Yeni Çek Kanunu uyarlama infaz durdurma

adalet

Karşılıksız çek keşide etme ile ilgili açılmış olan davalar ve Yargıtayda halen temyizde olan dava dosyaları Yerel Mahkemelere iade edilmektedir, Temyizdeki dava dosyalarının içeriğine bakılmaksızın bir ön yazıyla ( Yeni Çek Kanunu yürürlüğe girmiştir, dava dosyalarınında lehe durumlarının tespit edilmesi gerektiğinden bahisle) yerel mahkemelere iade edilmektedir.
Bu durumda kararlar kesinleşmiş olsun veya olmasın, Yargıtaya temyiz için gönderilmiş olsun veya olamasın infazları tamamlanmamış tüm dava dosyalarında Yeni çek kanunu ilgili maddelerine göre uyarlama yargılaması yapılmak suretiyle lehe olan konuların belirlenmesi gerekmektedir.
Yeni çek kanunu hükümlerine göre yapılacak uyarlama yargılamasında ise sanık savunma hakkının kısıtlanmaması açısından infazın durdurulması gerekmektedir, böylece lehe hükümler belirlenecek ve gerekirse dava yeniden temyiz edilebilecektir. Uyarlama yargılaması ve infazın durdurulduğuna ait emsal mahkeme kararı aşağıdadır..

T.C
TOKAT
1. ASLİYE CEZA MAHKEMESİ
EK KARAR

DOSYA NO: 2008/567
KARAR NO: 2009/199
HAKİM: DİCLE TEKŞAL 42144
C.SAVCISI: ABDÜLKADİR AKIN 39591
KATİP: SELCAN BİLGİN ERGÜN 96609
SANIK: H. A.
SUÇ: KARŞILIKSIZ ÇEK KEŞİDE ETME
SUÇ TARİHİ: 02/07/2008
ASIL KARAR TARİHİ: 10/04/2009
EK KARAR TARİHİ: 30/12/2009

Mahkememizin yukarıda numaraları belirtilen ilamından hükümlü Tokat Cumhuriyet savcılığı'nın 22/12/2009 tarihli ve 2009/1226 ilamat sayılı talepte belirtildiği üzere ; 3167 Sayılı Çek Kanunu 'nun 16. maddesine göre Mahkememizin 2008/567 esas 2009/199 sayılı kararı ile 11,000,00 tl adli para cezasına hükümlü hakkın- da 20/12/2009 tarihli resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 5941 sayılı çek kanunu bazı hükümlerinin 3167 sayılı çek kanunu hükümlerine göre daha lehe oldugu 5941 sayılı çek kanunu 5/1-3-4 maddesine göre belirtilen yasa hükümlerinin uygulanabileceği, 3167 Sayılı Çek Yasası 16/1 fıkrasına göre her bir çek yapragı için verilecek adli para cezası 80.000. TL den fazla olmadıgı halde 5941 sayılı Çek kanunu 5/1 maddesine göre her bir çekle ilgili olarak azami 1500 güne kadar adli para cezasına hükmedileceği
1500 gün adli para cezasının asgari hadden günlüğü 20.00 tl üzerinden azami hadden günlüğü 100,00 tl üzerinden adli para cezasına dönüştürüldüğünden 150,00 tl Ağır Para Cezası verebilecegi bu nedenle miktarı 30.000.00 tl den fazla çeklerde hakimin her iki yasaya görede hüküm kurarak lehe olan kanunun belirlenmesi anlaşıldığından; 5941 sayılı çek kanunu hükümlerine göre degerlendirilerek karar verilmesini talep etmiş olmakla dosya incelendi;

GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ :
Hükümlü tarafından 20,12,2009 tarihinde yürürlüğe giren 5941 sayılı çek yasası 5/1 3-4 maddesine göre suça konu çekin şirket çeki oldugu anlaşılmakla: belirtilen yasa hükümü gereğince infazın durdurulmasına karar verebilmek suretiyle aşagıdaki şekilde hüküm kurulmuştur.

HÜKÜM / Yukarıda açıklanan nedenlerle :
Talebin kabulü ile hükümlü hakkındaki Tokat Cumhuriyet Başsavcılığı'nın 2009/1226 ilamat numarası üzerinden takip edilen evrakın İNFAZININ DURDURULMASINA
5941 Sayılı Yeni Çek Kanunu'nun yürürlüğe girmesi nedeniyle uyarlama yargılaması duruşması yapılacagından yukarıda numarası yazılı ilamat ve infaz evrakının BİLA İŞLEM İADESİNİN SAĞLANMASINA,

Karardan bir suretin Tokat Cumhuriyet Başsavcılığına İlamat Bürosuna tevdiine,
Dair talep ve mütaalaya uygun dosya üzerinde yapılan inceleme sonunda Tokat Ağır Ceza mahkemesine itirazı kabil olarak karar verildi 30/12/2009
Katip 96609
Hakim 42144

385 yorum:

«En Eski   ‹Eski   201 – 385 / 385
SERTAÇ. dedi ki...

icra iflas zamanaşımı 7,5 yıl
5 yıla kadar ceza zamanaşımı 10 yıldır

M.K. dedi ki...

sertaç kardeş

yazdığın doğru. bize kesilen adlipara cezası ve ödenmediğinde dönüştüğü hapis. buna görede 5 yıla kadar olan hapis cezalarında zamanaşımı 10 yıldır. arkadaşlar biraz karıştırıyor sadece

saygılar

Cuneyt dedi ki...

Hakan Akbulut ve Fatoş kardeşimizin msn adresleri çalındı, çalan kişi arkadaşlarımızdan kontur istiyormuş dikkatli olun bu arkadaşlarımız mennizde kayıtlıysa silin Avukat arkadaşımız gerekli suç duyurusunu yapacak, siz bu adresi listenizden siliniz.

Adsız dedi ki...

Bende 202 de yazan Mustafa Arkadaşımızın görüşüne katılıyorum. Yapılan hiç bir taahüd ki bunun gerçek adı sözleşme aktidir, bağlayıcı olmama şansı yoktur. Şu an zaten yeterince sıkıntı yaşamaktasınız bir de bunun üzerine ben bu borcu doğan tüm faizleri ile birlikte ödeyeceğim demek 1 yıl sonra ödeyemediğinde ödenemeyen faizinde faizi için alacaklıya hak vermek demek ve de ayrıca bize dolandırıcı damgasını vuranlara bakın biz haklı çıktık adamlar ödeyemeyeceğini bile bile taahütte bulundular diyecekler, ben şahsım adına konuşuyorum son güne kadar gelişmeleri bekleyeceğim.

CAN

Adsız dedi ki...

SLM ARKADASLAR ANAYASA MAHKEMESININ NETİCESİNİ BİLEN VARMI. CECE..........

myway dedi ki...

değerli arkadaşlar


aşağıdaki msn çalınmıştır...silin lütfen...

hakanakbulut60@hotmail.com

my way

Adsız dedi ki...

STAR tv uğur dundar şuan dıyoki haciz ve icra dosyaları 1 yılda 5 katına çıktı dıyo sayın başbakanda hala ulke ekonomısı çok ıyı gıdıyo dıye mesajlar verıyo aptalmı sannedıyo bu tc vatandaşlarını anlmadım gıttı...esnaf bıtmış ekmek parasına muhtaç ..yaaa.olmadı bıde cezaevıne gırın yatın dıyo..ben sozu seçimlerde sayın turk halkının vereceğine inanıyorum..:(seymenoğlu)

Adsız dedi ki...

anayasa mah.'nin ne yaptıgından haberi olan yokmu arkadaşlar?

M.K. dedi ki...

9

henüz açıklanan birşey yok

SAMİ KAL dedi ki...

hakanakbulut60@hotmail.com SİTEYİ TAKİP EDEN ARKADAŞLAR HAKAN ARKADAŞIMIZA AİT BU MSN ADRESİ ÇALINMIŞ VE BAŞKALARI TARAFINDAN KULLANILMAKTA OLUP, BU ADRESE KAYITLI OLAN ARKADAŞLARDAN DEGİŞİK MENFAAT TALEPLERİ OLMAKTADIR.BU ŞAHSA KARŞI DİKKATLİ OLUNMALI ENGELLENMELİ VE SİLİNMELİDİR.

SAMİ KAL dedi ki...

hakan.akbulut60@hotmail.com HAKAN ARKADAŞIMIZIN YENİ MSN ADRESİ BUDUR, İLGİLİ ARKADAŞLAR BU ADRESİ EKLESİNLER

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR FIRSATLAR KAÇMAK ÜZERE BİRŞEYLER YAPALIM,184 DE YAZAN SERTAÇ ARKADAŞIM TELEFONUNU VEREBİLİRMİSİN BENİMKİ 05364081777 SAMİ KAL ARKADAŞIM SENDE BENİM GİBİSİN TELEFONUMU ÇALDIRMAN YETERLİ. ÇEKÇİ

Adsız dedi ki...

bu jenardi bizim aylardır tanıdığımız jenardi değil herhalde uncu28

Adsız dedi ki...

bence bu işin tek çözümü avrupa insan hakları mahkemesidir.bununla ilgilenecek bir avukat adresi veya telefonu bilen varsa lütfen yazsın... uncu28

Adsız dedi ki...

14 de bende katılıyorum.anayasa mah.'nin çek kanununu ele aldıgı gün taahhüt dilekçe örnegi koymak taahhüte yönelmek bana samimi gelmedi.sitede bir gariplikler oluyor...

Adsız dedi ki...

jenardi adıyla bir başkası yorum yazabilirmi arkadaşlar.

ihracatcı dedi ki...

Sayın CHP Milletvekilimiz DR.M.Şevki KULKULOĞLU na açık mektup
Saygıdeğer vekilim şu sıralar çek mağdurları olarak hüzünlü ve boynu bükük durumdayız. Sizinde belirttiğiniz gibi hukuk adına hukuksus davrananların saldırı ve tuzakları altında, yine kendimizi çaresiz, kimsesiz hissetmeye başladık. Biraz önce aklıma siz geldiniz ve sitemizde yazdığınız mağdur arkadaşlara vekilimiz olarak bizim yanımızda ve sonuna kadar destek olacağınızı belirten yazınızı okudum. Bir nebze olsun rahatladım. Yalnız olmadığımızın hissine kapıldım.
Sayın vekilim Anayasa mahkemesine şubat sonuna kadar götürülmesi süresi bitiyor sanırım. Zaman daralmakta. Dolayısıyla arkadaşların ve benim her ne kadar CHP nin Anayasa mahkemesine gideceği kesin olmasına rağmen bizlerde acaba gitmeyecek mi gibisinden endişe oluşmaya başladı.
Saygıdeğer vekilim CHP nin anayasa mahkemesine götürülmesiyle ilgili son durumu ve durumumuzla ilgili ne yapmamız gerektiğiyle ilgili bize yol gösterirseniz seviniriz. Bu durum bizim mücadele aşkımızı güçlendirecek ve CHP nin Anayasa mahkemesine gidip gitmeyeceğiyle ilgili mevcut bilgi kirliliğini ortadan kaldıracaktır.
Saygı ve selamlarımızla.

Barışçı-Mersin dedi ki...

Değerli arkadaşlar; galiba, nefeslerin tutulduğu bir gün ve zamandayız. İnşaallah; hepimiz için hayırlı sonuçlar çıkar. Tüm katılımcılara saygılarımla.

M.K. dedi ki...

arkadaşlar,

emre de insan herkesin çöktüğü bir an olabiliyor kime neye inanacağını şaşırabiliyor. demoralize olmayın bu mücadele sonuna kadar sürecek ve kazanılacak çünkü kimsenin başka çaresi yok

saygılar

Barışçı-Mersin dedi ki...

Arkadaşlar sıkmayın canınızı; biraz, biraz daha sabır. Ne olur kendi kendinizi bırakmayın. Bakın; birçoğumuz, günlerdir; aylardır ve yıllardır ne badireler atlattık. O Yüceler Yücesinden; hepimiz adına umuyor, diliyor ve dua ediyorumki, hüzünlüde olsa, yaşayacağımız sevinçleri ve özgürlükleri hepimize nasip etsin. Allah'ın izniyle; güzel şeyler olacağına inanıyorum. Sizde inanın arkadaşlar sizde. Tüm emeği geçenlere ve tüm katılmcı arkadaşlarıma, sevgi ve saygılarımla.

ahmet ateş dedi ki...

herkese iyi akşamlar
allah hakkımızda hayırlı olanı versin
güzel günler yakındır..
izmirden ahmet

Adsız dedi ki...

Taahhüt imzlandıktan sonra borç ödenmediği zaman yakalama çıkıyormu?

Bir insan borcunu ödeyebilse dört duvar arasında ne işi var?

Bunu düşünemeyen insanlarmı bizi yönetiyor?

Siz bu yasayı hangi zenginler için çıkardınız merak ediyorum...

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bende bu ve diger siteleri uzun zamandır izleyen ADSIZ lardan biriyim.Malesef bende bugün infazım çıkan dosyalarımla ilgili avukatımla mahkemeye gidip tahütte bulundum her hangi birsorunla karşılaşmadım bu gün ançak 2 dosyamı halledebidim daha 8 dosyam daha var yargıtayda olanlar hariç infazı olanları tahüde baglayıp en azından rahat dolaşıp bir şeyler yapabilme şansım var diye düşünüyorum.Tahüt verisem yurt dışı çıkış yasagı gelir yorumu zatenyanlış gbt varsa yurt dışına ancak kaçılına bilir´ gidilemez.Zaten kaçıyoruz tahüdü yerine getiremezsek yine kaçaçagız degişen ne var.Böylede aranıyoruz öylede aranaçagız.Tabi benim sözüm borcu büyük olup ödenile bilirligi mucizeye kalmış benim gibilere.Hiç degilse bir yıl kafa rahat .Kim bilir o süreçte neler gelişir 'İklim degişir Akdeniz olur GÜLÜMSE´. misali Bu sürecte elbetteki samimiyetinden emin oldugumuz Avukatlara güvenecegiz ve onlarla haraket edeçegiz .Unutmadan söyleyeyim Güven iyidir Kontrol Dahada iyidir.Yasanın bizlere tanıdıgı hakları sonuna kadar kullanıp mücadeleye kaldıgımız yerden devam etmek gerekir diye düşünüyorum 1 yıl az zaman degil yeterki dogru degerlendirelim. KUZEY

Adsız dedi ki...

ARKADASLAR ANAYASA MAHKEMESİNDEN HABER VARMI.NEKADAR YANLIZ İNSANLARIZ YANIMIZDA KİMSE YOK.

M.K. dedi ki...

25,

henüz anayasa mahkemesinin sitesine netice düşmedi takip ediyoruz

Adsız dedi ki...

Sayın Jenardi yılgınlıgınızı anlıya biliyorum.Kolaymı her gün eve gelirken acaba bugün neredden tebligat geldi diye eve gitmek.Kolaymı önce apt görevlisini gecip abi bugün şu geldi yorumuna takılmadan eve gitmek.Kolaymı neredeyse mesaiye muhtardan başlamak Kolaymı arbada otobüste yolun hep daha ilersini görmeye çalışmak.Bunlara bir süreliginede olsa dur diyebilmek Biraz durup nefes alabilmek unuttuk ama her halde güzel olsa gerek.Onun için yargıtaydakiler hariç kesinleşmiş dosyalara tahüt vermek dogru gibi geldiği için ana parayı alamayanlara faizi ile ödeyeçegiz kardeş deyip imzaladım.Bilirim ALLAH büyüktür Lakin kayık küçüktür.Onun için görüp bekliyeçegiz beçerdik ne ala beçeremedik o küçük kayıkla karşı kıyıları zorluyacagız.Ölümden öte köy varmı.Dostlar bir anda kendimi sizler karşı taahüte özendirir buldum yanlış anlamayın alaçaklı falan degilim tam tersi bogazına kadar borçluyum hemde öyle az buz degil yani hatırı sayılır.Birde belki faydası olur diye söyliyeyim Silivride ki dosyamda 5 adet çekim vardı 2 si gününde 3 gününden önce yazılmıştı hakim 2 sine adli para cezası 3 tanesinede beraat dedi bu bile bir umut yarın güne başlıyabilmek için. KUZEY

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar herkese selam,şuu uyap vatandaşlık portalına bir türlü giremiyorum girebilen arkadaşlar bir link verebilir mi lütfen

Zeynep

zeynep dedi ki...

MERHABA ZEYNEP

https://vatandas.uyap.gov.tr/login.uyap

Birde bunu dene...

Adsız dedi ki...

ANAYASA MAHKEMESİ ÇEK HAPSİNİ KALDIRMALIDIR.
BORCUN BEDELİ İNSAN ÖZGÜRLÜGÜ OLAMAZ.
BORCUN BEDELİ HAPİS OLAMAZ.
BORÇLU OLMAK HAPSİ GEREKTİRİYORSA
SENET BORÇLUSU
KREDİ BORÇLUSU
KREDİ KARTI BORÇLUSU
HAPİSLE CEZALANDIRILMALI
YADA
HİÇBİR BORÇLU BORCU SEBEBİYLE HAPSE GİRMEMELİDİR.
BİZ MERHAMET DEGİL
HAKKIMIZI İSTİYORUZ!

Adsız dedi ki...

M.K TEŞEKKUR EDERİM.GELİŞME OLURSA BİLGİLENDİRİRSEN MEMNUN OLURUM.CECE...

Adsız dedi ki...

Adaş teşekkürler ama bu siteninin güvenlik sorunları var.Güvenilmiyor diyor.Vay be arkadaşlar internet bile devletin kurumuna güvenmiyor biz ne yapalım :))

zeynep

M.K. dedi ki...

uyapta zaman zaman sorunlar çıkabiliyor. bu int. expl. dan kaynaklanıyor. güvenlik sertifikası isteyen siteleri engelliyor ve uyarıda vermiyor. bunu çözmek için OPERA tarayıcısı kullanın yoksa intn.ten indirin düvenlik uyarısı gelir bu doğrulama uyarısıdır kabul edin ve girin. yada ekpl.inizi güncelleyin

saygılar

uludağ dedi ki...

Kredi kartı borcunu ödemeyenlerin sayısı 2009 yılında bir önceki yıla göre yüzde 91,1, ferdi kredi borcunu ödemeyenlerin sayısı da yüzde 195,5 yükseldi

Merkez Bankası'nın verilerine göre, 2009 yılında bir önceki yıla göre kredi kartları borcunun ödemeyenlerin sayısı 351 bin 668'den 672 bin 38'e, ferdi kredi borcunu ödemeyenlerin sayısı da 154 bin 972'den 457 bin 947'ye çıktı.
Kredi kartı borcunu ödemeyenler ile gecikmeli ödeyenleri gösteren negatif nitelikli ferdi kredi ve kredi kartları sisteminde yer alan toplam kişi sayısı, geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 123 oranında yükseldi. 2008 yılında ferdi kredi ve kredi kartları borçlarını ödememiş kişilerin toplamı 506 bin 640 iken bu sayı 2009'da 1 milyon 129 bin 985'e yükseldi.

TOPLAM BORÇLU SAYISI 1 MİLYON 908 BİN 115 KİŞİ
Bir kişinin tüm yıllar içinde bir kez sayılması durumuna göre, 2005 yılından bu yana ferdi kredi ve kredi kartları borçlarını ödememiş kişilerin sayısı 1 milyon 908 bin 115 oldu. Bu kişilerin 646 bin 269'u ferdi kredi borcunu, 1 milyon 261 bin 846'sı da kredi kartları borcunu ödemeyenler oluşturdu.
Bir kişinin yıl içinde bir kez sayılması durumuna göre, 2005 yılından bu yana ferdi kredi ve kredi kartları borçlarını ödememiş kişilerin sayısı 2 milyon 32 bin 568 olarak belirlendi. Bu kişilerin 672 bin 460'i ferdi kredi borcunu, 1 milyon 360 bin 108'i de kredi kartları borcunu ödemeyenler oluşturdu.
Bankalarca bildirimi yapılan ve Merkez Bankası'nın negatif nitelikli ferdi kredi ve kredi kartları sisteminde yer alanların sayısı yıllar itibarıyla şöyle:


YILLAR Ferdi kredi borcunu Kredi kartları borcunu Ferdi kredi ve kredi kartları
. ödememiş kişi sayısı ödememiş kişi sayısı borçlarını ödememiş kişilerin
. toplamı
------- -------------------- ----------------------- ------------------------------
2005 8.576 87.602 96.178
2006 12.655 112.186 124.841
2007 38.310 136.614 174.924
2008 154.972 351.668 506.640
2009 457.947 672.038 1.129.985
TOPLAM (*) 672.460 1.360.108 2.032.568
TOPLAM(**) 646.269 1.261.846 1.908.115
(*) Bir kişinin yıl içinde bir kez sayılması durumundaki dağılımını gösterir
(**) Bir kişinin tüm yıllar içinde bir kez sayılması durumundaki dağılımını içeriyor.

Adsız dedi ki...

zeynep
önerilmez linkine tıklayarak uyapa giriş yapın, uyarı sertifika hatasından kaynaklıdır ve uyapta rastgele girişleri engellemek için kasıtlı olarak sertifika girişi yapmıyorlar.
ürkerler girmezler hesabı:) konuya vakıf oanlar girsin siteye yoğunluk yaşatmasınlar hesabı:)

zeynep dedi ki...

35 e katılıyorum...Bizde önerilmez linkini tıklayarak giriş yapıyoruz...Hiçbir problem yok..

myway dedi ki...

değerli arkadaşlar

yorum yapmamamızın sebebi bu memlekette bişeyleri öngörmek ihtimalinin olmamasıdır...her an her şey olabilir...gibi saçma sapan süreçleri bugüne kadar yaşadık yaşamaya devam ediyoruz...

fakat biz hala yargıya olan güvenimizi kaybetmedik ve kaybetmemek için beynimizi zorluyoruz...yaşadığımız durum taraf olma durumumuzu ortadan kaldırıyor...

bekleyip göreceğiz...bağımsız yargıyı da...

taahhüt verme meselesine gelince...ocak 2009 da anayasa sitesinde yazdığımız bir kaç yorumla bir araya geldik...günlerce mücadele ettik...toparlanmaya çalıştık çünkü sayımız çok fazla idi...toparlandık...kısmen de olsa...

başardık bazı şeyleri...

yeterli olmadı belki ama bu memlekette ilkti bu...bazı arkadaşlarımız eylem yapalım sokağa çıkalım fikirlerini ortaya attı...jenardi(emre) oganize etti insan üstü gayret gösterdi bunlarda oldu...fakat bu akepe sesimizi bu kadar duydu...

bu bile başarı malum tekel işçilerine sergilenen tavır ortada...

yargıya güvenelim dedik ...haklıyız dedik...ve son noktaya geldik...bundan sonraki dururmumuzu yargı kararları belirleyecek...biz bunu bekledik bekleyeceğiz...yargı elbette savunduğu bağımsızlığını koruyacak ya da korumayacak...

biz bu sonucu sabırla bekledik bekleyeceğiz...çünkü....

emre nin sloganı gibi...

SUÇLU DEĞİL BORÇLUYUZ...

my way

myway dedi ki...

değerli arkadaşlar

ayrıca eklemem şart...3 adet davam var hepsi...tamamı temyiz edilmeden kesinleşti...hiç birine taahhüt vermedim ve mecbur kalmadıkça vermeyeceğim....

bu dayatmaya boyun eğmek bize yakışmaz...

my way

Barışçı-Mersin dedi ki...

Değerli arkadaşlar; bu gece boyunca, hepimiz adına sitemizi ve yorumlarınızı takip ettim. Şimdi; bu noktada beklemekten başka, ama şimdilik; galiba, başkada çaremiz yok gibi ama, inatla değil; O Yüceler Yücesine, hepimiz adına güvenerek ve dua ederek, gecenin bu vaktinde diyorumki, Allah; haklı olduğumuza inandığımız bu davamızda, mutlak ve mutlak bizimledir ve bizimle olacaktır. Tüm emeği geçenlere saygılarımla.

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR ANAYASA MAHK SİTESİNDE BU GÜNKÜ GÜNDEMİ KALDIRDILAR HER AN NETİCEYİ YAZABİLİRLER .TİPONNE

M.K. dedi ki...

tipponne,
yarın netice düşer zaten bugün düşmesi imkansızdı

saygılar

Adsız dedi ki...

m.k.
netice derken hapsin kalkıp veya kalkmadıgımı söylenecek?nasıl bir yol izlenebilir?

Adsız dedi ki...

Selam Arkadaslar.Benim su sekilde bir sorum var:''Biliyorsunuz ticarette sira cekler veriyorduk.Bunlardan bir tanesi odenmeyince alacakli diger ceklerinde arkasini yazdirabiliyordu.Bu durumdaki gununden once yazdirilan ceklerde ''ERKEN IBRAZ'' a girip yeni kanuna gore cezadan dusuyormu?Yoksa bu alacakli icin kanuni bir hak oldugu icin yine eskisi gibi cezaya devammi?Bu konuda bilgi verebilecek varmi acaba.Tesekkurler.Allah hepimizin yardimcisi olsun.Amin...

Adsız dedi ki...

43 de yazan arkadaşım
böyle bi olay benim başıma geldi bende sıralı çek vermiştim birini ödeyemeyince geri kalanınıda yazdırdılar ve dava actılar ve mahkeme kararları geldi gününden önce yazdırılan çeklerden beraat ettim yani hapis cezası çıkmadı ama alacaklının alacagı bitmedi icra işlemleri devam ediyor.akın

tote dedi ki...

43
sitedeki eski yazışmaları takip et bak göreceksin.
Gününden önce yazılan çeklerde beraat uygulaması var.

tote dedi ki...

Pendik 3 asliye taahhüt vermiştim. Kabul oldu ama yurt dışı çıkış yasağı koydular.Bende ağır cezaya itiraz ettim. Ve sonuç YURT DIŞI YASAĞI KALKTI.
Bir tane daha kaldı ondan hala bir haber yok ama oda kalkacaktır umarım.

Adsız dedi ki...

herkese günaydın....icra zamanaşımı 7,5 yıl demek ne demektir.biraz açabilir misiniz.yani açılan bir icra dosyası 7,5 yıl sonra mı tüm sonuçları ile ortadan kalkar....

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bende 14 ve de 16 da yorum yazan arkadaşlara katılıyorum, blogumuzda son 10 gündür bir gariplikler oluyor, önce uzun bir süre ne Cüneyt arkadaşımızın ne de Jenardi'nin sesi duyulmadı, sonrasında isr son günlerde bir panik havası oluştu hem de blogumuzun en aktif savunucusu Jenardi tarafından ve bugün de sitenin ana sayfasına Taahüt örneği konuldu, olan bitene anlam verememekteyim. Neler oluyor sitemizde nedir bu karamsarlık anlayan varsa anlatsın lütfen, kaçırdığımız ya da duymadığımız bir gelişme mi var??????

Adsız dedi ki...

arkadaşlar taahüt örneği filan yok nerden çıkarıyosunuz bugün bu yayınladı diye..insanların panik yapması da normaldir ra sıra

Adsız dedi ki...

İcra zamanaşımı diye birşey yoktur.! Alacaklı icra dosyası 1 yıl içinde düşse bile, masrafını yatırıp dosyayı yeniliyebilir. Yani bu borç sizle ömür boyu kalır. Çek ceza davalarında zamanaşımı 7.5 yıldır. Ceza ise çıktığında ve kesinleşme tarihinden itibaren zamanaşımı 10 yıldır.

Adsız dedi ki...

İşte anayasa mahkemesi kararı ;

5941 sayılı Çek Kanunu’nun 5. maddesinin (1) numaralı fıkrasının birinci ve ikinci tümcelerinin, itiraz başvurusunda bulunan Mahkeme’nin bakmakta olduğu davada uygulanma olanağı bulunmadığından, bu tümcelere ilişkin başvurunun Mahkeme’nin yetkisizliği nedeniyle REDDİNE, OYBİRLİĞİYLE

Adsız dedi ki...

arkadaşlar günaydın anayasa mahkemesi şişliyi red etmiş izmiri esastan görüşülmesi demiş

Adsız dedi ki...

2010/3

İzmir 26. Asliye Ceza Mahkemesi
14.12.2009 günlü, 5941 sayılı Çek Kanunu’nun geçici 2. maddesinin (1) numaralı fıkrasının (b) bendinin birinci tümcesinin “Bu Kanunun 6 ncı maddesi hükmüne göre ödenmesi gereken miktarı belirli vadelerde ödeyeceğini taahhüt etmesi ve taahhütnamenin, kendisi veya yasal temsilcisi tarafından … mahkemeye verilmesi halinde, anlaşma aranmaksızın, taahhütnamede belirtilen süre kadar, … kovuşturmanın durmasına, … karar verilir” bölümünün iptaline karar verilmesi istemi.
İlk

- Esasının incelenmesine, OYBİRLİĞİYLE

hasan dedi ki...

arkadaşlar anayasa mahkemesi işi noldu haberi olan varmı cevaplasa

Adsız dedi ki...

Bütün umutlar suya düştü. Tek çare chp nin anayasa mahkemesine başvurması.

BAFRA dedi ki...

Arkadaşlar herkese günaydın.
Anayasa mahkemesi şişli davasını reddetti.
izmir davasını esastan görüşecek. C H P ye kaldı umutlar
5941 sayılı Çek Kanunu’nun 5. maddesinin (1) numaralı fıkrasının birinci ve ikinci tümcelerinin, itiraz başvurusunda bulunan Mahkeme’nin bakmakta olduğu davada uygulanma olanağı bulunmadığından, bu tümcelere ilişkin başvurunun Mahkeme’nin yetkisizliği nedeniyle REDDİNE, OYBİRLİĞİYLE

Adsız dedi ki...

sevgili my way benim durumla senin durumun aynı bende temyiz edemedim.adım bilinçli amaçlı etkinlik şirket müdürüyüm cezayı öyle aldım.daha sonra ayrıntılı yazalım

tote dedi ki...

52
bu ne demek?

JENARDİ dedi ki...

ARKADAŞLAR, ANAYASA MAHKEMESİ YENİ KANUNDA İPTAL BAŞVURUSU HAKKI SULH CEZA MAHKEMESİNDE OLDUĞUNDA N İPTAL BAŞVURUSUNU REDETMİŞTİR. UMUTLARIMIZ CHP YE KALDI..

ARTIK ARAMAMIZ VE CHPLİ VEKİLLERE RİCADA BULUNMAMIZ İÇİN SADECE 9 GÜNÜMÜZ KALDI..UMARIM HERKES ÜZERİNE DÜŞENİ YAPAR

Adsız dedi ki...

BANA ÖYLE GELİYORKİ BU CHP DE ANAYASAYA GİTMEYECEK ÇÜNKÜ AYNI BASKI ONLARADA YAILDI BİRİLERİ TARAFINDAN VE BU VEKİLLERİN ÇOĞU AVUKAT ONLARIN ELLERİNDEDE VARDIR ÇEK DAVALARI ÇOK AFEDERSİNİZ HAZIR YOLUNCAK KAZ VARKEN NİYE GİTSİNLERKİ ARKADAŞLAR BİZLER GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE GÖSTERİ VEYA YÜRÜYÜŞ YAPMADIĞIMIZ MÜDDETÇE BU BÖYLE KALIR BEN SİZE SÖYLEYEYİM ŞU ON GÜN KALDI DİYE HAYIFLANACAGIZA GELİN KALABALIK BİR ŞEKİLDE CHP NİN ÖNÜNDE TOPLANALIM VE ZİYARET EDELİM AHLAR VAHLAR SONRADAN İŞE YARAMIYOR HAYDİ ARKADAŞLAR UYANALIM UYANALIM

SEZGİN dedi ki...

Değerli Arkadaşlar sizlere bir sorum var.
Hepimiz Anayasa mahkemesi kanunu iptal etsin deyip duruyoruz da Anayasa Mahkemesi iptal ederse bizim durumumuz ne olacak? Hapisten taahhütle çıkanlar, veya vekaleten uyarlama yoluyla cezaları düşen arkadaşlara ne olacak.Tekrar eskiye dönülmez mi? Bu durumda kazandıklarımızı da kaybetmez miyiz? Yoksa biz ayağımıza kurşun sıkıyoruzda farkında mı değiliz. SEZGİN

Adsız dedi ki...

BEN BÖYLE İŞİN TAAAAAA

sezgin dedi ki...

DAva zaman aşımıyla ceza zaman aşımını birbirine karıştırmayın. Dava zaman aşımı 7,5 yıldır.Ceza aldıktan sonraki zaman aşımı ise 5 yıla kadar olan cezalarda 10 yıldır

JENARDİ dedi ki...

ARKADAŞLAR HAYIFLANMAYIN.SİNİRLENMEYE GEREK YOK..CHP YE BASTIRACAZ ARTIK.ARAYACAK TEK TEK.MSJLAR ATICAZ.MAİLLER GÖNDERECEĞİZ.

CHP HERŞEYİ HAZIRLAMIŞ.TÜM İMZALAR ATILMIŞ.GRUPTAN KARARLAR ALINMIŞ.ANCAK BİR DİLEKÇEYİ MAHKEMEYE SUNMAK KALMIŞ. SON GÜNE KADAR BEKLEMELERİNDEKİ AMAÇ İÇERDEN HERKESİN ÇIKMASIDIR.AMA BİZİM DE SABRIMIZ KALMADI ARTIK.

SANKİ BİR GÜÇ TÜM YOLLARIMIZI KAPATIYOR.O GÜCÜN NE OLDUĞUNU ZATEN BİLİYORUZ.AMA ENİNDE SONUNDA BU İŞİN BİTECEĞİNE İNANIYORUM.

BUGUN K.ÇEKMECE ADLİYESİNDEYDİM.EMİN OLUN 9 ASLİYE CEZA MAHKEMESİNDE 6 'SI ÇEKE BAKIYOR.VE BAŞKA HİÇ BİR DAVA DA YOK ARALARINDA.HAKİMLER ÖDEYECEKMİSİN ÖDEMEK İSTİYOMUSUN NE ZAMAN ÖDEYECEKSİN DİYEREK TAHSİLATÇILAĞA SOYUNMUŞLAR.BİR ÜLKENİN BİR YASA İLE BU KADAR ACİZ OLDUĞUNU BUGUN DE ANLADIM..

HERKES LÜTFEN CHP Yİ ARASIN..BASKICI BİR TAVIR SERGİLEMENİNDE ZAMANI GELDİ. SON 9 GÜN..


HAKKI SÜHA OKAY
KEMAL ANADOL
KEMAL KILIÇDAROĞLU
ALİ İHSAN KÖKTÜRK
ALİ RIZA ÖZTÜRK
ŞAHİN MENGÜ
RAHMİ GÜNER
TURGUT DİBEK
HALİL ÜNLÜTEPE


BUNLAR CHP DEKİ ÖNEMLİ İSİMLER.. HAYDİ BOŞ DURMAK YOK.

JENARDİ dedi ki...

AYRICA CHP GRUBUNUN HUKUK BÜROSUNU DA ARAYIP İPTAL BAŞVURUSUNUN AKİBETİNİ SORALIM..

Adsız dedi ki...

Artık her kafadan bir ses çıkıyor anayasa mahkemesi şişli dosyasını red edeceği baştan belliydi millet umut tacirliği yapıyor izmir dosyası da red olacak zaten...
Yeniden yargılama için emsal karar yayınlanacaktı sitede ses yok bizim için önemli olan yeniden yargılanıp vakit kazanmaktır Chp anayasa mahkemesine itiraz etse ne olacak o iş 1 seneden fazla sürer artı sonunda ne olacağı belli değil kimilerine göre yasa masa kalmaz ama o işi böyle kolay kapattırırlar mı adama bunlar hayal başka birşey değil...

myway dedi ki...

değerli arkadaşlar

anayasa mahkemesinin davayı red etme sebebi mahkemenin yetkisizliği...yani işimiz CHP ye kalıyor...açıkçası herkes gibi bende CHP nin hala ne beklediğini anlayamıyorum...

ve artık emre nin dediği gibi CHP vekillerini aramanın zamanı geldi sanırım...en azından neden beklediklerini anlamak açısından bu şart...

insanları bu kadar stresli bir ortamda bekletmenin ne işe yaradığını öğrenebiliriz belki..

my way

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar Sabah Anayasa mahkemesini aradım.C.H.P
nin tümünü iptali ilgili ilgili olarak Mahkemeye başvurduğunu söylediler.Anayasa sitesisine girilip telefonla teyidi alınabilir.

Adsız dedi ki...

şişlinin başvurusunu beklemiştir chp gündeme alınsaydı başvurmazdı öylece 2 tarafada nötr kalmış olacaktı tepki almayacaktı ama şimdi bi karar verecek bence chp artık gerçek madur olan bizlerin yanında olmalıdır biz borç ödenememesine hapis olmasın diyoruz maduriyetler oluyor ve gelecektede psikolojik sıkıntıları olur bu hapislerin...

bu akp başındaki adam ne diyordu .necip fazıl üstadın satırlarını aşırarak..
memedim baba katiliyle baban aynı safta diyordu ...

be başbakan benide neden baba katilinin yanına diktin allahtan korkmazmısın..

necip fazıl üstadı sende üstadın dediği kadar bile anlamışsın.

onun bi yardımcısı osman varmış ona demişki..osman beni bitek sen anladın oda yanlış anladın...

sen necip hocanın osman ı bile olamamışsın başbakan..allah telaşeden adama doğruları göstertmez derki ben onların küfrünü arttırmak için öyle yaptıklarını hoş gösteririm.doğruları unuttururum..
bizede düşen sabır etmektir...

başbakan bilesin günü gelir her günahın cezası çekilmek için..

Adsız dedi ki...

peki bir yıldan az hapis cezaları için zamanaşımı nekadardır.hukuk sitelerinde bir yıla kadar olan hapis cezalarında zamanaşımı beş yıldır diyor.

SAMİ KAL dedi ki...

ARKADAŞLAR CHP'Lİ VEKİLLERE TELEFON VE MAİL ÇALIŞMASINI BAŞLATTIK. İLGİLİ ARKADAŞLARIN MSN ADRESLERİNE GEREKLİ BİLGİ GÖNDERİLDİ. HA GAYRET

Adsız dedi ki...

5237 sayılı tck..
Ceza zamanaşımı

Madde 68 - (1) Bu maddede yazılı cezalar aşağıdaki sürelerin geçmesiyle infaz edilmez:

a) Ağırlaştırılmış müebbet hapis cezalarında kırk yıl.
b) Müebbet hapis cezalarında otuz yıl.

c) Yirmi yıl ve daha fazla süreli hapis cezalarında yirmidört yıl.

d) Beş yıldan fazla hapis cezalarında yirmi yıl.

e) Beş yıla kadar hapis ve adlî para cezalarında on yıl.

(2) Fiili işlediği sırada oniki yaşını doldurmuş olup da onbeş yaşını doldurmamış olanlar hakkında, bu sürelerin yarısının; onbeş yaşını doldurmuş olup da onsekiz yaşını doldurmamış olan kişiler hakkında ise, üçte ikisinin geçmesiyle ceza infaz edilmez.
(3) Bu Kanunun İkinci Kitabının Dördüncü Kısmında yazılı yurt dışında işlenmiş suçlar dolayısıyla verilmiş ağırlaştırılmış müebbet hapis veya müebbet hapis veya on yıldan fazla hapis cezalarında zamanaşımı uygulanmaz.

(4) Türleri başka başka cezaları içeren hükümler, en ağır ceza için konulan sürenin geçmesiyle infaz edilmez.

(5) Ceza zamanaşımı, hükmün kesinleştiği veya infazın herhangi bir suretle kesintiye uğradığı günden itibaren işlemeye başlar ve kalan ceza miktarı esas alınarak süre hesaplanır.

JENARDİ dedi ki...

ARKADAŞLAR HERKES CHP MİLLETVEKİLLERİNE MSJ ATSIN ARASIN BİŞİLER YAPSIN.. ALDIKLARI BİLGİLERİ DE BURDA PAYLAŞSIN.İSİM VEREREK LÜTFEN BİZİMLE PAYLAŞIN..

HAYDİ MİLLET. CHP BU İŞİN PEŞİNİ BIRAKMAZ YÜKLENELİM. ARAYALIM RİCACI OLALIM

Adsız dedi ki...

5237 sayılı türk ceza kanunu

Dava zamanaşımı

Madde 66 - (1) Kanunda başka türlü yazılmış olan hâller dışında kamu davası;

a) Ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasını gerektiren suçlarda otuz yıl,
b) Müebbet hapis cezasını gerektiren suçlarda yirmibeş yıl,

c) Yirmi yıldan aşağı olmamak üzere hapis cezasını gerektiren suçlarda yirmi yıl,

d) Beş yıldan fazla ve yirmi yıldan az hapis cezasını gerektiren suçlarda onbeş yıl,

e) Beş yıldan fazla olmamak üzere hapis veya adlî para cezasını gerektiren suçlarda sekiz yıl,

geçmesiyle düşer.
(2) Fiili işlediği sırada oniki yaşını doldurmuş olup da onbeş yaşını doldurmamış olanlar hakkında, bu sürelerin yarısının; onbeş yaşını doldurmuş olup da onsekiz yaşını doldurmamış olan kişiler hakkında ise, üçte ikisinin geçmesiyle kamu davası düşer.

(3) Dava zamanaşımı süresinin belirlenmesinde dosyadaki mevcut deliller itibarıyla suçun daha ağır cezayı gerektiren nitelikli hâlleri de göz önünde bulundurulur.

(4) Yukarıdaki fıkralarda yer alan sürelerin belirlenmesinde suçun kanunda yer alan cezasının yukarı sınırı göz önünde bulundurulur; seçimlik cezaları gerektiren suçlarda zamanaşımı bakımından hapis cezası esas alınır.

(5) Aynı fiilden dolayı her ne suretle olursa olsun tekrar yargılanması gereken hükümlünün, sonradan yargılanan suça ait üçüncü fıkrada yazılı esasa göre belirlenecek zamanaşımı göz önünde bulundurulur.

(6) Zamanaşımı, tamamlanmış suçlarda suçun işlendiği günden, teşebbüs hâlinde kalan suçlarda son hareketin yapıldığı günden, kesintisiz suçlarda kesintinin gerçekleştiği ve zincirleme suçlarda son suçun işlendiği günden, çocuklara karşı üstsoy veya bunlar üzerinde hüküm ve nüfuzu olan kimseler tarafından işlenen suçlarda çocuğun onsekiz yaşını bitirdiği günden itibaren işlemeye başlar.

(7) Bu Kanunun İkinci Kitabının Dördüncü Kısmında yazılı ağırlaştırılmış müebbet veya müebbet veya on yıldan fazla hapis cezalarını gerektiren suçların yurt dışında işlenmesi hâlinde dava zamanaşımı uygulanmaz.

Dava zamanaşımı süresinin durması veya kesilmesi

Madde 67 - (1) Soruşturma ve kovuşturma yapılmasının, izin veya karar alınması veya diğer bir mercide çözülmesi gereken bir meselenin sonucuna bağlı bulunduğu hâllerde; izin veya kararın alınmasına veya meselenin çözümüne veya kanun gereğince hakkında kaçak olduğu hususunda karar verilmiş olan suç faili hakkında bu karar kaldırılıncaya kadar dava zamanaşımı durur.

(2) Bir suçla ilgili olarak;

a) Şüpheli veya sanıklardan birinin savcı huzurunda ifadesinin alınması veya sorguya çekilmesi,
b) Şüpheli veya sanıklardan biri hakkında tutuklama kararının verilmesi,

c) Suçla ilgili olarak iddianame düzenlenmesi,

d) Sanıklardan bir kısmı hakkında da olsa, mahkûmiyet kararı verilmesi,

halinde, dava zamanaşımı kesilir.
(3) Dava zamanaşımı kesildiğinde, zamanaşımı süresi yeniden işlemeye başlar. Dava zamanaşımını kesen birden fazla nedenin bulunması halinde, zamanaşımı süresi son kesme nedeninin gerçekleştiği tarihten itibaren yeniden işlemeye başlar.

(4) Kesilme halinde, zamanaşımı süresi ilgili suça ilişkin olarak Kanunda belirlenen sürenin en fazla yarısına kadar uzar.

Adsız dedi ki...

chp ile ilgili fax,tel ve mail adreslerini tekrar yayınlarmısınız.

YARGI MAĞDURU dedi ki...

Şişli 14. Asliye Ceza Mahkemesi 5941 sayılı Çek Kanunu’nun 5. maddesinin (1) numaralı fıkrasının birinci ve ikinci tümcelerinin iptaline karar verilmesi istemi için başvuruyor, Mahkeme’nin bakmakta olduğu davada uygulanma olanağı bulunmadığından, bu tümcelere ilişkin başvurunun Mahkeme’nin yetkisizliği nedeniyle REDDİNE, OYBİRLİĞİYLE karar veriliyor MAHKEME YETKİSİZMİŞ!!!

İzmir 26. Asliye Ceza Mahkemesi 5941 sayılı Çek Kanunu’nun geçici 2. maddesinin (1) numaralı fıkrasının (b) bendinin birinci tümcesinin iptali için başvuruyor Esasının incelenmesine, OYBİRLİĞİYLE kararı veriliyor

hoooop şapkadan tavşan çıkıyor ASLİYE CEZA MAHKEMESİ YETKİLİ OLUYOR BİRDEN BİRE!!!

İKİSİDE ASLİYE CEZA MAHKEMESİ...

BU YARGIDAN HAKİMLERDEN ADİL BİR KARAR VERMESİNİ BEKLEYENLERİN AKLINA ŞAŞARIM..

Adsız dedi ki...

CHP nin TBMM hukuk bürosundan Çeklerin İptali ile ilgili başvurunun yapıldığını söylediler
tel 03124205278 CHP

Adsız dedi ki...

18 deki ihracatcı arkadaşın yazdığı açık mektuba chp den cevap gelmedi herhalde. sayın chp li yetkililer sitemizde son durumla ilgili gelişmeleri paylaşırmısınız.

mustafa dedi ki...

DENİZ BAYKAL dbaykal@chp.org.tr
YILMAZ ATEŞ B.YRD yates@chp.org.tr
ONUR BAŞARAN ÖYMEN B.YRD ooymen@chp.org.tr
MEHMET CEVDET SELVİ cselvi@chp.org.tr
BİHLUN TAMAYLIGİL btamayligil@chp.org.tr
ÖNDER SAV osav@chp.org.tr
MUSTAFA ÖZYÜREK mozyurek@chp.org.tr
ALGAN HACALOĞLU ahacaloglu@chp.org.tr
FEVZİ TOPUZ ftopuz@chp.org.tr
FATMA NUR SERTER nserter@chp.org.tr
M.RIZA YALÇINKAYA ryalcinkaya@chp.org.tr
Mehmet Şevki KULKULOĞLU msevki.kulkuloglu@tbmm.gov.tr
TANSEL BARIŞ tansel.baris@tbmm.gov.tr
HAKKI S.OKAY hakki.suha.okay@tbmm.gov.tr
K.KEMAL ANADOL kemal.anadol@tbmm.gov.tr
K.KILIÇTAROĞLU kemal.kilicdaroglu@tbmm.gov.tr
ALİ RIZA ÖZTÜRK aliriza.ozturk@tbmm.gov.tr

ARKADAŞLAR ARAMIZDA BELKİ ARAMAK İÇİN ÇEKİNEN ARKADAŞLAR VARDIR. BELKİDE TELEFONU YOKTUR VEYAHUT BULAMIYORDUR.LÜTFEN MAİLLERİNİZİ MUTLAKA GÖNDERİN.ÇEKİNMEYİN ACABA BİLGİSAYARIMA ULAŞIRLAR YERİMİ TESPİT EDERLER DİYEDE DÜŞÜNMEYİN BU OLASI DAHİ DEĞİLDİR DEĞİLDİR.
SADECE YAZIŞMA USLUBUNUZA BİRAZ DİKKAT EDİN EMİRVAKİ YAPMAYIN.DİĞER VEKİLLERİN ADRESLERİNİ İNTERNETTEN BULMA ŞANSINIZ YÜKSEKTİR.BİLGİSAYARLA ARASI OLMAYANLAR İÇİN YUKARDAKİ ADRESLERE GÖNDERSİNLER.BAŞVURU YAPILMASINI YAPILDIYSA TEŞEKKÜR ETTİĞİNİZ KONUSUNDA BİR YAZI YAZMANIZ YETERLİ OLACAKTIR.

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR ŞİMDİ HUKUK BÜROSUYLA KONUŞTUM NE ZAMAN VERİLECEĞİNİ SORDUM VERİLDİ DEDİ HALA VERİLMEDİĞİ SÖYLENİYOR DİYİNCE BİR DAKİKA DİYE BEKLETTİ 1 ŞUBATTA VERİLDİĞİNİ SÖYLEDİ .ŞEVKİ BEYLEDE ŞİMDİ GÖRÜŞTÜM KAYSERİDEYMİŞ BENİM BİLGİM YOK FAKAT HUKUK BÜROSU BİLİR EĞER VERİLDİYSE DİYE TEYİT ETTİ.TİPONNE

alper dedi ki...

sayın 78 deki yazan adsız arkadaş,

sayın chp li yetkililer diye adlandırarak ne demek istiyorsunuz "CHP" yi mi karalamak derdiniz yoksa burda herkes gibi ortak bir davanın sonuçlanmasına katkıda bulunmak mı? ki beğenmediğiniz chp bu yolda bize en büyük desteği veren partidir...hiç kuşkunuz olmasın CHP gerekeni yapacaktir ve geçmişte bunlar meclis tutanaklarında vardır....

KAYAMEN dedi ki...

CHP genel merkezi ile bende görüştüm, 1şubatta çek yasasının iptali ile ilgili Anayasa mahkemesine müracaat ettiklerini söylediler.

Adsız dedi ki...

79 daki alper kardeş chp ye sayın dememin sebebi saygıdandır. şuan derdimiz ortak. diğer partilerden görmediğimiz desteği chp den görmekteyiz. şuan mağdurun yanında sadece chp var.

mustafa dedi ki...

Aramızda karkaşaya sebebiyet verecek söylevler LÜTFEN yapmayınız.Gereken neyse onu yaparsak bir bütün halde hareket etmiş oluruz.Sitede bir bütün olunduğu düşüncesiyle bütün yazılarınız yayınlanmaktadır.

JENARDİ dedi ki...

şimdi sıra anayasa mahkemesini arayıp teyit almakta...

arkadaşlar chp 1 şubatta dilekçeyi verdik diyor.
bizde bunu bir şekilde teyit edelim. belki cvp vermezler ama çok arama olursa illaki birileri cvp verecektir.

anayasa mahkemesi tel: 312 463 73 00

Adsız dedi ki...

SİZLERE SÜPER BİR HABERİM VAR ARKADAŞLAR, 1 DAKİKA ÖNCE ANAYASA MAHKEMESİ YETKİLİSİ İLE GÖRÜŞTÜM. CHP 1 ŞUBATTA 2010 / 6 ESAS NUMARASI İLE ANAYASA MAHKEMESİNE CEZA HÜKMÜNÜ İÇEREN MADDENİN İPTALİ İÇİN KESİN BAŞVURMUŞ. YANLIZ YETKİLİ KİŞİ RAPORTÖR RAPOR YAZACAK SONRA GÜNDEM BELİRLENECEK DEDİ VE EKLEDİ SONUCUN ÇIKMASI 2-3 AY SÜRER. HEPİMİZE HAYIRLI OLSUN.

hasan dedi ki...

ARKADAŞLAR AZ ÖNCE ÇOK DEGERLİ VEKİLİMİZ SAYON KULKULOGLU İLE KONUŞTUM TELDE ANAYASA MAHKEMESİNE CHPNİN GİTTİGİNİ SÖYLEDİ KENDİLERİ SAYIN CÜNEYT BEYDE DOGRU OLDUGUNU SÖYLEDİ İLAHİ ADALET YERİNİ BULACAK İNŞALLAH

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR ŞU İŞİ KESİNLEŞTİRELİM DE İNSANLARI BOŞUNA SAĞA SOLA UĞRAŞTIRMAYALIM C.H.P.NIN 1 ŞUBATTA ANAYASA MAHKEMESİNE BAŞVURDUĞU SÖYLENİYOR İSE BUNUN ŞEKLİNİ YANİ TÜMÜNÜMÜ YOKSA CEZA MADDESİNİN Mİ İPTALİNİ İSTEMİŞ,BU BİLGİYİ KESİN ÖĞRENELİM DE BURDAKİ İNSAN LARDA BOŞUNA UĞRAŞMASIN

ihracatcı dedi ki...

CHP Lİ MİLLETVEKİLLERİNE TEŞEKKÜR MAİLİ GÖNDERDİM.
TEŞEKKÜRLER CHP MAĞDURUN YANIN DA OLDUĞUNUZ İÇİN.

M.K. dedi ki...

Arkadaşlar,

herkeste bir tedirginlik var. sakin olun. artık top Anayasa Mahkemesinde

Adsız dedi ki...

EĞER 86. DAKİ HABER DOĞRU İSE ,BU ŞİMDİLİK SÜPER HABER,SONU HAYIRLI OLUR İNŞALLAH

Adsız dedi ki...

86. DAKİ HABERE GÖRE DOSYANIN VERİLECEĞİ RAPORTORU ÖĞRENİP ONA GÖRE MAĞDURİYETLERİ ANLATMAK GEREKİR.

SERTAÇ. dedi ki...

anayasa mahmekesine mektup gönderme işini yenileyelim..

lütfen o metni tekrar yayınlayınız

Saygılar

Adsız dedi ki...

Anayasa mahkemesi 2010-5 e kadar ki talepleri dün görüştü 2010 a 6 ise müracat kısa sürede görüşülür bence
cano

JENARDİ dedi ki...

ARKADAŞLAR CHPNİN 1 ŞUBATTA ANAYASA MAHKEMESİNE GİTTİĞİ KESİNLEŞTİ. HAYIRLI OLSUN.. MADDE GEREKÇELERİNE VE İPTAL NEDENLERİNE DE ULAŞTIK. ANCAK BUNLARI ŞUANDA YAYINLAMIYORUZ.

JENARDİ dedi ki...

ANAYASA MAHKEMESİNİ ,YARGITAY İLE KARIŞTIRMAYINIZ. ANAYASA MAHKEMESİ ÜYELEİRNE NE YAPACAKLARINI MAALESEF DIŞARDAN HİÇBİR KUVET İLE ÖĞRETEMEZSİNİZ. İSTER MAZLUM OLUN İSTER ZALİM ANAYASA MAHKEMESİ İÇİN FARKETMEZ..

İNŞ HUKUK KAZANIR..

Adsız dedi ki...

bu saatten sonra yapılacak iş yenı yasanın 5/1 ceza maddesinin neden anayasaya aykırı olduğunu,insanların bu yüzden nasıl magdur olduğunu çekte hapis cezasının olamayacağını anayasa mahkemesini asil üyelerine ve dosyanın verileceği raportore cok ıyı anlatmamız lazım.bunun için ne yapmamız gerekiyor site adminleri

M.K. dedi ki...

Başvuru gerekçelerini yayınlamayın zaten. bizler gibi karşımızdakilerde anayasa mahkemesine mektup fax gönderebilirler koz vermeyelim ellerine

Adsız dedi ki...

jenardi anayasa mah'nin kararı ne zaman verebilir?erken görüşülmesi için dilekçe verebilirmiyiz?ben faydası olacagını düşünüyorum.anayasa mah'ni etkilemek için degil düştügümüz rezilligi anlatmak açısından.

JENARDİ dedi ki...

HİÇ KİMSE BUNDAN KENDİNE PAY ÇIKARMASIN

CHP Çek Yasasının iptali istemi ile Anayasa mahkemesine gitmek için grup kararı almıştır. Bu bir kurumsal karardır. CHP gibi bir parti bir yasayı iptali için Anayasa Mahkemesine götürmeye grup kararı alıp sonra da bundan vazgeçmez, geçemez. Oyun oynamıyoruz, Ana Muhalefet partisinden söz ediyoruz.

CHP YETKİLİLERİNE TELEFON

Ben internet polisi değilim, ama CHP nin bundan rahatsız olduğunu biliyorum. Beklemesini bilmekte bir eylemdir. Ben CHP yi ciddiye alıyorum ve parnin grup kararı doğrultusunda hareket edeceğine inanıyorum.

ALİ RİZA ÖZTÜRK İLE BUGÜN GÖRÜŞTÜM

Ali Riza Öztürk, partinin grup kararı olduğunu, Anayasa Mahkemesine gidileceğini tekrarladı. İnternet sitelerindeki tepkiyi söyledim, cevabı şöyle:

-Hiç kimsenin keyfine göre hareket edemeyiz..

Sitelerdeki tepkiler partiye karşı güvensizliktir. Deve kuşu olmaya gerek yok. en doğru yol saygılı olmak
AV. RAHMİ OFLUOĞLU.



BUNU YAZAN AVUKATLIK BELGESİ İLE TÜCCARLIK YAPMAYA ÇALIŞAN BİR AVUKATA AİT.BİZE AKIL VERİYOR.ŞUNU YAPMAYIN BUNU YAPMAYIN DİYE.. BAKLAVADAN BAHSEDİYORUZ SAYIN AVUKAT. SEN BAKLAVANIN TADINI BİLİRMİSİN? AT AĞZINA Bİ TANE. ANLATMAKLA OLMAZ...

SENİN BAŞINA GELMİŞ MİKİ BÖYLE BİR DAVA BÖYLE BİR IZDIRAP NERDEN BİLECEKSİN.. ADAM GİBİ İKİ SATIR YAZIPTA TEBRİK ALACAĞIN YERDE DENGESİZCE YAZAR SATAŞIRSIN.. AMA ŞUNU UNUTMA AVUKAT HERKES KENDİNE BİR YOL ÇİZMİŞ ROLUNU OYNUYOR.AMA BİLMİYOSUN Kİ YÖNETMEN KİM..

Adsız dedi ki...

amaç insanların içinde bulunduğu çaresizliği anlatmak taahhut saçmalıgının hıc bır ıse yaramadığını anlatmak yoksa uyleri etkilemek değil konunun gündem de ve sıcak tutulması gerekir,yoksa gene napacağız diye birbirimize sorar dururuz.en iyisi yapılacak bır sey var ise (mektup,fax,e-mail gibi) şimdiden yapmak gerekır

JENARDİ dedi ki...

DİĞER Bİ HUSUS, MADEM CHPLİLER RAHATSIZ NDEN BİZE TELEFONDA ÇOK GÜZEL DAVRANIYORLAR. CHPNİN DE AVUKATLIĞINA MI SOYUNDUN RAHMİ?

İNŞ ŞU ANAYASA MAHKEMESİ ŞU YASAYI İPTAL EDERDER KAN EMİCİLER BİR AN ÖNCE ARAMIZDAN TEMİZLENİR GİDER. BİZDE İŞİMİZE BAKARIZ

Adsız dedi ki...

arkadaşlar chp anayasa mahkemesine gittimi yoksa gidecekmi anlayamadım

Adsız dedi ki...

Arkadaslar biri aciklasin chp af mi cikardi simdi artik ozgurce gezebilirmiyiz yazdiklArimi da yayinlayin lutfen

SERTAÇ. dedi ki...

EMRE gözünüzü seveyim bırakın şu işleri..

tam şurda 2 satır olumlu şeyler dönüyor başlıyor kısır çekişmeler !!!

Rahmi Ofluoğlu kim tefeci mi bankacı lobicisimi

BURDA HERKES AYNI TEKNENİN İÇİNDE...

BU MANTIKLA YANIMIZA NASIL İNSAN ÇEKECEĞİZ KAMUOYUNA HAKSIZLIĞIMIZI NASIL ANLATACAĞIZ????

HAYRET BİR ŞEY YAA

BIRAKINDA HERKES SARILSIN ŞU İŞE... SİDİK YARIŞTIRMANIN NE ALEMİ VAR!!!!

Adsız dedi ki...

Bu sitenin saygı çerçevesinde her türlü görüş ve yoruma açık olması gerekir. Eleştirilere tahammülü olmayan insanlar gelişemezler.

Adsız dedi ki...

AYRICA BUGÜN KONUŞMUŞ MUŞ ANAYASA MAHKEMESİNE GİDİLECEĞİNİ TEKRARLAMIŞ SAYIN ÖZTÜRK
KİM KONUŞMUŞ OFLUOĞLU
NE ZAMAN GÖRÜŞMÜŞ BUGÜN
NE DEMİŞ ÖZTÜRK. ANAYASA MAHKEMESİNE GİDİLECEK

UYANDA BALIĞA ÇIKALIM
ÇOKTAN GİDİLMİŞ..
YA OFLUOĞLU KONUŞTUM DİYE YALAN SÖYLÜYOR YADA ÖZTÜRK MAHKEMEYE GİDİLDİĞİNİ BİLMİYOR..

BANA GÖRE HERZAMANKİ GİBİ AVUKAT UYDURMALARI

CÜNEYT BEYDEN BİR RİCAM VAR
TANIDIĞINIZ BİLDİĞİNİZ VE GÜVENDİĞİNİZ AVUKAT İSİM VE İLETİŞİM BİLGİLERİNİ LİSTE HALİNDE SİTEYE YAZARMISIN AVUKAT TUTMAK İSTEYENLER ORAYI REFERANS ALSIN.
AVUKAT TUTACAK DURUMDA OLANLAR VEYA TUTMAYACAKLARDA HERZAMANKİ GİBİ SİTEDEN FAYDALANARAK İŞLEMLERİNİ TAKİP ETSİM..
ÖMÜR

Adsız dedi ki...

sertaç

BU MANTIKLA YANIMIZA NASIL İNSAN ÇEKECEĞİZ KAMUOYUNA HAKSIZLIĞIMIZI NASIL ANLATACAĞIZ????

kim kamuoyuna haksızlığı anlatma çabasında olabilirki..

ne demek bu şimdi
kamuoyuna haksızlığımızı anlatmak

Adsız dedi ki...

OFLUOĞLU SERACIN KAFAYI BULANDIRMIŞ
KAMUOYUNA ÇEK MAĞDURLARININ HAKSIZLIĞINI ANLATMAYA ÇALIŞIYORLAR
GERÇEKTEN AKLINIZDA YATAN ASIL GERÇEK DÜŞÜNCE BUMU
ÖMÜR

SERTAÇ. dedi ki...

108
burda yaratılan ne sence.. kamuoyu değil mi?
ezilen haksızlığa uğrayan dünyada eşi benzeri olmayan bir biçimde borcundan ötürü özgürlüğünden mahrum bırakılan bizler derdimizi haksızlığımızı feryat etmiyormuyuz?

bu zulmü yaşayan zaten biliyor yaşamayanlar da bilmesin mi?

yasa görüşülürken CHP vekillerinin konuşmalarında burda oluşturulan kamuoyunun hiç etkisi olmadı mı diye düşünüyorsunuz??

Adsız dedi ki...

arkadaşlar site çorbaya döndü her kafadan ses çıkıyor.burası kavga yeri olmamalı.benim site yöneticilerinden ricam anayasa mah.'ne düştügümüz perişanlıgı anlatan bir mektup veya dilekçe yazabilirmiyiz?bunu ögrenmek gerçekten magdur oldugumuzu anlatmak.eger böyle bir imkanımız varsa bir dilekçe metni hazırlanabilir.bunu ögrenebilirmiyiz?

SERTAÇ. dedi ki...

ÖMÜR
benim bildiğim tek gerçek
ÇEKTE HAPİS CEZASININ KALKMASI GEREĞİDİR
bunun için de sonuna kadar YILMADAN mücadele edeceğim

saygılar

M.K. dedi ki...

ya arkadaşlar,

tek bir kelime bütün anlamı değiştiriyor tamamda bazan klavyede bir tuşa yanlışda basabilir insanlar. neden bu tahammülsüzlük. yazıyı bir cümle olarak okuduğumda ben ne demek istediğini anladım sürçü lisan vardır düzelir. psikolojimiz bozuldu tamamda bunu sataşarak kavga ederek düzeltemeyiz. unutmayınızki hepimiz aynı gemideyiz.

bence başkalarınada sataşmayalım bırakın ofluoğlu veya bir başkası ne yazıyorsa yazsın. Bu konunun nerden başladığı nereye vardığı ve aktörleri emek verenleri belli. Yolda binip inenlerde oloacaktır bu tekneye bırakın inen insin biz çizgimizi bozmadam devam edelim. Burayı referans alınan bir yer yapan da bu değerler ve hoşgörüdür zaten bunu kaybetmeyelim.

biz seviyemizi ve çizgimizi koruyalım
seviyesizler kendi yağında kavrulsun onlara cevap vererek bizi çekmek istedikleri yere çekmelerine izin vermeyelim

saygılar

Adsız dedi ki...

104
chp af çıkarabilirmi
çek kanunun iptali için anayasa mahkemesine baş vurmuş
anayasa mahkemesi ne zaman karar verir bilinmez
herzamanki gibi kaçağız karar çıkana kadar

SERTAÇ. dedi ki...

ağzına klabyene sağlık M.K. kardeşim,

seninn kadar güzel ifade edemedim belki ama özünde söylemek istediklerimi çok iyi özetledin..

Saygılar

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR,
BEN DE SİZLER GİBİ ÇEK MAĞDURUYUM.METRİS CEZA EVİNDEN 20 GUN EVVEL TAAHHUT VEREREK TAHLİYE OLDUM.SİTENİZİ TAKİP EDİYORUM ŞU ANDA BENİM SİTE YÖNETİCİLERİNDEN RİCAM LÜTFEN PANİĞE SEBEBİYET VERMEYİN.
ŞU ANDA HEPİMİZİN EN AZINDAN BEĞENSEKTE BEĞENMESEKTE TAAHHÜT VEREREK 1 NİSANA KADAR HAPİSE GİRMEME DURUMUMUZ VAR.
ŞUNU ÇOK AMA ÇOK İYİ BİLELİM HİÇ BİR HÜKÜMET BU KADAR İNSANI SEÇİMLERDEN ÖNCE KARŞISINA ALAMAZ
SAYIN ÖZTÜRKÜN DEDİĞİNE GÖRE(MECLİSTE )480.000 KİŞİ
BİR ŞEKİLDE BU İŞİN İÇİNDE
YA ANAYASA MAHKEMESİNDEN BİR SONUÇ ÇIKACAK YA DA BAŞKA BİR ÇÖZÜM BULUNACAK BU MUTLAKA BÖYLE OLMAK ZORUNDA.BIRKALIM SAKİNCE NE OLACAĞINI İZLİYELİM.AYRICA AKP LILERDE İŞİN BİZİM KADAR FARKINDA AMA ŞU ANDA GEÇİCİ ÇÖZÜM BULUNDUĞUNDAN PEK ORALI DEĞİLLER.
SAYIN HAKIMLERIMIZ YAŞANMAMIŞ VE NE OLACAĞI BELLİ OLMIYAN BİR YILIN FAİZİNİ NASIL OLURDA PEŞİNEN KABULUNU İSTİYEBİLİRLER.UNUTMAYIN BU TAMAMEN BİR İTİRAZ MESELESİDİR.
ONLAR İSTESİN DAHA GUZEL AÇILACAK DAVALAR BAKALIM NE OLACAK.
SEVGILER LUTFEN SAKİNLİK

tlgerd dedi ki...

sn arkadaşlar

bu yasa ana muhalefet tarafından anayasa mahkemesine iptal istemiyle gitmiş bulunuyor

bu sitenin kuruluş amacı zaten hukuksuzluğun önüne gecmektir.hukuğa karşı gelen sadece cıkar amaclı hıcbır kısı kurum ve kuruluş bızimle beraber olmadı olmayacaktır da....

bu nedenle 2009 un ocak ve şubat aylarında 5 veya 10 kişinin birliktelikleriyle hukukun üstünlüğünü savunarak calışarak buralara kadar gelindi..

burada ki halen devam edilen yol bizim haklılığımızı gösteren bir savunma şeklidir..

bu yüzden dir ki... burada ki yorumlar cıkar amaçlı olmamalı sorulan sorulara verilen cevaplar ıyı okunmalıdır. unutmayın kı bır kısının sorduğu soru bir çok kısının sorucağı sorularla paralellık taşımaktadır.

Aa dedi ki...

Peki şimdi ben birşey soracağım.CHP anayasa mahkemesine gitmek için c.evlerindekilerin mağdur olmaması için taahhüd vermesini bekliyordu.Şimdi içerdekilerin hepsi çıktımı yada kaçaklar taahhüd verdi bittimi.Anayasa mahkemesine başvurmakla taahhüd verme olayı bitecek gibi algıladım ben.Doğrusunu bilen varsa yazabilirmi acaba?

tlgerd dedi ki...

sn Aa

bende taahhüt vererek cezaevinden cıkmış biriyim
01 04 2010 tarihine kadar o haklar devam eder.

ana muhalefet partisinin yasayı anayasa mahkemesine götürmesinin sebebi yasanın anayasaya aykırılık oluşturmasıdır

yasa iptal olursa kanunen yasama organı 6 ay içersinde yerini doldurmalıdır.dolayısıyla taahhüt vermede iptal olur.

burdaki durum anayasa mahkemesi kararındaki sonraki durumdur.

çünkü mahkemenin bu yasayı iptal etme gerekçeleri çoktur

M.K. dedi ki...

sevgili Aa,

tabiki anayasa mahkemesine başvurmakla tahhüt verme olayının birbiriyle direk ilgisi yok yani müracaat tahhüt vermeye engel değil. Düşünce şuydu. uygulamayı görmek görüldü birçok aksaklık çıktı. eğer müraacaatla birlikte tahhüt işlemleri bürokrasice yavaşlatılırsa içerideki arkadaşların çıkması geciktirilebilir mağdur durumda kalan arkadaşlar olabilir düşüncesi idi,

önemli olan süresi dolmadan müracaat etmekti buda yapıldı zaten bu süre içinde hapishanedeki arkadaşların işlemleri bitti çıktılar yasa hakkında mahkemelerce verilen farklı kararlar ortaya çıktı, uygulamadaki aksaklıklarda görüldü taahhüdün bile farklı hakimlerce farklı yorumlandığı izlendi bunların hepsi düşünce süzgecin den geçirildi ve bugüne gelindi. Bunun artıları vardır. özellikle aksaklık ve uygulama farklılıkları açısından unutmayınız Anayasa mahkemesi ve yargıtaydaki yargıçlarda birer insandır ve bu süreçteki olanları onlarda izlemişler okumuşlar görmüşlerdir ve karar alırken bunlarıda dikkate alacaklardır (özellikle yargıtay) bunların sağladığı kazanımlar olacaktır bizim için. buda az şey değildir ve netice olarakta süre dolmadan Anayasa Mahkemesine başvurulmuştur. her ne kadar günler azaldıkça sitres yaşadıysakta netiğceye varılmıştır ve önemli olanda budur

saygılar

ekm2510 dedi ki...

Taahhüt vermek için cezaevlerindeki arkadaşların daha zamanı vardır.CHP nin anayasa iptal davasını bu zamana kadar bekletme sebebi c.evindeki arkadaşların büyük kısmının çıkmış olmasını beklemektendir.Mahkemeye iptal başvurusu başladığı günden sonraki zaman içindede taahhüt verilebilir.Taahhüt için ,aranan yada kaçak yaşayan arkadaşlar için daha zamanımız var.

Adsız dedi ki...

CHP NİN YASAYI İPTAL İSTEMİ TÜMÜ İÇİN Mİ YOKSA CEZA HÜKMÜNÜ DÜZENLEYEN 5/1 İÇİNMİ BİLGİ LUTFEN

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BEN YAZDIM BU GÜN CHP MİLLET VEKİLLERİYLE TEL KONUŞTUM BAZILARI ŞEHİR DIŞINDAYMIŞ BU ANAYASA YA VERİLME KONUSUNU HER KESİN İMZALADIĞINI DAHA GÜNLER ÖNCE SÖYLEMİŞLERDİ,VE KİMSE YETER ARTIK VEYA TERSLEME GİBİ DURUMLARI OLMADI Kİ BAZILARI İSİMLERİMİZİ BİLE KAYDEDİP İSMİMİZLE HİTAP EDİYOLAR.OFLUOĞLU UYDURMUŞ VE KAÇ KİŞİMİZ HUKUK BÖLÜMÜNDEN TEYİT ALDIK.GALİBA OFLUOĞLU BİRAZ HAVALARA GİRDİ BİZ CAN DERDİNDEYİZ VE HEPİMİZ AYNI GEMİDEYİZ SUKUNET İÇİNDE BİRLİK BERABERLİTEN AYRILMADAN BUNU BAŞARACAĞIZ.BÖYLE ORTAMLARA GİREN BAZI ÇAKALLAR OLABİLİR FAKAT BİRLİK İÇİNDE OLURSAK VEDE BİRBİRİMİZE SAYGI İÇİNDE YAZARSAK RUHİYATIMIZ DAHA İYİ OLUP NETİCEYE GİDERİZ.BU GÜNE KADAR EN BAŞTA MÜCADELE EDEN EMRE KARDEŞİMİZ BİLE BOŞLUĞA DÜŞTÜ HEPİMİZ BİR BİRİMİZE DESTEK OLMALIYIZ.BU DAVA ALLAHIN İZNİYLE KAZANILACAK.TİPONNE

Adsız dedi ki...

PEKİ ARKADAŞLAR CHP ANAYASA MAH. GİTTİ YASA İPTAL OLDU DİYELİM SONRASI NE OLACAK ONA BAKALIM EGER İPTAL OLURSA NE OLUR BENCE BİRAZDA ONA BAKALIM BANA GÖRE 5941 SAYILI YASAYI İPTAL ETTİĞİNDE ACABA BU YASA DÖNEMİNDE YARGILANANLAR DÜŞER 3167LE YARGILANANLAR KALIRMI NASIL OLUR

Adsız dedi ki...

eski çeklerde ceza verirken 3167 uygulanır diyorlar...ama 5941 de ceza devam etmeyecek olursa anayasa mahkemesi iptal ederse 3167 deki ceza maddeleride uygulanamaz..

Barışçı-Mersin dedi ki...

Değerli arkadaşlar; yaklaşık bir saat evvel Emre kardeşim arayıp C.H.P.'nin Anayasa Mahkemesine başvurusunu gerçekleşmiş olduğunu bildirdi. Şu anda; bir internet cafedeyim. Umarım ve dilerimki; hepimiz hakkında hayırlısı olur. Tüm emeği geçenlere saygılarımla.

tlgerd dedi ki...

arkadaşlar

Esas Sayısı : 2002/165

anyasa mahkemesininu bu kararını okuyun hangi sebeblerle 3167 nin 16. maddesinin ...1 yıldan 5 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılırlar cümlesi iptal olmamış

şimdiki durumu değerlendirin

anayasa mahkemesi kendi ile çelişmeyecektir...

Adsız dedi ki...

site yöneticileri anayasa mah'nin gittigi kesinse bunu sitenin manşetine koyup bir dizi temenni ve magduriyeti anlatan ifadeler koyulursa bence çok iyi olur.bizde yorumlarımızı ve temenni ve magduriyetimizi anlatabilelim.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar chp ye bu secimlerde gereken desteği verelimde bu beladan kökünden kurtulalım
biliyorum benim gibi coğu esnaf tüccar işadamı mağdur arkadaşlar chp ye destek olmadı ama helalinden bu secimlerde chp yi destekleyelim
şimdiden başlayalım secimlere kadar beklemeden
herkese anlatalım durumumuzu selamlar bodrum48
y.suleymanol@yahoo.com.tr

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BENİM BİR ADET 2.650 TL'LİK TL'LİK ÇEKİM VARDI EN DUSUK MEBLALI OLAN BU TABIIKI DAHA 30.00 TL VAR ARAYA ADAM KOYDUM TABİİ BORÇ BENİM DEĞİL HATIR ÇEKİ VERMİŞTİM AVUKATTA REST ÇEKMİŞ 6.000 DEN AŞŞAĞIYA OLMAZ DİYE BENDE GEBERSEM GENE ODEMEM DEDIM.ADLI PARA CEZASI CIKSIN DEVLETE ODEYECEĞİM DEDİM AVUKATA BIRININ KARTINDAN CEKER GENE ODERIM DEDIM YANINA GIDIP CEBIMDEKINE RAZIYSAN VEREYIM DEDIM YOKSA BENIM YAPACAK BASKA BIR SEYIM YOK DEDIM SIZ YIYCENIZE DEVLET YESIN DEDIM REST CEKTIM CEBIMDE 760.00 TL PARA VARDI BORÇ ALDIM GITTIM TAMAM DEDI YANI AVUKATLARIN ARKADAŞLAR HIRRLAMASINA BAKMAYIN

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar benim ödediğim bir çek den ötürü mahkumiyet çıkmış çeki ödeyip bankaya iade etmiştim.Hukuk bürosun dan da ödendiğine dair yazı almıştım onlar da davayı düşürdük dediler ama düşürmemişler.Avukatım ilk önce tazminat davası açarız dedi şimdi de hukuk bürosuyla konuşalım mahkemeyi geri aldırırız diyor.Bu arada davalarım 2.ayın 12 de başlıyor avukat girersem sizi getirmemi isterler bu da kötü olur dosyalara bakıp karar vereceğim diyor sizce bu avukat ne yapmaya çalışıyor...

Adsız dedi ki...

chp nin anayasa mahkemesine başvuru yaptığına dair herhangi bir belge veya kendilerinin duyurusu falan varmı o tür dökümantasyonla yeni bir sayfa başlığı açılırsa bencede iyi olur moral bulunur..saygılar..

Adsız dedi ki...

chp anayasa mahkemesine müracaat ettiyse artık taahhüt verme işlemleri durdumu.taahhüt vermeyenler yeni çıkacak kanunlardan yararlanabilecekmi.benim cezam 2004ten taahhüt vermedim,durumum neolur cevap veren olursa sevinirim.

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR HEP SIKINTI SIKINTI HADİ GÜZEL BİRŞEY YAZAYIM OLMAZ YA OLMUŞ BENİM BİR DAVAM VARDI TABİ NE GİRİYORUZ NE ÇIKIYORUZ DAVA BİRHAFTA OLMUŞ SONUCLANALI TESADÜF PTT DEN GÖRDÜK İKİ SANIK VEKALETEN İMZA VE İMZA ATMADIĞI HALDE ŞİRKET MÜDÜRÜ GEREKÇELİ KARAR YAZILMIŞ AVK BİR DOSTUM VAR RİCA ETTİM BARİ 7 GÜNÜ GEÇMEDEN ŞUNU YARGITAYA GÖNDER DE ERTESİ GÜN HAPSE GİRMEYELİM DEDİM NEYSE O DA KIRMADI GİTTİ ERTESİ GÜN TELEFON ETTİM NEYAPTIN DEDİM O DA KARARI GÖRDÜM AMA TELEFONDA SÖYLEMEM GEL YANIMA ÖYLE SÖYLERİM DEDİ***** ARKADAŞLAR***İKİ***SANIĞADA BEREAAT VERMİŞ İMKANSIZ BİR ŞEY AMA VERMİŞ HATTA SİTEDE GEÇEN HAFTA TARTIŞTIK OLMAZ DENDİ AMA İKİ AY ÖNCE CÜNEYT BEY OLUR DEMİŞTİ FALAN ŞİMDİ GEREKÇELİ KARAR GELSİN HAFTAYA HEP BERABER PAYLAŞIRIZ.İZ.ER

Adsız dedi ki...

V- 3167 SAYILI YASANIN 13/1. MADDESİNDE YER ALAN ÇEK KARNELERİNİ İADE ETMEMEK SUÇUNA YER VERİLMEMİŞTİR

3167 sayılı Yasanın 13/1. maddesinde, banka tarafından yapılan ihtara rağmen çek defterlerini bankalara geri vermeyenler hakkında adli para cezası öngörülmekte idi.
Yeni Çek Kanunu ise, 5/6.fıkrasında, hakkında çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kararı verilmiş olan kişi, elindeki bütün çek yapraklarını ait olduğu bankalara iade etmekle yükümlü tutmuş, ancak çek karnelerini bankaya iade etmeyenler hakkında herhangi bir cezai yaptırım öngörmemiştir.
Bu nedenle, TCK’nın lehe yasa hükümleri gereği, 3167 sayılı Yasanın 13/1. maddesi uyarınca derdest soruşturmaların Takipsizlik Kararı, kovuşturmaların ise (CMK m.223/2-a) Beraat Kararı ile sonuçlandırılması gerekir.
Av. Neslihan BENLİER

Adsız dedi ki...

arkadaşlar belki hatırlayananız vardır daha önce yazmıştım dayımın yakalanması vardı ve yakalan dı 4 kez tahhüt verdik hakim tahhüt uygun değil diye ret vermişti diye ve 35 gündür çıkaramadık.şimdi öyle bir tahhüt vermek zorun da kaldık ki sormayın,51,000 liralık çekin 2004 ten beri temerrüt faizini tek tek hesapladık ve borcun 3/1 ini haziran ayın da başlayacağız taksitler halin de ödemeye dedik,hangi ay kaçpara taksit ödeyeceğimizi yazdık.ve toplam borç 140,0000lira oldu.sayın hakimimiz öyle istiyormuş.ondan çıkarmıyormuş,ne yapacağız bilmiyorum o borcun ödenmesi mümkün değil ya bi şekilde karşı tarafla anlaşacağız yada adli para cezasını ödemeye çalışacağız.yoksa tahhütte bulunan rakamın ödenmesi mümkün değil.bizi nasıl bir batağın içine soktular lanet olsun bunlara.

Adsız dedi ki...

Taahhüdünüzü çek bedeli üzerinden veriyorsunuz. faizi hesaplamak sizin göreviniz değil..sadece 1. yıl 1/3 nü 2. yıl 3/4 ünü hesaplanacak yasal faizi ile birlikte ödemeyi taahhüt ediyorum demeniz yeterli..ancak ödeyeceğiniz tarihi ay gün yıl olarak yazmak zorundasınız. tamamiyle yanlış bir uygulama red cevabına karşı ağır cezaya itiraz edebilirsiniz. kaldı ki tutuklu sözkonusu olduğunda aynı gün karara bağlanıyor.35 gün geçmesi büyük bir mağduriyet... Av. Neslihan BENLİER

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar
Uyaptaki dosyalarımda sonuç bölümünde bazılarında duruşma yapıldı diyor bazılarında ise sadece ... (üç nokta) var. Bunun anlamını bilen var mı?

uludağ dedi ki...

Bankaların 'tatlı kar kapısı'


Bankalar 100'e yakın bankacılık işleminde müşterilerinden ücret alıyor..


ÇEK VE SENETLER
Açıklamada, çek almak isteyen banka müşterilerinin çekin yaprak sayısına göre 30 lira ile 400 lira arasında ödeme yaptığı, kayıp çek yaprağı için değişen tutarlarda ücret talep eden bankaların, çek istihbaratı için müşterilerinden 30 ile 500 lira arasında ücret alındığı belirtilerek, bankaların, çek nakit komisyonu, tahsile alınan diğer banka çekleri, tahsile verilen çeklerin işlemsiz iadesi, keşide çeki düzenleme, bloke çek düzenleme, bloke çek ödeme, yabancı para seyahat çeki düzenleme ve ödeme, seyahat çeki düzenleme ve ödeme, hediye çeki düzenleme, karşılıksız çek bildirimi, karşılıksız çek savcılık bildirimi gibi isimler altında da müşterilerinden değişen tutarlarda ücret aldıklarına dikkat çekildi.

KREDİ KOMİSYONLARI
Bankaların kredilerden peşin olarak aldığı komisyonların da sektöre önemli miktarda gelir sağladığı kaydedilen açıklamada, bankaların, dosya ücretinin yanı sıra, kredi çekilen miktara bağlı olarak ihtiyaç kredilerinde kredinin yüzde 4’üne kadar, taşıt kredilerinde ise asgari tutarı 200 lira olmak üzere kredinin yüzde 4’üne kadar komisyon aldıkları belirtildi.

Açıklamada, konut kredisinde ise en az 600 lira olmak üzere çekilen miktarın yüzde 4,5’ine ulaşan tutarda komisyon tahsil edilirken, kredinin yüzde 2’sini bulan dosya masrafının yanı sıra 650 liraya kadar çıkan tutarlarda da uzman incelemesi ücretinin müşteriden alındığına dikkat çekildi. Açıklamada, konut kredisini vadesinden önce ödemek isteyenlere bile bankalara yüzde 2 oranında erken ödeme komisyonu vermek zorunda kaldıkları ifade edildi.

KREDİ KARTLARI
Bankalar kredi kartı müşterilerinden de her yıl önemli miktarlarda gelir elde edildiği belirtilen açıklamada, bu gelirlerin ilk kart veriliş ücreti, yıllık aidat, kart yenileme, ek kart ücreti, nakit çekim ücreti ve komisyonu gibi başlıklardan oluştuğu anlatıldı. Genellikle kredi kartlarında ilk yıl ücret talep etmeyen bankaların, sonraki yıllarda müşterilerinden kartın türüne ve bankaya göre değişmekle birlikte kartın türüne ve limitine göre 500 liraya kadar yıllık üyelik ücreti alabildiği, ek kredi kartı sahiplerinden ise 2 lira ile 40 lira arasında yıllık üyelik ücreti tahsil edildiği ifade edilen açıklamada kredi kartından nakit çekmek isteyenlerin ise yüzde 2,91 oranındaki faizin yanı sıra çektiği miktarın yüzde 3’üne kadar komisyon ödemek zorunda kaldığı belirtildi.

Adsız dedi ki...

,,,,,,,BAROLAR,,,UYUYOR,,,,,Sayın avukatlar sizlerde sahip olduğunuz hukuk bürolarından dolayı bizler gibi aslında esnafsınız sizinde dünya kadar giderleriniz var,mevcut hükümetin hatalı yönetimi sayesinde sizlerinde bizden farkı yok belki para kazanıyorsunuz ama sadece masrafları çıkardığınızdan eminim neden diyeceksiniz görünen köy kılavuz istemez.Şimdi müvekiliniz karşılıksız çek yaprağını masanıza atıyor tahsil et bunu diyor,siz biraz masraflar var az para verseniz diyorsunuz müvekkiliniz ben masraf falan anlamam ne alacaksan karşıdan al diyor "hatta bazısı faizleride benim diyor" siz bir tüccar gibi cebinizden para koyup dava açıyorsunuz öyle yapıp böyle yapıp en fazla ceza davası açıyorsunuz" zaten adamda para olsa müvekkiliniz kendi tahsil ederdi çeki size getirmezdi" tek umudunuz borçlunun özgürlüğünü kısıtlayıp zora sokup hapis tehdiyle varsa para alıyordunuz,alıyordunuz diyorum ADLİ PARA CEZASI OYUNU OLMADAN ÖNCE. Sizde bu adli para cezasından dolayı bizim gibi mağdursunuz neden hapis kararının oluştuğu ortamda husumet başlar iki taraf arasında kırgınlıkdoğar eğer borçlunun sağında solunda yardım göreceği insanlar varsa aralarında para toplar parayıda hem ucuz hemde basit olduğu için devlete yatırır ceza yaptırım kararını ortadan kaldırır,tamam borç bitmez ama adamda bir şey yok zaten siz şimdi cebinizden bissürü para harcadınız,zaman harcadınız gitti paralar emekler .Hadi esnaf cahil ya siz cahilmisiniz bu güne kadar bu olaydan dolayı ne kadar mağdur oldunuz sizin bizden ne farkınız var sizde ADLİ PARA CEZASI MAĞDURUSUNUZ fakat oturmuşunuz kaderinize razı oluyorsunuz.BU KADAR OKUDUNUZ BOŞA biz nasıl mahfolduysak sizde sonunda mahfolacaksınız o kadar zavallı duruma düştünüzki meclis alt komisyonda görüşülen eve icra gitmesini artık yasaklayan yeni kanun tasarısının görüşmelerinden bile rahatsız oluyorsunuz evede haciz gitmesse biz alacağımız nasıl alırız diye ağlıyorsunuz,zavallı insanların iki tane eşyasıyla kendinize geçim sağlamaya çalışıyorsunuz.Oysa gerçek hukukçu olsanız bu çağ dışı kanunların arkasında değil daha sorunları çözecek önerilerle hükümetleri yönlendirseniz , alcak verecek hesaplarında arabulucu olsanız bu işle ilgili danışmanlık parası alsanız hem aldığınız paranın hayrını görürsünüz,hemde halkın sevgisini kazanırsınız.Dikkat edin eskiden etiketiniz saygınlınız vardı,şimdi mahalle arasındaki emlak bürolarından farkınız yok,saygıdeğer avukatlar gerçekler acıdır ama gerçektir belki benim yazdıklarımı sevmiyeceksiniz ama kendinize şekil verin binlerce zate işi bozulmuş her şeyini kaybetmiş insanları hiç bir şeyleri yok diye hapse attırmak adaletse ve sizde buna avukatlık diyorsanız yarın pazarda hepiniz limon satarsınız diplamanızıda kese kağıdı yaparsınız.AMA BU İŞ memleket sorunu haline gelmiş ekonominin kötü gidişinden dolayı milyonlarca insan mağdur sizde hukukçu olarak çözüm üretirseniz bu birlik beraberlik ülkemizi çok iyi yerlere götürür,siz böyle düşünmeyipte hamsi akını varmış gibi bu puslu havadan faydalanmak isterseniz her kes banane derse ülkemizin yarınlarına yazık olur.saygılarımla "ihtiyar"

Adsız dedi ki...

ihtiyar ağzına sağlık az ama öz yazıyorsun. A.D.

Adsız dedi ki...

SLM ARKADASLAR HERKEZE İYİ AKSAMLAR.CHP NİN ANAYASA MAHKEMESİNE GİTMESİ ÇOK SEVİNDİRİCİ BİR HABER İNŞALLAH BÜTÜN ÇEK MADURLARI İÇİN HAYIRLI OLUR.AYRICA TAHHÜTTE BULUNDUĞUMUZ RAKAMLAR ÖDENEBİLECEK RAKAMLAR DEĞİL.İNŞALLAH BU CEKTİĞİMİZ ÇİLE SON BULUR. CECE......

zeynep dedi ki...

Hamdi Türkmen Perde Arkası
Cezaevleri tıka-basa!..
milliyet.com.tr

İNANILMAZ bir rakam...
Ceza ve Tevkif Evleri Genel Müdür Yardımcısı açıkladı:
2006 yılında cezaevlerinde 70 bin kişi yatıyormuş.
Bugün tutuklu ve hüküm giymiş mahkum sayısı 118 bin kişiye ulaşmış.
Üç yılda 48 bin kişi artmış.
Peki ne olacak?
Tuttuğumuzu, yakaladığımızı kelepçe vurup içeri mi atacağız?
Çare değil. Sonu da yok!..
Af... O da çözüm değil...
Aksine her af çıktıktan sonra işlenen suç sayısında patlama yaşanıyor.
Tek çözüm var, o da toplumsal barış!..
Ve bir de, ekonomik suçlarda hapis cezasının kaldırılması.
Dolandırıcılık, iş bitirme vaadiyle para alınması, şantaj ya da benzeri suçları kastetmiyorum.
Ama bir esnafın, tüccarın, işadamının ödeyemediği borçlarından dolayı hapise girmesi, ödeyemediği çek ve senetten dolayı tutuklanması pek mantıklı değil.
Tabii hileli, mal kaçırmak amacıyla olmaması şartıyla.
* * *
Bir süre önce siyasetçi ve işadamı Soner Göksel ile sohbet ediyorduk.
Mahkemelerde karşılıksız çekten yargılananların sayısı 1 milyonu bulmuş.
Ceza almış, bu suçtan arananların ya da gidip teslim olması gerekenlerin sayısı 500 bin civarındaymış.
Diyor ki; karşılıksız çekten hüküm giyenler söz birliği ederek aynı gün gidip polise, savcılığa teslim olsalar, bu kadar kişiyi yatıracak cezaevi bulunması mümkün değil.


YAZININ DEVAMINI OKUMAK İÇİN..
http://www.milliyet.com.tr/cezaevleri-tika-basa-/hamdi-turkmen/ege/yazardetayarsiv/05.02.2010/1195409/default.htm

TOLGA dedi ki...

SAYIN ARKADAŞLAR BENDE ÇEKDE ARAMASI OLAN GEÇMİŞDE İŞ ADAMI ŞİMDİK İSE NEYAPMASINI BİLMEYEN BİR KİŞİYİM ÖZETLE AÇIM BEN İFLAS ETTİM TERORİST DEGİLİM ZİNACI DEGİLİM DEVLETE VERGİ ÖDEYEN BİRİYDİM NEYSE ŞUAN İSE NE YAPCAGIMI BİLMİYORUM BOŞLUKTAYIM ARKADAŞLAR BANA ÇEK DAVALARI İLE İLGİLİ ARKADAŞLAR MSJ ATARSA ÇOK MUTLU OLURUM İNANIN NE YAPCAGIMI BİLMİYORUM İSMİM TOLGA
05067534701

Adsız dedi ki...

144 TOLGA CEK DAVALARI DERKEN HANGİ BİLGİYE İHTİYACIN VAR.

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar çekten dolayı aranması olanların infazı için polis eve gelirse evin içerisinde arama yapma veya eve girme yetkisi varmı (odalara bakacağız gibi ) bilenler lütfen acil yazarsa memnun olacağız.

zaman1453 dedi ki...

sayın tolga bey burdaki herkesin sorunu aşağı yukarı senin derdinle aynı herkese ALLAH yardım etsin

TOLGA dedi ki...

145 ÖNCELİKLE CEVABINA TŞK EDERİM 10 BİNTL ÇEK BORCUM VAR ASLINDA BEN %10 HİSSEM OLAN ŞİRKETTE ŞİRKET MÜDÜRÜ İKEN İMZALADIGIM SONRA ORTAGIMA ŞİRKET MÜDÜRLÜGÜNÜ VERDİM DEVİR TESLİM TUTANAKLARIDA VAR OLMASINA RAGMEN YARGITAYDAN 5 YIL SONRA TEMYİZİM BOZULUP CEZA ALDIM ALACAKLI YANİ ESKİ ORTAGIMLA ANLAŞMAYA GECİKTİRİYOR DEVLETLEDE ANLAŞMAYA GİTMEK İSTEMİYORUM NE OLUR NE OLMAZ DİYE DİLEKÇEMİ YADA KARARI BOZMA İLE İLGİLİ NE YAPABİLİRİM SORMAK İSTEDİM BUDUR OLAY 2003-2004 YILIDIR ŞİMDİDEN TŞK.

Adsız dedi ki...

değerli 146 sahip olduğumuz polis teşkilatı hepsi saygın ve vicdanlı insanlar genelde yardımcı oluyorlar pek kapıdan içeri girmiyorlar diye duyuyoruz ama bellide olmaz aslında işin gerçek yönü savcılık kararı ama YANİ dostum fakat şimdi taahhüt verdimmi pek sıkıntı olmuyormuş.

Adsız dedi ki...

146 arama emrinle geldikleri için bakma ihtimalleri var ama sen yinede tedbirli ol.

Adsız dedi ki...

TOLGA ANLADIGIM KADARI İLE ÇEKİ SEN ŞİRKET MUDURU İKEN DÜZENLEMİŞSİN KANIMCA COK FAZLA YAPILACAK BİRŞEY YOK AMA SEN YİNEDE SİTE YÖNETİCİLERİ İLE İRTİBAT KUR ONLAR KONULARA ÇOK DAHA VAKIFLAR.

mustafa dedi ki...

Arama yapmak için her zaman Hakim Kararı gerekli. Gecikmesinde sakınca olan durumda, önleme aramalarında, Mülki Amirin yazılı Emri gerekli.

nayasa md. 20
(Genel)

Hakim Kararı
Gecikmesinde sakınca olan durumda: Yetkili Merciin yazılı emri

CMUK md 97

(Adli Arama)

Hakim Kararı
Gecikmesinde sakınca olan durumda: C.Savcısının yazılı Emri, Polis Amirinin yazılı Emri

PVSK md 9

(Önleme Araması)

Hakim Kararı
Gecikmesinde sakınca olan durumda: Mülki Amirin yazılı Emri

Adli ve Önleme Aramaları Yönetmeliği

Adli Arama: Hakim Kararı,
Gecikmesinde sakınca olan durumda: C.Savcısının yazılı Emri, Polis Amirinin yazılı Emri

Önleme Araması: Hakim Kararı
Gecikmesinde sakınca olan durumda: Mülki Amirin yazılı Emri

(Yeni)
4926 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu
md 17

Hakim Kararı
Gecikmesinde sakınca olan durumda: Mülki Amir veya Savcının yazılı Emri

Adsız dedi ki...

Ancak, konutta, işyerinde ve kamuya açık olmayan kapalı alanlarda arama, hâkim kararı veya gecikmesinde sakınca bulunan hallerde Cumhuriyet savcısının yazılı emri ile yapılabilir. kişinin yakalanması amacıyla konutunda, işyerinde, yerleşim yerinde, bunların eklentilerinde ve aracında yapılacak aramalarda, yargıç kararı ve savcının yazılı emri ile sağlanan güvenceyi zedeleyerek, hakkın özünü ortadan kaldıracak biçimde kolluk güçlerine sınırsız resen arama yetkisi verilmesi mümkün değildir.
Av. Neslihan BENLİER

mustafa dedi ki...

Sayın avukat Neslihan Benlier

4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu, 4/7/1934 tarihli ve 2559 sayılı Polis Vazife ve Salâhiyet Kanunu, 10/3/1983 tarihli ve 2803 sayılı Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanunu, 9/7/1982 tarihli ve 2692 sayılı Sahil Güvenlik Komutanlığı Kanunu, 10/7/2003 tarihli ve 4926 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu, 10/6/1949 tarihli ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 28/4/2004 tarihli ve 5149 sayılı Spor Müsabakalarında Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Kanun, 10/6/2004 tarihli ve 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun, 4/11/2004 tarihli ve 5253 sayılı Dernekler Kanunu
KANUNLARA DAYANILARAK ORTAYA ÇIKARILAN YÖNETMELİK BU KONU HAKKINDA KENDİ ARALARINDA KESİN HÜKMÜ KOYAR

Adlî Ve Önleme Aramaları Yönetmeliği

M.K. dedi ki...

zeynep hanım,

iyi söylemiş, doğru söylemiş. zaten bizde bunu anlatmaya çalışıyoruz aylardır. Kast aranmalı derkende bunu söylüyoruz. Bizler her çek ödemeyene ceza vermeyin bırakın demiyoruz zaten.

biz diyoruzki bir bakın inceleyin,
adam iflas edip herşeyini kaybetmişse yani kötü bir niyeti yoksa hapis olmaz olmamalı diyoruz,

yok adam çeki eline almış piyasayı dolandırmış, malını kaçırmış ve bu işi meslek haline getirmişse onu dahada ağır cezalandırın diyoruz. biz aylardır yıllardır diyoruzda dinleyen yok. birileri yeni yeni uyanmaya başladı galiba

saygılar

zaman1453 dedi ki...

ARKADAŞLAR ÇEK KANUNUN 2007 YILININ SONUNDA ÇIKMASI GEREKİYORDU AMA 2009 SONUNDA BU DÜZENLEME YAPILDI YANILIYOR MUYUM BİLMİYORUM BU KONUDA AYDINLATAN OLURSA MEMNUN OLURUM

Adsız dedi ki...

arkadaşlar yardımlarını bekliyorum... Alacaklıya olan bütün borçları ödedik borç 13.000,00 tl avukat bu parayı 26.000,00 tl tahsil etti. hiç bir makbuzda vermiyor. artı evraklarımıda vermiyorlar. en son yine aynı avukat aynı alacaklı 6.500,00 tl borcu alacaklının eline yeni bir evrak vererek ödedik. şayet bu seferde avukatı tahhüt ihjlalinden yakalama çıkartmış.. alacaklıdan aldığına dair yazıda almadık. avukat kabul ediyor borcu ödemiş olabilirsin diyor ama benim alacağımı ödemedin diyor. avukat 6.500,00 tl icra takibine 6.500,00 tl vekalet ücreti istiyor. daha önceki çeklerimde elinde vermiyorlar. makbuzda kesmiyorlar. avukat vekalet ücretini ödersem yakalamayı geri çekecem diyor. Bunlar resmen dolandırıcılık yapıyorlar. Sayelerinde ticari itibarim dükkanım bitti. bunları şikayet edebileceğim bir mevki varmı.. başka bir avukat tutayım dedim onlarda yanaşmıyorlar avukattan şikayetçi olmak istedim. iyce gına getirdiler. yanlış bişey yapmaktan korkuyorum. hazmedemiyorum. borç bulup ödedim alacaklıya 1 lira borcum kalmadı ama avukatın elindeki osayalrım hepsi açık.....:((

Adsız dedi ki...

İzmir Adliyesinde işi olan arkadaşlar bana ulaşabilirler.İcra takip personeli(katip)05445710671

Adsız dedi ki...

bence türkiyede yaşamak çok zor devlet adli para cezasını alıyor veremesen hapse düşüyosun burda alacaklı avukatla görüştüğünde oda senden anlaşmak istemiyor gözleri doymazlar yataçak yerleri yok avukatların adı üstünde çek sana bana çektiriyor yeteeeeeer artık bizler eşkiya deyiliz adam öldürmedik ticaret yaptık ak parti yüzünden battık neden ak parti derseniz bu şahıslar geldiğinden bu yana ülke derin bir krizde sonrada konuşuyorlar piyasalar çok kötü bilmiyolar yada işlerine gelmiyor ben bu yazımı 10 05 2010 yazdım çeklerimi ceza evinde taksitlendirdim ama ödüyemiyorum çok zordayım artık bu hükümetin buna kesin çözüm bulması lazım tabiki bizi ancak bizden olan bilir

Adsız dedi ki...

MERHABA BEN İKBAL EŞİM 2009 YILINDA İFLAS ETTİ.150 BİN TL ÇEK BHORCU VAR CEZA EVİNE GİRDİ 21 GÜN SONRA TAAHHÜTNAMEİLE ÇIKTI İLK TAKSİTİ ÖDEYEMEDİĞİ İÇİN TEKRAR YAKALAMA ÇIKTI AMA TAKSİTİN BİRİNİ BİLE ÖDEMEMİZ İMKANSIZ ELİMİZDE AVUCUMUZDA BİR ŞEY KALMADI
NE YAPMALIYIZ LÜTFEN YARDIMCI OLURMUSUNUZ YENİ YASANININ BİZLERE FAYDALI BİRŞEYİ VARMI

AKIN dedi ki...

ARKADAŞLAR BENİ DİKKATE ALIN TOPLANALIM MECLİSE GİDELİM 12 EYLÜLDEN SONRA BENDE ÇEKLERİM YÜZÜNDEN CEZA EVİNDE YATMIŞ BİRİYİM YIL SONU GELDİ
EMİNİM KİMSENİN ÇÖZECEK GÜCÜ OLAMAMIŞTIR ADIM AKIN
GÖKAN BEY YEŞİM HANIM SİZLERE ULAŞAMIYORUM LÜTFEN BANA DÖNÜN TEL: 0 541 638 38 06

Adsız dedi ki...

merhaba,bende 10 yaşındayım bnm babamda çek borcu yüzünden yatıyor.bu durumda olanlara geçmiş olsun dileklerimle. DENİZ

murat dedi ki...

bu sorun çözülmedigi müddetçe piyasalar çözülmez

murat dedi ki...

bu sorun çözülmedigi müddetçe piyasalar çözülmez

AKIN dedi ki...

ARKADAŞLAR BENİ DİKKATE ALIN TOPLANALIM MECLİSE GİDELİM 12 EYLÜLDEN SONRA BENDE ÇEKLERİM YÜZÜNDEN CEZA EVİNDE YATMIŞ BİRİYİM YIL SONU GELDİ
EMİNİM KİMSENİN ÇÖZECEK GÜCÜ OLAMAMIŞTIR ADIM AKIN
GÖKAN BEY YEŞİM HANIM SİZLERE ULAŞAMIYORUM LÜTFEN BANA DÖNÜN TEL: 0 541 638 38 06

Anonymous dedi ki...

İzmir Adliyesinde işi olan arkadaşlar bana ulaşabilirler.İcra takip personeli(katip)05445710671

Anonymous dedi ki...

arkadaşlar yardımlarını bekliyorum... Alacaklıya olan bütün borçları ödedik borç 13.000,00 tl avukat bu parayı 26.000,00 tl tahsil etti. hiç bir makbuzda vermiyor. artı evraklarımıda vermiyorlar. en son yine aynı avukat aynı alacaklı 6.500,00 tl borcu alacaklının eline yeni bir evrak vererek ödedik. şayet bu seferde avukatı tahhüt ihjlalinden yakalama çıkartmış.. alacaklıdan aldığına dair yazıda almadık. avukat kabul ediyor borcu ödemiş olabilirsin diyor ama benim alacağımı ödemedin diyor. avukat 6.500,00 tl icra takibine 6.500,00 tl vekalet ücreti istiyor. daha önceki çeklerimde elinde vermiyorlar. makbuzda kesmiyorlar. avukat vekalet ücretini ödersem yakalamayı geri çekecem diyor. Bunlar resmen dolandırıcılık yapıyorlar. Sayelerinde ticari itibarim dükkanım bitti. bunları şikayet edebileceğim bir mevki varmı.. başka bir avukat tutayım dedim onlarda yanaşmıyorlar avukattan şikayetçi olmak istedim. iyce gına getirdiler. yanlış bişey yapmaktan korkuyorum. hazmedemiyorum. borç bulup ödedim alacaklıya 1 lira borcum kalmadı ama avukatın elindeki osayalrım hepsi açık.....:((

mustafa dedi ki...

Sayın avukat Neslihan Benlier

4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu, 4/7/1934 tarihli ve 2559 sayılı Polis Vazife ve Salâhiyet Kanunu, 10/3/1983 tarihli ve 2803 sayılı Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanunu, 9/7/1982 tarihli ve 2692 sayılı Sahil Güvenlik Komutanlığı Kanunu, 10/7/2003 tarihli ve 4926 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu, 10/6/1949 tarihli ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 28/4/2004 tarihli ve 5149 sayılı Spor Müsabakalarında Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Kanun, 10/6/2004 tarihli ve 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun, 4/11/2004 tarihli ve 5253 sayılı Dernekler Kanunu
KANUNLARA DAYANILARAK ORTAYA ÇIKARILAN YÖNETMELİK BU KONU HAKKINDA KENDİ ARALARINDA KESİN HÜKMÜ KOYAR

Adlî Ve Önleme Aramaları Yönetmeliği

Anonymous dedi ki...

Arkadaşlar
Uyaptaki dosyalarımda sonuç bölümünde bazılarında duruşma yapıldı diyor bazılarında ise sadece ... (üç nokta) var. Bunun anlamını bilen var mı?

Anonymous dedi ki...

V- 3167 SAYILI YASANIN 13/1. MADDESİNDE YER ALAN ÇEK KARNELERİNİ İADE ETMEMEK SUÇUNA YER VERİLMEMİŞTİR

3167 sayılı Yasanın 13/1. maddesinde, banka tarafından yapılan ihtara rağmen çek defterlerini bankalara geri vermeyenler hakkında adli para cezası öngörülmekte idi.
Yeni Çek Kanunu ise, 5/6.fıkrasında, hakkında çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kararı verilmiş olan kişi, elindeki bütün çek yapraklarını ait olduğu bankalara iade etmekle yükümlü tutmuş, ancak çek karnelerini bankaya iade etmeyenler hakkında herhangi bir cezai yaptırım öngörmemiştir.
Bu nedenle, TCK’nın lehe yasa hükümleri gereği, 3167 sayılı Yasanın 13/1. maddesi uyarınca derdest soruşturmaların Takipsizlik Kararı, kovuşturmaların ise (CMK m.223/2-a) Beraat Kararı ile sonuçlandırılması gerekir.
Av. Neslihan BENLİER

Anonymous dedi ki...

chp anayasa mahkemesine müracaat ettiyse artık taahhüt verme işlemleri durdumu.taahhüt vermeyenler yeni çıkacak kanunlardan yararlanabilecekmi.benim cezam 2004ten taahhüt vermedim,durumum neolur cevap veren olursa sevinirim.

Anonymous dedi ki...

Arkadaşlar benim ödediğim bir çek den ötürü mahkumiyet çıkmış çeki ödeyip bankaya iade etmiştim.Hukuk bürosun dan da ödendiğine dair yazı almıştım onlar da davayı düşürdük dediler ama düşürmemişler.Avukatım ilk önce tazminat davası açarız dedi şimdi de hukuk bürosuyla konuşalım mahkemeyi geri aldırırız diyor.Bu arada davalarım 2.ayın 12 de başlıyor avukat girersem sizi getirmemi isterler bu da kötü olur dosyalara bakıp karar vereceğim diyor sizce bu avukat ne yapmaya çalışıyor...

Anonymous dedi ki...

arkadaşlar chp ye bu secimlerde gereken desteği verelimde bu beladan kökünden kurtulalım
biliyorum benim gibi coğu esnaf tüccar işadamı mağdur arkadaşlar chp ye destek olmadı ama helalinden bu secimlerde chp yi destekleyelim
şimdiden başlayalım secimlere kadar beklemeden
herkese anlatalım durumumuzu selamlar bodrum48
y.suleymanol@yahoo.com.tr

tlgerd dedi ki...

arkadaşlar

Esas Sayısı : 2002/165

anyasa mahkemesininu bu kararını okuyun hangi sebeblerle 3167 nin 16. maddesinin ...1 yıldan 5 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılırlar cümlesi iptal olmamış

şimdiki durumu değerlendirin

anayasa mahkemesi kendi ile çelişmeyecektir...

Anonymous dedi ki...

PEKİ ARKADAŞLAR CHP ANAYASA MAH. GİTTİ YASA İPTAL OLDU DİYELİM SONRASI NE OLACAK ONA BAKALIM EGER İPTAL OLURSA NE OLUR BENCE BİRAZDA ONA BAKALIM BANA GÖRE 5941 SAYILI YASAYI İPTAL ETTİĞİNDE ACABA BU YASA DÖNEMİNDE YARGILANANLAR DÜŞER 3167LE YARGILANANLAR KALIRMI NASIL OLUR

Anonymous dedi ki...

CHP NİN YASAYI İPTAL İSTEMİ TÜMÜ İÇİN Mİ YOKSA CEZA HÜKMÜNÜ DÜZENLEYEN 5/1 İÇİNMİ BİLGİ LUTFEN

tlgerd dedi ki...

sn Aa

bende taahhüt vererek cezaevinden cıkmış biriyim
01 04 2010 tarihine kadar o haklar devam eder.

ana muhalefet partisinin yasayı anayasa mahkemesine götürmesinin sebebi yasanın anayasaya aykırılık oluşturmasıdır

yasa iptal olursa kanunen yasama organı 6 ay içersinde yerini doldurmalıdır.dolayısıyla taahhüt vermede iptal olur.

burdaki durum anayasa mahkemesi kararındaki sonraki durumdur.

çünkü mahkemenin bu yasayı iptal etme gerekçeleri çoktur

tlgerd dedi ki...

sn arkadaşlar

bu yasa ana muhalefet tarafından anayasa mahkemesine iptal istemiyle gitmiş bulunuyor

bu sitenin kuruluş amacı zaten hukuksuzluğun önüne gecmektir.hukuğa karşı gelen sadece cıkar amaclı hıcbır kısı kurum ve kuruluş bızimle beraber olmadı olmayacaktır da....

bu nedenle 2009 un ocak ve şubat aylarında 5 veya 10 kişinin birliktelikleriyle hukukun üstünlüğünü savunarak calışarak buralara kadar gelindi..

burada ki halen devam edilen yol bizim haklılığımızı gösteren bir savunma şeklidir..

bu yüzden dir ki... burada ki yorumlar cıkar amaçlı olmamalı sorulan sorulara verilen cevaplar ıyı okunmalıdır. unutmayın kı bır kısının sorduğu soru bir çok kısının sorucağı sorularla paralellık taşımaktadır.

SERTAÇ. dedi ki...

ağzına klabyene sağlık M.K. kardeşim,

seninn kadar güzel ifade edemedim belki ama özünde söylemek istediklerimi çok iyi özetledin..

Saygılar

M.K. dedi ki...

ya arkadaşlar,

tek bir kelime bütün anlamı değiştiriyor tamamda bazan klavyede bir tuşa yanlışda basabilir insanlar. neden bu tahammülsüzlük. yazıyı bir cümle olarak okuduğumda ben ne demek istediğini anladım sürçü lisan vardır düzelir. psikolojimiz bozuldu tamamda bunu sataşarak kavga ederek düzeltemeyiz. unutmayınızki hepimiz aynı gemideyiz.

bence başkalarınada sataşmayalım bırakın ofluoğlu veya bir başkası ne yazıyorsa yazsın. Bu konunun nerden başladığı nereye vardığı ve aktörleri emek verenleri belli. Yolda binip inenlerde oloacaktır bu tekneye bırakın inen insin biz çizgimizi bozmadam devam edelim. Burayı referans alınan bir yer yapan da bu değerler ve hoşgörüdür zaten bunu kaybetmeyelim.

biz seviyemizi ve çizgimizi koruyalım
seviyesizler kendi yağında kavrulsun onlara cevap vererek bizi çekmek istedikleri yere çekmelerine izin vermeyelim

saygılar

Anonymous dedi ki...

arkadaşlar site çorbaya döndü her kafadan ses çıkıyor.burası kavga yeri olmamalı.benim site yöneticilerinden ricam anayasa mah.'ne düştügümüz perişanlıgı anlatan bir mektup veya dilekçe yazabilirmiyiz?bunu ögrenmek gerçekten magdur oldugumuzu anlatmak.eger böyle bir imkanımız varsa bir dilekçe metni hazırlanabilir.bunu ögrenebilirmiyiz?

Anonymous dedi ki...

AYRICA BUGÜN KONUŞMUŞ MUŞ ANAYASA MAHKEMESİNE GİDİLECEĞİNİ TEKRARLAMIŞ SAYIN ÖZTÜRK
KİM KONUŞMUŞ OFLUOĞLU
NE ZAMAN GÖRÜŞMÜŞ BUGÜN
NE DEMİŞ ÖZTÜRK. ANAYASA MAHKEMESİNE GİDİLECEK

UYANDA BALIĞA ÇIKALIM
ÇOKTAN GİDİLMİŞ..
YA OFLUOĞLU KONUŞTUM DİYE YALAN SÖYLÜYOR YADA ÖZTÜRK MAHKEMEYE GİDİLDİĞİNİ BİLMİYOR..

BANA GÖRE HERZAMANKİ GİBİ AVUKAT UYDURMALARI

CÜNEYT BEYDEN BİR RİCAM VAR
TANIDIĞINIZ BİLDİĞİNİZ VE GÜVENDİĞİNİZ AVUKAT İSİM VE İLETİŞİM BİLGİLERİNİ LİSTE HALİNDE SİTEYE YAZARMISIN AVUKAT TUTMAK İSTEYENLER ORAYI REFERANS ALSIN.
AVUKAT TUTACAK DURUMDA OLANLAR VEYA TUTMAYACAKLARDA HERZAMANKİ GİBİ SİTEDEN FAYDALANARAK İŞLEMLERİNİ TAKİP ETSİM..
ÖMÜR

Anonymous dedi ki...

Bu sitenin saygı çerçevesinde her türlü görüş ve yoruma açık olması gerekir. Eleştirilere tahammülü olmayan insanlar gelişemezler.

Canturkatila dedi ki...

çekborçlarımiçin taahhütnameverdim.maalesef yine ödeyemiyecegim. Bunun için yenibir yasa veya uygulama varmıdır.Yoksa yine kaçak hayata devammı edecegiz.

ramazan dedi ki...

slm ben verim plastik diye bır tane fırmaya hatır cekı kestım 4 parça toplma 218 bin tl sonra sırket battı ve bana dava actılar ve her varlıgıma hacız ve bana hapıslık cıktı cekın 1 tanesıne tavit verdım ve odeyemedım sımdı cok kotu durumdayım bu iş nolur lutfen bana yardım edin ramazan güven saygılarla...

Esmaescil dedi ki...

ıyı gunler allah ınsanı bır hastaneye bırde avukata düşürmesın 25.000tl borç var dır 10.000tl ödedım alacaklı ticaret yaptık hepımızın başına gelebılır dedı ve 15.000tl almadı avukat bana ödeme yapacaksın dedı ve bana 12.000tl ödeme cıkatdır ödeme gücüm yok şu anda borç dahıl ödeyemezken sadece dosya acmış dıye avukatlık ücretı nasıl ödememı beklıyor ben ödemessem bana ceza davası acacakmiş bende kendisine yapmiş oldugu butun masyafları ve yüzden %10 ücretını bana ayrıntılı bır şekılde cıkatmasını istedım şuanda beklıyorum hepsını tek tek inceletecem hic kımseden korkmayın davalarda elınızden geldıgınce irtıyaz davası acın peşını bırakmayın.

«En Eski ‹Eski   201 – 385 / 385   Yeni› En yeni»