECEK GÜNLERİN HEPİMİZ İÇİN, SAĞLIK VE MUTLULUK GETİRMESİNİ DİLİYORUM. ALLAH; HEPİMİZİN YARDIMCISI OLSUN. Hasan(Barışçı)-Mersin

    YanıtlaSil
  46. BAYRAM SABAHI VE BAYRAM BOYUNCA MİLLETVEKİLLERİNİN TELLERİNE; BANKALAR BİRLİĞİNİN MECLİSİN ÜSTÜNDE OLDUĞUNU,MECLİSİN BANKALAR BİRLİĞİNE VE TOBB A YENİLDİĞİNİ, DURUMUMUZU,ERTELEMENİN YANLIŞLARINI,BAYRAMDA VEKİLLERİN AİLELERİYLE MUTLU OLUP OLMADIKLARINI İÇEREN MSJLAR GÖNDERELİM. HEP BERABER.

    YanıtlaSil
  47. Devletin gizli düşünceleri vardır. Bu düzenlemeyle alacaklıların tepkisini çekmeden insanlar dışarı çıkacak.Bir yıl kadar süre ile gizli kalacak ilişkiler düzenlenecek. Bir yılın sonunda devletin gizli düşünceleri devreye girecek kimseye arama çıkmayacak.Bunu da düzenlemnin ileri tarihleri kapsamayacağından anlıyoruz.Yani sessiz ve tepki çekmeyecek bir aftır bu fazla ses etmeden bu yasanın lehimize olduğunu bilin. Ceza evlerinde bir söz vardır. Kimse cezanın tamamını yatmadı.

    YanıtlaSil
  48. ERTELEMEYE ASLA KARŞI DEĞİLİZ. ERTELEME EVET DİYİP KÖŞEYE ÇEKİLENLERE KARŞIYIZ. İÇERDEKİLER TABİKİ ÇIKSIN.KAÇAK DURUMDAKİLER RAHAT ETSİN. AMA ANLAMADIĞINIZ BİŞİ VAR. ERTELEME DENİLEN ŞEY,YENİ YASA İLE ÇIKIYOR. DAHA SONRA HEDEFİMİZİ ELİMİZDEN ALIYORLAR. NE İÇİN MÜCADELE EDECEZ BİZ. ADAMLAR BİZDEN GRUP OLARKA BAHSEDİYOR.CÜZİ BİR GRUP.

    ŞUANDA ERTELEME ZATEN GARANTİ. BASTIRIN.BASKI YAPIN.ARAYIN.FAX ÇEKİN.

    YanıtlaSil
  49. ARKADAŞLAR BU ÜLKEDE YARGI YOKMU!!!!!!!!!NERDE BU HUKUK,NERDE BU YARGI!!!!BU OLANLARI YARGI GÖRMÜYORMU!!!!YOKSA ONLARDAMI KORKU İMPARATORLUĞUNA YENİLDİLER!!!ÇOK ACI.... ÇOK YAZIKKK....

    YanıtlaSil
  50. 'Lan para, öbür dünyada karşıma çıkma!'
    Bir dramdan geriye bu mektup kaldı...
    25.11.2009 12:37:24

    Adana'da temizlik işçisi 40 yaşındaki Doğan Aksu, 'Lan para. Bu dünyada beni mahvettin. Öbür dünyada karşıma çıkma' yazılı not bırakıp iple kendini asarak yaşamına son verdi.

    Çukurova Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi'nde taşeron firmada temizlik işçisi olarak çalışan 2 çocuk babası Doğan Aksu, bu sabah evden çıkıp, fakülteye geldi. Binayı açan Aksu, bir süre sonra eşi 40 yaşındaki Fadime Aksu'yu telefonla arayarak, "Artık yapacak bir şey kalmadı. Bayram geldi. Çocukların ve çevremdeki kişilerin yüzüne bakacak halim kalmadı. Hakkınızı helal edin" diyerek kapattı.

    Bu sözlerden tedirgin olan Fadime Aksu eşi Doğan Aksu'yu tekrar aradı, cevap alamayınca fakültede birlikte çalıştığı arkadaşlarına durumu bildirdi. Fakülte çalışanları yaptığı araştırma sonunda Doğan Aksu'nun binanın çatısındaki gölgeliğin demir borusunda iple asılı cesedini buldu. Olay yerine gelen polisin yaptığı incelemede Doğan Aksu'nun intiharından önce bıraktığı veda mektubu bulundu.

    Aksu'nun Sofulu Mahallesi'ndeki TOKİ konutlarında dar gelirliler için yapılan sitede oturduğu, 3 kredi kartı bulunduğu, kredi kartlarının borcunu da ödeyemediği anlaşıldı. Savcının incelemesi sonrası cenazesi Adli Tıp Kurumu morguna kaldırılan Aksu'nun intiharıyla ilgili soruşturma sürüyor.

    YAZIK ÇOK YAZIKKKKKK

    YanıtlaSil
  51. Nurettin CANİKLİ

    Suç hükümetin
    Köşe başlarında kredi kartı dağıttırdın. Binlerce ocağı söndürdün. Her bankaya gidene çek karnesi verdin. Bizleri batırdın. Faizsiz bankacılık yapan bir bankaya gittim geçen hafta bana tefeci faizi çıkarmış 20 milyar kredi çektim arabamı aldı arabamı 20 milyara satmıs arabamı alana kadar 6 milyar ödeme yaptım onu aldı.ve bana kalan borç olarak 10 milyar borç çıkardı anlayacağın 20 milyarlık borcu benden 36 milyar istiyor bu paranın zaten 26 milyarını almış 10 milyardaha ver borcunu sileyim diyor. Ben avukatına şunu söyledim tek kelime gel bul ve parayı al beni telefonla aradı 5 milyar öde kapatayım diyor. Ben zaten param olsa evime ekmek getiririm tabiki onuda ödeyecek durumum yok ödemeyeceğimde. Zararına at devlete vergi verme onu dedim Bana avukatın dediği aynen şu eğer bütün ödenmeyen kredileri gidere atsak on yıl vergi vermeyiz. Kafama şu takıldı acaba dönen kredileride devlet yanlış mı aksatıyor bize acaba umduğumuzdan daha beter bir durumdamı ülke. Artık ben bu hükümete hiç güvenmiyorum...

    YanıtlaSil
  52. arkadaşlar yarın gece hepinizi bu adamalrın dillerinin bağlanması için duaya davet ediyorum.yarın gece yarısı kalkalım her kes inandığı şeye dua etsin gece abdest alıp hacat namazı kılalım ve secdede bol bol aklınıza gelen dua etsin namazdan sonrada 25 kere feth suresini okuyup gene bunların bizim lehimize karar vermeleri için dua edelim başka inanca sahip olan arkadaşlarda kendi inançları doğrultusunda dua etsinler gece yarısı

    YanıtlaSil
  53. ARTIK SABRIMIZIN TAŞTIĞINI ONLARA DA SÖLEYELİM.BAYRAM BİZE HARAM OLDU. SANIRIM ONLARA DA OLUCAK HAYDİ ARKADAŞLAR. MSJLARA ARAMALARA DEVAM

    YanıtlaSil
  54. SKY TÜRK TE ÇEK KONUSU GÖRÜŞÜLÜYOR MAİL ATALIM.

    YanıtlaSil
  55. arkadaşlar yarın gece bunların dili bağlansın diye duaya kalkalaım gece 2,5 da herkes kalksın ve millet vekillerinin bizim lehimize karar vermeleri için duaya kalkalım herkes inandığı şeye dua etsin gece 2 rekat hacet namazı kılalık ve secdede aklımıza gelen duayı yapalım namaz bitincede 25 tane feth süresini okuyalım ve sonra elimizi açıp alalhım bize bu zulmu çektirenlerin dilini bağla ve bize zul etmelerini engelle diye içimizden geldiği gibi dua edelim yarın gece bizim feth gecemiz olsun yarın gece hem cuma akşamı ve arafe gecesi sabahta inşallah bizim feth günümüz olacak arkadaşlar hepinizi buna yapya daver ediyorum
    M.ZEKİ SAĞIR

    YanıtlaSil
  56. EVET ARKADAŞLAR HEP SÖYLEDİĞİM GİBİ ARTIK TEPKİMİZİ GÖSTERMENİN VAKTİ ÇOKTAN GELDİDE GEÇİYOR!!!HEP BERABER ARAYALIM ŞU SERMAYE YANDAŞLARINI!!! BİZ HALKIZ VE UNUTMAYINKİ BİZLER ONLARI ORAYA TAŞIDIYSAK HESABINI SORMA HAKKIMIZDA VAR.HERKEZ TELEFONLARA VE FAXLARA.SAYGILARIMLA

    CAN MERT

    YanıtlaSil
  57. SKY TV MAİL ADRESİ NEDİR

    YanıtlaSil
  58. SKY TV DE NE KONUŞULDU??????????

    YanıtlaSil
  59. BİR ŞEY DÜŞÜNDÜK AMA NE KADAR DUYARLI OLUNUR BİLEMEM!

    ZATEN ERTELEME GARANTİ.HERKES CEZAEVİNDEN ÇIKACAK.YASANIN ÇIKTIĞI YADA ÇIKACAĞI GÜN MECLİSE GİDELİM. BAKALIM KAÇ KİŞİ GELECEK. KAÇAK DURUMDA OLANLAR DA GELSİN.NASIL OLSA ERTELEME ÇIKACAK.YAKALANSANIZDA 3 GÜN SONRA SERBESTSİNİZ. BU KONUYU DESTEKLEYENLER BUYURSUN YAZSIN

    YanıtlaSil
  60. arkadaşımız TOBB demiş.gerçekten doğruysa yazıklar olsun .yıllarca onlara aidat ödedik .bizim yani esnafın parasıyla köşklerde oturuyorlar zehir zıkkım olsun yedikleri paralar .çok zoruma gitti .biz onlara bizim haklarımızı savunsun diye para ödedik mezarımızı kazsınlar diye değil.burdan TOBB başkanına sesleniyorum bu doğruysa o koltukta hangi yüzle oturuyorsun .devol git.

    YanıtlaSil
  61. EMRECİM YASANIN ÇIKACAĞI GÜN MECLİS ZİYARETİNE BEN VARIM.

    CAN MERT

    YanıtlaSil
  62. 1 kişi... yokmu arttıran.. vayy be ne oldu kalabalık daha fazla oluruz diyenlere..

    YanıtlaSil
  63. 3 AMA NEYE YARAR ARKADAŞLAR, NEREYE ULAŞACAĞIZ ANLAYAMADIM. COLLOG.

    YanıtlaSil
  64. BEN DE GELİRİM MECLİSE

    SAYGILAR
    SERTAÇ.

    YanıtlaSil
  65. bende varım.nereye derseniz oradayım.

    YanıtlaSil
  66. arkadaslar bu buluşma işini yasa çıktıktan sonra yapsak olmazmı
    hemen aynı hafta yapalım.
    ben annem ve kardeslerim 5 kişi şimdiden en önde gelirim.
    ama mıllet haklı olarak hala korkuyo.o yuzden cevap yazmıyorlar

    YanıtlaSil
  67. NTV 1 haberlerinde ertelemeyi 1 yil olarak aktardi.bayramdan sonra adalet komisyonunda gorusulecegini verdi.bilgilerinize...

    YanıtlaSil
  68. TBMM SİTESİNDE CANİKLİ BASIN AÇIKLAMASI
    -AF DÜŞÜNÜLMÜYOR-
    Çek Kanuna muhalefetten mahkum olan ve hapis cezası çekenlerin sayısının
    24 Kasım itibariyle 2 bin 116 kişi olduğunu kaydeden Canikli, şöyle konuştu:
    ''Sadece 2009 yılında verilen mahkumiyet sayısının 60 bin, 2008 yılında
    110 bin olduğu dikkate alındığında, şu anda mahkum olarak cezası infaz
    edilenlerin sayısının çok cüzi rakamda kaldığı görülüyor. Tartışma esas
    itibariyle burada başlamaktadır. Şu anda mahkum olan 2 bin 116 kişi, haklarında
    mahkumiyet kararı verilen ve yargı süreci devam eden yüz binlerce kişi bu
    sıkıntılardan bu baskıdan kurtulmak istemektedir. Kendilerini 'çek mağduru'
    olarak tanımlayan bu grubun sorunlarının giderilmesi için ciddi tartışma var.
    Belli bir kesim, uygulanan cezanın tamamen kaldırılması ve affedilmesini
    önermektedir. Bu ciddi ve ağırlıklı bir kesimdir.
    Biz kesinlikle bir af düşünmüyoruz. Önereceğimiz düzenleme de af mahiyetinde değil, olamaz. Her şeyden önce bu bir özel hukuk ilişkisidir.
    Taraflar edimlerini yerine getirmek üzere anlaşma yapmışlardır. Kamunun tek
    taraflı iradeyle bu özel ilişkiyi yönlendirmesi, değiştirmesi, bu dengeyi bozması
    kesinlikle söz konusu olamaz. Doğru değildir. Kamu böyle bir şeye tevessül ettiği
    takdirde, bu dengenin bozulması nedeniyle hakları haleldar olanların haklarının
    tazmin edilmesi gerekir. Bu durumda alacaklı korumasız hale gelir. Kamu ya da
    devlet ilke olarak özel ilişkiye müdahale edemez.''
    -AF DÜŞÜNÜLMÜYOR-
    Çek Kanuna muhalefetten mahkum olan ve hapis cezası çekenlerin sayısının
    24 Kasım itibariyle 2 bin 116 kişi olduğunu kaydeden Canikli, şöyle konuştu:

    Sadece 2009 yılında verilen mahkumiyet sayısının 60 bin, 2008 yılında
    110 bin olduğu dikkate alındığında, şu anda mahkum olarak cezası infaz
    edilenlerin sayısının çok cüzi rakamda kaldığı görülüyor. Tartışma esas
    itibariyle burada başlamaktadır. Şu anda mahkum olan 2 bin 116 kişi, haklarında
    mahkumiyet kararı verilen ve yargı süreci devam eden yüz binlerce kişi bu
    sıkıntılardan bu baskıdan kurtulmak istemektedir. Kendilerini 'çek mağduru'
    olarak tanımlayan bu grubun sorunlarının giderilmesi için ciddi tartışma var.
    Belli bir kesim, uygulanan cezanın tamamen kaldırılması ve affedilmesini
    önermektedir. Bu ciddi ve ağırlıklı bir kesimdir.

    Biz kesinlikle bir af düşünmüyoruz. Önereceğimiz düzenleme de af
    mahiyetinde değil, olamaz. Her şeyden önce bu bir özel hukuk ilişkisidir.
    Taraflar edimlerini yerine getirmek üzere anlaşma yapmışlardır. Kamunun tek
    taraflı iradeyle bu özel ilişkiyi yönlendirmesi, değiştirmesi, bu dengeyi bozması
    kesinlikle söz konusu olamaz. Doğru değildir. Kamu böyle bir şeye tevessül ettiği
    takdirde, bu dengenin bozulması nedeniyle hakları haleldar olanların haklarının
    tazmin edilmesi gerekir. Bu durumda alacaklı korumasız hale gelir Kamu ya da
    devlet ilke olarak özel ilişkiye müdahale edemez.''

    YanıtlaSil
  69. eşim cezaevinde benim aranmam var 2 çocuğum var işimizi evimizi eşyamızı her şeyimizi kaybettik ben bir yakınımın yanına sığındım oğlum başka bir yakınımda kızım başka bir yakınımda herkes ayrı şehirlerde kimse kimseyi görmüyor telefonlaşıyoruz.bir eve iki kişi çok olur diye dağıldık.özgürlükten sonra ankarada yapılacak her türlü eylemde bende varım.şimdi hiç olmazsa çocuklarım benim sesimle avunuyorlar.anneyim yüreğim dayanmıyor,hep birlikte akan gözyaşlarını dindirmeye bende varımmmmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  70. ARKADAŞLAR 500 MİLYAR BORCUM VAR.2 YIL İÇİNDE BUNU YAPILANDIRIP ÖDEMEM MÜMKÜN DEĞİL.YİNE KAÇAĞIM YANİ.BÜTÜN GİRİŞİMLERİNİZDE SİZLERİ DESTEKLİYORUM.AMA HİÇ BİR YERE GELEMEM.DUALARIM SİZİNLE.

    YanıtlaSil
  71. SN.CANİKLİ, SİZE MESELEYİ ŞÖYLE ANLATMAK LAZIM.BİZ AF İSTEMİYORUZ!!!BİZ İNSAN HAKLARINA AYKIRI BİR YASA UYGULAMASININ ORTADAN KALKMASINI İSTİYORUZ.BİZ DOLANDIRICI DEĞİLİZ.BİZ EKONOMİK KRİZDEN ETKİLENEN ÇEK MAĞDURUYUZ.18 AYDIR ÇOCUKLARIMI GÖRMÜYORUM.YURT DIŞINA KAÇMAK ZORUNDA KALDIM.EKMEK PARASI GÖNDERMEK İÇİN.BENCE MAĞDURLARIN SAYISINI DOĞRU TESPİT EDİN.İÇERİDE YATAN KADAR DIŞARIDA OLAN AMA SESİNİ ÇIKARAMAYAN VAR.BAYRAMDA ÇOCUKLARINIZIN YANINDA BİDAHA DÜŞÜNÜN.HAPİSTE OLANLARI VEYA BİNLERCE KM UZAKTA ÇOCUKLARININ HASRETİNİ ÇEKENLERİ.LÜTFEN ÇOCUKLARINIZA SARLIRKEN Bİ DAHA DÜŞÜNÜN BU KONUYU.ÖZGÜRKEN PARA KAZANIP BORCUNU ÖDEYEN KİŞİ ÜLKE İÇİN DAHA FAYDALI OLACAKTIR. ÖDEYEMEYECEK OLAN ZATEN BİTMİŞTİR. SAYGILARIMLA...

    YanıtlaSil
  72. sayın jenarji bu yasa bu şekilde çıkarsa hiç birimize fayda saglamaz biliyoruz ama 1 seneligine de olsa ykalamamız dursun siz çagırdıgınız anda konyadan 15 kişi ile herzaman gelmeye hazırım size söz veriyorum eminimki benimgibi düşünen çok arkadaşım vardır ener gelmezlerse de onlara da yazıklar olsun bayram haşlıgı olarak gelen parama kople kontur aldım msj çekmek için gene de zorlayalım ama belliki bunlar kafaya koymuş bu şekli ana yasa mahkemesine götürttürelim mualifete çıkarsa bile saygılar konydan hasan

    YanıtlaSil
  73. http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/13044511.asp?gid=254

    YanıtlaSil
  74. Arkadaşlar, malesef Hürriyet'de yayınlanan Ak Partili Canikli'nin yazısını okumuşsunuzdur, adamlar kamuoyunu yanlış bilgilendirmeye devam ediyor, sanki çözün bulmuşlar gibi bir ifade yaratma çabasındalar... Bu kanun Canikli'nin dediği gibi çıkarsa, şu anki mevcut durumdanda kötü bir durum oluşur. Uygulanması mümkün değildir

    Ben daha evvelde teklif ettim, kamuoyunu bilgilendirmenin en iyi yolu gazete reklamı vermek, bir duyuru yapmaktır. Kalemi güçlü bir arkadaşımızdan, yada Av. Rahmi bey'den rica edebiliriz, herkezin anlayacağı dilde kısa, sarih bir lisan ile, haksızlığı dile getirebilirler, çek mağdurlarının sadece 2.000 kişi olmadığını, adli para cezasının bu işin kılıfı olduğunu anlatabilirler. Ve bunu HaberTürk gibi konuyu zaten bilen ve destekleyen bir gazeteye yarım sayfa, tam sayfa Basın açıklaması adı altında ilan verilebilir. Ben şahsen bu konuda daha evvelde destek olduğum gibi maddi desteğe hazırım. İnanın çok ses getirecektir.

    Bayramın ilk günü bu şeklide bir ilan okunması, çağdışı kanun yüzünden insanların bu bayramda da hapishanede olduklarını hatırlatmamız bence etkili olacaktır.

    YanıtlaSil
  75. http://www.haber7.com/haber/20091125/Cek-borcunu-odeyenin-cezasi-ertelenecek.php

    YanıtlaSil
  76. http://www.haberler.com/cek-mahkumuna-ceza-ertelemesi-geliyor-haberi/

    YanıtlaSil
  77. Anlaşılan odur ki: mazlumların ahı hükümetin sağır kulaklarına kadar gitmiş. Unutmayınız ki: hak uğruna yapılan hiçbir emek zayi olmaz. Bizler, meşru eylemlerimizi; mail, Fax,Telefon gibi enstrümanlarla sürdürmeye devam edelim. Unutmayalım ki: hak, sadece mücadele ile elde edilir.
    Bizim mücadelemiz, aynı zamanda, hükümetin Canikli gibi cansızlarına da can verecektir. Hükümeti çalıştırmakda bilinçli yurttaşlıka olabilir. Çalışalım ki kafaları aydınlansın. cesaretleri gelsin. İktidarın; suya sabuna dokunmama konforundan kendilerini kurtaralım.

    YanıtlaSil
  78. mağduriyeti tam anlamıyla anlatıp hükümetin nasıl dalga geçtiğini tam anlamıyla millete anlatmak ve bunu arkadaşın dediği gibi tam sayfa ilanla duyurmak iyi olur katkıda bulunarak bu yaoılabilir maliyet belirtilsin bir hesap no belirtilsin aramızda toplayalım

    YanıtlaSil
  79. "BEN DAHİL ÇEKİMİ ÖDEMEM'
    Kırklareli Ticaret Odası'ndan sonra Kırklareli Ticaret Borsası'nı ziyaret eden Hisarcıklıoğlu, burada "2008 yılı en yüksek tescil ücreti ödeyenler' için düzenlenen ödül törenine katıldı. Burda da katılımcılara seslenen Hisarcıklıoğlu, şunları söyledi: "Devlete para harcatmayın, harcanan paralar bizim cebimizden çıkıyor. Devlet para harcadıkça, para ne sana, ne de bana gelir. Sana sadece vergisi gelir. Çeklerle ilgili çıkarılmak istenilen yasada "2 yıl ödeme süresi vereceğiz' denirse bütün çekler, karşılıksız olur. Ticaret biter, ben de dahil çekimi ödemem.

    Çeklerden dolayı 2 bin 800 kişi hapiste yatıyor. Hapis cezasının kalkmasını biz de istiyoruz. Zaten hapiste olan bir kişi borcunu ödeyemez. Yani bu şunu gösteriyor ki, malınızı satarken 4 yıl bir şey beklemeyin. Bu da şu oluyor ki, mahkeme 2 yıl sürüyor 2 yıl da devlet veriyor etti 4 yıl." Konuşmasının ardından Hisarcıklıoğlu, 2008 yılında en yüksek tescil ücreti ödeyenlere ve ticaret yaşamında 40 ile 50 yılını dolduranlara plaket verdi. Daha sonra da Hisarcıklıoğlu karayolu ile İstanbul'a gitti.

    ARKADAŞLAR TOBB İSTEMİŞTİ BU TASARIYI DİYE HABERLER DUYMUŞTUK,

    AMA BURADAKİ AÇIKLAMA TAM TERSİ,,,NASIL İŞLER DÖNÜYOR ANLAMAK MÜMKÜN DEGİL.(BAŞKENTLİ)

    YanıtlaSil
  80. BENDE 2 KİŞİ GELİYORUM DİĞER EYLEMLER GİBİ OLMASIN SÖZ VERİP GELMEYENLER DUYARLI OLALIM BİR ELİN PARMAKLARI KADAR AZDIK DİĞER EYLEMLERDE

    YanıtlaSil
  81. KARDESLERIM,ULKENIN KURBAN EDILEN INSANLARI,BURDAKI INSANLAR IYI NIYETLI ,SAMIMI TUCCARLAR,SANAYICILER,ESNAFLARDIR.,KEYFIYE KIMSE CEKINI ODEMEMEZLIK ETMEDI,KRIZIN KURBANI EDILDILER , NE TALIHSIZLIK KI;HIRISTIYAN DEDIGIMIZ DEVLETLER FINANSAL NEDENLERLE OZGURLUGU KISITLAMIYOR ,BEN MUSLUMANIM DEYIP ,BIZLERI OZGURLUKTEN MAHKUM EDENLERI ,EN ICTEN DUYGULARLA ALLAH'A HAVALE EDIYORUM ,ALLAH ONLARA 1 MILYON KATINI VERSIN ,YEDI SULALESI DUZEN TUTMASIN, BEDDUADAN BASKA CAREM KALMADI!

    YanıtlaSil
  82. habertürke yorum yapalım en çok okunan ve yorumlananda başa çıksın..engin

    YanıtlaSil
  83. BASKIYA DEVAM, CEZAYI SAVUNAN MİLLETVEKİLLERİNİN BİR DAHA OY ALAMAYACAĞINI ANLAMASI LAZIM. HERKES KENDİ İLİNİN MİLLETVEKİLİNİ PRESE ALSIN... BASKI ARTARAK DEVAM ETSİN. BAŞKA ÇARE YOK. MECLİSTEKİ SAYIMIZI ARTIRMAMIZ LAZIM. ÇOK AZ KALDI....

    YanıtlaSil
  84. Karşılıksız çeklerden dolayı aranıyordum.Kısmi ödeme yapıp geri kalanı için taahhütler verdim.Taahhütleri yerine getiremedim tabiiki.Şimdi yine aranıyorum.Ama suç kapsamı değişmiş oldu.Şimdi bu yasadan yararlanmam mümkün olacakmı ?

    YanıtlaSil
  85. ARKADAŞLAR KEMAL ANADOLUN BASIN AÇIKLAMASI MECLİS TV CANLI YAYINLANACAKMI?

    YanıtlaSil
  86. Karşılıksız çeklerden dolayı aranıyordum.Kısmi ödeme yapıp geri kalanı için taahhütler verdim.Taahhütleri yerine getiremedim tabiiki.Şimdi yine aranıyorum.Ama suç kapsamı değişmiş oldu.Şimdi bu yasadan yararlanmam mümkün olacakmı ?

    YanıtlaSil
  87. ARTIK SABRIMIZIN TAŞTIĞINI ONLARA DA SÖLEYELİM.BAYRAM BİZE HARAM OLDU. SANIRIM ONLARA DA OLUCAK HAYDİ ARKADAŞLAR. MSJLARA ARAMALARA DEVAM

    YanıtlaSil
  88. Nurettin CANİKLİ

    Suç hükümetin
    Köşe başlarında kredi kartı dağıttırdın. Binlerce ocağı söndürdün. Her bankaya gidene çek karnesi verdin. Bizleri batırdın. Faizsiz bankacılık yapan bir bankaya gittim geçen hafta bana tefeci faizi çıkarmış 20 milyar kredi çektim arabamı aldı arabamı 20 milyara satmıs arabamı alana kadar 6 milyar ödeme yaptım onu aldı.ve bana kalan borç olarak 10 milyar borç çıkardı anlayacağın 20 milyarlık borcu benden 36 milyar istiyor bu paranın zaten 26 milyarını almış 10 milyardaha ver borcunu sileyim diyor. Ben avukatına şunu söyledim tek kelime gel bul ve parayı al beni telefonla aradı 5 milyar öde kapatayım diyor. Ben zaten param olsa evime ekmek getiririm tabiki onuda ödeyecek durumum yok ödemeyeceğimde. Zararına at devlete vergi verme onu dedim Bana avukatın dediği aynen şu eğer bütün ödenmeyen kredileri gidere atsak on yıl vergi vermeyiz. Kafama şu takıldı acaba dönen kredileride devlet yanlış mı aksatıyor bize acaba umduğumuzdan daha beter bir durumdamı ülke. Artık ben bu hükümete hiç güvenmiyorum...

    YanıtlaSil
  89. 'Lan para, öbür dünyada karşıma çıkma!'
    Bir dramdan geriye bu mektup kaldı...
    25.11.2009 12:37:24

    Adana'da temizlik işçisi 40 yaşındaki Doğan Aksu, 'Lan para. Bu dünyada beni mahvettin. Öbür dünyada karşıma çıkma' yazılı not bırakıp iple kendini asarak yaşamına son verdi.

    Çukurova Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi'nde taşeron firmada temizlik işçisi olarak çalışan 2 çocuk babası Doğan Aksu, bu sabah evden çıkıp, fakülteye geldi. Binayı açan Aksu, bir süre sonra eşi 40 yaşındaki Fadime Aksu'yu telefonla arayarak, "Artık yapacak bir şey kalmadı. Bayram geldi. Çocukların ve çevremdeki kişilerin yüzüne bakacak halim kalmadı. Hakkınızı helal edin" diyerek kapattı.

    Bu sözlerden tedirgin olan Fadime Aksu eşi Doğan Aksu'yu tekrar aradı, cevap alamayınca fakültede birlikte çalıştığı arkadaşlarına durumu bildirdi. Fakülte çalışanları yaptığı araştırma sonunda Doğan Aksu'nun binanın çatısındaki gölgeliğin demir borusunda iple asılı cesedini buldu. Olay yerine gelen polisin yaptığı incelemede Doğan Aksu'nun intiharından önce bıraktığı veda mektubu bulundu.

    Aksu'nun Sofulu Mahallesi'ndeki TOKİ konutlarında dar gelirliler için yapılan sitede oturduğu, 3 kredi kartı bulunduğu, kredi kartlarının borcunu da ödeyemediği anlaşıldı. Savcının incelemesi sonrası cenazesi Adli Tıp Kurumu morguna kaldırılan Aksu'nun intiharıyla ilgili soruşturma sürüyor.

    YAZIK ÇOK YAZIKKKKKK

    YanıtlaSil
  90. ERTELEMEYE ASLA KARŞI DEĞİLİZ. ERTELEME EVET DİYİP KÖŞEYE ÇEKİLENLERE KARŞIYIZ. İÇERDEKİLER TABİKİ ÇIKSIN.KAÇAK DURUMDAKİLER RAHAT ETSİN. AMA ANLAMADIĞINIZ BİŞİ VAR. ERTELEME DENİLEN ŞEY,YENİ YASA İLE ÇIKIYOR. DAHA SONRA HEDEFİMİZİ ELİMİZDEN ALIYORLAR. NE İÇİN MÜCADELE EDECEZ BİZ. ADAMLAR BİZDEN GRUP OLARKA BAHSEDİYOR.CÜZİ BİR GRUP.

    ŞUANDA ERTELEME ZATEN GARANTİ. BASTIRIN.BASKI YAPIN.ARAYIN.FAX ÇEKİN.

    YanıtlaSil
  91. BAYRAM SABAHI VE BAYRAM BOYUNCA MİLLETVEKİLLERİNİN TELLERİNE; BANKALAR BİRLİĞİNİN MECLİSİN ÜSTÜNDE OLDUĞUNU,MECLİSİN BANKALAR BİRLİĞİNE VE TOBB A YENİLDİĞİNİ, DURUMUMUZU,ERTELEMENİN YANLIŞLARINI,BAYRAMDA VEKİLLERİN AİLELERİYLE MUTLU OLUP OLMADIKLARINI İÇEREN MSJLAR GÖNDERELİM. HEP BERABER.

    YanıtlaSil
  92. eşim cezaevinde benim aranmam var 2 çocuğum var işimizi evimizi eşyamızı her şeyimizi kaybettik ben bir yakınımın yanına sığındım oğlum başka bir yakınımda kızım başka bir yakınımda herkes ayrı şehirlerde kimse kimseyi görmüyor telefonlaşıyoruz.bir eve iki kişi çok olur diye dağıldık.özgürlükten sonra ankarada yapılacak her türlü eylemde bende varım.şimdi hiç olmazsa çocuklarım benim sesimle avunuyorlar.anneyim yüreğim dayanmıyor,hep birlikte akan gözyaşlarını dindirmeye bende varımmmmmmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  93. slm,ertelemeden sonra şehir komiteieri kuralım ve bilinçli bir şekilde beraberce örgütlenip mücadeleye devam edelim..Baksanıza grup başkan vekillerine kalmış bizim işimiz..onların bildiğini en sıradan vatantaş biliyor artık..ama ilk seçimde alay eder gibi beyanlarda bulunmanın,insanları aldatmanın hesabını verecekler..ama il bazında örgütlenmek lazım unutmayalım..Zaten yaptıkları mantıklı değil anayasa mahkemesinden dönmesi muhtemeldir..ne avrupa birliği ilkelerine ne anayasaya ne tck uymaktadır.resmen zırvalamışlar biraz hukuk bilgisi olan biri kıçı ile güler bunlara..ama umut kesilmez..mücadeleye devam....

    YanıtlaSil
  94. BU ÜLKENİN ADALET BAKANI NEREDE? EKONOMİ BAKANI NEREDE? NURETTİN CANİKLİ KİMDİR? NEDEN BU İŞLERE GRUP MÜDAHİL OLMAKTADIR.? BU İŞTE AVUKAT KÖKENLİ VEKİLLERİ KATKISI NE BOYUTTADIR?

    BUNLARI BİLMEK İSTİYORUZ. BUNLARI BİLMEK İÇİNDE BAYRAMDA CEZAEVİNDE OLAN SEVDİKLERİMİZ İÇİN KENDİMİZ İÇİN BASKILARA ARAMALARA DEVAM ETMİLİYİZ. USLUBUMUZU ARTIK DEĞİŞTİRMELİYİZ.HER DAKİKA HER SANİYE ARAMALIYIZ.HAYDİ ARKADAŞLAR TÜM AKPLİLER ARAMAYA. GECE GÜNDÜZ DEMEDEN

    YanıtlaSil
  95. Hukuk Devleti mi ekonominin istikrarı mı?

    Hükümet kararını ekonominin istikrarı yönünde vermiştir. Bu çek neymişse böyle. Bugüne kadar çek alan kim soununda hapis cezsaı var bu çek ödenir diye düşünmüştür. Bu krize kadar kaçımız sonunda hapis cezası olduğunu biliyorduk? Bunu bilmediğimiz halde bütün çeklerimizi ödemiyormuyduk?

    İnsan Haklarıymış, hakmış hukukmuş hepsi boş yani göz göre göre hukuk kuralları çiğneniyor.

    YanıtlaSil
  96. başkentlinin düşüncelerine katılan binler var kısa zamanda bu milyonlar olacak bu çek mağdurlarının elindedir aynen katılıyorum yola devam bıkmadan usanmadan

    YanıtlaSil
  97. ARKADAŞLAR ŞU SAAT TEN SONRA

    A KE PE ALEYHİNDE ÇALIŞMAYAN

    ÇEK MAGDURU VE AİLELERİNİN MİLYONLARI BULDUGUNU GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURARAK,,,BİR TEK BİLE OY VEREN

    BORCA ÖZÜRLÜGÜ DENK TUTAN A KE PE YE HER GEREKTİGİ YERDE ANTİ PROPAGANDA YAPMAYAN

    VERDİKLERİ SÜRE İÇERİSİNDE BU DAR KAFALILARI TEPE TAKLA İNDİRMEK İÇİN ÇALIŞMAYAN

    SİYASİ GÖRÜŞÜ NE OLURSA OLSUN ÇEK TEN ÖZGÜRLÜGÜ ELİNDEN ALINAN VE ALINMAK İSTENEN BU SALTANAT MERAKLISI HÜKÜMETİ SANDIGA GÖMMEYEN

    ÇOLUGUMUZUN COCUGUMUZUN HAKLARININ AGLAMALARININ SEFİLLİKLERİNİN HESABINI SORMAYAN

    ALACAKLI İLE BORÇLU ARASINA YANİİ ÖZEL İLİŞKİLERE KARIŞAMAYIZ DİYEN VE BORÇLUNUN BORCUNU ÖDEMEMESİNE KARŞILIK ARAYA GİREN VE 2 İNCİ BİR CEZAYI VEREN DAR KAFALILARIN YEDİKLERİ HAKLARIMIZI BURUNLARINDAN FİTİL FİTİL GETİRMEYEN

    HAKLARIMIZ İÇİN GEREKİRSE ÖLÜMÜ GÖZE ALMAYAN

    ÇEK TEN YILLARDIR ÇİLE ÇEKEN ,ÇEK MAGDURLARINA

    BU HAYAT ZEHİR ZIKKIM OLSUN.(BAŞKENTLİ)

    YanıtlaSil
  98. ONLAR YALANCI
    ONLAR ZULÜMKAR
    ONLAR ACIMASIZ
    ONLAR EGOİST

    YanıtlaSil
  99. arkadaşlar hapishanelerde psikiyatri doktorları yokmu benim eşim içerde depresyona girdi artık hiç birşeye tepki vermiyor çıksada artık borç ödemeyi bırakın o çok sevdiği ailesine bakacak mecali yok bu bayram üstü çocuklarımla perişanları oynuyoruz yani bu adaletmi şimdi insanların yuvaları dağılırken bunlar oh ne güzel piyasalar güven kaybetmesinde varsın çoluk çocuk gebersin bumu yani allaha olan inançları bu kadarmı işlerine nasıl gelirse ben daha birşey demiyorum ALLAH sorsun

    YanıtlaSil
  100. arkadaşlar hekese iyi akşamlar 19.00 kanal d haberde çeklere af için alt yazı geçiyor hadi hayırlısı

    YanıtlaSil
  101. Sayın çek maduru arkadaşlarım az önce bir yorum gönderdim herhalde ulaşmadı tekrar kısadan yazıyorum. Bütn yorumlarınızı okudum bende sizlere katkı olsun diye bir ok milletvekilleri ile yapmış olduğum en son görüşmeleri aktaracağım size bende henüz çek maduru durumuna düşmedim ama yakındır. bunu bildiğim için devamlı bu konuyla uğraşıyorum. bu işe takoz koyan hapiscezasının kaldırılmamasının tek sebebi TOBB dir.
    TOBB hükümetle yapmış olduğu görüşmede kesinlikle hapis cezasının kalkdırılmaması gerektiğini aksi takdirde piyasa ve bankalar allak bullak olur diye hapis cezasının kalkmaması gerektiğini vurguladı. hükümette bu konuyu dikkate aldığı için geri adım atamıyor burdaki en büyük engel TOBB dur.
    bunu herkesin bilmesi gerektiğini bildirir, yılmadan bıkmadan aynı şekilde çalışarak faks,email'ler çekerek mücadelemize devam etmek üzere hepinize saygılar sunarım. TRABZON lu.

    YanıtlaSil
  102. taahhüd ihlalide içindemi bu sürenin acaba

    YanıtlaSil
  103. sn cüneyt bilginiz varsa ertelemenin nasıl uygulanacğını söyleyebilirmisiniz sağolun..

    YanıtlaSil
  104. Cuneyt dediki..

    05 Kasım 2009 Perşembe 00:07

    Eğer bir düzenleme yapılacaksa, bu düzenlemenin sadece Erteleme olabileceğini söylemek istiyorum..
    Konuştuğumuz vekiller bakanların düşüncesi bir yana bizi kandırıyorlar veya oyalıyorlar diyelim..

    Hazırlanan çek yasası bu şekilde Genel Kurula gelir ve yasallaşırsa, bunun Anayasa Mahkemesine taşınacağı ve iptal edileceği su götürmez bir gerçek..

    Anayasa Mahkemesi çeke vade konulması ve kast unsurundan dolayı yasayı iptal edecektir çünkü yeni yasada" üzerinde yazılı tarihte ibraz edilen çekin karşılıksız kalması halinde karşılıksız çek suçu oluşur" diyor.. vade olayından iptal 1. gerekçe..

    ..
    2003 de çek hapsine onay veren Anayasa Mahkemesi üyeleri içinde karşı oy kullanan Haşim Kılıç şu anda başkan ve eski üyelerinde hiç biri şu anda yok..

    2. iptal gerekçesi kasıt olayı..
    TBMM , çıkan yasaya Anayasa Mahkemesinin iptal etmemesi için kast unsuru koyacaklardır yasaya bu seferde sulh ceza mahkemeleri, kasıt unsuru arayacaklar ve sulh ceza mahkemeleri Ticaret mahkemesine dönüşmesi kaçınılmaz olacaktır, defter kayıtları, faturalar bilançolar, bilirkişi müesesesi mahkemeleri işlemez duruma getirecektir, şu anda dava edilen karşılıksız çek sayısı 1.2 milyon, bu sayı mahkemelerin kast unsuru araması demek, işin içinden çıkılmaz hal demek, ayrıca kasıt olup olmadığı nası belirlebecek yanlış kararlar bir sürü tartışmayıda beraberinde getirecektir..


    Yasada yapılmak istenen şudur
    İlk önce erteleme yaparak orta bir yol aranacak kişilere borcunu ödeme şansı, alacaklıyada tahsil umudu vermek, tepkiler en aza indirilecek..

    Adalet komisyonunda olan yasada 6 aylık dönem içinde gerekli düzenlemelerin yapılarak, Adli para cezalarının, şeklen ceza kavramında kasıt aranmaksızın idari para cezasına dönüşmesi söz konusu olacaktır.. Ekonomik eylemlere ekonomik ceza sistemi yürülüğe girecektir..
    05 Kasım 2009 Perşembe 00:07

    1 AY ÖNCE YAPILAN BİR YORUM
    CUNEYT BEYİ SİZİ KUTLARIM DİLERİM EKONOMİK EYLEMLERE EKONOMİK CEZA TAHMİNİNİZDE BİR AN ÖNCE KANUNLAŞIR
    SAYGILAR
    ARPACI

    YanıtlaSil
  105. evet böyle bir sorunun cevabını bende merak ediyorum
    saygılarımla

    YanıtlaSil
  106. sn jenardi erteleme olursa, kararlar kesinleştikten veya dosya temyizden geldikten sonramı 2 yıl erteleme olacak bilginiz varsa cevap yazarsanız seviniriz teşekkürler....

    YanıtlaSil
  107. SON OLARAK BU ERTELEME İŞİ KESİN GİBİ DEDİK.. CEZAEVİNDEKİ YAKINLARINIZ ÇEKTEN DOLAYI İÇERDE YATAN ARKADAŞLARININ BİLGİLERİNİ (TEL ADRES) ALSINLAR. DAHA KALABALIK OLMAMIZ GEREKLİ.. YENİ YASA İLE ERTELEME ÇIKARSA PEK BİR GEREĞİ YOK AMA. BASTIMALIYIZ..

    YanıtlaSil
  108. 3 nolu yazan arkadaşım teknik bir hata olmuştur,ekrana giren memur belki atlamıştır senin şansına, ama bence her an gbt ye düşebilir bence ,benim de çıkan bir kararım 2,5 yıl sonra gbt ye geçti...

    YanıtlaSil
  109. Tabiki borcumuzu ödemek istiyoruz, ancak bizlere fırsat verilmesi lazım. Kandırma gibi 2 yıl değil en az 5-6 yıl olması lazımki bozulan düzenimizi yeniden kurup ödemelerimizi anlaşma dahilinde yapmaya başlayalım.

    YanıtlaSil
  110. Taylandlıyım ve Türkiye'de yaşıyorum. İşe gitmeden önce bu kısa süreyi kredi alabileceğiniz doğru kişiyi önermek için kullanmak istiyorum. Burada veya dünyanın herhangi bir yerinde (Bayan Susan James Kredi Firması) Kredimi bu şirketten aldım ve ona bir kredi için e-posta gönderebilirsiniz E-posta: susanjamesloanfirml07@gmail.com

    YanıtlaSil