Yargının Kestiği Parmak Acıyor..

ZZH8N4Q83MT7 Yeni Çek kanunu Aralık 15 inde yürürlüğe girdi, Adliyelerde tam bir kargaşa var, Bu güne kadar cezaevlerinden tahliye olan arkadaşlarımızın sayısı çok az, çek kanununa muhalefetten dolayı cezaevlerinde olan ikibin kişi!! taahhütnamelerini vermelerine rağmen tahliye edilemedi, ikibinkişi olarak ifade edilen çek mağdurları Adliyeleri iş yapamaz hale getirdi, sadece Bakırköy Adliyesinde Asliye Ceza Mahkemesine cezaevlerinden gelen fax sayısı 500 !
Tahliye taleplerine, Sayın Savcı ve Hakimlerimizin cezacı zihniyetide eklenince işin içinden çıkılmaz bir durum oluştu.
Arkadaşlarımız cezaevlerinde bir an önce tahliye olmayı, çocuklarına bir an önce sarılmayı bekliyor, ama yargı cephesinde büyük bir vurdum duymazlık var.. Antalya'da kaçak durumda olan arkadaşlarımız taahhütleri savcılığa vermek istediler ve Savcının talimatıyla cezaevlerine gönderildiler, taahhüt işlemlerini cezaevlerinden yapılmasını istemiş sayın savcımız!!
Keza İzmir'de pazar günü eve baskın yapılarak nezarete atılan, ve ertesi gün Savcılığa çıkarılan arkadaşımız, hatırlı kişilerin devreye girmesiyle cezaevine gönderilmeyerek savcılıkca taahhüt alınarak bırakıldı, O esnada yine Adliyede savcının karşısında olan, ama hatırlı dostları olmayan, bir mağdur cezaevine gönderilerek, taahhütnameni cezaevi müdürlüğü bize göndersin demiştir..
Aslında bir kısım hukukçunun, çek mağdurlarına karşı olan tutumlarını Adalet. org sitesinde görmekteyiz, Adaletten, insan haklarından yana olan Yargıçlarımız yokmu? tabiki var, fakat cezacı zihniyet tarafından pasifize edilmeye çalışılmaktadırlar, Adalet. Org sitesinde hukukçularımızı yorum ve düşüncelerini paylaşalım.

yargının kestiği parmak

Yargıçlarımızın Yeni Çek Kanunda düşünceleri...
Gerçek kişi çeklerinde vekillerin sorumluluğu kalktığından onlar için artık suç teşkil etmediğinden, Tüzel kişi çeklerinde ise mali konularda görevli olarak atanmayan, müdür, şirket yönetim kurulu üyesi veya herhangi bir şekilde şirket yönetim kurulu üyesi olmayan sadece çalışan durumunda olup vekaletnameye istinaden çek keşide edin şirket temsicilerinin de sorumluluğu kalktığından onlar için de artık eylem suç teşkil etmediğinden..
Bu hükümlüler yönünden derhal infaz durdurulmalı, eylem suç olmaktan çıkmış. Hakim..
.
Yeni yasanın geçici madde 2/1-b bendi, deyim yerindeyse, "af" çıkarmış çek sanıklarına ve hükümlülerine...Tozlanmış dosyalar, insin raflarından...Ne denebilir ki, alıştık bu durumlara, daha doğrusu alıştırıldık... Hakim..
.
sanık adına CMK'nun 195 maddesine göre açıklamalı çağrı kağıdı tebliğ edilerek eskisi gibi yokluğunda karar verilsin.. Savcı..
.
Bize göre, kanunkoyucu bilinçli olarak, önceden yaşanan bazı sıkıntıları, örneğin başkasının kimlik bilgilerine ulaşıp, sahte belge ile çek hesabı açtırarak karşılıksız çek keşide edenlerin yaşattığı sıkıntıyı, bertaraf etmek amacıyla sanık yokluğunda karar verimesin diye bu düzenlemeyi yapmıştır. Mahkemelerin iş yükünü artıracak olmakla birlikte, bize göre bu düzenleme yerindedir.Hakim..
.
Arkadaşlar 2003 yılından önce yaşanan gerçekler varken kanun koyucu bu tecrübeyi bir kenara bırakarak sırf çek hesabı açmaktan yasaklanma vb tedbir var diye CMK 195.maddeyi kapsam dışı bırakmaz.2003 yılında Asliye cezaların kilitlenmesi, karar çıkmaması, çek kanununu uygulanamz hale gelmesi üzerine yeni düzenleme ile ekleme yapıldı. Çek suçlarında savunma alma oranı 100/10 u geçmez, zaten adam mali durumu bozulduğu için kaçmaktadır. Ben tereddütsüz uygulanacağı,arkadaşların geniş yorum yaptığını düşünüyorum,bu şekilde yorumlarsak yasayı sulh cezaların karar çıkarması imkansız , bizlerin terfi etmesi olanaksız hale gelir, Ayrıca kanun koyucu,arkadaşların takıldığı tedbirlere karar verildikten sonra tebliği konusunda Tebligat kanunun 35.maddesinin uygulanacağı açıkca belirtmiş, CMK 195 .maddenin uygulanacağını öngörerek 5/1 maddesi için ayrıca yazmaya gerek duymamıştır diye düşünüyorum. Tabiki yargıtay bu konuda ne diyecek bunu beklemek lazım ama en iyi ihtimal 1 yıldan önce Yargıtaydan karar çıkmaz. Hakim..
.
aynen katılıyorum. 2005 yılından bu yana yapılan değişikliklerden en çok ceza Hakimleri zarar gördü; birçoğu bu nedenle terfilerini yapamadı. Hakim..
.
Yeni yasanın geçici madde 2/1-b bendi, deyim yerindeyse, "af" çıkarmış çek sanıklarına ve hükümlülerine...Tozlanmış dosyalar, insin raflarından...Ne denebilir ki, alıştık bu durumlara, daha doğrusu alıştırıldık... Hakim..
.
Son derece yanlış. Bence cezaevinden çıkmak ve yargılamayı durdurmak için alacaklının yazılı muvfakatı ve anlaşma metni ibrazı şart olmalı...Hakim..
.
Taahhütte bulunan hükümlü dilekçesine adresini dahi yazmamış, ceza evinde ya. Biz bu taahhüt gereği infazın durdurulmasına karar verip, tutukluyu tahliye edip, bir örneğini müdahile gönderdiğimizde müdahil sanığı nereden bulacak?, Örneğin İstanbul’da yaşayan Müdahil, Kars veya Kütahya Cezaevine giderek hükümlünün sivil yaşamdaki açık adresini öğrenmek mi zorunda kalacak? Çek Ekonomimizde öylesine bir yer kaplamaktadır ki, ardında 10’ a yakın cirantası vardır. Çek TTK na göre nakit paradır. Güvencelidir. Görüldüğü anda ödenmesi gerekir. Ülkemizde ekonomide kredi vasıtası olarak kullanılmıştır. Önceden düzenlenmiştir, vadeli olarak verilmiştir. Bu nedenledir ki, çek keşidecisi ile çek hamilleri arasında hiçbir bağ ve bağlantı yoktur. Savcı..
.
koşulları uygun değilse red edersiniz her halukarda nasılsa günde 3 kere dilekçe gönderirler en sonunda koşullara uygun istem gelirse kabul edersiniz. Siz de tecrübelerinizle çok iyi bilirsiniz ki benim anımsadığım 1999 af'ında da bu şekilde acelecilikten saçmalıklar yapılıp gece yarısı cezaevinin kapısı önüne zorla atılmış olanları köşe bucak aramışlardı. Saygılarımla Hakim..
.
Çıkış felsefesinde, karşılıksız çek keşide eden kişiyi "çek mağduru" olarak tanımlayan bir yasa hakkında yorum yapmak en azından şimdilik içimden gelmiyor. Savcı..

Bunca yazışmalardan sonra sanırım bize düşen yorumda şu olmalı:

Yargıç, devleti, ülkeyi, ulusu, ormanları vb. kurtarma güdüsüyle davranırsa, yasa koyucunun yetkisini yağmalamış olur; hukuka siyaset bulaşır. Hukukun kestiği parmak acır durur. Hukuk da, yargı da çöker, ve çökmüş...

584 yorum:

«En Eski   ‹Eski   401 – 584 / 584
Adsız dedi ki...

198 de yazan arkadaş kardeşim 3 gün evvel ankarada göz altına alındı ve şu an cezaevinde. şirket ortağı değil di müdür de değil di sadece elinde bulunana vekaletle imzaladığı ve karşılıksız çıkan çeklerden dolayı aldığı adli para cezası yüzünden.. velhasıl ortada beraat filan yok.

Adsız dedi ki...

1 de yazan arkadaş kardeşinize ve size gecmiş olsun.. son olarak vekaleten cek imzalayan bir arkadaş ankara asliye ceza mahkemesi tarafından beraat verilmiş aslında beraat alan var ama buraya mahkeme karar dosyası ile yazan biri olursa ona göre hareket ederiz diyorum saygılarımla

Adsız dedi ki...

DEĞERLİ ARKADAŞLAR; HEPİNİZE, TÜM SIKINTILARINIZA RAĞMEN, HAYIRLI YENİ YILLAR TEMENNİ EDİYORUM. DÜN; YILIN SON GÜNÜNDE, KENDİME GÖREV SAYDIĞIMDAN 25 ADET MEKTUBU DAHA, ANAYASA MAHKEMESİNE GİDİLMESİ HUSUSUNDA, C.H.P. MİLLETVEKİLLERİNE GÖNDERDİM. BU HUSUSTA; ŞİMDİYE KADAR 50 MEKTUP GÖNDERMİŞ OLDUM. BİLGİLERİNİZE. 127'DE YAZAN; CEZAEVİ SIKINTILARINI ANLATAN SAMİ KAL ARKADAŞIMA, ÇEKTİKLERİ İÇİN, SÖYLENECEK SÖZ BULAMIYORUM. KENDİSİNE TEKRAR GEÇMİŞ OLSUN DİYORUM. ALLAH BİR DAHA DÜŞÜRMESİN. TÜM KATILIMCILARA SAYGILARIMLA. HASAN(BARIŞÇI)-MERSİN

Adsız dedi ki...

arkadaşlar herkese mutlu yıllar allah yeni inşallah hepimizin yüzünü güldürür sayın sayın jenardi ne oldu sitede yoksunuz seniz çıkmıyor hayırdır inşallah beklemeyemi geçtik nden ses çıkmıyor arasıra bişeyler yazında bu insanlar dağılmasın saygılar

tote dedi ki...

Herkese hayırlı seneler olsun.Dertsiz tasasız mutlu ve umutlu cezasız ve özgür günler.
TOTE

Adsız dedi ki...

arkadaşlar tabıkı herkes cak maduru sıte yönetıcılerınden rıca edıyorum bu vekaleten ımzalarla ılgılı kımse tam bı sey yayınlamıyor bunun anlamını bılmıyorum ama lutfen vekaletle ımzalıyanlarla ılgılı kesınleşen davalar devam eden davalarla ılgılı ne yapılması gerekıyorsa yazaesanız sevınırız yıydo

zeynep dedi ki...

199-200 de yazan eşi simavda olan arkadaş. sitemizin son yazılar bölümünde verilmesi gereken taahhütname örneği var ayrıca cezaevi infazı da yardımcı olmak zorunda. süreç şöyle işliyor:
1- eşiniz yattığı cezaevine yeni çıkan çek yasasından yararlanmak ve taahhüt imzalamak istediğini gereğinin yapılması için dilekçe yazıyor.
2- cezaevi infaz müd. kendisine taahhütleri imzalatıyor ve ilgili adliyelere faxlıyor. bu işlem yapılırken avukatınız varsa infazda işlemleri hızlandırabilir. yoksa sizde infazdan yardım isteyebilirsiniz.
bilginize
kolay gelsin

Adsız dedi ki...

DİKKAT DİKKAT CEZAEVİNDEN ÇIKAN ARKADAŞLARIMIZ TUTUKLU KALDIĞI SÜRECE YAŞADIĞI OLUMSUZLUKLARI SİTEMİZDE PAYLAŞŞIN HERKESİN GÖZÜ AÇILSIN ADIMINI ONA GÖRE ATSIN. AYRICA HATTİM OLMADAN YAZIYORUM FEBRİ YAZILAR SİTEMİZE ZARAR VEREBİLİR HER KES AĞZINDAN ÇIKANI LÜTFEN BİLSİN

Adsız dedi ki...

127 erkan kardaşım ya ben anlatamadım ya sen anlamadın belki cümle hatalarım olabilir ben ecdadıma laf söyleyecek kadar onursuz degilim ben nereli oldugumu merak ediyorsan TRABZON SÜRMENE KÖYÜMDE MAHURA BEN MEMLEKETİMLE HER ZAMAN GURUR DUYDUM SEN NE ANLADID BİLMİYORUM MSN Nİ ALDIM MUTLAKA GÖRÜŞELİM BEN YÜZ YÜZE GÖRÜŞMEK İSTERİM VE BEN O YAZIMDA HAKARET ETDİGİM İNSANLAR BUNLARI HAK EDİYORLAR BEN DEVLETİME VE ECDADIMA ASLA LAF SÖYLEMEDİM BENİ ŞU AN YÖNETEN İDARECİLERE LAFIM SEN ANLARA SÖZ SÜYLETMİYORSAN DA ÜSTÜNE ALABİLİRSİN GADAŞIM NERDE İSTERSENDE GÖRÜŞELİM BEN PAZARTESİ İSTANBULDAY EVET DERSEN TLF VERECEM LAZOGLİ61

CARPEDIEM dedi ki...

rahmi turan ın köşesinden bir yazı

“Bir dokun bin ah işit.”

İnsanlarımız, dokunsanız ağlayacak halde... Bunu bize gelen mesajlardan anlıyoruz.

Bir örnek: Nurettin Korkmaz (nurettinkorkmaz@yahoo.com ) yazıyor:

“1962 doğumluyum. 47 yaşındayım yani... İki yıldır SSK'dan emekliyim... Ve son 8 aydır işsizim. Binden fazla işverene özgeçmişimi gönderip, birçok iş görüşmesine gittim bu sürece.

Yüzde 60 ret nedeni yaşlı olmam...

Yüzde 20 ret nedeni yabancı bir dili çok iyi bilmemem...

Yüzde 10 ret nedeni sürücü ehliyetimizin olmaması...

Yüzde 10 ret nedeni diğer sebepler olarak gösterildi.

Emekli maaşım yetmiyor ve bu hayat yükünü artık omuzlarım kaldırmıyor.

Bazen, bir partiye üye olmadığıma veya bir cemaate girmediğime ya da azınlık olmadığıma hayıflanıyorum. O tür kişiler için bir yerde iş bulmak sorun olmuyor.

Para bulursam günlük gazete alıp iş ilanlarına bakabiliyorum. İşyerlerinde kapıdaki güvenliği geçip ilgiliye ulaşılamıyor. ‘Adam lazım değil dayı' diye kapıdan çevriliyorum.

Her geçen gün daha da batıyorum. Sabahları ortaokul ikinci sınıfa giden oğluma 1 lira poğaça parası veremediğim için artık oğlumun gözlerine bakamıyorum; UTANIYORUM!

Şimdi 18 yaşında olan ve 17 yaşına kadar 6 kez beyin ameliyatı geçiren kızım, eğitimini boş verip çalışmaya başladı şimdilerde... 12-14 saat çalışan kızım yorgun argın eve geldiğinde gözlerine bakamıyorum; UTANIYORUM!

İşsizlikten kaynaklanan parasızlık nedeniyle faturalar geciktiği için sık sık elektrik, su, doğalgaz kesiliyor. Ailemi bu duruma düşürdüğüm, yoksulluk, umutsuzluk ve çaresizlik acısını yaşattığım için eşimin yüzüne bakamıyorum; UTANIYORUM!

Bazıları gibi şov olsun diye köprüye çıkmak, yüksek binadan kendini atar gibi yapmak, ya da bizi yönetenlerin yol güzergâhında kendini yakmaya kalkmak, cinnet geçirip onun bunun canını yakmayı düşünmek yerine ben sadece dua ediyorum.

İşimiz Allah'a kalmış çünkü... Artık, tek sahibimiz o kalmış belli ki... Duam da çok kolay:

‘Allahım, ya rızkımı ver, ya bu canı al!'

Ve bu dua sırasında hiç ama hiç UTANMIYORUM!”

Okurumuz böyle yazıyor. Ne diyelim? İnsanlarımıza bu çaresizliği yaşatanlar utansın!


http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=12269385&yazarid=228

guven dedi ki...

arkadaşlar herkese iyi yıllar şunu bilinki hiçbir şekilde cezaevlerinde işlemiş olduğunuz suça göre birayrım yapılmıyor.yani sizin herhangi bir adi suçtan dolayı cezaevinde bulunan herhangi birinden farkınız yok.yani cezaevine girmemiş arkadaşlar için söylüyorum orda umduğunuzu bulmadan çok kötü anılar yaşayabilirsiniz

Erkan dedi ki...

Lazoğli
msn ye eklemeni bekliyorum.

Adsız dedi ki...

Zeynep Hanım,ilginiz ve bılgiler için çok teşekkürler.Umarım en kısa sürede halledebiliriz..Güzel haberleri burada paylaşmayı çok isterim..Çok teşekkürler,tekrar iyi yıllar...

erenus dedi ki...

ben mal beyanından dolayı,çalışanların(berber,ahçı vs)koğuşunda kaldım.şanslıydım.fakat çıktığım da söylediğim tek söz,"allahım düşmanım dahi buraya düşmesin" idi.kaldığım yer E tipi cezaevi ve koğuş dubleks,üst kat bir oda büyüklüğünde yatakhane,alt kat bir oda büyüklüğünde yaşam yeri,yemekhane,televizyon seyretme yeri,banyo,tuvalet.burdan bir kapı açılıyor duvarları 7 metre yüksekliğinde havadanlık.sadece gökyüzü gözüküyor.düşünebiliyormusunuz tuvalet,banyo,yaşam odası ile iç içe.günde üç kere gardiyanlar sayım yapar.yaslanırsınız sıradan duvara sayım yapılır.en rahat sayım gece 12 de yapılandır.duvara dizilmeden yatakta sayarlar.koğuşun elektrik parasınıda mahkumlar ödüyor.haftada birgün liste yapıp kantin malzemeleri geliyor.herhangi bir ihtiyacınızda dilekçe yazıyorsunuz,bir gün sonra cevap alıyorsunuz.

Adsız dedi ki...

ARKAŞLAR LÜTFEN CEZAEVİ GÜNLÜKLERİNİ YAZIN BÜTÜN YAZILARI TOPLAYALIM KAMUOYUNUN ÖNÜNE SERELİM.

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR KANUNLARA BAKIN 70 YAŞINDAKİ İNSANA KIREDİ BİLE VERMEZLER 70 YAŞINDAKİ İNSANIN VASİLİNİ KABUL ETMEZLER AMA 80 YAŞINDAKİ İNSANI KARŞILIKSIZ ÇEK VERDİ DİYE HAPSE ATARLAR NEDEN BİRİLERİNİN MENFAATİNE DOKUNUYOR DİYE YAZIN ARKADAŞLAR YAZIN HER KES HERŞEYDEN HABERİ OLSUN VE HERKESEDE ANLATSIN SEÇİMLERE AZ KALDI....

tolga dedi ki...

selam,
sayın cüneyt bey, sayın jenardi, site yöneticileri ve bu paylaşım platformunda emeği geçen tüm arkadaşlar; sizlere teşekkür etmek yetersiz olacak biliyorum ama, elimden fazlası gelmiyor, hapenize candan binlerce teşekkürler ediyorum. Bu site hepimizin mücadelesinde çok önemli bir destek, adeta bilgili bir dost gibi oldu.
Sitede bazı tatsız diyaloglar yaşansa da genellikle çok faydali bilgiler oluyor.
Bence bu sitede birlik beraberlik vurguları, ne yapılacağı ve bilgi ve belge paylaşımına yönelik konuların ağırlıklı olması gerekiyor, bunun dışına çıkan arkadaşlarıma ricam gereksiz yere akılları bulandırmasınlar, site yöneticilerine ve emeği geçenlere saygısızlık etmesinler. nihayetinde bu bir internet sitesidir beğenmedikleri bişey varsa site adresini explorer adres çubuğuna biz zorla yazıp siteye onları zorla sokmuyoruz, buyursunlar başka sitelere girsinler.
Arkadaşlar bu mücadelede fırsat bulup bugüne kadar maddi ,ve manevi destek veremedim, iflas ettikten sonra baya bi moral bozukluğu/şaşkınlık yaşadım, ama ben de yavaş yavaş hayata dönüyorum, kendime geliyorum, inşallah artık kayıt dışı bir gelirim de olacak. bundan sonra çabalarımız, mücadelemize ben de elimden geldiği kadar destek olmaya çalışacağım.
site ile ilgili istatistik çok başarılı bir veri.tşekkürler
ayrıca ben de beraat kararı alıp bu dertlerden kurtulan arkadaşların hemen burda sıkıntı çekenleri unuttuğunu farkettim, lütfen özellikle beraat kararlarının içeriğini anlayabilmemiz için siteye gönderiniz

saygılarımla
emeği geçenlere tekrar teşekkürler
izmirli Tolga

Adsız dedi ki...

ceza evinden çıkan çek magduru arkadaşlar hepinize geçmiş olsun inşallah bir daha oralara bir çaresi bulunurda dönmezsiniz yalnız benim merak ettigim bir şeyi sizlere sormak isterim beni mazur görün soracagım şudur bu hükümetin dışarıdaki insanlara nasıl davrandıgı malumunuzdur sizleri içeriye kanunsuz attıgıda malumdur ya içeride neler oluyor nasıl davranılıyor yemekler nasıl banyo tuvalet çamaşır işi koguşlar nasıl yataklar nasıl gardiyanlar nasıl yani biraz malümat almak istiyorum sizlerden benim oglumda üç gün önce çıktı o beni üzülecek diye her şeyi detaylı anlatmıyor yani diyecegim şudur apo denen bebek katili caniye sizlerden daha fazla saygılı davranıp hürmette kusursuz aşçısı doktoru kuaförü hizmetçisi avukatı emrinde bunu dünya biliyor biliyorda bizler çocuklarımızın içeride ne durumda olduklarını bilemedik ögrenemedik hangi adalet kapısına varsak adam yerine konmadık kovulduk kovuldugumuz gibi devletin adamları tarafındanda soyulduk teşkkür ederim okudugunuz için soran olursa nasıl soyuldunuz diy onuda anlatırım 78

Adsız dedi ki...

yaklaşık 3 aydır kaçak yaşıyorum.dosyam yargıtayda olduğu için 5941 sayılı yasadan şu ana kadar faydalanamadım.eve çok seyrek uğruyordum.Dün gece yılbaşı gecesiydi,eve gidip gitmemekte önce tereddüt ettim sonra gitmekten vazgeçtim.Ankara da arkadaşımın evinde kalıyordum.
Saat 22 de jandarma evin etrafını sarmış,eşime eşiniz evdeyse teslim olsun yoksa arama kararımız var evi arayacağız demişler.Tabi ben evde olmadığım için evi didik didik aramışlar beni çekmecelere bile bakmışlar.
Başbakanın tabiriyle biz PKK gibi asker kellesi alan çolukçocuğa kurşun sıkanlar gibi ufak tefek terör suçlusu değiliz ki.
Biz en tehlikeli örgüt olan çek mağdurları örgütündeniz,ne yapıpedip çocuklarımızla bile yeni yıla gireceğimiz sanıyla vahşice evlerimiz aranıyor.
ah bizi bir içeri atsalar ülke güllük gülistanlık olacak.
Bazen kendime kızıyorum.
ulan senin neyine 20 yıldır bu devlete vergi veriyorsun,elektrik parası ödüyorsun,su parası ödüyorsun,bağkura prim ödüyorsun.
ödediğn paraları kimlerin hangi şartlarda yediği ortada.
Elimizde yeşil kartımız olurdu,çocuklara devlet okul kanalıyla aylık öderdi,çek suçlusu olmazdık,kömüryardımı fakirlik aylığı yaşlılık aylığı vs... geçinir giderdin.

daha da olmadı dağa çıkar arada bir kelle alırdın baktın sonunda senin durumundakilere devlet baba iş veriyor,bir de işin olurdu şu 3 günlük hayatta yaşar giderdin.ah kafam ahhhhh...


























birazcık aklın olsaydı

Adsız dedi ki...

arkadaşlar metristen haber yokmu bilgisi olan yazarsa sevinirim elif

Adsız dedi ki...

jenardi hapishaneden çıkan çek magdurlarının yaşadıkları ortam ortada çektikleri çile ortada bende 12 gün hapishanede kaldım kedi kadar fareler vardı çöp tenekesinin kenarlarını ekmek konuyordu fareler bizleri ısırmasın diye gecelerin iki kişide nöbet tutuyordu o fareleri unutmak mümkün degil yatakların üstündeki fare boklarınıda terörist başının kaldıgı yerin lüksü ortada adalet bakanı bu adam için özel beyanat veriyor cezaevi koşulları insan haklarına uygun diye bu ülke için şerefle askerligini yapmış ülkeye kdv kazandırmış pkk ya sıkılan kurşunda emegi olan bu ülkenin esnafına teröristlere gösterilen itina niye gösterilmiyor?!!!
sayın site yöneticileri biz çek hapsinin kalkmasını istiyoruz eger kaldırmakta direnirlerse teröriste gösterilen konforun bizede gösterilmesini istiyoruz!bu konu üzerinde özellikle durmanızı istiyorum.

CARPEDIEM dedi ki...

19 da yazan arkadaş

dosyanız yargıtayda ise sonuçlanmadan hapiş ve yakalama çıkmaz, bir yanlışınız olmasın, ayrıca yargıtaydaki dosyalar içinde taahüt verilebiliyor diye düşünüyorum,

Adsız dedi ki...

elif hanım sizin kaç dosyanız var akıbetini biliyormusunuz?

Adsız dedi ki...

Bu akşamda metrisle görüştük ama yine listede yokuz bütün dava dosyalarımızla tek tek ilgilendik bütün dosyaların erteleme tarihlerini aldık fakslandı fakat yinede bekletiyorlar tahliye de de sıra varmış beklemekten başka yapacak birşeyiniz yok diye söylüyorlar

Adsız dedi ki...

21 de yazan arkadaş vermiş oldugun bilgi için teşkkür ederim geçmiş olsun 78

Adsız dedi ki...

elif hanım benim oglum metristen çıkalı 5 gün oldu

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar:
öncelikle ben kurtuldum.allah geride kalan arkadaşlarıma ve tüm sevdiklerine sabırlar versin.malum yerden gelen biri olarak bu yaşadıklarımı kötü ve çoook uzun süren bir rüya olarak hatırlamak istiyorum.Ben METRİS denen yerden tekrar doğdum.09 ocak 2009 günü tutuklandım ve 01 ocak 2010 da saat 03:30 da dışarı çıkabildim.tüm katılımcı ve yrum yazıp ortak sıkıntıları paylaşıp mücadele eden katılımcı dostlara ve öncelikle biricik eşim NEZe
teşekkür ediyorum.HALUK.

Adsız dedi ki...

yargıtaydaki dosyalar için hakimler gününden geç itiraz yapıldı gerekcesiyle dosyayı yargıtay gönderiyorlar ve para cezasını hapise cevirip ardında da tutuklama kararı verip temyiz ediyorlar,ondan sonra yapacak hicbirsey yok 2-3 yıl dosya yargıtaydan gelene kadar kaçak yaşa
hakimde adaleti savunsun, adaletin terazisi terazi kimin için acaba,boyle olan yüzlerce insan var,tutuklansan bela,taahhüt veremezsin dosyan cuvallarda,karar veren mahkeme kabul etmez dosya yok yargıtay da der,nasıl yapacaksın nereye basvuracaksın,bu kadar eziyeti cekecek ne yaptık acaba,bir de hiç sucun yoksa ve magdursan,ceklerdeki imza sana ait degilse calıntı ise,gıyabında haberin olmadan yargılanmıssan,bu en büyük hukuksuzluk ve insan hakları ihlali degilde nedir,
simdi soruyorum bu durumda olan ne yapabilir,
cek:şirket
durum:yıllar once ortaklıktan ayrılmıs
konum:imza yazı sucluya ait degil
çekler için bankalara yazı yazılmıs
ticaret sicilde ortaklık kaydı yok
sonuç.karsılıksız cekten gıyabında suclu ,tutuklama kararı var
baska mahkemelerde sonuclanmış kararlar mevcut,
son durum:yerel mahkemeye karar duyulunca itiraz,
30 gün sonra ,yerl mahkeme kabul ediyor,tutuklama verip yargıtaya gonderiyor,
yeni kanun ile ilgili itiraz yargıtay dosya cuvalda bekleyin sıranız gelsin,yerel mahkeme dosya yargıtayda bir sey yapamayız,
sanık işine gidemiyor,evine gidemiyor,seyahat yapamıyor,iflas etmek üzere,simdi cocuklarına ekmek goturemiyor,ev kirasını bile veremiyor,
duzeltip yoluna koydugu 15 kisinin ekmek yedigi işyerine gidemediğinden işyeri kapandı,
calısanlar issiz,itibar gitti,seref gitti,
sebep 2 yıl once ayrıldıgı şirketin çeklerinin calınıp piyasada kullanılması,
müracaat:yerel mahkemeler,yargıtay,savcılık,ticaret sicil müdürlüğü vb.
adalet neresinde hukuk neresinde,insan hakları neresinde,tüm okuyanlar duyun,hukuk skandalı,,,
YORUM SİZLERE AİT SEVGİLİ ARKADAŞLAR.

Adsız dedi ki...

metristen haber alanlar varsa yazsın lütfen t-1 c-15 ten tahliye olan varmı içinizde beklemekten çok sıkıldık artık

Adsız dedi ki...

metris c 11 dekiler çıktı

Adsız dedi ki...

haluk bey öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum siz hangi koğuştaydınız allah bir daha düşürmesin allah birdaha sevdiklerinizden ayırmasın inşallah

Adsız dedi ki...

T-2 B4 koğuşundan tahliye oldum.bizde 3 arkadaş vardı hepsini yolcu ettim en son ben atladım gemiden.yılbaşı hediyesi olarak çıktım. saat:09:30 da koğuştan alındım.03.30 da nizamiyeden dışarı çıkabldim.tam altısaat ayakta
susuz ve herkes koğuşunda çekirdek yerken biz tırnak yedik.gerçi buna bile razıydık.

Adsız dedi ki...

sormak istediğiniz herşeyi sora bilirsiniz
HALUK

Cinocan dedi ki...

Geçmiş olsun haluk bey, aramıza hoşgeldiniz...

Cinocan

Adsız dedi ki...

Ümraniye E-2 koğuşundan bilgisi olan var mı acaba??
Melih MERCAN

Adsız dedi ki...

Sayın Site yöneticileri;
blogumuzun burada yayınlanan yorumları genelde sıkıntılara cevap verme ve de anlık durumları anlatabilmek ve deiğer mağdurları haberdar edebilmek için ideal bir ortamı var. Ancak gerek 127 deki gerekse 132 deki arkadaşlarımızın yaşadığı gibi dram hikayelerini sitemizde ayrı bir noktada toplayalım, hatta dışarıda kaçak yaşarken başından bu ve buna benzer örnek teşkil edebilecek dramları o ayrı bölüme yazalım ki; insanların dikkatini çekebilecek yaşanmış hikayeler aradan kaybolup gitmesin önemli olan sitenin devamlı takipçilerinin bu konuyu okuması değil aynı zamanda ara ara giripte konuyu tam bilmeyen insan evlatlarının da dikkatini çekebilmek onlara bu hikayeleri okutabilmek, bunun bir yaprak dökümü hikayesi olduğunu hissettirebilmek önemli olan

Adsız dedi ki...

benim vekaleten imzalamış olduğum 5 000 tl lik çek için polus kontrolunde gbt de çıktı beni aldılar bir gece ankara emniyetinde nezaretten kaldım .diğer gün sabahtan adlıyeye götürdüler bizii kelepçeli iki şer kişi birbirene klepçelenmış halde ank adlıesının arkasında durdular ve bizi kelepçeli olarak sıhiye duraklarının olduğu yerden geçirdiler çok utanç verici bi durmudu herkes bize bakıyordu çocuklar kadınlar .bizde sanki adam öldürmüşüz gibi gözlerimizi kaçırıyorduk .adlı kontrolden sonra ceza evine gitmek için beklemeye aldılar bizii tam 8 saat.akşam 7 gibii rink dedikleri cezaevi arabası geldi bindik sıncan ceza evine doğru yola çıktık ringin içinde durmak adamı boğuyor dışarıyı göremiyorsun silindir gibii nereye gittiğin beli değil başın dönuyor o şekilde sincan ceza evine vardık
yanımızda hırsız gaspçı adam yaralayan tabiki en buyuk suçlu çek mağdurları .saat 8 de cezaevine vardık giriş işlemi tam 6 saat.ve ayaktasın iki gündür uykusuzsun .gece saat 2 gibi tehcit diye gecici kuşuşa aldılar bizii kuğuş 22 kişlik ama bizimle beraber mevcut 34 kişi oldu .kuğuşta değil yatak oturacak bir sandaiye bile yok .kuru soğuk bi duvar .uzansan uzanamasan beton zemin otursan oturmasan .anlayacağınız o anda insan piskolojık olarak bittiğini his ediyor zamanın geçmesi imkansız gibi.sabaha kadar bazen duvar dininde bazen merdiven basamğında sabahladık saat 8 de sayim için anos yapıldı yatanlarda kalktı hepimiz ortada toplandık avlu kapsı açıldı yaklaştık 20 m kare bi yer avlu dedikleri yer hepimiz dizildik duvar dibine tek sıra .gardıyanlar geldi bizi saydılar allah kurtarsın deyip gittiler biz yeni gelenler önceden gelenelerin ranzalarına gitik uyuk için ..gerisin başka arkadaş yazsın saygılarımla

Adsız dedi ki...

arkadaşlar cezaevi anılarını yazmak için erken değilmi biz {yakınları daha cezaevinden çıkamayanlar}bunları okudukça kahroluyoruz uyuyamıyoruz herkesin çıkmasını beklesek daha iyi olmazmı

Adsız dedi ki...

t2 b16 da eşim salı günü daha 2 dosyasının hazır
olduğunu söyledi avukat hızlandıramıyorumda bekliycez diyo 14 dosya var ne yapıcağımı bilmiyorum elif

Adsız dedi ki...

26 yazan arkadaş hangi koğuştaydı oğlunuz elif

Adsız dedi ki...

arkadaşlar lütfen her kes ceza evi anılarını yazsın bu bize daha güç verecek bu anıları kitap yapıp küçük esnaflara dağıtalım her kes ona göre ticaret yapsın.acı ama gerçek ben bu günleri görcemi bilseydim hiç ticaret yapmazdım.

Adsız dedi ki...

ümraniye cezaevinden çıkan kimse yokmu daha arkadaşlar

Adsız dedi ki...

arkadaslar daha once burdan yorumlara cevaplar yazılırdı ama artık yazılmıyo bızde boyle kaldık daha once kaç defa yazdım ama kımse cevap yazmıyo bız burda dertlerımızı paylasırkende bır tarftan sorunlarımıza ortak cozumler bulmaya calışıyoduk bıldıgım kadarıyla ama anı sayfasına dondu kusura bakmayın heralde bu vekaleten ımzalıyanlarda cek madurlarının ıcınde ayrı bır statuye gectıkı cevap yazılmıyo bızde madurların ıcınde mı madur duruma dustuk anlayamadım !!!! yıyıdo

ey özgürlük dedi ki...

ARKADAŞLAR

GÜNÜN DEN ÖNÇE YAZILI OLAN ÇEKLERE VERİLEN BERAAT KARARLARINI PAYLAŞIMA AÇARMISINIZ

LEON SOLDADO
leonsoldado@hotmail.com

Adsız dedi ki...

DEĞERLİ DOSTUM İNSANLAR BAŞINA GELENİ YAZMASI VE HERKES BAŞINA GELECEK OLANI BİLMESİ ANI DEĞİLDİR GERÇEKLERİ HER KES BİLSİN LÜTFEN YAZMAYA DEVAM EDELİM VE HALA İÇERDE OLAN ARKADAŞLARIMIZA ALLAH YARDIM ETSİN .

Adsız dedi ki...

kardesım ben anlatamadım sanırım ben burda ınsanlar neden anılarını ayzıyo demıyorum ama sorularımızada cevap alamıyoruz

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR VEKALETEN CEK İMZALAYIP MAHKUM OLAN VEYA DIŞARDA OLUPTA MAHKEME KARARI İLE BERAAT ALAN ARKADAŞLAR MAHKEME BERAAT KARARLARINI SİTEDE PAYLAŞALIM..SAYGILARIMLA

Adsız dedi ki...

40 da yazan elif oglum metris t.c 12 .deydi

Adsız dedi ki...

aynı sey bakın 47 de yazan arkadasta yazıyo bende daha bır cok gerıye donup bakılsa vekaletle ılgılı yazılara ne soylemek ıstedıgım anlaşılır o zaman

Adsız dedi ki...

vekaleten için dilekçe verdim bekliyorum avktımın dediği bu yılbaşı telaşıyla daha dosyalar kaldırılıyor bu telaşın içinde hakim bey fırsat bulup okursa karar gelir dedi ve adliyedekilerinde sırtına çok yük bindi onlarda hangi işe bakcağını şaşırdı diyor.

Adsız dedi ki...

50 de yazan kardesım yazdıgın dılekcenın ornegı varsa burda paylaşabılırmıısn bızım avukatımız yok ene azından ornegını alalım gönderelım ! yıyıdo

Adsız dedi ki...

21 yazan arkadaşımın anlattıklarına bakın insanlar kendilerine zarar vermesin diye farelere rüşvet olarak ekmek atıyorlarmış gece nöbetçi dikiyorlarmış fareler ısırmasın diye ALLAHIM BURASI BENİM ÜLKEMMİ İNANAMIYORUM HANİ DÜŞMÜŞE YARDIM EDİLEN MERHAMETLİ İNSANLARIN YAŞADIĞI HATTA YILLARDAN BERİ ADALET BAKANLIĞI YAPAN BEN HZ ÖMER GİBİ OLMAK İSTİYORUM DİYEN BAKANIN SORUMLULUĞUNDAKİ CEZAEVİMİ YARIN BUNUN HESABINI AHRETTE VERECEKSİNİZ BEN İNANAN İNSANIM HER ŞEYİN NERDEN GELDİĞİNİ BİLİYORUM ELBET SINAV DÜNYASI AMA SİZ SİZE VERİLEN ADALET DAĞITMA İNSANLARI YARATANDAN DOLAYI SEVME LAFINIZININ HESABINI ELBET RABBİMİZE VERECEKSİNİZ MADEM YAPAMIYACAKSINIZ NEDEN BU GOREVİ ALDINIZ NEDEN BU KADAR ÇARESİZ İNSANIN AHINI ALIYORSUNUZ İŞİNİZİ YAPIN İŞİNİZİ YAPIN BİZ TARİHİNDE GAVURA BİLE EZİYET ETMEMİŞİZ YA BU NEDİR ALLAH"cc" RIZASI İÇİN

Adsız dedi ki...

48 de yazan arkadaş gözünüz aydın allah bidaha göstermesin elif

Adsız dedi ki...

arkadaşlar biz dua edelimde şu akp önümüzdeki genel seçimlerde kazanamasın bunlar başımızdan gitsin bunlar bankalar ve baroların kuklasıdır.akp zihniyetinde ne acıma duygusu nede merhamet yok iflas etmeği bile bunlar suç görüyorlar çünkü mecburlar öyle görmeye çünkü bankaların piyonudurlar ondan.

Adsız dedi ki...

43 sorulaea genellikle cuneyt bey cevap verirdi yokluğu hemen hissediliyo umarım biran önce gelir
Hasan

Adsız dedi ki...

Ümraniye cezaevinden bilgi alabilen varmı? Nerde bu devlet - Nerde bu millet

Adsız dedi ki...

geçende başbakan açıklamasında diyorki bu krizde dünyada bir tek türkiyedeki bankalar iflas etmedi diyor hatta çok para kazandılar diyor çok haklı çünkü dünyada hiç bir yönetim halkını kredi kartı faizleri ile soydurmuyor.

myway dedi ki...

… ASLİYE CEZA MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
........


ESAS NO : 200. / …
KARAR NO : 200. / …
SANIK : ……. ……….

TALEP : … Asliye Ceza Mahkemesinin kesinleşen …. ESAS, …. KARAR sayılı ilamında verilen cezanın bütün hüküm ve sonuçlarıyla ortadan kaldırılarak hükmün infazının durdurulmasıdır.


OLAYLAR :

20.12.2009 tarihinde yürürlüğe giren 5941 Sayılı Çek Kanununun 5nci maddesinin 2nci fıkrasında “Birinci fıkra hükmüne göre çek karşılığını ilgili banka hesabında bulundurmakla yükümlü olan kişi, çek hesabı sahibidir. Çek hesabı sahibinin tüzel kişi olması hâlinde, bu tüzel kişinin malî işlerini yürütmekle görevlendirilen yönetim organının üyesi, böyle bir belirleme yapılmamışsa yönetim organını oluşturan gerçek kişi veya kişiler, çek karşılığını ilgili banka hesabında bulundurmakla yükümlüdür.” denilmek suretiyle, vekil veya müdür sıfatıyla çek keşide edenler hakkında adli para cezasına hükmedilemeyeceğini öngörmektedir.

….Esas, …. Karar sayılı ilamınıza konu olan çeki, vekil / müdür sıfatıyla imzaladım. Çekin düzenleme ve ibraz tarihinde, adına çek imzaladığım ……….. firmasının ortağı veya malî işlerini yürütmekle görevli yönetim organının üyesi de değildim.

NETİCE VE TALEP : Türk Ceza Kanununun 5 ve 7nci maddeleri gereğince, lehe kanun hükmü uygulamasıyla, suç olmaktan çıkarılan fiilim sebebiyle, fiilin işlendiği ve davanın görüldüğü tarihte yürürlükte olan 3167 sayılı Kanuna göre mahkemenizce hakkımda verilen cezanın bütün hüküm ve sonuçlarıyla ortadan kaldırılarak, infazın durdurulmasını saygılarımla arz ve talep ederim.

myway dedi ki...

… ASLİYE CEZA MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
........


ESAS NO : 200. / …
KARAR NO : 200. / …
SANIK : ……. ……….

TALEP : … Asliye Ceza Mahkemesinin kesinleşen …. ESAS, …. KARAR sayılı ilamında verilen cezanın bütün hüküm ve sonuçlarıyla ortadan kaldırılarak hükmün infazının durdurulmasıdır.


OLAYLAR :

….Esas, …. Karar sayılı ilamınıza konu olan çek, üzerinde yazılı keşide tarihinden (vadesinden) önce bankaya ibraz edilerek “karşılıksızdır” işlemi yapılmış, fiilin işlendiği ve davanın görüldüğü tarihte yürürlükte olan kanuna göre de mahkemenizce adli para cezasına hükmedilmiştir.

20.12.2009 tarihinde yürürlüğe giren 5941 Sayılı Çek Kanununun 5nci maddesinin 1nci fıkrasında “Üzerinde yazılı bulunan düzenleme tarihine göre kanunî ibraz süresi içinde ibrazında, çekle ilgili olarak karşılıksızdır işlemi yapılmasına sebebiyet veren kişi hakkında” denilmek suretiyle suçun oluşumu çekin üzerinde yazan keşide tarihinden sonra ibraz edilmiş olması şartına bağlanmıştır. Böylece 5941 sayılı Kanunun yürürlüğe girmesiyle üzerinde yazılı keşide tarihi gelmeden yani vadesinden önce ibraz edilen çeklerle ilgili olarak “çekle ilgili karşılıksızdır işlemi yapılmasına sebebiyet verme” suçu oluşmayacak, 20.12.2009 tarihinden önceki dönem için de vadesinden önce ibraz edilip karşılıksızdır işlemi yapılan çeklerle ilgili olarak “karşılıksız çek keşide etme” suçundan açılan davalar ortadan kaldırılacaktır.

NETİCE VE TALEP : Türk Ceza Kanununun 5 ve 7nci maddeleri gereğince, lehe kanun hükmü uygulamasıyla, suç olmaktan çıkarılan fiilim sebebiyle hakkımda verilen cezanın bütün hüküm ve sonuçlarıyla ortadan kaldırılarak, infazın durdurulmasını saygılarımla arz ve talep ederim.

erenus dedi ki...

Mustafa Mutlu'dan alıntı.
Yazara ulaşmak için : mmutlu@gazetevatan. com

‘Maraton’da sona doğru!
Yaklaşık iki yıl önce “Ayda en az bir kez okuduğum sözler” başlıklı bir yazı yazmıştım...

O sözler Fethullah Gülen’e aitti ve onun ABD’ye gitmesine neden olmuştu.

Aynen şunları söylüyordu Fethullah Gülen:

“Adliye’de, Mülkiye’de mevcut olanlar mevcudiyetlerini korumazlarsa, arkadan gelenlerin mevcudiyetini koruyamayız. Bir taraftan o kanun ve kuralları, diğer taraftan da kanun ve kural adamı olma imajını kullanmalıyız. Yani sizi gören, ‘Bunlar kurallara harfiyen riayet ediyorlar’ demeli.”

“Taa ilerilere gitmeli, can damarları içinde dolaşmalıyız. Cepheleri öğrenmeleri lazım arkadaşlarımızın. Hukuk sistemini didik didik etmeliler. Sistemin püf noktalarını bilmeleri lazım. Biz de çalışıp onları istifade edecekleri mevkilere getirmeliyiz.”

“Dikkatli olmalıyız. Erken harekete geçersek, tepemize binerler. Durmadan hazırlanmalıyız. Zamanı gelince, uygun boşluk bulunca maratona geçeriz. Devlet memuru arkadaşlarımız kahramanlık yapamazlar. Erken vuruş yaparlarsa dünya başlarını ezer. Bütün anayasal müesseselerdeki güç ve kuvveti cephenize çekeceğiniz ana kadar her adım erken sayılır.”


***


Fethullah Gülen’in bu sözleri söylemesinin üzerinden yıllar geçti...

Ama ben; unutmayayım, yumuşamayayım, gevşemeyeyim, boş bulunup da “gününü bekleyenler”in oyunlarına düşmeyeyim diye her ay en az bir kez okumaya ısrarla devam ettim.

***


Müritleri; aradan geçen yıllarda Fethullah Gülen’in bu talimatlarının dışına çıkmadılar...

Adliye’de, Mülkiye’de mevcut olanlar, mevcudiyetlerini korudular...

Hem kanun ve kuralları kullandılar (her fırsatta demokrat kesilmeleri bunun örneğiydi) hem de kanun ve kural adamı olma imajını...

Onları görenler gerçekten de “Bunlar kurallara harfiyen riayet ediyorlar” dedi...

Sonra...

“Taa ilerilere” gittiler...

“Can damarları içinde” dolaştılar...

TSK’nın, yargının, emniyetin, üniversitelerin içine sızdılar...

“Hukuk sistemini didik didik ettiler, püf noktalarını öğrendiler...”

Ve sonunda...

“Maratona geçtiler!”

***


Öyle ustaca koşuyorlar ki bu “maraton”u, kimseyi “ürkütmüyorlar!”

Siyaset kurumu yıpranıyor...

Adliye yıpranıyor...

Mülkiye yıpranıyor...

Üniversiteler yıpranıyor...

Medya yıpranıyor...

Ama onlar; bu toz dumanda ortada bile görünmüyorlar!

Her yerdeler, her şeye hâkimler, istediklerini yapıyor ve yaptırıyorlar; ama yıpranmıyorlar!

Sızan gizli soruşturmalarda, fotokopi-gerç ek belgelerde, telefon dinlemelerinde hep onların parmak izi var; ama “yok”lar!

O kadar “yok”lar ki; kimse onları suçlayamıyor, eleştiremiyor, bitiremiyor!

***


Sezar’ın hakkı Sezar’a:

İyi oynadılar oyunlarını...

Şimdi de “koşar adım” amaçlarına yürüyorlar...

Koca ülkenin saygın kurumları; onlara karşı, “kendilerini savunmak”tan başka hiçbir şey yapamıyor...

***


Ben yine en az ayda bir kez okumayı sürdüreceğim o sözleri...

Ama... Bakalım daha ne zamana kadar?

Adsız dedi ki...

Sn my way gününden öncelerle ilgili elinizde karar varmı.

Adsız dedi ki...

SY MY WAY,SY CÜNEYT YADA BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLAR İNFAZDA OLAN 450 TL LİK ÇEKİ İADE ETMEMEKLE İLGİLİ 5 ADET DOSYAM VAR.ÇEKLERLE İLGİLİ ADLİYEYE TAAHHÜT VERMEYE GİDİNCE BU DOSYALAR İNFAZDAN DÜŞERMİ YOKSA PARAYI ÖDEYİNCEMİ CEZA KALKAR.YANİ YENİ YASAYA GÖRE BU CEZALAR KALKTIMI?BU 450 TL LİK ADLİ PARA CEZASI İÇİNDE ERTELEME YANİ TAAHHÜT SÖZ KONUSUMU.NASIL BİR YOL İZLEMEM LAZIM.BİLEN BİR ARKADAŞ CEVAP VERİRSE ÇOK MEMNUN OLURUM.TEŞEKKÜRLER. SERDENGEÇTİ....

Adsız dedi ki...

arkadaşlar yorumları yayınlarmısınız lütfen.

Adsız dedi ki...

BAKIN DOSTLARIM HER KES MÜMKÜN OLDUĞU KADAR ETRAFINA ÇEKTEKİ HAPİS OLAYININ REZİLLİĞİNİ ANLATSIN BEN BUGÜN BİRKAÇ ESNAFA OLAYI ANLATTIM YARIN BELLİ OLMAZ AYAĞINIZ TAKILIR SİZİNDE BAŞINIZA GELEBİLİR DEDİĞİMDE İNSANLAR DÜŞÜNMEYE BAŞLIYOR HELE YUKARDA YAZAN ARKADAŞIN DEDİĞİ ĞİBİ EVİNİZİ SOYAN HIRSIZLA BERABER YATMANIZ İNSALARI BAYA BAYA DÜŞÜNDÜRÜYOR HELE SUÇUNUZ BU ÜLKEDE ESNAF OLMAKSA DAHADA DÜŞÜNDÜRÜYOR VE OLMAZ BÖYLE ŞEY GİBİ LAFLAR SÖYLENİYOR BURDA AMAC HERKESİN ARTIK GÖZÜNÜ AÇIP BU KONUDA KAMUOYU OLUŞTURUP BU SAÇMA KANUNU TARİHE GÖMMEK LAZIM ZATEN KAMUOYU OLUŞUNCA HÜKÜMETTE ÇOĞUNLUĞA GÖRE HAREKET EDECEKTİR KİMSE ZORDA KALMAZ BU YÜZDEN LÜTFEN BU ANILARI VE BATAN ESNAFI NE BEKLİYOR HER KESE ANLATIN

Adsız dedi ki...

SAYIN SERDENGEÇTİ ARKA SAYFALARA BAKTIĞINIZDA SİZE LAZIM OLAN METNİ ĞÖRECEKSİNİZ KISACA YENİ KANUNUN GETİRDİĞİ İMKAN SAYESİNDE BERAAT EDİYORSUNUZ

Adsız dedi ki...

62 sayın arkadaşım bildigim kadarı ile çek karnesini iade etmemek suç olmaktan çıkmadı. infazı yapılıyor. konyadaki uygulamada bunlara taahhüt alınmadı, arkadaşlar ya ödediler yada yattıkları günden mahsup yapıldı.saglam hareket etmek lazım. kesin bişey yazamıyorum, çünkü her hakim ve savcı yorumuna göre hareket ediyor.sami kal

sürücü dedi ki...

yaşasın çok sevinçliyim, kardeşimin bu akşam tahliye edileceğinin haberini aldım,bu başarıda kızkardeşimin payı çok büyük, ona buradan teşekkür etmek istiyorum,Metris cezaevi infaz bürosunda görevli iki arkadaş çok yardımcı oldular,isimlerini yazmıyayım,ama çok değerli insanlar mesai saati dolduğu halde işlemi bitirmek için paydos etmeyip evrakın cevabını beklediler,allah kimseyi özgürlüğünden mahrum etmesin, iyi akşamlar....

Adsız dedi ki...

artık gücümüz dermanımız kalmadı.yaşamın sona ermesi en güzel ama oda olmuyor.bu nasıl yaşamaksa. tek hobim siteyi ziyaret.sayenizde bilgisayarı öğreniyorum.nasıl bir ülke burası.hepinize kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

HAKKIMDA VERİLEN CEZALARIN HEMEN HEPSİ BEN LTD ŞİRKETDEKİ HİSSELERİMİ DEVRETTİKTEN SONRA TARİHLİ ÇEKLERDEN DOLAYIİ ŞİMDİ UYARLAMA YARGILAMASI AÇSAK HAKİM İNFAZI DURDURMAYACAK, SUNACAĞIMIZ DELİLLERİ, TİC. SİCİL GAZETESİNİN V.S DOĞRULUĞUNU TEYİT İÇİN YAZI YAZACAK TİCARET ODASINA. BU SÜREÇTE AYLAR SÜREBİLİR. AYNI ZAMANDA TAAHHÜTNAME VERSEM, HAKİM, BU NE İŞ HEM TAAHHÜT VER VE HEM DE LEHE OLAN YASAYI UYARLA SEN ZATEN BORCU KABULLENMİŞSİN DİYEREK UYARLAMA YARGILAMASINI RED EDER Mİ? BUNUNLA BİRLİKTE UYARLAMA DİLEKÇESİ ÖRNEĞİ GEREKİYOR SELAMLAR ÇEK MAĞDURU YARALILARINA BUNDAN SONRAKİ DÖNEMDE BAŞARILAR.

Serkan Yavuz dedi ki...

66 çek karnesi iadesi suç olmaktan çıktı. infazı yok. davalar düşüyor.

Adsız dedi ki...

ümraniyeden çıkan yokmu kaç hafta oldu hala canım babam orada ne olacak böyle daha ne kadar sabretmemiz gerekiyor...

Adsız dedi ki...

SAYIN 62 EĞER ARKA SAYFALARA BAKARSANIZ ÇEK DEFTERİ İADE ETMEME BERAAT DİYE BAŞLIK HALİNDE BİR YAZI GÖRECEKSİNİZ KONULARLA İLGİLİ SORULARI SORMADAN ÖNCE ARKA SAYFALARI ZİYARET EDERSENİZ LEHDE KONULARLA İLĞİLİ YAZILAR GENELDE VAR

Adsız dedi ki...

Çek defterlerinin iade edilmemesiyle ilgili karar örneği aşağıdadır..
Arkadaşlarım birçok cezaevinde halen arkadaşlarımıza taahhütname formu verilmedi, Adalet bakanlığından matbuu form beklendiği söyleniyor bir Çok cezaevi yönetimide işi ağırdan alıyor, Bazı cezaevlerinde Savcılar, Alacaklıyla anlaş avukatı ara yönlendirmesi yapıyor..

YASA ÇIKTI VE BİZLER MİLLETVEKİLLERİNİ, ADALET BAKANINI, BAKANLARI ARAMAYI BIRAKTIK
ARKADAŞLARIMIZI CEZAEVLERİNDE SAVCILARIN GARDİYANLARIN İNSAFINA TERKETTİK..
ÖZELLİKLE ADALET BAKANINI, ADALET KOMİSYON ÜYELERİNİ ARAMALIYIZ..


T.C.
KARŞIYAKA 3. SULH CEZA MAHKEMESİ
DOSYA NO : 2022/228
KARAR NO : 2022/1229
YARGIÇ : HASAN FAHRİ GÖNCÜ: 30020
YAZMAN : HÜSE ŞİEK 11
HÜKÜMLÜ : A….Karşıyaka/ İZMİR adresinde oturur.
SUÇ : Çek Karnesini İade Etmemek
SUÇ TARİHİ : 02/02/2009
ASIL KARAR TARİHİ : 22/09/2009
EK KARAR TARİHİ : 23/12/2009
Karşıyaka C.Başsavcılığının 22/22/2022 tarih ve 2009/42222-1870 sayılı yazıları ile hükümlü hakkında lehine oluşan hukuki durumun değerlendirilmesi talep edilmiş olmakla, dosya arşivden çıkarılarak incelendi.
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:
Hükümlü hakkında mahkememizin 15/22/2022 tarih ve 2009/33308 E - 2009/103369 K sayılı ilamı ile çek karnesini iade etmemek suçundan 3167 Sayılı Yasanın 13/1 maddesi gereğince 450 TL adli para cezası ile cezalandırılmasına karar verildiği ve kararın infazı için C.Savcılığına gönderildiği anlaşılmıştır.

Karşıyaka C.Başsavcılığının 22/22/2022 tarih ve 2022/224-182270 sayılı yazıları ile, çek karnesini iade etmemek fiilinin 5941 Sayılı Yasa ile yaptırım altına alınmadığı ve suç olmaktan çıkarıldığı, lehine oluşan yeni hukuki durumun değerlendirilerek uyarlama yargılaması yapılması ve hükümlünün beraatine karar verilmesi talep edilmiştir.

20/12/2009 tarihinde yürürlüğü giren 5941 Sayılı Yasa ile 3167 Sayılı Yasayı yürürlükten kaldırıldığı, hükümlüye ceza verilen çek karnesini iade etmemek suçuna benzer eylemin 5941 Sayılı Yasada bu kez 5. maddesinin 6. fıkrasında düzenleme yapıldığı, ancak eylemin suç veya kabahat olarak belirlenmediği, herhangi bir müeyyideye bağlanmadığı, bu durumda TCY 7/1 madde dikkate alınarak infazın durdurulması ve hükmolunmuş cezanın kanuni neticeleri ile ortadan kaldırılmasına karar verilmesi gerektiği anlaşılmakla; aşağıdaki hüküm kurulmuştur.

HÜKÜM: Gerekçesi yukarıda açıklandığı şekilde;

1-)Hükümlü A.. hakkındaki mahkememizin 2022/30228 E - 2009/122069 K sayılı ilamı ile HÜKMOLUNAN CEZANIN; TÜM KANUNİ NETİCELERİ İLE ORTADAN KALDIRILMASINA,

2-)5237 Sayılı TCY 7/1 maddesi amir hükmü dikkate alınarak;
a)Karşıyaka C.Başsavcılığının 22/12/2009; tarih ve 2022/422-182222 sayılı uyarlama yapılması ve beraat kararı verilmesi isteminin REDDİNE,
b)UYARLAMA YARGILAMASI YAPILMASINA YER OLMADIĞINA,

c)Hükümlü hakkındaki 450 TL adli para cezasına ilişkin İNFAZIN DURDURULMASINA,
3-)Kararın gereği için tali fiş ile birlikte C.Başsavcılığına gönderilmesine,
İlişkin, dosya üzerinden C.Başsavcılığı açısından itiraz yolu açık olmak üzere karar verildi.23/12/2009

Adsız dedi ki...

ümraniye yi soranlara dün akşam eşim çıktı 15 aydan sonra allahım kimseye yaşatmasın çok çok zor herkesin en kısa zamanda çıkması dilegiyle

Adsız dedi ki...

DEĞERLİ CÜNEYT BEY insan başı derde girince doktorda oluyor hukukçuda biyerleri karıştırırken gözüme bir yazı çarptı yazıda şöyle diyor ÇEKİN İBRAZ TARİHİNDEN ÖNCE AÇILAN MENFİ TESBİT DAVASININ BEKLETİCİ MESELE YAPILMASI ZORUNLUDUR, ÇEKİN İBRAZINDAN SONRA YAPILAN MENFİ TESBİT DAVASI BEKLETME ZORUNLULUĞU YOKTUR. ŞİMDİ ben yanlış anlamadıysam anayasamızda böyle bir kanun var eğer böyle bir kanun varsa vadeli çeki kabul etmeyen anayasamız böyle bir maddeyi nasıl koyar koyduysa çekde vade var anlamında değilmidir. o zaman çek bir havale aracı değildir bu konuyu incelerseniz sevinirim İHTİYAR

fikret dedi ki...

merhaba değerli arkadaşlarım.

bende daha önce birkaç defa sordum ama hiçbir cevap alamadım. 69 da yazan arkadaş gibi benim de durumum. benim durumum: gerçek sahibi olmadığım %95 hisseli ortağı ve müdürü olduğum şirkete ait ileri tarihi çekler verdim. 19.01.2008 tarihinde şirket ortaklığından ve müdürlüğünden ayrıldım. bütün çekler ortaklıktan ve müdürlükten ayrıldıktan sonraki vadelerde yazılıydı. o tarihlerde şirketle hiçbir alakam kalmadığı halde bütün davalar bana açıldı ve 4 tanesinden hapis kararı kesinleşti ve 5 tane de yargıtayda temyizde. bende ne yapacağımı şaşırdım şimdi taahhüt versem borcu kabul etmiş oluyorum. vermesem hala kaçak durumdayım. ayrıca bana karşılıksız çekten dava açan çek alacaklıları benden hisseleri devir alan ve müdür olan kişiyede yükümlülükleri yerine getirmeme diye bir dava açmışlar. bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. Allah hepimizi bu insanlık dışı hapis belasından inşallah bir an önce kurtarır...

saygılarımla

fikret (antalya)

hasan dedi ki...

sitede cüneyt ve emre bey görünmüyo nerdeler ki

Cuneyt dedi ki...

Arkadaşlarım

İki gün siteden ayrı kaldım..
21:26 itibariyle burdayım..

Yeni yılın cümlemize huzur getirmesini diliyorum..

hasan dedi ki...

cüneyt chp den bir haber varmı gidiyomu anayasa mahkemesine

Adsız dedi ki...

sanığın gıyabında mahkumiyetle sonuçlanan davalar için yargılamanın yenilenmesini isteyen ve ya bu konuda bilgisi olan arkadaşların bilgilerini paylaşabilir miyiz?

Adsız dedi ki...

sayın cüneyt bey sizden yokken sitenin tadı yok.değerli yorumlarınızı çok özledik.BARTINLI EFDEN

Adsız dedi ki...

sayın Serkan Yavuz,adli para cezasını tutuklanırsanız 3 taksitte ödersiniz demiştiniz,size daha önce yazacak fırsat bulamadım ama benim bildiğim kadarıyla 3 taksit olayı ilk infaz savcılığından gelen ödeme emrinde oluyor.Eğer 30 gün içerisinde infaz bürosuna gidip toplam adli para cezasının 1/3 ünü
nakten ödeyip geri kalanını da 1 er ay arayla eşit iki taksitte ödeme hakkı tanınıyor. ancak ilk 3o. günü kaçırırsanız cezanız hapse çevrilerek hakkınızda yakalama müzekkeresi çıkarılıyor ve bu aşamadan sonra paranın tamamını ödemeniz gerekiyor.(yaşar)

Adsız dedi ki...

SN 69 , SN FİKRET

Sizin durumunuzda bir şeyi netleşdirmemiz lazım, bir yanlış adım atmamanız için.

Şirket ortağı olduğunuz dönemde verdiğiniz çekler, ortaklıktan ayrılsanızda, hisselerinizi devretseniz de sizi cezai olarak bağlar. Yeni yasada bu konu ile ilgili benim anladığım lehe çalışacak bir madde yok. Her ihtimalle ödeme taahhütü vermeniz gerekmekte.

Adsız dedi ki...

DEĞERLİ CÜNEYT BEY 75 DEKİ YAZIM İÇİN YAZIYORUM BU KANUN ESKİDEN BERİ KABUL EDİLEN BİR KANUN DOLAYLI YOLDAN YADA İŞLERİNE GELEN ŞEKİLDE ÇEKTE VADE YOK DİYORLAR ÇEK BİR HAVALE ARACI DİYORLAR AMA GÜNÜNDEN ÖNCE İBRAZ GÜNÜNDEN SONRA İBRAZ DİYE KENDİ ELLERİYLE KANUN ÇIKARTMIŞLAR HABERLERİ BİLE YOK İNŞALLAH BU UFAK MADDE BİZE FAYDASI OLUR,

Adsız dedi ki...

DEĞERLİ Cüneyt bey,
Erken yazdırılan çeklerden dönülüpde alacaklılar bu defada dolandırıcılıktan dava etme şansları olabilirmi?Çünkü 15 yıllık firma idik ve çözüm buluruz belki diye çeklere 711 yapmış idik. ancak çeklerin 95% si 3 -4 gün içinde (vadesi beklenmeden)yazılmış idi.

Birde 2007 8 .ayda battığımızdan 3 ay öncesinde ortak olmak zorunda bırakıldım %50.
2005 -2007 arasında ise şirket müdürü idim imza yetkim vardı.(münferiden temsil yetkisi)Bu durumda çek hesabı sahibi sen değildin diye düşünülmesi lazım diyor bir avukat arkadaşımız.
Çek hesabı açanın sorumluluğu var yeni yasaya göre diyor.
Cevabınız veya yorumunuz ne olur?
saygılar ve en derin muhabbetlerle bütün mağdur arkadaşlara
Dr.Naim

Cuneyt dedi ki...

69
çekler sen ortaklıktan ayrıldıktan sonra yazılmış, ama imzalar senin anladığım kadarıyla.
yargıtay savcısının bir yorumunda, o tarihte ortaklığın devam edip etmediği araştırılmalı gibi bir yorumu vardı..
önümüzdeki günlerde bu netleşir..
Yargıtay içtihatı yayınlandığında buraya yazar değerlendiririz..

Adsız dedi ki...

BÖYLE YASANIN TA .... 45 DK ÖNCE BULUNDUGUM YERE POLİSLER GELDİ PAÇAYI ZOR KURTARDIM ARKADAŞLAR BİR BİLEN BİŞEY SÖYLESİN BİZ NE YAPACAZ GİDİP TAHÜTDEMİ BULANACAZ YOKSA YAKALANANA KADAR KAÇMAYA DEVAMMI AMA NEREYE KADAR BÖYLE BEKLİYECEZ.GÜRCAN

Adsız dedi ki...

GEÇEN BİR YAZI GÖRMÜŞTÜM YARGITAY ELİNDEKİ DOSYALARI İLGİLİ MAHKEMELERE GERİ GÖNDERECEK DİYE TABİİ KESİN OLMAMAKLA BİRLİKTE DOSYALAR GERİ GÖNDERİSE BİLE İÇTİHAT YAYINLANIRMI

fikret dedi ki...

evet cüneyt bey benim durumumda aynı 69 da yazan arkadaşın durumu gibi. yazılan çeklerde bizim imzamız var ama çeklerin vadeleri ortaklıktan ve müdürlükten ayrıldıktan sonra. bu ayrılma da resmi olarak yapıldı. ticaret odasında. ve türkiye ticaret sicil gazetesinde yayınlandı.
ortaklıktan ve müdürlükten ayrılan bir kişi artık o şirketle hiçbir ilgisi kalmıyor ki, hiçbir bankadaki hesabına, diğer alacaklarına, kısacası şirketle ilgili hiçbir işe karışamıyor.

fikret

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR KAÇTII YAZIYORUM HİÇ BİR YORUM ALAMIYORUM BU SİTEDE BİRARAYA GELDİKSE MAGDURLAR OLARAKDA ADLANDIRILDIYSAK KİMSE KİMSEDEN PARA İSTEMİYO BENİM YERİME YAT DEMİYO BELKİDE BİR ÇOGUMUZUN ANASINA BABASINA KARISINA KOCASINA ANLATAMADIGINI PAYLAŞIYO HEPİMİZİN MORALE İKİ ÇİFT TATLI SÖZE İHTİYACI VAR LÜTFEN BUNU ESİRGEMEYİN.SAYGILARIMLA. GÜRCAN

Adsız dedi ki...

çek karnesini iade etmemek şuç olmaktan çıktımı

Adsız dedi ki...

cüneyt bey yargıtayın içtihat yayınlamasının önemi nedir?yargıtay nasıl bir içtihatta bulunabilir?yargıtay başkanı kanun çıkmadan önce hapse karşı oldugunu idari para cezası olmasının gerektigini söylemişti buna ragmen hükümet yine bu kanunu çıkardı.yargıtay yine çeke hapse karşı olduguna dair içtihat yaparsa ÇEKE HAPİS kalkıyormu?bu prosüdür nasıl işliyor?bilgi verirseniz sevinirim.

Adsız dedi ki...

cüneyt bey 85 e cevap verebilirmisiniz.teşekkürler

Adsız dedi ki...

92 'de yazan arkadaş, sen bu ülkeden değilmisin.

Bu ülkenin Yasama - Yürütme - Yargı kavramlarını bilmiyormusun. :)

Adsız dedi ki...

ben bu ülkede yaşıyorumda yargıtayın çeke hapse karşıyım demesine ragmen bu saçma kanun çıktı!
yargıtay çeke hapse karşı oldugunu bilmeyen yok
ayrıca ben bilsem zaten sormazdıminsanlara aptal muamelesi yapmanın geregi yok ayrıca benim avukatım yok çünkü param yok ben burdan bilgi alıyorum BİLMEDİGİM ŞEYİ SORMAK APTALLIKSA EVET BEN APTALIM!

Adsız dedi ki...

bendemi bi sorun var yoksa kimse yorumlarıma davetlerime katkıda bulunmuyo.GÜRCAN

Adsız dedi ki...

96 da yazan kardeşim sende bir sorun yok sıkıntımız sadece yaşantımızın bizi bu gerginliğe getirmiş olması. artık fazlasıyla yıprandığımız için herkes patlama noktasında biraz daha sabırlı olalım allah büyük bu sabrın mükafatını fazlasıyla verecek hepimize ben buna inanıyorum.kızdığımı zannetme canım kardeşim bende aynı durumdayım herkes gibi bir sürü sıkıntı ama bu günlerde geçecek .bunları söylerken çok ta iyi olduğumu söyleyemem, bugün dalğınlıktan arabayı farketmemişim kendimi lastiklerin dibinde buldum kalkmamla evin yolunu tutmam bir oldu çünkü aranmam var eve zor düştüm.geçecek geçecek az kaldı kendimi senin ablan olarak düşünüyorum hepsi bitecek sabır diyorum...

Adsız dedi ki...

sevgili elif hanım umutsuzluğa kapılmayın lütfen bizimde 12 dosyamız vardı üstelik avukatımızda yoktu tek tek dosyalarımızın akıbetini adliyelerden öğrendik eksiklerimizi tamamladık sizde yapabilirsiniz ve bu akşam tahliyemiz oldu çok şükür kurtulduk o cendereden allah herkesin yardımcısı olsun ama mücadele etmelisiniz eğer öylece beklemeye devam edersiniz nisana kadar beklersiniz gibi geliyor bana bir yerden başlayın ve asla takibi elden bırakmayın inşallah sizde yakında tahliye kararı alısınız

yorgun dedi ki...

Arkadaşlar,

konuya hakim arkadaslar davaları temyizde olan arkadasları aydınlatırsa cok iyi olacak sanırım

yeni yasa temyizdeki dosyaların yerel mahkemeye gonderilmesini hızlandıracak mı ,hic mi fark yaratmayacak yada daha da mı gecikterecek

anlaşma gerçekten zor daha once belirli bir mikarda anlasma taraftarı olan bir alacaklı iş ciddiye binince olmaz!!! ben hepsini isterim diyor tahhutname de ise zaten ibraz tarihi ile tahhautnamede ki son odeme tarihi arasındaki faiz yaklasık 100 % e denk geliyor ,az miktarlda borcu lan arkadasların işie yarayabilir ama 100, bin 150 bin ve daha fazla borcu olanlar icin gercekten icinden cıkılma bir durum (alacaklıya da faydası olacagını sanmıyorum)

konuya hakim arkadaslar temyizdeki dosyalar icin ne yapmamız konusunda aydınlatırlarsa sevinirim.

Adsız dedi ki...

95 deki arkadaş hemen celallenme.

yargıtayınki sadece iyi niyetli görüş, meclis ne çıkarırsa hukuk onu uygulamak zorundadır.

sormak istediğin şeyler varsa ekle beni,

merriaa@hotmail.com

Adsız dedi ki...

günaydın
temyizdeki dosyalar için gerçekten ne yapılacağını bilmiyoruz bilgisi olanlar aydınlatırsa seviniriz.

hasan dedi ki...

temizdeki dosyaların ne olcagı belli degil daha bu konuda yargıtayın nasıl bir karar verecegi bu hafta içinde belli olacaktır kusur sözünü dikkate alırsa yargıtay herkezi yeniden yargılamak için yerel mahgemelere dosyaları yollacaktır ama dikkate almaz ise aynı düzen devam edecektir benim görüşüm budur

Adsız dedi ki...

arkadaşlar vekaleten cek imzalayıp ceza alan mahkum olan dışarda olan mahkemeye müracaat edip mahkemesi görülen ve beraat kararı alan arkadaşlarım mahkeme dosyanızı paylaşırsanız cok arkadaşımız kendine yol çizecektir... saygılarımla

Adsız dedi ki...

temyizdeki dosyalarınız için mahal mahkemenize taahüt verirsenz kovuşturma soruşturma,temyiz istemi dahil 5941 sayılı yasanın size verdiği süre kadar duruyor.Süre sonunda taahüt yerine getirilmemişse dava kaldığı yerden devam ediyor.

Adsız dedi ki...

Gunaydin esim metris t2 c 17 den sali gunu tahliye oldu 16 aylik hasret bitti darisi butun magdurlarin basina

Adsız dedi ki...

gözünüz aydın darısı başımıza

Adsız dedi ki...

arkadaşlar iki taraflı yani alacaklı ve verecekli tarafından mahkemeye verilen taahhütün azami süresi ne kadar

Adsız dedi ki...

Emreye cuneyte ankarada birlikte mucadele verdigimiz herkese tesekkurler. Mucadele simdi basliyor emreye bekle eslerimiz gelsin daha giclu olacagiz diyorduk az kaldi diger arkadaslarimizinda esleri gelsin sesimiz daha guclu cikacak cok sagol emre iyiki seni tanidik sevim

hasan dedi ki...

107 deki arkadaşım süreyi alacaklı ve verecekli belirliyo bu 2 yılda olur yada 10 yılda olur anlaşmanıza bakar benim 13 bin tl lik çekime alacaklı 48 bin olarak öde dedi sürede 2 yıl gelde isyan etme bu akp ye

Adsız dedi ki...

98 deki arkadaşım pazartesi başlıyorum inşallah daha fazla uzamaz gözünüz aydın allah bi daha göstermesin inşallah elif

Adsız dedi ki...

peki temyizdeki dosyalar 5941 sy yasanın lehe olan hükümlerini taşıyorsa (erken ibraz gibi)bu durumda ne yapacağız.yeni yasadan beraat olması gerekir neden taahhüt vereceğiz.açıklamalarınız için teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

111 temyizdeki dosyanda lehe durum varsa hemen dilekçe ver asliye cezana.

ben verdim dosyayı düşürdüler.

Y.Ö

Adsız dedi ki...

değerli CÜNETY bey 75 de bir yazı yazmıştım sizce mantıklımı eğer bu kanun böyle emrediyorsa bizim hukukumuz çoktan vadeli çeki kabul etmiş olmuyormu lütfen bir incelerseniz sevinirim ben bir arkadaşıma bahsettim kendisi evet dedi lütfe incelerseniz sevinirim.ihtiyar

Adsız dedi ki...

sayın Y.Ö. Temyizdeki dosyada lehe durum varsa yargıtay davayı düşürür kanısındayım

Adsız dedi ki...

Yeni çek kanunu ile ilgili yargıtayın içtihatı ne zamana kadar çıkacak, bir kaç ayda yargıtayın içtihatınımı bekleyecez.

Adsız dedi ki...

dosya numaraları olmadan adliyeye gitsek orada bize dosyanın olup olmadığını söylerlermi[eşimin dosyaları]eşim istanbulda cezaevinde ben kayserideyim davaları galiba burda

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR CEZA EVLERİNDEN ÇIKAN ARKADAŞLAR LÜTFEN YAŞADIKLARI OLUMSUZLUKLARI YAZSIN FAYDASI VAR .

Adsız dedi ki...

115 hangi konuda ictihat bekliyorsun. Bir dolu sorun olacak , mahkemenin biri dosyayı yargıtaya gönderecek ki , ictihat oluştursun.

Adsız dedi ki...

112 deki y.ö. arkadaşım,asliye cezanın düşürdüğü davanın kararını siteye koyarmısın.benimde ynı sorunum var .vereceğim dilekceye ekleyeceğim.BARTINLI EFDEN

Adsız dedi ki...

114 tabiki düşürür fakat , araması olan yargıtay dosyaları için yakalanıp sıkıntı çekeceğinize siz önceden işinizi yapın. Yakalaması olan yargıtay dosyalarında yakalandıktan sonra işi çözene kadar 15 gün yatarsınız. Bizim koğuşta birinin böyle 2,5 ay yattığını biliyorum. Bu yargıtaydaki dosyanızın konumuyla ilgili , ceza kesilmeden gönderdiyseniz sıkıntı yok. Fakat cezadan sonra itiraz aşamasını kaçırıp, dilekçeler ile gönderdiyseniz Hakimler infazı durdurmuyor. Böyle dosyalarda hızlı davranıp düşürmek şart.

Y.Ö

Adsız dedi ki...

sayın 112 asliye cezaya vereceğimiz dilekçe örneği ve kararını yayınlarsanız memnun oluruz birçok kişinin işine yarayacağını düşünüyorum
teşekkürler

Adsız dedi ki...

SN:Cüneyt bey 69 daki fikret beyin durumu ile ilgili 86 da yorum yapmıştınız..bununla ilgili durumu ilerideki zamanda bilgilendirme verirseniz birçok arkadaşın tereddütünüde ortadan kaldırmış olursunuz.teşekkürler...salih..

Adsız dedi ki...

DOSYASI TEMYİZDE OLAN ARKADAŞLARIN DİKKATİNE
1.Yakalamanız yoksa yargıtaya lehe olan kanun maddeleri yönünden kararın bozulması istemiyle ek dilekçeyle başvurabilirsiniz.
2.Temyiz dilekçesini işi bilen bir hukuçu yazmışsa zaten kanuna yasaya usule ve tüm dosya kapsamına......diyerekten bozma istendiğinden şu aşamada bir şey yapmanıza gerek yok zaten yargıtay gereğini yapacaktır.
3.Yargıtaydan dosyanızın tahmini geri gelme tarihi çok yakın ise(2006 öncesi çekler vs.)1 Nisan 2010 a kadar TC mahkemelerinden lehinize çıkabilecek haklarınız saklı kalmak şartıyla taahütte bulunun.

Adsız dedi ki...

cüneyt bey ben babamı kefil yapmıştım işler bozulunca aldıgım krediyi ödeyemedim[esnaf kefaletten almıştım)babam 70 yaşında bir evi var onu satışa çıkarabilirlermi acayip bir vicdan azabı duyuyorum babam asıl borçlu degil kefil evi o zaman eski parayla 100milyar hipotek yapmışlardı çek borcunu kapatmak için almıştım hepsini yine kapatamadık işimde bozuldu şimdi aranıyorum CÜNEYT BEY BİLGİ VERİRSENİZ ÇOK MEMNUN OLUCAM.

Adsız dedi ki...

Değerli Cüneyt bey,
15 yıllık firmaydık ve çözüm buluruz belki diye çeklere 711 yapmıştık. Ancak çeklerin büyük çoğunluğu 3 -4 gün içinde (vadesi beklenmeden)yazıldı.Erken yazdırılan çeklerden dönülüpde alacaklılar bu defada dolandırıcılıktan dava etme şansları olabilirmi?.

Birde;
2005 -2007 arasında ise şirket müdürü idim imza yetkim vardı.(münferiden temsil yetkisi)2007 8 .ayda battığımızdan 3 ay öncesinde ortak olmak zorunda bırakıldım %50.Bu durumda çek hesabı sahibi sen değildin diye düşünülmesi lazım diyor bir avukat arkadaşımız.
Çek hesabı açanın sorumluluğu var yeni yasaya göre diyor.
Cevabınız veya yorumunuz ne olur?
saygılar ve en derin muhabbetlerle bütün mağdur arkadaşlara
Dr.Naim

Adsız dedi ki...

123 deki arkadaşım ,yargıtaydan gelebilecek çekler için 2006 tarihini kullanmışsın.şu an 2006 larmı geliyor yoksa öylesinemi tarih verdin.benimkier 2008 de gitti yargıtaya.efden

Adsız dedi ki...

DEĞERLİ ARKADAŞLAR; BELKİ BİRŞEYLER YAZMIYORUM, BELKİ ŞU; BİR İKİ GÜNDÜR, BİRŞEYLER YAPMIYORUM GİBİ AMA, ZAMAN ZAMAN; SİTEMİZİ TAKİP EDİP, GELİŞMELERİ GÖZLEMLİYORUM; ESKİ SIKLIKTA OLMAZSADA, YİNE; CÜNEYT HOCAM(PİRİMİZ) VE EMRE KARDEŞİMLE GÖRÜŞÜYORUM. ZATEN; 31.12.2009 GÜNÜNE KADAR, MÜMKÜN OLDUĞUNCA, ELİMDEN GELDİĞİNCE; HAKLI OLDUĞUMUZA İNANDIĞIMIZ BU DAVAMIZDA, OLMAYAN TÜM MADDİ VE MANEVİ İMKANLARIMLA, VAR OLDUĞU KADAR BİLGİMLE, KATILIMCI OLMAYA ÇALIŞTIM.

** YENİ YASADA; LEHE OLAN BİRÇOK DURUMLAR SÖZ KONUSUDUR. BU DURUMLAR İÇİN; SİTEMİZDE GEREKLİ AÇIKLAMALAR YAPILMIŞTIR.

** ŞU ANDA BİR GEÇİŞ SÜRECİNDEYİZ; BİR YANDAN GELİŞMELERİ TAKİP EDEREK, BİR YANDAN DA GALİBA, BİRAZ DAHA SABIRLA BEKLEMEK GEREKİYOR.

** AYLARDIR; ÇIKMASI GEREKİPTE BİR TÜRLÜ ÇIKMAYAN, (31.12.2008'DEN SONRAKİ YASAL BOŞLUK NEDENİYLE) Y.C.G.K. KARARININ ÇIKMASI GEREKMEKTEDİR. (KİMBİLİR; BELKİDE, ŞU ANDA ÇIKMIŞ OLAN YASA BEKLENMEKTEYDİ, UYGULAMANIN YAPILABİLMESİ İÇİN.)

** YARGILANMANIN YENİLENMESİ HUSUSUNDA; KİŞİNİN KENDİSİDE BİLİNÇLİ OLMAK ÜZERE, İYİ BİR AVUKATLA; İYİ SONUÇLAR ALINABİLİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.

** İNFAZI ÇIKMIŞ OLUPTA; YAKALANMAMIŞ OLAN ARKADAŞLARIMIN, TAAHHÜT VERME HUSUSUNDA BİRAZ DAHA BEKLEMELERİ İYİ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM. (ZATEN; YAKALANDIKLARINDA, GEREĞİ HALİNDE VERİRLER.)

** ANCAK; İÇERİDE OLUPTA, TAAHHÜT VERİP ÇIKMIŞ OLANLAR, GEÇMİŞE DÖNÜK OLARAK; Y.C.G.K. DAN LEHİMİZE BİR KARAR ÇIKARSA, VERİLEN TAAHHÜTLER NE OLACAKTIR. ?? (BU DURUM; GALİBA BİRAZ KARIŞIK.)

**DAVASI HALEN DEVAM EDİP; YARGILAMA AŞAMASINDA OLAN ARKADAŞLARIMIN, ÖZELLİKLE DAVALARINI TAKİP ETMELERİNİ ÖNERİRİM. KENDİ AVUKATLARINDAN DAHA ÇOK, DAVALARININ TAKİPÇİSİ OLMALARI LAZIMDIR.(ZATEN DİKKAT EDERSENİZ; BİR ÇOK CEZALARI, KENDİ KENDİMİZİ BIRAKTIĞIMIZDAN VE DAVALARIMIZI YETERİNCE TAKİP ETMEDİĞİMİZDEN ALMIŞIZDIR.)

** ANAYASA MAHKESİNE GİDİLMESİ HUSUSUNDA; C.H.P. LE İLETİŞİM HALİNDE OLUP, BU HUSUTAKİ ÇALIŞMALARIMIZA DEVAM ETMELİYİZ.

** YARGITAY VE YARGITAY C.G.K. HUSUSLARINDA GEREĞİNDE TOPARLANIP, FİKİR BİRLİĞİNE VARIP, YENİDEN BİR ÇALIŞMA DÜZENİNE GİRMELİYİZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM.

** ŞU ANDA KATILIMCI OLARAK ARAMIZDA OLANLARA ELBET BİR ŞEY DENEMEZ ANCAK; İSMİNİ GÖRMEYE ALIŞTIĞIMIZ, EN AZ BİZLER KADAR VE HATTA BİZDEN DAHA ÇOK BU SİTEDE EMEĞİ GEÇEN, BAZI ARKADAŞLARI ARAMIZDA TEKRAR GÖREBİLİRSEK, YENİDEN GÜÇ KAZANACAĞIMIZI DÜŞÜNÜYORUM. ELBETTEKİ; ŞİMDİYE KADAR HEP BERABER YAPTIKLARIMIZ, YAPMAYA ÇALIŞTIKLARIMIZ, TAMAMEN GÖNÜL İŞİDİR. KİMSEYİ; BİR ŞEY YAPMAYA ZORLAYAMAYIZ. İŞTE; YUKARIDAN, BURAYA KADAR ANLATMAYA ÇALIŞTIKLARIM DOĞRULTUSUNDA, TÜM KATILIMCI ARKADAŞLARIMA VE BUGÜNE KADAR TÜM EMEĞİ GEÇENLERE, SAYGI; SEVGİ VE HÜRMETLERİMİ İLETİYORUM. Hasan (Barışçı)-Mersin

Serkan Yavuz dedi ki...

82 de arkadaş teşekkür ederim bilgi için. ben 3 taksiti ilk 30 günden sonra da geçerli diye biliyordum yanılıyormuşum. Emin olduğum bir konu değil haklısın olabilir . Galiba zaten mahkemede durumum yok dersen 24 eşit taksit de oluyor galiba. Dediğim gibi benim ne 3 ne 23 ne de 123 taksitte ödeme şansım yoktu ilgilenmedim. tşkler yorum için, yanlış bilgilendirdiiim arkadaştan da özür.

Adsız dedi ki...

herkese ii aakşamlar bu siteyi biraz önce keşfettim çok güzel bi dayanışma var varolun arkadaşlar

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar çeki iade etmemek suçundan halen cezaevinde olan ve araran insanlar var.Bu nasıl bir kanun anlayışıdır bilmem.Suç olmaktan çıkarılmış bir durumdan dolayı insanlar cezaevinde ve aranıyorlar.Sayın arkadaşlar bu konuda nasıl bir yol izlenmeli.Cevap verirseniz çok memnun olurum. Atik SADİ....

Serkan Yavuz dedi ki...

Arkadaşlar benim nacizane tavsiyem lütfen hiç kimse taahüt vermesin. İçerdekiler dışında tabi. Zaten dışarıda olan hiç kimse taahüt vermesin. Öncelikle dilekçe ile yneiden yargılanma isteyin. Gıyabında karar verilenler vs. hiç olmadı eski ve yeni kanundaki çekin vadelendirilmesi ve hukuki yapısının değişmesi sebebi ile yeniden yargılanma talep edin. Eğer kabul olursa anlaşmasız faizsiz vs.siz en az 3 4 sene kazanırız. Olmazsa da bugüne kadar nasıl geldiysek öyle devam edelim. 1 nisana kadar süre var zaten en kötü mart sonu verirsiniz. Kaldı ki ben bunun bir geçiş süreci olduğuna inanıyorum. Bu yasanın uzun ömürlü olmayacağını sanıyorum. Ancak bu sürede arada taahüt verip insanları bağlamak istiyorlar kanısındayım. Taahüt verdiğiniz an bir kere borca itiraz hakkı bitiyor, kabul edip ödicem demişsin sonra nasıl itiraz edicen ? Suçta kasıt ilkesinden mantıken faydalanma şansın bitiyor. Her şeyden önce suçu kabul ediyorsun bir manada. Bence direnmeliyiz. Bu arada ben hukukçu değilim yorumlarım sadece beni bağlar. Kimse de tabi ki uymak dinlemek zorunda değil. Ama ben böyle düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Atik Sadi biraz bekleyeceğiz demekki zamanla o davalar düşer ve pois gbt sindende düşüer ama bunlar zaöanla olacak şeyler çeki ade etmemekten insanlar cezaevinde olamaz zaten topu topu 4 gün hadi diyelim 4 bankadan çek hesabın olsun 16 gün eder

Adsız dedi ki...

Sayın 132 de yazan arkadaşım 4 günlük ceza her bir çek yaprağı için.Yani her banka için değil.Mesela 10 yaprak çekin ödenmemiş olsun kişi parasını yani 450 tl yi bankadan tahsil etsin her bir çek yaprağı için 450 tl oluyor 10 yaprakta 4500 tl 20 yapraktada 9000 tl vs devam ediyor.Ekmek parası bile bulamayan çek mağdurları için bu miktarlar bile çok büyük.Gerisini siz düşünün.Ayrıca sayın cüneyt,sayın jenardi,sayın my way ve diğir site yöneticilerini okuyamıyoruz.Lütfen hem bu konuda hemde diğer konularda bizlerle görüşlerinizi paylaşırlarsa çok memnun oluruz.Saygılarımla. Atik SADİ....

Adsız dedi ki...

arkadaşlar 2006 yılında kesip elden ödediğim çek yüzünden icralık oldum çeki ödediğim vatandaş tarihini değiştirip tekrar kullanmış
buna itiraz ettiğim ve bu şekilde ifade verdiğim halde bana beşbin lira ceza çıktı bende yargıtaya gönderdim bunun sonucu ne olur bilgisi olan varmı tşkrler

Adsız dedi ki...

124 te babasının evinden bahseden arkadaş ben durumumu anlatıyım sen kendi durumunla değerlendir .ben kendi adıma ben ödemek üzere esnaf kefaletten kredi çektim, babamın evini ipotek göstererek bir başka devlet memuru şahısta kefil idi . ödeyemedik kefile hiç dokunulmadı ama babamın evi yok pahasına satıldı.ama satılmadan önce satışı yapılacağına dair ihbarname geldi uyarı niteliğinde ama borcu kapatacak gücümüz kesinlikle mümkün değildi ev gitti.allah kolaylık versin cümlemizin yardımcısı olsun .umarım sorunuzun cevabını vermiştirim.

Tuncer dedi ki...

Valla arkadaşlar allah hepimizin yardımcısı olsun,ben 22 ayın sonunda taahhüt vererek çıktım ama çeki ödeme ihtimalim sıfır,yani kendimizi dışarı atmak için taahhütte bulunduk,birdahada cezaevine dönmem,ölürüm daha iyi,bizim gibi genelde esnaf olan insanların yeri kesinlikle değil,adam gasptan gelmiş çıkınca yeniden nereyi soyarım gasp ederim onun hesabını yapıyor,anlayacağınız kaybedeceği bişey yok,bende E-Tipinde M koğuşlarında yattım,,çift katlı iğrenç biyer,günde 3 defa sayım iğrenç yemekler ve tek çeşit kahvaltı,istediğin hiçbişeyi alma şansın yok,en basiti sahanda yumurtaya bile hasretsin,ayrıca bu olayda çözüm değil allah sonumuzu hayır etsin,benim yargıtaydaki dosyalarımdan birinde savcı mütalasında 1.1.2009 itibari ile günlük yatılan miktarının belirlenmesini zorunlu olduğunu ve bozma gerektiğini belirtmiş,bakalım hepimizin umudu yargıtayda umarım bu saçmalığı düzeltirler.

ekm2510 dedi ki...

Değerli arkadaşlar , Kısa bir zaman içinde yargıtaydan bu sorularımıza karşılık bir ictihad kararı çıkacaktır.Çıkmak zorundadır.Aksi taktirde şu anda cezaevinde olan arkadaşlar dışında kimse taahhüt imzalamasın.Zamanımız var.

Tuncer dedi ki...

Devlet resmen elleriyle bizi alacaklının kucağına attı,işin enteresanı umarım bide taahhütü ihlalden dava açmazlar bu taahhütler yerine gelmeyince ve ordanda ceza yapıştırmazlar,bu konuda bilgisi olan varmı? Benim bildiğim icraya yapılan taahhütlerde taahhütü ihlal davası açılabiliyor bu taahhütlerdede aynı durum varsa yandık,ceza üstüne ceza gelir.

Adsız dedi ki...

DEĞERLİ YÖNETİM VE KANUNLARIMIZDAN AZ ÇOK BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLARIMIZIN DİKKATİNE. BU yazdığım konuyu dünde yazdım ama bir tepki alamadığım için tekrar yazıyorum.Konu şu bu gune kadar çekte vade yok diyen kanunlarımızın aslında çekte vade olduğunu kabul etmişler bunla ilgili kanunda var şöyleki bir yere sipariş anında vadeli bir çek vermişiniz fakat malınız gelmemiş bakıyorsunuz malınız gelmicek gibi gözüküyor hemen yargıya baş vuruyorsunuz diyorsunuzki benim filanca şahısa mal gelmesi karşılığı bir yaprak çek verdim çeki vereli 30 gün oldu vadesi gelmesinede 40 gün kaldı aman hakim bey beni kurtar diyorsunuz işte burda TÜRK ADALETİ DİYORKİ VATANDAŞIM O ZAMAN SEN BİR MENFİ TESBİT DAVASI AÇ SEN BU DAVAYI AÇARSAN ÇEK VADESİ GELMEDİĞİNDEN BANKAYADA İBRAZ EDİLEMEDİGİNDEN DOLAYI MAHKEME SONUCLANASAYA KADAR ÇEKİ BEKLETİRİM HAA EĞER SEN BANA GELMEDEN ÖNCE ÇEK BANKAYA İBRAZ EDİLMİŞ OLSA ÇEKİ DURDURMAM DİYOR. BU ŞİMDİ NE ANLAMA GELİYOR DEVLET YILLARDAN BERİ ÇEKDE VADE OLDUĞUNU BAŞKA BİR MEVZUAATA KABUL EDİYOR O HALDE ÇEK BİR HAVALE ARACI DEĞİL VADELİ BİR ARAC OLARAKDA KULANILDIĞI BİZİM KANUNLARIMIZCA KABUL EDİLMİŞ. ŞİMDİ BÖYLE BİR ŞEY VARSA YILLARCA İNSANLARI BEDAVAYA HAPİS YATIRMIŞ OLMUYORLARMI. SAYIN YÖNETİM BEN BU OLAYI BİRYERDE OKURKEN TESADÜF GÖRDÜM SİZE YAZDIM AYNI ZAMANDA EMEKLİ BİR HUKUKÇU ARKADAŞIMA SORDUM İLGİNÇ DEDİ HANİ ANAYASA MAHKEMESİNE GİTCEĞİZ DENİYOR BUNUDA SYN ANAYASA MAH. HAKİMLERİNE SUNAMAZMIYIZ BÜTÜN ARKADAŞLARIMIN DİKKATİNE.ihtiyar

myway dedi ki...

sn tuncer


136 da yazdığın yazıda bişey dikkatimi çekti...

benim yargıtaydaki dosyalarımdan birinde savcı mütalasında 1.1.2009 itibari ile günlük yatılan miktarının belirlenmesini zorunlu olduğunu ve bozma gerektiğini belirtmiş....

bu konuyu biraz açıklayabilirmisin...ve ya o yargıtay kararı varsa siteye atabilirmisin...

my way

Adsız dedi ki...

esnafına tepeden bakan küresel sermayenin taşaronlugunu yapan bir zihniyetin çıkardıgı bir kanun bu!
alacaklının hakkını savunmak dogrudur peki borçlu olanın hakkını kim savunacak bizi böyle aşagılamak varını yogunu yagmalattırıp cezaevlerinde süründürmek ailesinin dagılmasına sebeb olmak sosyal hukuk devleti olmanın geregi heralde bizim devlet gelenegimizde devlet baba görülür bizim baba çocuklarına üvey evlat muamelesi yapıyor elin pkk lısı elüstünde tutuluyor ayaklarına hakim savcı gönderiliyor adam pişman degilim diyor yok yok sen pişmansın diyorlar biz magduruz diyoruz yok yok sen şuçlusun diyorlar!!!
zaten maddi manevi bitmişiz varım yogum gitmiş şimdide yok taahhüt ver bogazına alacaklı tasması geçir diye kanun çıkardılar!
allah sonumuzu hayretsin hepimizede sabır versin başka yapacakta birşey yok zaten!!!

ekm2510 dedi ki...

sn tuncer , sn my way arkadaşımızın dediği gibi 01.01.2009 itibari ile günlük yatılan miktarın................. önemli bir konu.Üzerinde durmak gerek...Mümkünse kararı paylaşalım...

myway dedi ki...

değerli arkadaşlar


başından beri üzerinde durulan konu hepimizin bildiği gibi 3167 sayılı kanunla verilen cezaların gün para cezası sistemine uygun olmadığı konusu...

TCK ya baktığımızda...

Adlî para cezası

MADDE 52. - (1) Adlî para cezası, beş günden az ve kanunda aksine hüküm bulunmayan hâllerde yediyüzotuz günden fazla olmamak üzere belirlenen tam gün sayısının, bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ile çarpılması suretiyle hesaplanan meblağın hükümlü tarafından Devlet Hazinesine ödenmesinden ibarettir.

(2) En az yirmi ve en fazla yüz Türk Lirası olan bir gün karşılığı adlî para cezasının miktarı, kişinin ekonomik ve diğer şahsî hâlleri göz önünde bulundurularak takdir edilir.

(3) Kararda, adlî para cezasının belirlenmesinde esas alınan tam gün sayısı ile bir gün karşılığı olarak takdir edilen miktar ayrı ayrı gösterilir.

(4) Hâkim, ekonomik ve şahsî hâllerini göz önünde bulundurarak, kişiye adlî para cezasını ödemesi için hükmün kesinleşme tarihinden itibaren bir yıldan fazla olmamak üzere mehil verebileceği gibi, bu cezanın belirli taksitler hâlinde ödenmesine de karar verebilir. Taksit süresi iki yılı geçemez ve taksit miktarı dörtten az olamaz. Kararda, taksitlerden birinin zamanında ödenmemesi hâlinde geri kalan kısmın tamamının tahsil edileceği ve ödenmeyen adlî para cezasının hapse çevrileceği belirtilir.


özellikle 3. fıkrada hakimin verdiği kararda esas alınan tam gün sayısı ve karşılık gelen miktar ayrı ayrı gösterilir diyor..

bu çok açık ve hepimizin bildiği gibi çekte ceza çek bedeli kadar direk veriliyor ve infaz savcılığında kıyasla günlüğü 100 tl ye bölünerek(tanımda çarpılacağı yazıyor )hapise dönüşüyor...

bu konu üzerinde durulması gereken önemli bir konu...

my way

Cuneyt dedi ki...

TCK 5.maddesinin yürürklüğe girmesinden sonra (31.1.2009)Ceza kanununun genel hükümleri özel ceza yasaları üzerinde geçerli oldu yani bu özel ceza yasalarının TCK genel hükümlerine aykırı düzenlemeleri halinde geçerliliği yok oldu.
Buna göre yeni TCK nın genel hükümleri içerisinde objektif sorumluluğa dayalı bir cezalandırma bulunmadığı için 3167 sk ile ceza verilemez.
5941 sk nın gerekçesininde bu hususu düzeltmek için kanunun değiştiğini ve TCK nın genel hükümlerine uygun hale getirildiğini yani eski yasa gibi kusursuz sorumluluk ile ceza verilemeyeceğini anlatmışlar. Ayrıca kişinin kusuru ile çekin karşılıksız damgasının vurulması gibi eskisinden farklı anlatımı ve tanımı olan bir suç oluşmuş.
Öyleyse eskiden verilen cezalar ve özellikle TCK nın 5.maddesinin yürürlüğe girmesinden sonra verilen cezalar doğru değildir.

Bu gayet açık ve nettir..
Bu nedenle günlerdir taahhüt vermeden önce yada itiraz davası açmadan önce Yargıtay içtihatını bekleyin diyoruz..
Yargıtaydan bu yönde olumlu duyumlar geliyor..

Yargitayı bekleyin ak kara belli olacaktır.

Cuneyt dedi ki...

Kaldıki Hakimler..
yeni yasada Bankaların ödemekle yükümlü olduğu tutarın düşüldükten sonra kalan çek bedeli üzerinden karşılıksız işlemi yapılması gerekeceğini bununda tüm davaların sil baştan ele alınması gerekeceğini..
buda iş yükü başa çıkamayızı...
vs vs
bu sebeble
buna kılıf uydurmaya çalıştıklarını
ne yapalımda çekin üzerinde yazılı tutar üzerinden bakılsını
günlerdir tartışıyorlar
ve bunada bir çözüm bulamadılar

yani onların tabiriyle
bu yasa çok su kaldırır..

myway dedi ki...

sn cüneyt

sitelerin de tartışarak ona da bir çözüm bulacakları konusun da şüphe duymuyorum...yakında resmi olmayan bir içtihatla bu konuyu aleyhimize olacak şekilde çözeceklerdir...

my way

Cuneyt dedi ki...

Kesinlikle my way
Kendilerini yormayacak ama bizi üzecek gayri resmi bir içtihat arayışı içindeler

Cuneyt dedi ki...

Siteye alacaklı kesimden yazmak isteyen arkadaşlarda var, alacaklıyız, bizde yazalım diyorlar saygı duyarım
Bu sitede olanların bir çoğunun alacaklı olduğunu, alacaklarını alamadıkları için borçlarını ödeyemediklerini, ve bu nedenle çeklerini ödeyemediklerini bilemeyen yani tahmin edemeyen alacaklılar!!

Bu nedenle o arkadaşların yorumlarını yayınlamıyorum..
çünkü esnaf değiller
esnaf olsalardı çekleri neden ödemediniz senet kullanın yama ihtiyacını duymazlardı
sadece ortamı germek isteyen bu mücadeleye sekte vurmak isteyenler..
Kusura bakmayın..
kendinizide yormayın

Adsız dedi ki...

SAYIN CÜNEYT BEY LÜTFEN ŞU ÇEKİ İADE ETMEME KONUSUNDA ALINAN CEZALARLA İLGİLİ BİR YORUM YAPINIZ.BAZI MAHKEMELER DUR DİYOR BAZI MAHKEMELER GEÇ DİYOR.BİZİMDE BAŞIMIZ DÖNDÜ.NE YAPACAĞIMIZI ŞAŞIRDIK.LÜTFEN BİR BİLGİ.TEŞEKKÜRLER.SERDENGEÇTİ..

Adsız dedi ki...

136 -140 - 142

Arkadaşlar bu hesaplama konusundaki mütala benim Şişli 3. Asliye tarafından yapılan İçtima karınada Şişli Cumhuriyet savcısıda koydu.

Hakimin önüne tekrar gitti, hakim 2 satırla kanunaa ve usule uygundur dedi. Hesaplama bozulmadı.

Bizde doyayı CGK taşıdık. 29/04/2009 tarihli APS çıkışı var. CGK dosyayı istedi hala bekliyoruz.

Y.Ö

Cuneyt dedi ki...

serdengeçti
Hiç bir mahkeme çek iadesi için mahkumiyet cermez
olmayan bir suç
bütün mahkemeler beraat veriyor
yüzlerce örnek karar var
mahkemenin ceza vermesi için hakimin dünyadan haberi olmaması lazım
ayrıca 5 gündür tatil
bu tatilde hangi mahkeme dur dedi yada geç dedi merak ettim doğrusu

Adsız dedi ki...

SAYIN CÜNEYT BEY EYÜP 1. VE 2. SULH CEZA MAHKEMELERİ CEZAYI VERİYOR AYRICA ESKİ VERDİKLERİNEDE DEVAM DİYOR BAKIRKÖY 5.6. SULH CEZADA BERAAT VERİYOR.BU NASIL İŞ ANLAMADIM.AYRICA ESKİDEN ALINMIŞ VE İNFAZDAKİ ÇEKİ İADE ETMEMEKTEN ALINMIŞ CEZALARIN DOSYALARI NE OLACAK.İTİRAZMI EDİLECEK YOKSA CEZA KENDİLİĞİNDENMİ KALKACAK.TEŞEKKÜRLER. SERDENGEÇTİ...

Adsız dedi ki...

SAYIN CÜNEYT SADECE YENİ VERİLEN ÇEKİ İADE ETMEME CEZALARINI DEĞİL ÖĞRENMEK İSTEDİĞİM ESKİDEN VERİLMİŞ OLAN CEZALAR NE OLACAK.YANİ NASIL KALKACAK.TEŞEKKÜRLER.SERDENGEÇTİ....

Adsız dedi ki...

2 haftadır yorumlarınızı okuyorum,bende mağdurum geçen yıldan beri aranmaktayım eşim yüzünden bu haldeyim aslında bir işim vardı ama ona çek aldım kullandı ilk sene iyiydi 2007 de işeri bozuldu ayrıldık borçlar bana kaldı suan yakalamam var memleketimi terk ettim 3 ay önce babamı kaybettm cenazesine bile gidemedim 1 ev ve emekli san.maşı vardı kardeşlerim reddi miras davası açmamı istedi eve haciz gelmesin diye av.vekalet gönderdim sonuçlanmış ben şimdi babamın maaşından yararlanabilirmiyim alırsam nasıl alırım lütfen bana yardımcı olun

Adsız dedi ki...

esnafı çek kullanmaya zorlayan eger geniş çaplı iş yapıyorsanız hammedde satan firmalardır o adama sana senet vereyim dedigin zaman sana ******* gülerler senet kullansın diyen piyasadan bihaber sözümona tüccarlar ya bu işi bilmiyor yada çok aptallar!

Adsız dedi ki...

SAYIN CÜNEYT BEY 152 VE 153 TE ANLATTIĞIM VE SORDUĞUM SORULARA LÜTFEN BİR YORUM.SERDENGEÇTİ...

Adsız dedi ki...

154----

sgk bağlanacak maaş tereke nedeniyle borcaa bağlı değildir.

maaş bağlatabilirsiniz.

merriaa@hotmail.com

Adsız dedi ki...

çözemediğim bi problemim var yardımcı olursanız sevinirim.diyelmki 36500 tl lik çekiniz var zaman içersinde vade farkı,dosya masrafı vs avukatlık ücreti 45000 tl oldugunu varsayalım.ceza davası açtılar davaya katılamadınız 36500 tl adli para cezası çıktı.duruşma gününden çok önce 36500 tl karşı tarafa ödemiş olsanız.
1.ne yapmaız lazım
2.kalan kısmı kadar hapis cezasımı çıkar,çek bedelini ödemiş (paranın aslı) olmak hapis cezasını ortadan kaldırırmı.
3.yeni çıkan yasayla yokluğunda karar verlilemiyor deniyor,bu hapis cezası içinmi geçerli,yada adli para cezasıda verilirkendemi geçerli.
yukarıda özetlediğim konu başıma gelmiştir.çek bedelinin aslını ödememe rağmen ve duruşmaya katılamadığım için belkide yokluğumda 36500 tl adli para cezası çıkmıştır.ne yapabilirim bilmiyorum para durumumda çok bozuk profosyonel destek alamıyorum konuyla ilgili yardımcı olrsanız sevinirim.

Adsız dedi ki...

156---

Arkadaşım şuan mahkemeler şahsi davranıyor ve cezaları basıyor veya devam ettiriyor. Vicdanlı hakimlerse cezalara son veriyor. Bu yargıtay ictihatına kadar gider. Sonra tekrar dilekçeyle düşmeyen mahkemeler veya infaz savcıları düşürür. Malesef her mahkeme bağımsız anlayışı olduğu için Hakimler AT oynatıyor ülkede. Şikayet merci malesef yok.

Ne demişler ; Düzen değişsede düzülen değişmez.

Affınıza sığınarak yazıyorum, ne kadar argo olsada durum bu.

Merrriaa

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar,

soru cevap yakınma mahkemeler farklı kararlar kaos vs.vs. devam ediyor ve edecek. Bu bitmez. Bu sitede 1 yıldan fazladır devam ediyor bunlar. Bir dönemi içerdeki arkadaşlarımız çıksın diye sessiz sedasız geçirdik ve geçirmeyede devam ediyoruz. Ama.....

Aslında bu konularda kafa yormak ve beynimizi bununla meşgul etmek yerine daha kesin ve keskin olan bir noktaya yönelsek ve enerjimizi harcasak daha iyi olmazmı....

Bu yasa vekaleten çek imzalayan arkadaşları kurtardı, bir süreliğinede olsa içerdeki arkadaşlarımızın çıkmasınıda sağladı ve sağlamaya devam ediyor ama zamanda daralıyor. Ben çıkan arkadaşlar dahil kaç kişinin bu sürede borçlarını ödeyebileceğini merak ediyorum. Aslında etmiyorum. Zaten imkanları olsa orada yatmak yerine öderlerdi. süre diyorsanız buda yetmez bunuda hepimiz biliyoruz.

BİZİM 2 TANE ÇÖZÜM NOKTAMIZ VAR...

BİRİ ANAYASA MAHKEMESİ

BİRİDE YARGITAY İÇTİHADI


BUNLARDAN ANAYASA MAHKEMESİ DAHA KISA ZAMANDA SONUÇLANABİLECEK VE BİR NEVİ YAPABİLECEKLERİMİZİN OLDUĞU BİR KONUDUR. HERNE KADAR CHP BU YASAYI ANAYASA MAHKEMESİNE GÖTÜRME NİYETİNDE İSEDE HENÜZ YÜZDE YÜZ DEĞİLDİR. BUNU YÜZDE YÜZ YAPMAK KURACAĞIMIZ TEMASLARLA VERECEĞİMİZ DESTEKLERLE BİRAZDA BİZLERİN ELİNDEDİR. BU KONUDA ÇABA HARCAMAMIZ ENERJİMİZİ BU YÖNDE KULLANMAMIZ DAHA DOĞRU OLMAZMI SİZCE.
BU GÜNE KADAR İLETİŞİM BİLGİSİNİ GÖNDERMEMİŞ ARKADAŞLARIMIZIN SİTE İLETİŞİM BÖLÜMÜNE MAİL ADRESLERİNİ BIRAKMALARINI VE MAİLLERİNE GELECEK YÖNLENDİRMELER DOĞRULTUSUNDA ÇALIŞMA YAPMASINI RİCA EDİYORUZ. UNUTMAYIN SAYILI GÜN ÇABUK GEÇER.

CHP Lİ VEKİLLERİ ARAMALI ONLARA BU KONUDA DESTEK VERMELİ HATTA İTİCİ GÜÇ OLMALIYIZ. VE ZAMAN TÜKENMEYE DEVAM EDİYOR.

LÜTFEN BU ZAMANI BOŞA HARCAMAYALIM

SAYGILAR HERKESE

M.K.

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BU GÜN HALA 40 İŞÇİ ÇALIŞTIRAN AYAKTA KALMA MÜCADELESİ VEREN BİR ARKADAŞIMIZN FABRİKASINA BASKIN YAPILDI O SIRA ARKADAŞIMIZ TESADÜFEN TEFECİLERİN KAPISINDA PARA DİLENMEKTE OLDUĞU İÇİN YAKALANMADI.SAYALIM YAKALANDI MECBUREN FABRİKASIDA KAPANDI PEKİ ORDA ÇALIŞAN KIRK ADET İŞÇİ NE YAPACAK BUNU HİÇ DÜŞÜNEN OLDUMU HER KES ÖNÜME VERİLEN İŞİ YAPAYIM GERİSİ NE OLURSA OLSUN DERSE YAZIK DEĞİLMİ BU ARKADAŞ EVET ŞU AN BORCUNU ÖDİYEMİYOR AMA HİÇ OLMASSA 40 AİLEYE EKMEK VERİYOR. BEYLER SORARIM HANGİ TEFECİ 40 AİLEYE EKMEK VERİR.LÜTFEN ŞU İŞLERİ YAPARKEN KAŞ YAPAYIM DERKEN GÖZ ÇIKARMAYIN ŞİMDİ BU FABRİKANIN KAPANMASI DEMEK EN AZ 100 AİLEYİ ETKİLER BU AİLELERİN GÖZ YAŞLARI İLERDE SİZE OY OLARAK GERİ DÖNER.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar hepimize allah yardım etsin benimde yazılan 40 adet çekim var şu anda 10 yılda yaklaşık 750 yaprak çek kestim toplamıda ama hiç bir çekimi 2008 yılı sonuna kadar yazdırmadım işm bozuldu yanımda çalışan 50 kişi işsiz kaldı sizden öğrenmek istediğim şu anda davalar devam ediyor acaba her çekten ayrı ayrı ceza alsam toplam nekadar hapis yatarım.

Anonymous dedi ki...

ARKADAŞLAR BU GÜN HALA 40 İŞÇİ ÇALIŞTIRAN AYAKTA KALMA MÜCADELESİ VEREN BİR ARKADAŞIMIZN FABRİKASINA BASKIN YAPILDI O SIRA ARKADAŞIMIZ TESADÜFEN TEFECİLERİN KAPISINDA PARA DİLENMEKTE OLDUĞU İÇİN YAKALANMADI.SAYALIM YAKALANDI MECBUREN FABRİKASIDA KAPANDI PEKİ ORDA ÇALIŞAN KIRK ADET İŞÇİ NE YAPACAK BUNU HİÇ DÜŞÜNEN OLDUMU HER KES ÖNÜME VERİLEN İŞİ YAPAYIM GERİSİ NE OLURSA OLSUN DERSE YAZIK DEĞİLMİ BU ARKADAŞ EVET ŞU AN BORCUNU ÖDİYEMİYOR AMA HİÇ OLMASSA 40 AİLEYE EKMEK VERİYOR. BEYLER SORARIM HANGİ TEFECİ 40 AİLEYE EKMEK VERİR.LÜTFEN ŞU İŞLERİ YAPARKEN KAŞ YAPAYIM DERKEN GÖZ ÇIKARMAYIN ŞİMDİ BU FABRİKANIN KAPANMASI DEMEK EN AZ 100 AİLEYİ ETKİLER BU AİLELERİN GÖZ YAŞLARI İLERDE SİZE OY OLARAK GERİ DÖNER.

Cuneyt dedi ki...

Siteye alacaklı kesimden yazmak isteyen arkadaşlarda var, alacaklıyız, bizde yazalım diyorlar saygı duyarım
Bu sitede olanların bir çoğunun alacaklı olduğunu, alacaklarını alamadıkları için borçlarını ödeyemediklerini, ve bu nedenle çeklerini ödeyemediklerini bilemeyen yani tahmin edemeyen alacaklılar!!

Bu nedenle o arkadaşların yorumlarını yayınlamıyorum..
çünkü esnaf değiller
esnaf olsalardı çekleri neden ödemediniz senet kullanın yama ihtiyacını duymazlardı
sadece ortamı germek isteyen bu mücadeleye sekte vurmak isteyenler..
Kusura bakmayın..
kendinizide yormayın

Anonymous dedi ki...

154----

sgk bağlanacak maaş tereke nedeniyle borcaa bağlı değildir.

maaş bağlatabilirsiniz.

merriaa@hotmail.com

Anonymous dedi ki...

SAYIN CÜNEYT BEY EYÜP 1. VE 2. SULH CEZA MAHKEMELERİ CEZAYI VERİYOR AYRICA ESKİ VERDİKLERİNEDE DEVAM DİYOR BAKIRKÖY 5.6. SULH CEZADA BERAAT VERİYOR.BU NASIL İŞ ANLAMADIM.AYRICA ESKİDEN ALINMIŞ VE İNFAZDAKİ ÇEKİ İADE ETMEMEKTEN ALINMIŞ CEZALARIN DOSYALARI NE OLACAK.İTİRAZMI EDİLECEK YOKSA CEZA KENDİLİĞİNDENMİ KALKACAK.TEŞEKKÜRLER. SERDENGEÇTİ...

Anonymous dedi ki...

136 -140 - 142

Arkadaşlar bu hesaplama konusundaki mütala benim Şişli 3. Asliye tarafından yapılan İçtima karınada Şişli Cumhuriyet savcısıda koydu.

Hakimin önüne tekrar gitti, hakim 2 satırla kanunaa ve usule uygundur dedi. Hesaplama bozulmadı.

Bizde doyayı CGK taşıdık. 29/04/2009 tarihli APS çıkışı var. CGK dosyayı istedi hala bekliyoruz.

Y.Ö

Tuncer dedi ki...

Valla arkadaşlar allah hepimizin yardımcısı olsun,ben 22 ayın sonunda taahhüt vererek çıktım ama çeki ödeme ihtimalim sıfır,yani kendimizi dışarı atmak için taahhütte bulunduk,birdahada cezaevine dönmem,ölürüm daha iyi,bizim gibi genelde esnaf olan insanların yeri kesinlikle değil,adam gasptan gelmiş çıkınca yeniden nereyi soyarım gasp ederim onun hesabını yapıyor,anlayacağınız kaybedeceği bişey yok,bende E-Tipinde M koğuşlarında yattım,,çift katlı iğrenç biyer,günde 3 defa sayım iğrenç yemekler ve tek çeşit kahvaltı,istediğin hiçbişeyi alma şansın yok,en basiti sahanda yumurtaya bile hasretsin,ayrıca bu olayda çözüm değil allah sonumuzu hayır etsin,benim yargıtaydaki dosyalarımdan birinde savcı mütalasında 1.1.2009 itibari ile günlük yatılan miktarının belirlenmesini zorunlu olduğunu ve bozma gerektiğini belirtmiş,bakalım hepimizin umudu yargıtayda umarım bu saçmalığı düzeltirler.

Anonymous dedi ki...

124 te babasının evinden bahseden arkadaş ben durumumu anlatıyım sen kendi durumunla değerlendir .ben kendi adıma ben ödemek üzere esnaf kefaletten kredi çektim, babamın evini ipotek göstererek bir başka devlet memuru şahısta kefil idi . ödeyemedik kefile hiç dokunulmadı ama babamın evi yok pahasına satıldı.ama satılmadan önce satışı yapılacağına dair ihbarname geldi uyarı niteliğinde ama borcu kapatacak gücümüz kesinlikle mümkün değildi ev gitti.allah kolaylık versin cümlemizin yardımcısı olsun .umarım sorunuzun cevabını vermiştirim.

Serkan Yavuz dedi ki...

Arkadaşlar benim nacizane tavsiyem lütfen hiç kimse taahüt vermesin. İçerdekiler dışında tabi. Zaten dışarıda olan hiç kimse taahüt vermesin. Öncelikle dilekçe ile yneiden yargılanma isteyin. Gıyabında karar verilenler vs. hiç olmadı eski ve yeni kanundaki çekin vadelendirilmesi ve hukuki yapısının değişmesi sebebi ile yeniden yargılanma talep edin. Eğer kabul olursa anlaşmasız faizsiz vs.siz en az 3 4 sene kazanırız. Olmazsa da bugüne kadar nasıl geldiysek öyle devam edelim. 1 nisana kadar süre var zaten en kötü mart sonu verirsiniz. Kaldı ki ben bunun bir geçiş süreci olduğuna inanıyorum. Bu yasanın uzun ömürlü olmayacağını sanıyorum. Ancak bu sürede arada taahüt verip insanları bağlamak istiyorlar kanısındayım. Taahüt verdiğiniz an bir kere borca itiraz hakkı bitiyor, kabul edip ödicem demişsin sonra nasıl itiraz edicen ? Suçta kasıt ilkesinden mantıken faydalanma şansın bitiyor. Her şeyden önce suçu kabul ediyorsun bir manada. Bence direnmeliyiz. Bu arada ben hukukçu değilim yorumlarım sadece beni bağlar. Kimse de tabi ki uymak dinlemek zorunda değil. Ama ben böyle düşünüyorum.

Anonymous dedi ki...

herkese ii aakşamlar bu siteyi biraz önce keşfettim çok güzel bi dayanışma var varolun arkadaşlar

Anonymous dedi ki...

DEĞERLİ ARKADAŞLAR; BELKİ BİRŞEYLER YAZMIYORUM, BELKİ ŞU; BİR İKİ GÜNDÜR, BİRŞEYLER YAPMIYORUM GİBİ AMA, ZAMAN ZAMAN; SİTEMİZİ TAKİP EDİP, GELİŞMELERİ GÖZLEMLİYORUM; ESKİ SIKLIKTA OLMAZSADA, YİNE; CÜNEYT HOCAM(PİRİMİZ) VE EMRE KARDEŞİMLE GÖRÜŞÜYORUM. ZATEN; 31.12.2009 GÜNÜNE KADAR, MÜMKÜN OLDUĞUNCA, ELİMDEN GELDİĞİNCE; HAKLI OLDUĞUMUZA İNANDIĞIMIZ BU DAVAMIZDA, OLMAYAN TÜM MADDİ VE MANEVİ İMKANLARIMLA, VAR OLDUĞU KADAR BİLGİMLE, KATILIMCI OLMAYA ÇALIŞTIM.

** YENİ YASADA; LEHE OLAN BİRÇOK DURUMLAR SÖZ KONUSUDUR. BU DURUMLAR İÇİN; SİTEMİZDE GEREKLİ AÇIKLAMALAR YAPILMIŞTIR.

** ŞU ANDA BİR GEÇİŞ SÜRECİNDEYİZ; BİR YANDAN GELİŞMELERİ TAKİP EDEREK, BİR YANDAN DA GALİBA, BİRAZ DAHA SABIRLA BEKLEMEK GEREKİYOR.

** AYLARDIR; ÇIKMASI GEREKİPTE BİR TÜRLÜ ÇIKMAYAN, (31.12.2008'DEN SONRAKİ YASAL BOŞLUK NEDENİYLE) Y.C.G.K. KARARININ ÇIKMASI GEREKMEKTEDİR. (KİMBİLİR; BELKİDE, ŞU ANDA ÇIKMIŞ OLAN YASA BEKLENMEKTEYDİ, UYGULAMANIN YAPILABİLMESİ İÇİN.)

** YARGILANMANIN YENİLENMESİ HUSUSUNDA; KİŞİNİN KENDİSİDE BİLİNÇLİ OLMAK ÜZERE, İYİ BİR AVUKATLA; İYİ SONUÇLAR ALINABİLİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.

** İNFAZI ÇIKMIŞ OLUPTA; YAKALANMAMIŞ OLAN ARKADAŞLARIMIN, TAAHHÜT VERME HUSUSUNDA BİRAZ DAHA BEKLEMELERİ İYİ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM. (ZATEN; YAKALANDIKLARINDA, GEREĞİ HALİNDE VERİRLER.)

** ANCAK; İÇERİDE OLUPTA, TAAHHÜT VERİP ÇIKMIŞ OLANLAR, GEÇMİŞE DÖNÜK OLARAK; Y.C.G.K. DAN LEHİMİZE BİR KARAR ÇIKARSA, VERİLEN TAAHHÜTLER NE OLACAKTIR. ?? (BU DURUM; GALİBA BİRAZ KARIŞIK.)

**DAVASI HALEN DEVAM EDİP; YARGILAMA AŞAMASINDA OLAN ARKADAŞLARIMIN, ÖZELLİKLE DAVALARINI TAKİP ETMELERİNİ ÖNERİRİM. KENDİ AVUKATLARINDAN DAHA ÇOK, DAVALARININ TAKİPÇİSİ OLMALARI LAZIMDIR.(ZATEN DİKKAT EDERSENİZ; BİR ÇOK CEZALARI, KENDİ KENDİMİZİ BIRAKTIĞIMIZDAN VE DAVALARIMIZI YETERİNCE TAKİP ETMEDİĞİMİZDEN ALMIŞIZDIR.)

** ANAYASA MAHKESİNE GİDİLMESİ HUSUSUNDA; C.H.P. LE İLETİŞİM HALİNDE OLUP, BU HUSUTAKİ ÇALIŞMALARIMIZA DEVAM ETMELİYİZ.

** YARGITAY VE YARGITAY C.G.K. HUSUSLARINDA GEREĞİNDE TOPARLANIP, FİKİR BİRLİĞİNE VARIP, YENİDEN BİR ÇALIŞMA DÜZENİNE GİRMELİYİZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM.

** ŞU ANDA KATILIMCI OLARAK ARAMIZDA OLANLARA ELBET BİR ŞEY DENEMEZ ANCAK; İSMİNİ GÖRMEYE ALIŞTIĞIMIZ, EN AZ BİZLER KADAR VE HATTA BİZDEN DAHA ÇOK BU SİTEDE EMEĞİ GEÇEN, BAZI ARKADAŞLARI ARAMIZDA TEKRAR GÖREBİLİRSEK, YENİDEN GÜÇ KAZANACAĞIMIZI DÜŞÜNÜYORUM. ELBETTEKİ; ŞİMDİYE KADAR HEP BERABER YAPTIKLARIMIZ, YAPMAYA ÇALIŞTIKLARIMIZ, TAMAMEN GÖNÜL İŞİDİR. KİMSEYİ; BİR ŞEY YAPMAYA ZORLAYAMAYIZ. İŞTE; YUKARIDAN, BURAYA KADAR ANLATMAYA ÇALIŞTIKLARIM DOĞRULTUSUNDA, TÜM KATILIMCI ARKADAŞLARIMA VE BUGÜNE KADAR TÜM EMEĞİ GEÇENLERE, SAYGI; SEVGİ VE HÜRMETLERİMİ İLETİYORUM. Hasan (Barışçı)-Mersin

Anonymous dedi ki...

Değerli Cüneyt bey,
15 yıllık firmaydık ve çözüm buluruz belki diye çeklere 711 yapmıştık. Ancak çeklerin büyük çoğunluğu 3 -4 gün içinde (vadesi beklenmeden)yazıldı.Erken yazdırılan çeklerden dönülüpde alacaklılar bu defada dolandırıcılıktan dava etme şansları olabilirmi?.

Birde;
2005 -2007 arasında ise şirket müdürü idim imza yetkim vardı.(münferiden temsil yetkisi)2007 8 .ayda battığımızdan 3 ay öncesinde ortak olmak zorunda bırakıldım %50.Bu durumda çek hesabı sahibi sen değildin diye düşünülmesi lazım diyor bir avukat arkadaşımız.
Çek hesabı açanın sorumluluğu var yeni yasaya göre diyor.
Cevabınız veya yorumunuz ne olur?
saygılar ve en derin muhabbetlerle bütün mağdur arkadaşlara
Dr.Naim

Anonymous dedi ki...

DOSYASI TEMYİZDE OLAN ARKADAŞLARIN DİKKATİNE
1.Yakalamanız yoksa yargıtaya lehe olan kanun maddeleri yönünden kararın bozulması istemiyle ek dilekçeyle başvurabilirsiniz.
2.Temyiz dilekçesini işi bilen bir hukuçu yazmışsa zaten kanuna yasaya usule ve tüm dosya kapsamına......diyerekten bozma istendiğinden şu aşamada bir şey yapmanıza gerek yok zaten yargıtay gereğini yapacaktır.
3.Yargıtaydan dosyanızın tahmini geri gelme tarihi çok yakın ise(2006 öncesi çekler vs.)1 Nisan 2010 a kadar TC mahkemelerinden lehinize çıkabilecek haklarınız saklı kalmak şartıyla taahütte bulunun.

Anonymous dedi ki...

114 tabiki düşürür fakat , araması olan yargıtay dosyaları için yakalanıp sıkıntı çekeceğinize siz önceden işinizi yapın. Yakalaması olan yargıtay dosyalarında yakalandıktan sonra işi çözene kadar 15 gün yatarsınız. Bizim koğuşta birinin böyle 2,5 ay yattığını biliyorum. Bu yargıtaydaki dosyanızın konumuyla ilgili , ceza kesilmeden gönderdiyseniz sıkıntı yok. Fakat cezadan sonra itiraz aşamasını kaçırıp, dilekçeler ile gönderdiyseniz Hakimler infazı durdurmuyor. Böyle dosyalarda hızlı davranıp düşürmek şart.

Y.Ö

Anonymous dedi ki...

ARKADAŞLAR CEZA EVLERİNDEN ÇIKAN ARKADAŞLAR LÜTFEN YAŞADIKLARI OLUMSUZLUKLARI YAZSIN FAYDASI VAR .

Anonymous dedi ki...

Yeni çek kanunu ile ilgili yargıtayın içtihatı ne zamana kadar çıkacak, bir kaç ayda yargıtayın içtihatınımı bekleyecez.

Anonymous dedi ki...

değerli CÜNETY bey 75 de bir yazı yazmıştım sizce mantıklımı eğer bu kanun böyle emrediyorsa bizim hukukumuz çoktan vadeli çeki kabul etmiş olmuyormu lütfen bir incelerseniz sevinirim ben bir arkadaşıma bahsettim kendisi evet dedi lütfe incelerseniz sevinirim.ihtiyar

Anonymous dedi ki...

arkadaşlar iki taraflı yani alacaklı ve verecekli tarafından mahkemeye verilen taahhütün azami süresi ne kadar

Anonymous dedi ki...

gözünüz aydın darısı başımıza

Anonymous dedi ki...

Gunaydin esim metris t2 c 17 den sali gunu tahliye oldu 16 aylik hasret bitti darisi butun magdurlarin basina

Anonymous dedi ki...

günaydın
temyizdeki dosyalar için gerçekten ne yapılacağını bilmiyoruz bilgisi olanlar aydınlatırsa seviniriz.

Anonymous dedi ki...

95 deki arkadaş hemen celallenme.

yargıtayınki sadece iyi niyetli görüş, meclis ne çıkarırsa hukuk onu uygulamak zorundadır.

sormak istediğin şeyler varsa ekle beni,

merriaa@hotmail.com

Cuneyt dedi ki...

Nerden nereye gelindi diye buraya yazayım dedim. Hep bir umuttu artık sonuca varılıyor. Duygusallık...

«En Eski ‹Eski   401 – 584 / 584   Yeni› En yeni»